HTML

A Játék Neve: Föld

Ez a blog arról szól, hogy hogy működik a világ valójában. Túl a látszatokon, a manipuláción, a mindent átszövő hazugságon és felelősséghárításon. A jelenkor eseményeinek mozgatórugóival is foglalkozik, ahogy a régmúltba is tapogatózik visszafelé, egészen az emberi lét kezdeteiig. Mindez egy sokéves kutatómunka eredményeire támaszkodik. A blog korábban "2012 blog" címen működött a blogol.hu szerverén. Kapcsolat: blog2012 kukac freemail ponnt hú!

Friss hozzászólások

  • Lazur: @Nikiló: www.youtube.com/watch?v=TQcqOW39ksk Apropó, és az már smafu, hogy a kínaiak azért akarnak... (2023.09.15. 00:32) Emberek, Irányítók és a Háttérhatalom
  • Gergő92: Nem csak én szoktam néha felnézni ide. :) (2023.01.18. 00:00) Mire készülnek a Marson?
  • Lazur: Ez egész friss: futureofhumanity.report/en www.youtube.com/watch?v=MYJFc3vA6N4 Csak a rotary klu... (2023.01.10. 18:29) 2019
  • Lazur: Szűk tíz évbe telt, de lassan a híradóba is bekerül ahogyan Kínában készülnek a cellák. www.youtu... (2022.12.05. 01:07) AUTOKRÁCIA (szerk)
  • Gergő Bohrát: A mostani események fényében bár 10 év késéssel, vagy inkább több, de csak efelé haladnak a dolgok... (2022.04.23. 22:12) A Jobbik és az Irányítók
  • Lazur: 2012 helyett 2021, de itt a mátrix 4. része: www.youtube.com/watch?v=JQVHrXek73E (2021.12.17. 20:30) Előadás videó - A Mátrix-trilógia (szerk)
  • Kápráz: ...Történt egyszer, hogy Noé szőlőt telepített, de a bortól megrészegedvén meztelenül feküdt sátrá... (2021.12.11. 21:02) Előadás videó (szerk)
  • maztro: @Gergő Bohrát: Szeretnek minket behúzni a csőbe, a cikk lényegében minden pontján prezentálja azt,... (2021.08.26. 05:03) Menetrend (szerk)
  • dangbird: Új nagy ívű, félelmetes novella a személyes blogomon: marioatreides.blog.hu/2020/01/06/nem_tehete... (2020.01.06. 10:36) Olyan, mintha
  • dangbird: ferfiakklubja.hu/fk_magazin/az_fk_noi_tamogatoi_korebol/amikor_nem_fogadjuk_el_a_ferfi_es_no_kozot... (2019.11.13. 10:09) A házasságról

Utolsó kommentek

Előadás videó - mindennapi egészség

2016.02.14. 14:04 dangbird

A Soter Klubban tartott januári előadás felvétele.

Továbbra is lehet adományokat küldeni:

Tóth Bálint
Unicredit Bank
1091 8001 - 0000 0105 - 4711 0009
Külföldről: IBAN HU06 1091 8001 0000 0105 4711 0009 (HUF) vagy
PayPal: blog2012 kukac freemail ponnt hu

Köszönöm!

A héten egyébként megint szerepeltem a HunTv-ben, itt egy előzetes, itt pedig a teljes adás.

A következő bejegyzés egy szájbatalpaló lesz, vagy a jogállamról, vagy a magyarság ön-sztereotípiáiról (amiről egyébként már korábban is írtam egy humorossat). Maradjatok a képernyők előtt.

48 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekneve.blog.hu/api/trackback/id/tr78389548

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gergő92 2016.02.15. 13:43:16

Tejjel kapcsolatban: Én utobbi pár hónapban napi fél kiló bolti túrót ettem meg. Állandóan éhes voltam utána+nem tudom biztosan, de az az érzésem, hogy abból nem úgy szívodnak fel az ásványi anyagok, ahogy kellenek. Ezt abból gondolom, mert sokkal sérülékenyebb vagyok. A combtő és a térdem környékén, meg a vállam is érzékenyebb. Eddig amíg (házi)tejet ittam nem volt ilyen. Most kipróbálom, hogy napi 1 litert megiszok a fél kiló túró helyett és fog-e valami változni. Illetve mondják, hogy a tejtől nagy az inzulin kibocsátás. Én a túróttól érzetem azt, hogy éhesebb lettem tőle, szóval úgy viselkedik, mint a tészta(amiről köztudott, hogy megemeli a vércukrot. Szóval most lefogom tesztelni ezt, hogy, hogy is van. PÁr hét múlva kiderül.

emberneve.gyufa 2016.02.15. 13:54:02

Kösz a videót, ez az előadás egész jó lett.

Egyébként amikor az élet végtelenségéről beszélsz, egy jó analógia lenne a téma átvezetése az érzékszervekre (te a szemről beszéltél), ha elképzeljük, hogy milyen erőforrás és 'szoftver' kéne az általunk ismert univerzum virtualizációjának gyakorlati megvalósításához (mondjuk mátrix).

Elképzelésem szerint ilyen magas és stabil információ áramlást lehetővé tenni egy informatikai rendszerben, hogy ezt 7 milliárd érzékelő ('node') lehetőleg pillanatokon belül (<100ms ping) megkapja és fel is dolgozza, kívül esik az ember jelenlegi technikai lehetőségein.

Ez az érzékletes példa szerintem jól mutatja egy kevésbé intelligens ember számára is, hogy milyen összetett világban élünk (pl fizikai, kémiai összefüggések, érzékszervek) ráadásul a VR és az Oculus Rift is elég ismert nem beszélve a Mátrixról.

Nah most én nem mondom, hogy egy kiber virtuális világban élünk, de kijelenthetjük az alábbi állítást, hogy ha egy ilyenben élnénk, minden érzékszervünk visszavezethető lenne egyetlen 'virtuális érzékszervre', ami szimulálja az összes többit (a mátrixban élő emberek nem használták szemük stb.. a filmben). Ezen analógián keresztül tehát ellehet jutni az érzékszervekig és érzékletes példát adni a misztikus érzékszervekre, amit sokan pont emiatt harmadik nyelvnek neveznek. :)

Fun fact-ek a témával kapcsolatban:

- amikor Neot (Emberfia - Anderson) lelövi Smith a 303-as szobánál, csak akkor hat rá a fájdalom amikor a saját szemével látja és bele is teszi a kezét a sebbe(Tamás), mindaddig nem érti Smith értetlenségét, aki nem érti miért nem fáj neki a lövés

- ennek van egy ellenpontozó párja korábban amikor azt hiszi, hogy felemeli a helikoptert, holott Trinity elvágja a kötelet
ugyanúgy mint a másik jelenetben, mindaddig amíg azt hiszi, hogy a helikoptert tartja (vagy rajta van Trinity) anomáliát okoz a rendszerben, amint rájön mi történt, becsapódik a gép (és elfogadják messiásnak)

Érdekes párhuzam a virtuális világról és érzékelésről..

Gergő92 2016.02.18. 23:11:22

Pár nap múlva fogok csinálni egy tisztító kúrát úgy döntöttem. Még sose csináltam, vagyis egyszer igen, nem tudatosan, amikor valamiért egy csomó zöldséget ettem és egyfolytában a wc-re jártam én meg nem értettem mi ez. Szóval a béltisztítással kell kezdeni. Faszén vízzel...Utána hány napot hagyjak ki, hogy csinálhassam a máj tisztítást és azután meg az ér tisztítást?

dangbird 2016.02.19. 11:41:06

Boldogok, akiknek van fatüzeléses kályhája és szénhez tudnak jutni ilyen időben is...

Nem kell kihagyni semennyit, de lehet várni pár napot. Az értisztítást meg akár a májtisztítás közben is el lehet kezdeni. Mint ahogy a májtisztítás délelőtti éhezése automatikusan beindítja a sejtszintű tisztítást is.

Gergő92 2016.02.21. 12:26:52

Érdemes megnézni régi elhagyatott tanyákat, mert lehet találni csempe kályhákat és könnyen előfordulhat, hogy teljesen ép.

Van tényleg kályhánk. Hétfőn begyújtok és keddre meg majd kihűl és reggel kezdhetem is. Piac nap is lesz, így tudok venni aludttejet is a bélflórának, meg remélem meg van még a kefír gombánk és akkor már teljesen felkészült leszek.

Gergő92 2016.02.24. 23:08:22

Tegnapelőtt a munkahelyemen kivettem egy jól elszenesedett fadarabot a kályhából és kiraktam hűlni valahova. Erre jön a takarítónő, meglátja és már a hipós vízzel önti is le, nehogy kigyulladjon valami. :D Na majd pénteken...

Hunnor 2016.02.25. 19:25:38

@Hunnor: Kissé felszínes cikk, de jól érzékelteti, hogy a modern orvoslás módszertanában és szakértelemben is (tömegoktatott ócska orvosok) mennyire hitvány szinten áll. Ahhoz képest meg elég unortodox módszerei vannak (nagyon eltér a természetes gyógymódoktól). Kérdés, hogy mikor éri meg ténylegesen orvoshoz menni és mennyire jön ki jól az ember belőle.

Gergő92 2016.02.29. 01:20:15

Nekem úgy tűnik, hogy öseink táplálkozása hasonlít kissé a ketogén étrnendhez:közepes fehérje,alacsony szénhidrát,magas zsír, ha nagyjából az összetételeket nézzük.
Ezt a faszenes kúrát megcsináltam. Nálam aznap semmi hatása nem volt, hanem másnap éreztem, hogy többször kellet ki menni wc-re, de nem volt olyan vészes egyébként.
Fitinsavval kapcsolatban a másik megoldás amit olvastam az áztatásos módszer. Ebből kiindulva érthető, hogy miért ettek kásákat régen.

dangbird 2016.02.29. 12:00:10

Az áztatástól kioldódik a fitinsav egy része, ha utána leöntik róla a vizet, és friss vízben főzik, azzal kidobták a fitinsavat. A tejsavas erjedés viszont lebontja, így elvileg hasznosíthatóvá válik az ember számára (ugyanaz történik vele, mint a kérődzők emésztőrendszerében).

Viktor9 2016.03.05. 20:51:00

A Dr. House sorozattal lenne felvetésem. Valamelyik írásodban említed, hogy ez mennyire egy sötét sorozat,
- az az írás amiben House nevét elemzed és hogy egy betűcsere és a mouse jön ki és stb. Most a negyedik évadot nézem és most tűnt fel, hogy mintha elég sok blaszfémia lenne benne. Az egyik ilyen a 4. rész (Őranygalok), ahol egy lány kerűl be a klinikára, - persze közben zajlik az új diagnosztikai csapat válogatása- és amikor rohama van és a mormon vallású csapattag jelölt egy imát kezd mondani, erre a kiscsaj beparázik és a fickó péniszét akarja megérinteni.
Na most ez nem isten káromlás? Mármint maga a kontextus... A másik meg a "Kis karácsony nagy hazugság" (10.rész), ahol egy prosti keveredik be hozzá rendelésre a nyakában persze Szent Miklós képe lóg... Istenkáromlás újra? Sőt később kiderűl, hogy a szamártól kapta el a betegséget, mert hogy azzal lépett "kontaktusba". Ez itt elég kétértelmű. Az epizód
végén meg a doki elmegy a templomba, ahol a csaj szamárháton jön be a betlehemi jelenet során, tehát Máriát alakította. Most ezt, hogy értesm a Jézus anyját egy epizódon belül egy utcalánnyal mossák össze? Még valami, House sánta, mint az ördög? Vannak olyan poszterképek, amin House-nak fekete szárnyai vannak és 2 kígyó tekeredik rajta, az mi? Mi a véleményed? Elképzelhető Dr. House elemzés? A mindennapi egészség előadásodról jut eszembe, hogy a sorozatban nyomatékosan kiállnak a kemoterápia és az oltások fontossága mellett... Nem vagyok vallásos, csak ezeket azért furcsálom.

Gergő92 2016.03.06. 14:24:04

@dangbird: Értem, kössz. A kovászt te hogy szoktad csinálni? Annyi félét olvastam a neten, sokszor elllentétes dolgokat, hogy nemt udtam hová tenni. Aztán én úgy csináltam, hogy öntöttem kb 5 kanál liszt 5 kanál víz lefedtem szellősen valamivel és késsz és azóta meg van. Olyan sör illatú kissé. Most nem tudom, hogy jó ez-e így, bár jónak tűnik. Mert már nem egyszer sütöttünk belőle kenyeret, meg egyéb mást és nem lett bajunk. JA meg minden nap rakok bele egy kanál lisztet, 1 kanál vizet.

dangbird 2016.03.06. 17:52:09

Az első kenyeret élesztővel csináltam, és a kész, meggyúrt kenyérből kivettem egy kis labdát. Legközelebb azt gyúrtam vissza, és a dagasztás végén megint kivettem. Így megy most már több éve. Befőttes üvegben tartom a kovászt. Ha felrakom meleg, szellőtlen helyre a kenyeret, nem kell öt percenként levenni, nyitogatni, mert a kovász az asztalon áll és az jelzi, hogy kb. hol tart a kenyér kelésben. Amikor a kenyér bemegy a sütőbe, a kovász megy a hűtőbe.
Legelején én is folyékony kovásszal csináltam, de arra állandóan figyelni kell, hogy etesse az ember, és hamarabb megromlik. (Két nyáron két folyékony kovászunk rohadt meg a hűtőben, mire átálltunk a labdás megoldásra.)

Gergő92 2016.03.06. 20:38:56

@dangbird: Ez így tényleg pofon egyszerű. Szerintem a maradékot elhasználom, meg odaadom valakinek akinek kell és mi is ráállunk a labdás módszerre. Meg lenne még egy kérdésem. Ti, hogy oldjátok meg, hogy ne legyen bodag a kenyér? Anyukám múltkor 2-szer gyúrta meg, meg 2-szer is keltette és akkor volt jó, de lehet van ennél egyszerűbb módszer. Persze ez a teljes kiőrlésűekre vonatkozik csak. Azt észre vettük, hogy a sikér liszt viszont segít rajta, hogy jobban felfújódjon.

dangbird 2016.03.06. 20:56:34

A néphit szerint nem szabad a kovászból másnak adni, mert elmegy az ereje.
Mire gondolsz bodag alatt? Nem kel meg eléggé? Én mindig szoktam hozzá egy csipet szárított élesztőt tenni. Élesztővel 3-4 óra alatt kel meg, sima kovásszal 6-8. Mondjuk az élesztővel azt is kompenzálom, hogy tejsavót szoktam a tésztába tenni.
Nyári nagy melegekben csinálom élesztő nélkül. Télen egy falécet teszek a konvektorra és arra teszem a tálat.
A másik az, hogy egészen lágynak kell lennie a tésztának, olyannak, hogy épphogy dolgozni lehessen vele. Nem kell kétszer gyúrni, mert csak kinyomkodod belőle a már termelődött CO2-t. Egyszer kell jó alaposan átgyúrni, aztán békénhagyni.

"a sikér liszt viszont segít rajta, hogy jobban felfújódjon" - ezt ki fogom próbálni.

Gergő92 2016.03.07. 01:12:56

@dangbird: Arra gondolok, amikor olyan, mint a kő. Biztos kevés ideig gyúrtam.
Meg talán a sikér miatt több ideig kell sütni. Volt, hogy úgy csináltam, hogy extra mennyiséget használtam(1:1) és már olyan volt küllemre, mint egy labda, de belül maradtak nyers részek. Mondjuk én úgy is megeszem.

Gergő92 2016.05.23. 22:56:50

Ne tévesszen megs enkit, hogy a ripacs Balázs is benne van.

www.youtube.com/watch?v=YvqcWaVyong

emberneve.gyufa 2016.05.24. 18:30:14

@Gergő92:
'Ki' az, aki amúgy is megtudja téveszteni Enkit. (bosc)

robitsas 2016.06.02. 16:49:55

@emberneve.gyufa: Koszi, ez tenyleg erdekes volt meg az en gyenge angolommal is.Rakeresten a neten Magyarul a Mandela effektre de semmi.

robitsas 2016.06.02. 16:53:33

@dangbird: Nekem kenyersuto gepem van instant elesztot hasznalok.Azt szeretnem kerdezni hogy javitana e a kenyeren ha en is alkalmaznam melle a labdas modszert? Koszi

emberneve.gyufa 2016.06.05. 11:08:30

@robitsas: Le is írom zanzásítva a lényeget, a nem angolosoknak:

A nő a videóban arról beszél, hogy megismerkedett egy jelenséggel amit Mandela effektusnak hívnak és a nevét onnan kapta, hogy egy asszony a 80-as években tisztán emlékezett, hogy Nelson Mandela meghalt a börtönben, pedig 2 évtizeddel később valójában elnök lett. Ezt a jelenséget, amikor valakinek kristálytiszta emlékei vannak egy történelmi eseményről ami téves, azóta Mandela effektusnak nevezik. Több ilyen példát is felsorolnak, melyek között ijesztő módon, széles körben ismert 'szólások' is vannak.

Néhány példa:

"Mirror mirror on the wall.." helyett a Hófehérkében "Magic mirror on the wall..."-t mond a királynő

"Life is like a box of chocalate" helyett Forest Gump azt mondja, hogy "Life was like a box of chocalate"

"No... I'm your father" helyett Darth Vader azt mondja, hogy "Luke, I'm your father"

"Berenstein Bears" helyett egy mackós mesekönyv neve megváltozott "Berenstain Bears"-re ami azért érdekes nekik, mert sokan emlékeznek hogy vitatkoztak rajta, hogyan is kell ejteni a "stein" végződésű neveket

"Interjú a vámpír" helyett "Interjú egy vámpír"-á változott a film címe (mondja ő)

További példákat is hoz a saját King James féle fordítású bibliájából, aminek azért tulajdonít jelentőséget, mivel állítása szerint, olyan dolgok is megváltoztak benne, amelyeket még gyerekkorában tanult ugyanebből a kópiából, néhány ige 'varázslatos módon' mégis megváltozott:

Jézus imájában:
'Our father which art in heaven, hallow be thy name. They kingdom come, thy will be done, on earth as it is in heaven. Give us this day our daily bread and forgive us our trespasses as we forgive those who trespass against us. And deliver us from evil for thine is the kingdom and the power and the glory forever. Amen.'

trespasses -> debts

'And forgive us our debts, as we forgive our debtors.'

Máté 7:1 "Judge not, lest ye be judged." helyett "Judge not, that you be not judged."

Lukács 17:31 "In that day, he which shall be upon the housetop, and his stuff in the house, let him not come down to take it away: and he that is in the field, let him likewise not return back."
Stuff magyar jelentése 'cucc', a legtöbb amerikai nem ilyen szóhasználatra emlékszik a KJV bibliákban.

Most hirtelen ennyi jutott eszembe, a leány mindenesetre komoly jelentőséget tulajdonít ezeknek, mivel állítása szerint a példában szereplő változtatások eredetijére tisztán emlékszik. Állítása szerint nincs egyedül a megdöbbenésével, amit néhány napja élt át, amikor megismerte az elméletet és a példákat (az utóbbi 1 hónapban az amerikai összeesküvés elmélet hívők valóban rákaptak erre a témára). Végül a CERN-el hozza kapcsolatba ezeket a jelenségeket, de ez már nagyon Bradburry-s, úgyhogy meghagyom a hivatásos sci-fi íroknak. :)

dangbird 2016.06.05. 13:56:59

Szerintem ez nem a téridő-manipuláció eredménye. Az embernek mindig vannak torzult, hamis emlékei. És vannak, akik jobban hajlamosak az ilyesmire. De egyébként különös módon vannak könyvek, amikkel sok ember tapasztal ilyet, pl. az egyik pont a Biblia. De a Vörös Oroszlánból is emlékeztem mondatokra, amik nem voltak benne, és többen is tapasztaltak ilyesmit.

dangbird 2016.06.05. 13:59:57

"javitana e a kenyeren ha en is alkalmaznam melle a labdas modszert?" - mindenképpen. A labdás módszer által el tudna szaporodni a nyers tésztában az acidophil baktérium is. Ettől lassabban, nehezebben kel a kenyér, de egészségesebb lesz és szerintem az íze is gazdagabb (kicsit savanykás), és több naposan is jobb ízzel fogyasztható.

robitsas 2016.06.05. 21:57:34

@emberneve.gyufa: Koszi.Utana neztem nehany Hofeherkes videoban a tukros reszre es tenyleg varazs tukor.Angoul magyarul is.A helyzet az hogy nem eskudnek meg ra hogy a videos valtozatokban mit mond de az irott meseben tukrom tokromre emlekszem es most is ugy all benn.

robitsas 2016.06.05. 22:01:35

@dangbird: Koszi, mar csinalom is.Kicsit tartok attol hogy nehezebben kel a kenyer, mivel itt idore megy minden de majd kiderul...

emberneve.gyufa 2016.06.07. 12:58:44

OFF Habonyról:

www.youtube.com/watch?v=UjxjvINTnBQ

"Nem az Országgyűlés alkalmazta őket, hanem Habony azzal a német céggel állt kapcsolatban, amelyik a korona elhelyezésének szolgáló vitrint készítette."

nol.hu/belfold/20101009-a_spindoktor_spindoktora-840751

emberneve.gyufa 2016.06.09. 22:14:28

OFF: francia forradalom:

www.hetek.hu/kulfold/201606/kegyelemdofes_terror_sztrajk_es_arviz_az_eb_elott

1848, 1956 és 2016 is majom éve, most meg franciaország fele lánngokban, a másik felét elmosta az eső.

Bocs a sok offtopicért.

emberneve.gyufa 2016.06.24. 11:40:17

OFF: Úgy tudtam, hogy megfogják 'szavazni' a kilépést. Nagyon gyanús volt, amikor adtak neki egy ilyen jól csengő nevet mint a BREXIT.

Gergő92 2016.08.10. 23:16:12

Elkezdtem olvasni egy érdekes könyvet. Ajánlom másnak is.
A neve Cukor blues. Link hozzá:hu.scribd.com/doc/182261917/William-Dufty-Cukor-blues-1-pdf
Én sokáig abban a tévhittben éltem, hogy a cukorral nincs semmi gond, hiszen több évezredes dolog. Na ez igaz is, csak, hogy kb 150-200 éve kezdték el úgy fogyasztani az emberek napi rendszerességgel és töménytelen mennyiségben. Én amenniben lehet próbálom kiiktatni, mint ahogy a fehér lisztről is. Régen azt hittem, ha édeset kívánok az tök normális és igazából csak a cukor függőségem az. Én inkább édesítőt használok, bár az meg a bélbolyhoknak talán nem jó...de én úgy vagyok vele, hogy ha az se tökéletes, de inkább az.
Egyébként a könyv azért is érdekes, mert van benne egy "összeeskövés" kutató vonal, amiben leírja a szerző, hogy, hogyan tették az mebreket cukor cukorfügökké és ebből kiindulva egy "átlag" embernek feltűnhet, hogy nem csak a cukor, hanem az élet más dolgaira is szinte behelyetesíthető a folyamat és kinyílhat a csipa.

2016.08.11. 21:13:15

@Gergő92: mit jelent a napi rendszeresség és töménytelen mennyiség? Úgy értem ez kb. mit/mennyit takar?

Gergő92 2016.08.12. 10:35:20

@Mia and me: Úgy értem, hogy azon alapszik a táplálkozás.Mondjuk napi 2liter kóla+1 tábla csoki+zacskó csipsz az nem valami jó.

2016.08.14. 09:38:40

@Gergő92: Jó, de nem is eszik ilyet mindenki mindennap. Arra lennék kiváncsi hogy a sima ételek, kenyér, napi felvágott ilyesmi mennyit tartalmaz és amellett mennyi a teacukor ? :) A linken meg pár oldalig működik utána homály- előfizetéses vagy mi? pdfben el tudod nekem küldeni mailcímre?

Gergő92 2016.08.15. 21:59:01

@Mia and me: Persze. Mindjárt küldöm neked, csak eddig azért nem tudtam mert kissé el voltam havazva(meló,költözés).

A kenyérről Bálint is leírta, személyes blogján, hogy szinte úgy olyan, mintha cukrot enne az ember, mert nincs benne korpa(rost), és ásványi anyag tartalma is kb 80-90% elvész a korpátlanításból.Amúgy 100g cukor 100g szénhidrát.100g fehér liszt meg 70g+10g fehérje is van benne, ami nem sokat javít az összképen. A felvágottakra, meg az üdítőkre ráírják, hogy mi mennyi cukor. annyira sokat nem raknak végűlis bele, de azokban meg más van, amitől nem valami jó, mondjuk néha én is eszek, de akkor is, csak pulykamell sonka vagy ilyesmit. Párizsit meg semmi szín alatt nem, bár aazt sűrűn veszek...amacskáknak. :D Kiszámoltam a tápértét alapján, hogy nem sokkal drágább, mintha ha a sima macska kaját venném nekik. Egébként a cukrot nagyon nehéz kizárni az ember étkezéséből, főleg, ha évekig/évtizedekig cukrosat evet. Elég édes szájú vagyok, nekem meg főleg. Az én gyngém a nutella, meg a sima háztartási keksz, meg a zabfalatok(az legalábbmég elmegy valamennyire) :D. Volt olyan, hogy egy 400g-os nutellát bevágtam egy zacskó háztartási keksszel. :D. Szóval, amikor azt írtam, hogy töménytelen mennyiség, akkor magamból is indultam ki részben.

Gergő92 2016.08.15. 22:02:37

@Gergő92: Ja...Meg az e-mail címed írd le légyszíves.:)

spike_spiegel 2018.05.04. 13:06:14

kérdésem lenne: az előadásban elhangzott értisztító böjt konkrétan a vért is tisztítja? vagy inkább az ereket, érfalakat, azok rugalmasságát.
konkrétan nem tudom, hogy mennyi idő vagy mi kell ahhoz, hogy a vérbe szivárgott nem oda való dolgok kiszűrődjenek.

a napokban kutakodtam a "leaky gut" témában, aminek pont az a lényege, hogy a bevitt szemét kaja nem kívánt anyagai is a vérbe jutnak, ha a belekben található "háló" (tight junctions - magyarul nem tudom) nem megfelelően működik, ami többek között lehet okozója allergiás tüneteknek.

dangbird 2018.05.04. 13:17:22

Kifejezetten vértisztításról nem emlékszem, hogy beszéltem volna. (Hol van ez a rész az előadásban?) A vért a máj tisztítja, a májtisztítás jobb vértisztulást eredményez. A teljes böjt mindent tisztít.

spike_spiegel 2018.05.04. 14:25:50

1:16:53 - de csak itt említed a vértisztítást az értisztítással, többször azt hiszem nem. ezért nem tudtam eldönteni, hogy most ez mindkettő együtt vagy nem

de akkor köszönöm a választ, ennek most adunk egy esélyt, aztán meglátjuk, hogy működik-e. (allergia szempontból)

dangbird 2018.05.04. 14:58:19

@spike_spiegel: Igen, a vértisztításról itt nem beszéltem. A legismertebb vértisztító a csalán. Amiről nekem a leginkább van tapasztalatom, hogy működik: a zeller. De a böjtölés mindent tisztít.

spike_spiegel 2018.05.04. 15:19:07

@dangbird: köszi, felírom ezt is. De ez hogy néz ki? Egy napig csak zellert eszel?:)

dangbird 2018.05.04. 16:44:59

Úgy, hogy eszel zellert.
Miért, az antibiotikum hogy néz ki? 5 napig csak azt viszed be?

dangbird 2018.05.06. 13:44:41

Budapest és környékén ifjú hölgyet (18-40) keresek egy csontkovács oktató videó forgatásához!
A felvétel május folyamán vagy június elején készülne, egyeztetett napon, valószínűleg a városligetben. Ruházatilag könnyebb sportruházat szerűség (saját ruhás).
Egy pár fogást mutatnék meg rajtad, meg pár tök egyszerű gyakorlatot kéne bemutatni.
A felvétel kb. 1 órát vesz igénybe.
Ideális az lenne, ha nem csak az "alany" szerepét vállalnád, hanem a "riporterét" is, előre megírt kérdésekkel, meg sajáttal is, ha van, vagy közben jut eszedbe.
Plusz keresek egy operatőrködő személyt is, függetlenül nemtől, kortól és kinézettől :) Viszont a legideálisabb az lenne, ha saját gépet tudnál hozni, ami minimum egy 720p-t tud. (Az enyém még szalagos...)
Fizetni sajnos nem tudok, a résztvevő(k) nyer(nek) egy "nagygenerált", teljes test csontkovácsolást - ezt persze nem ott akkor csinálnánk, hanem külön.
A videóból nekem sem származik hasznom, csak "népnevelő" céllal készül.
Többek között a következő alapkérdésekre szeretnék választ adni a videóval:
Milyen vizsgákat kell tennie valakinek ahhoz, hogy csontkovács legyen?
Mit "rak helyre" egy csontkovács a kezelésnél? Mi az, ami ilyenkor ropog?
Hogyan tud egy csontkovács egy gerincsérvet helyretenni?
Egyáltalán mi a gerincsérv? Mi a különbség a gerincsérv és a porckorongsérv között? Mikortól lehet porckorongsérvről beszélni?
Mi az "idegbecsípődés"?
Mi az oka, ha gyógytorna ellenére sem javul a porckorongsérv állapota, vagy műtét után egy-két évvel kiújul?
Mit tehet egy sérves beteg, hogy ne kelljen élete végéig letiltva maradnia a kedvenc sportjáról?

dangbird 2019.02.15. 09:54:49

@spike_spiegel: Így ránézésre nem tudom megmondani, hogy hogyan hat. Az alap "dogma" az, hogy kerülni kell minden olyan eszközt, ami leveszi a terhelést a gerincet tartó izmokról, inakról és kötőszövetekről, mert azzal csak még jobban kikapcsoljuk őket a rendszerből. De lehet, hogy ez a cucc ponthogy "kényszeríti" őket, hogy dolgozzanak. Ehhez ki kéne próbálni. Nem lehet pl. látni, hogy a vállakat mennyire tartja kirotált (hátrafelé és lefelé forgatott) helyzetben, pedig az a felső háti szakasz helyes tartásának az alapja. Egyúttal ez az, ami miatt kényelmetlennek, megterhelőnek érződik az egyenes tartás annak, aki nincs hozzászokva - nem az izmok terhelése, hanem a szalagok zsugorodott állapota miatt. Nem elég, hogy görnyedten ülünk a számítógép és a volán előtt, a billentyűzet és egér, meg a kormány használata még jobban berotált helyzetben tartja a vállat. Mintha direkt úgy lenne kitalálva az egész, hogy minél rosszabb legyen.
Ilyen eszközök használatba vétele előtt érdemes megkérdezni egy gyógytornászt.

spike_spiegel 2019.02.15. 11:44:18

@dangbird: nos a véleményeket olvasva annyit tudok, hogy izomlázuk lett azoknak, akik elkezdték hordani.
Akkor a zsugorodott szalagokból kiindulva a nyújtás gondolom segíthet, részben. Az viszont nem segít, ha jól sejtem hogy például leginkább az oldalamon alszom, amihez hozzá jön a napi 1-2 óra vezetés amit a melóban gép előtt pusztulás vált :)
Na, köszönöm, meglátjuk mi lesz. Esetleg ha van egyéb tipped a vállakra szívesen fogadom :)

dangbird 2019.02.15. 12:34:43

Az izomláz biztató jel, már ha tényleg az volt.
A nyújtás igazából nem segít, mert a probléma abból adódik, hogy hibásak a mozgásmintáink. A zsugorodás ennek a következménye. Hiába próbáljuk megszüntetni művi úton, ha közben a "szoftver" továbbra sem használja azt, ami "hardver" szintjén eddig is rendelkezésre állt.
Az oldalon alvás szerintem nem probléma.
A vállakkal kapcsolatban is akartam pár dolgot mondani az oktató videóban (lásd 2018.05.06.), de nem volt rá jelentkező, bár én se mentem annyira utána azon kívül, hogy meghirdettem itt-ott.
Bene Máté oldalát, videóit továbbra is ajánlom, nagyon sokat lehet tőle tanulni:
www.facebook.com/porckorong.hu/

spike_spiegel 2019.02.15. 13:39:04

@dangbird: Köszi, belenéztem. Korábban néztem már, de félrevezetett az oldal neve (porckorong), de már értem az összefüggéseket.
süti beállítások módosítása