HTML

A Játék Neve: Föld

Ez a blog arról szól, hogy hogy működik a világ valójában. Túl a látszatokon, a manipuláción, a mindent átszövő hazugságon és felelősséghárításon. A jelenkor eseményeinek mozgatórugóival is foglalkozik, ahogy a régmúltba is tapogatózik visszafelé, egészen az emberi lét kezdeteiig. Mindez egy sokéves kutatómunka eredményeire támaszkodik. A blog korábban "2012 blog" címen működött a blogol.hu szerverén. Kapcsolat: blog2012 kukac freemail ponnt hú!

Friss hozzászólások

  • Lazur: @Nikiló: www.youtube.com/watch?v=TQcqOW39ksk Apropó, és az már smafu, hogy a kínaiak azért akarnak... (2023.09.15. 00:32) Emberek, Irányítók és a Háttérhatalom
  • Gergő92: Nem csak én szoktam néha felnézni ide. :) (2023.01.18. 00:00) Mire készülnek a Marson?
  • Lazur: Ez egész friss: futureofhumanity.report/en www.youtube.com/watch?v=MYJFc3vA6N4 Csak a rotary klu... (2023.01.10. 18:29) 2019
  • Lazur: Szűk tíz évbe telt, de lassan a híradóba is bekerül ahogyan Kínában készülnek a cellák. www.youtu... (2022.12.05. 01:07) AUTOKRÁCIA (szerk)
  • Gergő Bohrát: A mostani események fényében bár 10 év késéssel, vagy inkább több, de csak efelé haladnak a dolgok... (2022.04.23. 22:12) A Jobbik és az Irányítók
  • Lazur: 2012 helyett 2021, de itt a mátrix 4. része: www.youtube.com/watch?v=JQVHrXek73E (2021.12.17. 20:30) Előadás videó - A Mátrix-trilógia (szerk)
  • Kápráz: ...Történt egyszer, hogy Noé szőlőt telepített, de a bortól megrészegedvén meztelenül feküdt sátrá... (2021.12.11. 21:02) Előadás videó (szerk)
  • maztro: @Gergő Bohrát: Szeretnek minket behúzni a csőbe, a cikk lényegében minden pontján prezentálja azt,... (2021.08.26. 05:03) Menetrend (szerk)
  • dangbird: Új nagy ívű, félelmetes novella a személyes blogomon: marioatreides.blog.hu/2020/01/06/nem_tehete... (2020.01.06. 10:36) Olyan, mintha
  • dangbird: ferfiakklubja.hu/fk_magazin/az_fk_noi_tamogatoi_korebol/amikor_nem_fogadjuk_el_a_ferfi_es_no_kozot... (2019.11.13. 10:09) A házasságról

Utolsó kommentek

Előadás videó - A Mátrix-trilógia (szerk)

2011.05.04. 13:54 dangbird

Végre-valahára felkerült. Sokat dolgoztam a vágással, azért (is) tartott ennyi ideig.

Első rész, letölthető

Második rész, letölthető

Első rész, YouTube:

Második rész, YouTube:

Továbbra is lehet adományokat küldeni, aki akar és tud.


A történetnek ezzel nincs vége. Kerestetik olyan sztahanovista őrült, aki angol feliratot írna hozzá sub vagy srt formátumban. Ha ilyen nem találtatik, akkor magyar feliratra kérek vállalkozót, aztán majd lefordítom. A sok makogás miatt úgyis elég kreatívnak kell lenni. Tervem az, hogy angol felirattal is felrakom a YouTube-ra.

Szerk: Juteszembe, egy nagyon Kedves olvasó jóvoltából felkerült az előző előadás (Az égig érő fa) transzszkriptje is, aki inkább olvasni (is) szeretné, a bejegyzés alja táján megtalálja.

153 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekneve.blog.hu/api/trackback/id/tr116225994

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

st.anger 2011.05.17. 17:26:16

ez azért jó, mert részletesen, névreszólóan tudják követni a pénzforgalom java részét. majd mikor megszüntetik végleg a készpénzt, akkor jön csak el az igazi kánaán - nekik.

st.anger 2011.05.17. 17:29:44

azt a folyamatot nagyjából sejthetjük, hogy milyen az, amikor az orvos istennek képzeli magát. az milyen durva lesz, mikor a bankárok ezirányú elferdülése is a köztudatba kerül :)

Vándorr 2011.05.17. 17:53:04

spike: Ne Magyarországon gondolkodj, és ne az itteni átlag (alja) fizetéssel. A bankoknak ott van a biznisz, ahol az ügyfél nem veszi ki a pénzét, mert minek. Egyrészt nagyon sokan fizetnek bankkártyával, másrészt meg aki rendesen keres, annak nincs oka minden hónapban felvennie a teljes fizetését, és a bankszámláján gyűjti.

spike 2011.05.17. 18:53:01

"majd mikor megszüntetik végleg a készpénzt" Nos ez már nagyon megindult, minden kis faluban látom azt a "takarék pont" nevű helyet, ezek reklámozzák annyira azt az órát, amin a pénzed tarthatod. szép lesz amikor az is kötelező lesz. egyébként nem is tudtam, hogy a roosevelt teret át akarják nevezni. hogy lehet ez? a kőmívesek lemondanak a területjelölésről? :D a bombahíren pedig ezt találtam :D jött a panasz, hogy hogy képzelik ezt: http://bombahir.hu/budapest/levelet-irt-tarlosnak-roosevelt-unokaja

lakatos nintendo 2011.05.17. 19:13:12

A tömegnek nem kell semmit csinálni, csak lenni, pont elég lenne, hogy megfelelő irányt mutasson, nem lehetne bármilyen törvényt megszavazni, mert pl. a tömeg ott figyelne a parlament előtt amikor szavazás van! (2002-ben vektor átadta az MNB pénzkibocsátási jogát az EU központi bankjának, vagy pl. multi- és bankmegszorító törvények mindig elbuknak, stb, nincs nyomás alatt az országgyűlés a nép felől!)

steinerista 2011.05.17. 19:17:25

Pénztári kifizetés soha, sehol nem díjmentes. Valamint ha bankszámlára kapod a fizetésed, nem jutsz hozzá hiánytalanul. Kondíciós listák tanulmányozása üdvös dolog számlanyitás előtt.

spike 2011.05.17. 23:03:14

nintendo: de az meg kit ijesztene meg? meghozzák a törvényt, gondolom meg van mondva nekik, hogy mire szavazzanak, aztán beülnek a golyóálló autójukba és nyugodtan hazamennek. ha pedig eltesznek egy pár politikust láb alól, vagy akár egy egész pártot, akkor lép egy másik a helyére. pont ez az, hogy a tömeg nem tudja ilyen módon megtámadni a probléma gyökerét, mert a probléma nem a cirkuszban van, hanem mögötte. M.A.: ismered a fringe nevű sorozatot? (magyar cím: a rejtély) első benyomásra pont olyan mint bármelyik efbíájos, nyomozós sorozat, de aztán feltűnnek dolgok, és az egész átfordul valami egészen másba. van benne befolyásos multicég, ami az amcsi kormány felett áll, titokzatos vezetővel, párhuzamos dimenziók, az egyik főszereplő (aki egy tudós, vagy kutató vagy akármi) fikázza darwint meg az elméleteit, hipnotizál... "szellemhálózat", csakrák, kollektív tudat, alakváltók stb stb. az egyik részben egy "MONARCH" írást is láttam egy jegyzetfüzetben, amivel a történet szinte nem is foglalkozott, egyszerűen csak ott kellett lennie anélkül, hogy az ember tudná, hogy miért. néha egy-egy kép villan be sötét háttérrel kb 1 másodpercre, például egy pillangó. pillangók voltak a monarchos részben is.

catsword 2011.05.18. 13:29:50

Bank: a fiókban általában drágább a kivét mint az ATM-ben, kivételek lehetnek, de ott van más amin bejön. Nemcsak arra jó, hogy követni lehet ki mennyit költ és mire, hanem pl. a nálunk elmaradt "államcsőd" is a bankokon keresztül bonyolódhat le legsimábban, ha mindenki vagy a többség azon kapja a fizetését, mert első körben a deviza majd a hazai pénzszámlákat zárolja az állam, és ad helyette egy fecnit, hogy majd ha vége az államcsődnek, akkor mennyit ad neked vissza :). És csak a számlapénzek zárolása után nyúlhat a gazdaságban és termelésben lévő kifizetésekhez, azaz azokhoz a munkabérekhez, amiket nem számlán keresztül ad a munkáltató. Rejtély: én mint nem gépen tévétnéző, kérdem: a rejtélyes további részek hová lettek az RTL klubból?

spike 2011.05.18. 14:22:11

Nos én egészen idáig nem is tudtam, hogy melyik csatornán adták, nálam a koax be sincs kötve a tvbe :D ha tv-ben nézted már biztos több mint egy évadot láttál. szerintem nézd tovább gépen, kényelmesebb, plusz vissza lehet tekerni, amikor felvillan a kopasz a háttérben valamelyik jelenetnél, hogy meggyőződhess hogy tényleg őt láttad-e :D

teGergő 2011.05.18. 23:45:21

Az előadás első videójának beágyazhatósága le lett tiltva a gamma3c csatorna által? Indításkor: "Embedding disabled by request - Watch on YouTube"

Lakatos nintendo 2011.05.18. 23:48:24

1milliós tömeg már nem kell, hogy megszólaljon, elég, ha van, az már akkora nyomás, hogy meggondolná a politikus, hogy érdemes-e megnyomnia a gombot, ha meg akarja érni a jövő hetet. (ezt 90-ben kellett volna nagyon nyomatékosan, ma már tényleg a jobbiknál is jobboldalibb kormány kellene, hogy megfelelő ellensúly legyen) Ajánlott sorozat: The Event, és a V 2009 Mindkettő SF, de aktualizálva, bár a V az már volt egyszer 20éve. (alig burkolt hasonlatok, ledőlő Washington emlékmű, mint WTC , a spanyolnátha feltámasztása, stb, stb..)

teGergő 2011.05.19. 03:15:54

Már pár napja, hogy előjött ez a téma, hogy "az ilyen és hasonló "tényfeltáró" weboldalak miért nem a megoldásokról beszélnek, hogy az egyszeri kisember (...) mivel tudna magán segíteni?", már akkor elkezdtem megfogalmazni magamban a véleményemet, de csak mostanra sikerült körvonalazni azt, úgyhogy most én is beszállok a témába. Bár gyakorlati megoldásokkal nem tudok szolgálni, de elméletivel igen. Pontosabban a véleményemmel... :D Kiforratlanul, s bár a teljesség igényével, de annak megléte nélkül: Szerintem nem is maga az egybegyűlt tömeg lenne elsősorban a szükséges, hanem az elszórtan élő emberek egységes működése, iránymutatása. Nem együtt kell, tömegek szintjén ellenállni, hanem külön-külön, de mintegy országos szinten. Tehát nem a "tüntetések" hiányoznak legfőbbképpen, hanem egy működő társadalom. Ennek nem kell, hogy mind a tízmillió(?) magyar(?) a része legyen, és többségben sem kell lenni, csak kell a széles körben, és önállóan működni, véleményt nyilvánítani, illetve példát mutatni képes emberek sokasága. S az utóbbi két tevékenységet nem egy tüntetés alkalmával érdemes kinyilván(való)ítani, hanem mindig, és mindenhol. Persze a család az elsődleges célpont, de aztán csak felfigyel némelyik szomszéd is, meg a sarki közértes (van még ilyen egyáltalán?), meg úgy általában pár ember erre a jelenségre, és fontolóra veszi, hogy ne gondolkodjon-e el a dolgokon... :) Az ilyen weboldalak ehhez a folyamathoz pedig akár hatványozó értékű táptalajt is tudnak szolgáltatni - ahogy az zajlik is éppen: szemfelnyitás, ugyebár, széles körben (internet). Szóval összességében ahhoz, hogy országosabban is hatást váltsanak ki az emberek a -khm- gyarmatosítok ellen, ahhoz nem elég sem egy ember magában, és sem sok ember együtt egy helyen, egyszeri, meg kétszeri alkalommal. Működő "társadalomként" kellene átszőni az országot ahhoz, hogy az ún. 'népakarat' hitelességet, támogatókat (szintén a 'nép' részéről), és a leginkább is érvényt szerezhessen. Persze szervezkedni lehet, de most arról beszélek, hogy az önálló, és talpraesett példamutatásnak - aki ezt képes vállalni, és csinálni - mindig, és mindenhol jelen kell lenni, hangot kell adni vele. Ez szvsz. képes lenne a szintén lassú, de kollektívabb észheztérítést eredményezni sokakban, és ezáltal is érvényre juttatni az összetartás egy "új formáját", és a "népakaratot". Az maga persze fogas kérdés, hogy az ellenszervezkedésekkel, kesze-kusza információáramlásokkal, a mindenkor zajló ügynöki, és média-tevékenységekkel - amelyek megzavarják, és terelgetik az embereket - szemben miként lehet védekezni. Bár valahol az a lényege a jelen írásomnak, hogy kifejezett szervezkedések nélkül, (kb.) pusztán példamutatásból álló tevékenységet nem lehet beépüléssel kisiklatni, s ha ez a példamutatás számos területen megjelenik, a lejáratás talán nem is lenne olyan könnyű a hivatásos média részéről. :) Hangadás mellett bátran beszélni kell(ene) az emberekkel, tájékoztatni, és bíztatni őket otthon, és a rokonságban, vagy éppen a boltban, az utcán, vagy a tömegközlekedésben - főleg, ha egy adott szituációban ezt ki is lehet használni(!) - netalántán a munkahelyen is (bár itt 'kockázatosabb'). Én a megoldás alapvetőségét ebben látom, és ez ha azt vesszük folyamatában is van: Évről évre hatványozódik a lakosság ébredező része, az információáramlás szépen fel van sűrűsödve, és sok az érdeklődő ember. Kollektívabb tudati ébredéssel pedig már nem lehetne csak úgy pl. átverni egy egész országot, csőbe húzni, stb. (ha mégis, az azt követő reakciók sem maradnának el - mint eddig mindenkor), és ha ezek a folyamatok a nyílt, és vállalt példamutatással is megfűszereződnek, szerintem erre több is az esély. Lehet, hogy "társadalmi" szinten nem lennénk egységesek továbbra sem minden téren (persze, hogy nem), de a nemzet érdekében álló, alapvető kérdésekben nem születne annyi birkamód-döntés, birkamód-elfogadás, stb., mint ezidáig. ...Hm, hosszú lett.

catsword 2011.05.19. 10:05:10

szerintem a 9,8 millióból 6,8 millió teljesen tisztában van mindennel. A maradék 3 millió nagyobbik fele el van fogalva azzal hogy kilakoltatják-e vagy sört vegyen avagy kenyeret a gyerekeknek, illetve kisebbik fele meg azon lobbizik hogy minden maradjon így mert ez a rendszer nyújt neki a havi 3 milliós fizetése mellé is adómentességet meg családi pótlékot mind a 3-4 multimilliókba szült gyereke után. A t ház meg teljesen nyiltan csinál mindent mert látják, hogy itt érdemes hazudni lopni. Nem lehet ezen nem erőszakkal változtatni, mert a "jog"rendszer minden tárgyalásos dologból vagy lassú folyamatból vagy polgári kezdeményezésből bűnbakot fog formálni és betiltják... ahogy ma már nem vehetsz fel egy fekete mellényt fehér inghez, mert akkor tiltott jelképekben mászkálsz és 3 év.

M.A. 2011.05.19. 10:20:23

"Az előadás első videójának beágyazhatósága le lett tiltva a gamma3c csatorna által?" - nem, a Warner által, a hülye zenéjük miatt.

rererere 2011.05.19. 14:37:58

http://9gag.com/gag/46133/

marioatreides 2011.05.19. 14:57:06

...egyébként ezt a bejegyzést miért nem lájkolta senki? Ne tessék ennyire hanyagolni azokat a facebookos widgeteket, ezek is hoznak új látogatókat...

teGergő 2011.05.19. 15:43:52

Egyébiránt lehetne azzal is játszani, hogy a meghívó-videók alá kikerülne válaszvideóként az előadás első része, az első rész alá pedig a második rész. (Vagy ahogy ettől eltérően tetszik.) (Ehhez az ajánló csatornának ajánlania kell az adott videók alatt egyik saját videóját (kommentdobozra kattintás után jobboldalt: "Create a video response"), majd a fogadó csatornának leveles értesítés nyomán kell azt engedélyeznie.)

teGergő 2011.05.19. 16:13:27

M.A.: Amúgy nem akarom mindenhol azt éreztetni, hogy "rajtam kívül mindenki gyöki", hanem csak a biztonság kedvéért írom le ezeket a tudnivalókat. Meg aztán lehet, hogy másvalaki véletlenül innen fogja eltanulni a hogyanját. :) (Ez amúgy rám jellemző, hogy mindent túlzott részletességgel próbálok pontosítva leírni, szeretem, ha a dolgok - akár mélységükben is - tisztázva vannak.)

Fistandantilus 2011.05.20. 11:50:04

OFF: Érdemes megnézni és meghallgatni alaposan az alábbi videoklipet, még ha nem szereted az ilyen típusú zenét, akkor is: http://www.youtube.com/watch?v=3RLwuDQSkDI Rengeteg szimbólum van benne, biblia-korán-talmud égetéstől kezdve égből lepottyanásig(lucifer ugye), plusz bevillanó szövegek amiket csak hatszáz megállítás után tud elolvasni az ember.Meg rengeteg háromszög mindenhol(piramis), stb..

2012 2011.05.20. 12:19:54

OFF (nekem szabad): ma este elvileg rádiófelvétel...

elbundaa 2011.05.20. 17:09:40

Kikkel?

lakatos nintendo 2011.05.20. 21:49:22

Erősen ajánlott irodalom: Jack Williamson : A kiegyenlítő http://egalaktika.wikia.com/wiki/Galaktika_130 Beszkenelem, és felrakom valahova, esetleg a 2012blog is beteheti a linkek közé. (hogyan buktassuk meg az irányítást)

lakatos nintendo 2011.05.20. 22:10:03

30second to mars: http://www.hotdog.hu/magazin/magazin_article.hot?m_id=25973&a_id=654163&h_id=113735 miez?

spike 2011.05.20. 23:08:27

nekem inkább az szúrt szemet, hogy világvégét ígérgetnek holnapra :D (május 21.) valami biztos történni fog. mit találtak már ki? azt hittem a 2012es dátum megjelenése után már nem lesznek ilyesmik.

Inlakesh 2011.05.21. 15:27:24

Mi van akkor, ha a világvége egy folyamat, ami a mai nappal veszi kezdetét és 2012 december 21-én ér véget?;)

LeonCL 2011.05.21. 16:22:33

Hmmm, tesztelték a HAARPot és lebuktak Japánnál? http://www.idokep.hu/hirek/foldrenges-hobuborek-megjosolhato

elbundaa 2011.05.21. 22:46:30

Oszt vettetek föl rédiót?

M.A. 2011.05.22. 09:18:04

Vettünk, de hogy mi lesz belőle... és mikor, azt még nem tudom.

spike 2011.05.22. 17:11:05

hm. lehet nem sokára nyíltan fegyverként lesz a köztudatban a haarp?érdekes hogy pont az indexről van a hír.

M.A. 2011.05.22. 19:47:30

Rádió egy órán belül, remélhetőleg.

elbundaa 2011.05.22. 19:52:00

Heh,gyorsan eldőlt a podcast sorsa :D

lakatos nintendo 2011.05.23. 13:28:42

Ez most mi? (vakolók és bilderbergerek "aggódnak"?) "17-én, szerdán Stockholmban összegyűlt 17 Nobel-díjas, akik közzétettek egy igen figyelemreméltó kiáltványt, amelyben „általános alapvetgő változást kértek annak érdekében, hogy a környezetünk lerobbanását megállíthassunk, és visszafordíthassuk.” A Stockholmi kiáltványban arra a megállapításra jutottak, Stockholm Memorandum hogy az emberiség belépett egy új geológiai korszakba (antropocén), ahol a globális változás okai között az ember áll az első helyen. A kiáltvány leszögezi: A tudomány egyértelművé tette, hogy olyan bolygóméretű határvonalakat hágtunk át, amelyek az elmúlt 10.000 évben az emberi civilizációk számára biztonságot nyújtottak. [...] Már nem zárhatjuk ki annak valószínűségét, hogy kollektív tevékenységünk következményei olyan határvonalakat fog átlépni, amely hirtelen bekövetkező, visszafordíthatatlan következményekkel jár az Ember és az ökológiai rendszer részére. Egyértelmű, hogy jelenlegi életstílusunkat nem folytathatjuk. A halogatások ideje lejárt. A klíma szkeptikusság luxusát már nem engedhetjük meg magunknak. Az egymással összefüggő szegénység-, fejlesztés-, öko-rendszer összeomlása-, és a klíma krízis- témákkal foglalkozó három napos szimpózium (amelyen a svéd király is részt vett) eredményezte ezt a közleményt, amiben a Nobel-díjasok azonnal végrehajtandó, vészhelyzet intézkedések meghozatalát, valamint hosszú távú strukturális megoldásokat követelnek, amihez nyolc, elsődleges fontossággal bíró terület részére adtak specifikus javaslatokat. Példának okáért a klímapolitikával kapcsolatban a következőket javasolják: A globális felmelegedést tartsák 2 °C alatt, ami azt jelenti, hogy a CO2 kibocsátás globális maximuma nem következhet be később, mint 2015, de hozzáteszik, hogy a 2 °C melegedés is komoly veszélyeket rejt magában és szükségessé tesz nagyfokú adaptációs erőfeszítéseket. (ha tőlem függne, mennének a kőbányába)

emjé 2011.05.23. 14:55:29

Hát humorérzékük van, az már biztos... Miután minden létező fost a nyakunkba eresztettek és lerabolták a bolygót, bolhacirkuszt nyitnak néhány Nobel-díjas statisztával.

lakatos nintendo 2011.05.23. 23:04:56

A "The Adjustment Bureau" c. film szerint csak azért van még egyben a világ, mert a Beavatkozó Ügynökség teszi a dolgát. (szerintem qurva szarul) Az irányítás (jehova és bandája) sokkal ügyesebb, és van 6millió 666ezer beépített ügynökük. (vagy maga a beavatkozó ügynökség jehova és bandája) Zavaros, az errefelé csészealjon kirándulók szerint az ŐRZŐK (guardians) felügyelnek, hogy ne qúrják el túlságosan a bolygót. (ők sem túl jók szerintem) (bár akik szerint a római birodalom és az 1910-1945 tartó időszak volt az amit a szabad akarat összehozott, az vagy hazudik, vagy ő maga a el saddaj.

Kang the Creator 2011.05.24. 05:04:48

Kezd nagyon röhejessé válni most már ez az egész...

lakatos nintendo 2011.05.25. 19:57:19

Ez még mind semmi, idézhetném a Végtelen Határok bevezető mondatait.

Renren 2011.05.26. 09:04:50

Üdv. Hogy miért fontosak a szimbólumok? Én úgy tudom hogy a tudatalattink szimbólumokkal kommunikál - az álmokat is képekben látjuk. Akkor már csak leírom amit gondolok. Gratulálok nagyon szép előadás volt! Még interneten keresztül is érezni lehetett az energiákat. A történet legvégén úgy is lehet fordítani, hogy azért látta a poklot fényben, mert még a pokol is mennyországgá változhat ott ahol szeretet van. (Legvégül úgyis a szeretet energiaszintje az ami felszabadít. A kulcs a szívben van és nem az agyban.) Nincs veszve semmi. Persze ők biztos nem erre gondoltak amikor írták:) Egy ember megválthatja-e a világot? Nem is ez a fontos, hanem hogy mit hiszel! Nem szabad elhinni hogy nem, mert akkor gondolatilag is megbénítanak, és ugye ebben a fizikai világban először minden gondolatilag van jelen. Még az irányítók is csak valaminek a fizikai megtestesülései. A gondolat erejét nem szabad lebecsülni, már ha pár ember együtt meditál valamiért - apró csodák keletkeznek. ((Ha mindenki felébredne egy irányítók nélküli világ elképzelésével pusztán meditációval ki lehetne füstölni őket, szerintem akkor nem tudnának megtestesülni fizikai szinten.)) Minden jót!:)

st.anger 2011.05.29. 15:40:17

nekem már elsőre is az volt a benyomásom, hogy neo az energiát látja, mint fényt, az pedig van mindenhol, pokolban is, mennyben is, kinek hogy tetszik a jelenet értelmezése. vajon ha egy gép tényleg képes lenne szabad öntudatra, akkor szeretni is tudna? erről most az jutott eszembe, hogy a szabad öntudat belátáson alapul főleg, ezért akiben kellő belátás van az, nem utasítja el a "szeretet-energiát". tehát lehetséges-e szeretet nélkül szabad öntudat?

Renren 2011.05.30. 13:59:42

Hm..:) ezen még gondolkozni fogok. Ez minden oldalát kifordította a dolgoknak. Bár talán ha lenne szabad öntudata a gépeknek, akkor sem nyilvánvaló számomra, hogy ez egyben lelket is jelentene?

teGergő 2011.05.31. 16:07:55

Most látom, a Bonanzára még nem kerültek ki az előadás linkjei.

2012 2011.05.31. 16:50:20

Jó hogy szólsz, pótoltam.

spike 2011.06.03. 13:42:49

Most sikerült letöltenem a videot, itthon nem volt kivitelezhető, szóval most fogok nekiesni a feliratnak. Ha minden terv szerint halad jövőhéten már kész lesz.

2012 2011.06.03. 13:53:40

Éppen akartam kérdezni, mi van vele...

Kerion 2011.06.04. 01:17:13

A Mátrix tömören egy jövőbeni fekete-mágiás "forgatókönyv". A leendő magyar mágusok mint Zion "katonái" vannak benne megjelenítve. Ez azt vetíti előre, hogy a magyarok mint zion-isták lesznek mindenütt elkönyvelve a világban és így mint bűnbakok gyűlölet tárgyát fogják képezni az álomban, illúzióban ragadtak körében. A hatalom így a saját képét a magyarokra vetíti, őmaga pedig jóságosként mutatkozik, mindenért a felelősséget a zion-ista magyarokra ruházva. A magyarok "zion-istává", Zion katonáivá tétele, a Kárpát medence elzsidósítása már folyamatban van. Tehát az üzenet, a cél az, hogy a magyarok mint zsidók vigyék el a "precessziós-balhét", azaz a leendő magyar fehér mágusok lennének a gonosz cionisták akik nyomorba és káoszba döntötték az emberiséget. Ezt a szerepet akarják velünk eljátszatni. Így ellenünk, mint "cionista terroristák" ellen a jelenlegi és az eljövendő hatalom, valamint az egész világ majd jogosan fogna össze. Ördögi terv, a sötétség, a fekete-mágusság fénynek, fehér-mágusságnak lesz beálítva és fordítva, mi lennénk a gonosz kiirtandó fekete mágusok. Természetesen mindez a szemfényvesztés végett történik, az emberek megtévesztése céljából. Lényegében ezt jelenítették meg a filmben kissé óvatoskodva és megkavarva. A dolog ott sántít hogy a fehér mágusok nem írtananak ki senkit, nem gyűlőlködnek, de lehet hogy a tömegekben ez nem tudatosul az ébredés híján.

M.A. 2011.06.04. 14:40:14

Igen, sok mindent bele lehet látni...

gyuff 2011.06.05. 00:10:04

szerintem meg hogy ne higgy a próféciáknak mert az is a tudatkontrol eszköze, legalábbis nekem ezt sugalta

gyuff 2011.06.05. 00:26:05

Ráadásul az emberiség a filmben ugyanúgy marad a gépek irányítása alatt, csak közben azt hiszik hogy szabadok. Ez a lényege az Orákulumnak is, nyilván azért került a programba hogy kiegyenlítsen valamit. Az az Neo igazi ellenpontozása. Legalábbis nekem úgy állt össze amikor gondolkoztam a filmbeli Mátrix összetételén, hogy alapból két szinten történnek a dolgok. Azaz van egy rendszer a rendszerben, ez már sok helyen előfordul manapság álom az álomban stb... A másik lényeges: elhitetni az éppen véletlenszerűen(ám mégis teljesen kontrollálható- az építész szerint) megjelenő speciális egyed vagy nemtudom mit mondott rá Smith, jelen esetben Neoval hogy az ő ellentét párja Smith akivel majd meg kell küzdeni. Neo teszi is a dolgát, ahogy kell: elindul "megmenti az embereket", és "megvédi" a Smith programtól a Mátrixot. Hogy csinálja ezt? Feláldozza a speciális születését. Miért? Mert Smith elkezdi azt mondani amit az Orákulum: "aminek kezdete van annak vége is", Neonak felvilan Mommey képe, és heló. Ugye miért kéne Neonak a főkomputer előtt rácsatlakozva átmásolódnia Smithé hogy kitudja törölni? Nem elég az az x milliárd akik továbbra is a mátrixhoz vannak kötve de átmásolta Smith? Namind1 most csak ennyit még le akartam írni

emjé 2011.06.05. 20:35:22

Kösz gyuff, jó ötlet volt ez az 'álom az álomban'. már régóta b@ssza a csőrömet, hogy mocskosmód hasra tudunk esni hallivúdi szuperproduksönökön, Neón, Trinityn, Mr. Kovátso nstb... de a mi 'házi szabadkőművesünkön', Madáchon úgy lépünk át, mintha meg sem írta volna az Ember tragédiáját... Azért abban is van kalória. Ja, és akkortájt a világon SENKI sem írta ilyen egzakt módon és ilyen minőségben a mátrix működését...

riccardo 2011.06.06. 10:37:50

Rengeteg érdekes dolog hangzott el, mégis az az ember érzése hogy akár dupla ennyi terjedelemben is meglehetett volna csinálni ezt az előadást. Sokszor látszik hogy lett volna még mondanivalója Bálintnak, de ha mindenbe belekezd akkor soha nem fejezte volna be. :-) Kiváncsi lennék egy hasonló előadásban mit tudhatnánk meg a Star Wars-ról...

spike 2011.06.06. 21:24:46

Készül a felirat, most is azon ülök, csak gondoltam szólok, hogy nem felejtettem el, meg nem kibújok az alól amit vállaltam, csak így akadt időm. Tudom elhúzódott, azt hittem gyorsabban fogok haladni, csak az időzítés meg az átfogalmazás több időt vesz el mint gondoltam.

M.A. 2011.07.10. 13:36:23

Mi a helyzet a felirattal? :) Nem kell sokat szőrözni, hogy tökéletes legyen, én még úgyis át fogom írkálni.

spike 2011.08.04. 15:20:12

Kérdés: (hülyén fog hangzani) igyekeztem elkerülni a feliratozás során az "előadás" szót, mert nem találtam rá megfelelő angol szót :D mármint a performance valahogy nem ide illik, de most már kicsit hülyén jön ki, hogy mindig elkerülöm a szó használatát. szóval segítsetek ki :)

M.A. 2011.08.04. 15:31:15

A "lecture" a legmegfelelőbb szó...

spike 2011.08.04. 15:36:27

Ó. látszik hogy kimaradt az egyetem :D

M.A. 2011.11.03. 11:18:38

Mi van a második rész feliratával? Elkészül valaha?

spike 2011.11.03. 13:01:14

Lassan, de biztosan. Most lesz majd egy nagyobb méretű szabadidőm rá. De más dolgom is van, bocs.

spike 2011.12.10. 12:07:40

Majd lesz pár rész amit ki kell egészítened, mert hiába hallgattam meg 20x néhány mondatot, de egyszerűen nem értem.

spike 2012.03.13. 20:07:10

ment a mail a második rész feliratával!

M.A. 2012.03.14. 11:22:23

Még rohadtul nem jött meg...

spike 2012.03.14. 11:42:47

spamszűrő? nem ugyanarról a címről küldtem, mint az elsőt.

M.A. 2012.03.14. 12:24:41

Megjött tegnap este, hülye vagyok.

wmiki 2012.06.01. 19:58:36

jó lett az előadás Még néhány érdekesség: M1, amikor Neo beszáll a kocsiba, a hídnál, háta mögött grafiti: Bank is Wrong M2, amikor Smith (Ésa. 54,15) bekopog a lázadókhoz, a falon grafiti: Zsoltárok 25,19: Lásd meg ellenségeimet, mert megsokasodtak, és gyilkos gyűlölséggel gyűlölnek engem. http://biblia.jezusert.com/index.php?valasztas=karoli&konyv=19&resz=25 Egyebek: http://matrix-explained.com/symbolism_in_the_matrix.htm Egyébként Géczy Gábor-nak is van egy Mátrix elemzése, talán van aki már hallott az úriemberről... http://youtu.be/KtN0uwyUhKg Akit pedig a jövő érdekel, mit terveznek a háború/világvége után az alkotók... Gondolkozzon el ezen a részleten az Enter the Matrix-ból: http://youtu.be/K7O1RF_4x98

gyuff 2012.07.11. 10:40:42

http://www.youtube.com/watch?v=xK7w6yM-yDM ez a videó nagyon különös, folyamatosan focimeccs alapzaj hallható, ráadásul amiket mondanak... 2 tajparaszt aki azon sajnálkozik, hogy nincs jól megírt női vonal a filmben(focimecsalapzaj?), írta a mátrixot ami azért elég magasszintű dramaturgiai elgondolások alapján készült

gyuff 2012.07.21. 22:37:45

a "301" megjelnítés-ügyileg hova tartozik?

cath 2012.07.22. 09:49:53

tényleg nincs jó női vonal a mátrixban... a főbbek közül az egyik egy férfias mellékszereplő (annyi a tényleges jelentősége hogy majd ő lesz szerelmes a"kiválasztottba"), a másik egy olyan nagyi figura, akit senki se akarna saját anyjának/nagyijának, mivel eléggé ellentmondásos a hovatartozása. Bár ez annyiból jól "van megírva", hogy modellezi a női minőség mint "nem létező" , kiírtott állapotot az "akarás"(férfias) világában, ahogy van és ami felé tartunk egyre inkább.

19682willem 2012.07.22. 12:29:28

és a kislány?

cath 2012.07.22. 14:24:44

milyen kislány?? A 3. rész végén aki csinálja a szép napfelkeltét...? hát tök nagy "női vonal" :)

st.anger 2012.07.22. 17:04:21

nem reklamááál...! mars vissza a konyhába! :D

19682willem 2012.07.22. 17:14:39

"fiam hozd a puskát, anyád megint elszökött" :DD nem csak a harmadik rész végén van benne és egyébként is ő személyesíti meg a kezdet kezdetének védelmezőjét, ki otthont ad mindennek.. nemeléég? :D "aki csinálja a szép napfelkeltét...? hát tök nagy "női vonal"" gondold át.. :D

cath 2012.07.23. 23:18:13

Persze, frankó hogy ő a valódi mátrix-teremtő - ő ad teret és időt :) az egész körkörös vacakolásnak ami a 3 film, de a "női vonal" és szerep alatt nyilván mindenki valami konkrétabb nőit várt/akart. ..úgy hogy most megyek is bredpittet nézni a tévében.

Aja001 2012.07.26. 13:47:24

Szió! Most nem olvastam végig az összes kommentet, bár a Papp Gábor előadásaiból elég sokat megnéztem és a Youtube-on keresztül jutottam el a blogodhoz. Mióta a Papp Gábor életkörről, népmesékről, manicheizmusról szóló előadásait megnéztem, nekem is valami hasonló jutott eszembe a "Mátrix"-al kapcsolatban, amit te fejtegetsz, bár én inkább pozitívnak érzem. A vége ugyan szomorú egy kicsit, hogy nem szabadult fel mindenki, de a hite által a főszereplő hozott egy szükségszerű áldozatot, ami egyébként szerintem a szeret velejárója és ezáltal néhány embert felszabadított és sok ember életét megmentette. Valahol szerintem ez az egyik lényege a dolognak, hogy (hit, remény, szeretet), hogy a szeretet, ha őszinte, szinte mindig követel áldozatot, a hit pedig nagyon fontos, főleg, hogy sosem szabad elveszíteni, vagy ha igen, mert ez bárkivel előfordulhat, aki emberből van, akkor újra meg lehet találni. Ez lehet akár hétköznapi szintű hit is, ha az előbbre viszi az embert lélekben és visszatalál önmagához. Hűűűű..... Ez jó hosszúra sikeredett. Bocsi.

Aja001 2012.07.26. 13:54:18

Még valami eszembe jutott: az előadásod elején mondtad, hogy valószínűnek tartod azt, miszerint nem azok írták a történetet, akik fel vannak tüntetve a filmben. Erről olvastam anno, amikor lejátszották a mozikban a Mátrix első részét. Az "Új művészet" magazin akkori számában jelent meg erről egy cikk, hogy egy orosz fizikus, valamikor a xx. század elején írt egy regényt, amit a film feldolgozott. Sajnos nem emlékszem a nevére.

st.anger 2012.07.27. 12:18:58

nem maga a történet a lényeges ebből a szempontból, hanem az a rengeteg utalás és rejtett szimbólum, amit aligha egy 100 éves könyvből szedtek. túl összetett és részletgazdag, túl sok az okkult, szabadkőműves jelkép.

gyufi 2012.07.27. 12:40:05

"tényleg nincs jó női vonal a mátrixban..." ez egyértelmű, hiszen jó férfi vonal sincs a mátrixban-.- egyedül a sötét okkult vonal van jól megírva, ami pedig más vonalak összekuszálását jelenti a furcsa inkább az, hogy a készítőknek nem tetszik az alkotásuk? miért nem írták meg jobban?

19682willem 2012.07.27. 13:14:39

mert mi a gond a mátrixal?

gyuff 2012.07.27. 13:33:46

nincs gond a mátrixszal nem tudom miért kérdezed ezt:)

19682willem 2012.07.27. 16:57:56

na vajon.. "ez egyértelmű, hiszen jó férfi vonal sincs a mátrixban-.- egyedül a sötét okkult vonal van jól megírva, ami pedig más vonalak összekuszálását jelenti a furcsa inkább az, hogy a készítőknek nem tetszik az alkotásuk? miért nem írták meg jobban?"

gyuff 2012.07.27. 22:22:00

nem mondtam, hogy gond van a filmmel(műnek tekinthető vagy antiműnek), ha ezt érzékelted az azért lehet mert, nem éppen a stílusomba vág

19682willem 2012.08.04. 10:33:56

Larry Wachowskiból Lana Wachowski lett!

gyufa 2012.08.04. 23:06:56

akkor most kéne "megírniuk", így már lehetne az a női vonal kiforrott:D

1234fgjdrtz 2013.02.04. 23:18:32

Sziasztok, mikor lesz újra feltéve az első rész valahova?

bezuhov 2013.02.08. 22:57:19

kérdésem ugyanaz, mint az előttem szólóé...

gyufáskatulya 2013.03.24. 00:33:25

az egri csillagokat nem akarod ("később") kielemezni?(nem a filmet)

M.A. 2013.04.22. 15:29:38

A héten elvileg felmegy vimeóra az előadás első része, angol felirattal. (Már kész vagyok az agyonjavítgatással, csak egyszer még ellenőriznem kell, aztán ráégetni a videóra és feltölteni és beágyazni.)

spike 2013.04.22. 22:28:00

Ennyira szarul csináltam meg?

M.A. 2013.04.23. 10:33:27

Elég nehéz a téma, kicsit pallérozottabb angoltudás kellett volna hozzá. Sok helyen én is gondban voltam, hogyan fordítsam. De sebaj, az időzítést meg a "piszkozatot" megcsináltad, az a munka nagyobbik fele. Sőt: http://youtube.com/watch?v=5oxIQe3XngY

spike 2013.04.23. 20:55:10

Persze, közben én is rájöttem, hogy a témához elég gyenge a szókincsem. De mivel senki nem vállalta... Viszont gyakorlásnak mindenképp hatásos volt :) Az előadást már egy ideje meg akarom mutatni pár emberkének akik még csak nemrég nézték meg a filmet, úgyhogy remélem a vimeo nem fog rinyálni a jogok miatt.

gyufa 2013.08.21. 15:21:57

Spike: ha még nincs kész segíthetek, úgy is egy helyen lakunk, de a lényeg hogy legyen meg így vagy úgy, mert AKAROM azt a feliratot :) külföldieknek (akit érdekel) sok kérdést felvetne

gyufa 2013.08.21. 15:29:34

ah látom már leadtad, de akkor az új kérdés, hogy feliratot nem tudja valaki elküldeni?

M.A. 2013.08.21. 15:30:07

De kész van, de megmondom őszintén, jópár példány ki van belőle nyomva DVD-re, és ha felrakom, akkor senki nem fogja megvenni őket, és ennyire vagyok zsidó, hogy főleg emiatt nem került ki még.

gyufa 2013.08.21. 16:09:47

há akkor lefordítom nekik magam :) és mennyibe kerül egy ilyen feliratos DVD? egyébként a szerzőijogok misérijét már mozart kilyukasztotta, amikor hallás után lejegyezte a rómaiak féltve őrzött Misereréjét

heyokha 2014.08.06. 20:20:18

van-e neve annak a szimbolimnak ami 33:40 percnel van bemutatva a masodik reszben?
mintha ez is amolyan lenne:
a3-images.myspacecdn.com/images03/32/993f909b7c5f46eaa587ca61ce8d4c63/600x600.jpg

nem vagyok benne az ilyen luciferianus szimbolikakban, de a holdsarlo nem a fertilitas jelkepe meg ilyenek? igy van Szuz Maria is abrazolva nagyon sokszor. Nem lehet hogy ez annak a fejre allitott valtozata, csak megmaradt a hold szarvkent?

emberneve.gyufa 2014.08.06. 21:34:59

sajnos az országomban nem érhető el a videó (magyarország:), de a belinkelt jelkép a merkúr jele (ha lenne asztrológia topic ezt is tudnánk) egy ponttal (mindent látó szem?)

heyokha 2014.08.06. 22:31:28

@emberneve.gyufa: magyarország??? muahaha azt hittem csak nallam van ez, mert nem onnan vagyok. ez telleg jo vicc

ez a kep amirol szo lenne:
(kozepso)
www.mxoarchive.net/megacity.html
img121.imageshack.us/img121/6537/glyph2.jpg

nem vagyok tulsagosan nagy ralyongoja a Matrixnak, de van benne Mega City? Vagy az a jatekbol van?...

spike_spiegel 2018.04.25. 15:27:58

Korábban (évekkel ezelőtt) szó volt a piros ruhás nőről, mai olvasgatás közben eszembe jutott, hogy nem lehet köze "Babalonhoz"?

Laco78 2018.05.05. 14:31:22

Szia Bálint, le lehet még tölteni valahonnan ezt a két videót? Mindkét helyről nem elérhetőek.

dangbird 2018.05.05. 16:19:10

A 2012bonanza backupján még fent van:

https://mega.nz/#F!4AoHkQJa!VtJ4-xevaa5GsYjbD_gcpg!cQRngSRQ

Gergő92 2018.05.07. 12:32:46

Nem rég találtam egy érdekes sorozatot. Nem tudom ismeri-e valaki. Címe Rick és Morty. Pl ebben a részben van az, amikor a "gonosz" átveszi a hatalmat és leszámol a "régi uralkodó réteggel".jobbmintatv.hu/online/Rick_es_Morty/3_evad/7_resz/

Lazur 2021.12.17. 20:30:23

2012 helyett 2021, de itt a mátrix 4. része: www.youtube.com/watch?v=JQVHrXek73E
süti beállítások módosítása