HTML

A Játék Neve: Föld

Ez a blog arról szól, hogy hogy működik a világ valójában. Túl a látszatokon, a manipuláción, a mindent átszövő hazugságon és felelősséghárításon. A jelenkor eseményeinek mozgatórugóival is foglalkozik, ahogy a régmúltba is tapogatózik visszafelé, egészen az emberi lét kezdeteiig. Mindez egy sokéves kutatómunka eredményeire támaszkodik. A blog korábban "2012 blog" címen működött a blogol.hu szerverén. Kapcsolat: blog2012 kukac freemail ponnt hú!

Friss hozzászólások

  • Lazur: @Nikiló: www.youtube.com/watch?v=TQcqOW39ksk Apropó, és az már smafu, hogy a kínaiak azért akarnak... (2023.09.15. 00:32) Emberek, Irányítók és a Háttérhatalom
  • Gergő92: Nem csak én szoktam néha felnézni ide. :) (2023.01.18. 00:00) Mire készülnek a Marson?
  • Lazur: Ez egész friss: futureofhumanity.report/en www.youtube.com/watch?v=MYJFc3vA6N4 Csak a rotary klu... (2023.01.10. 18:29) 2019
  • Lazur: Szűk tíz évbe telt, de lassan a híradóba is bekerül ahogyan Kínában készülnek a cellák. www.youtu... (2022.12.05. 01:07) AUTOKRÁCIA (szerk)
  • Gergő Bohrát: A mostani események fényében bár 10 év késéssel, vagy inkább több, de csak efelé haladnak a dolgok... (2022.04.23. 22:12) A Jobbik és az Irányítók
  • Lazur: 2012 helyett 2021, de itt a mátrix 4. része: www.youtube.com/watch?v=JQVHrXek73E (2021.12.17. 20:30) Előadás videó - A Mátrix-trilógia (szerk)
  • Kápráz: ...Történt egyszer, hogy Noé szőlőt telepített, de a bortól megrészegedvén meztelenül feküdt sátrá... (2021.12.11. 21:02) Előadás videó (szerk)
  • maztro: @Gergő Bohrát: Szeretnek minket behúzni a csőbe, a cikk lényegében minden pontján prezentálja azt,... (2021.08.26. 05:03) Menetrend (szerk)
  • dangbird: Új nagy ívű, félelmetes novella a személyes blogomon: marioatreides.blog.hu/2020/01/06/nem_tehete... (2020.01.06. 10:36) Olyan, mintha
  • dangbird: ferfiakklubja.hu/fk_magazin/az_fk_noi_tamogatoi_korebol/amikor_nem_fogadjuk_el_a_ferfi_es_no_kozot... (2019.11.13. 10:09) A házasságról

Utolsó kommentek

Előadás videó - A Mátrix-trilógia (szerk)

2011.05.04. 13:54 dangbird

Végre-valahára felkerült. Sokat dolgoztam a vágással, azért (is) tartott ennyi ideig.

Első rész, letölthető

Második rész, letölthető

Első rész, YouTube:

Második rész, YouTube:

Továbbra is lehet adományokat küldeni, aki akar és tud.


A történetnek ezzel nincs vége. Kerestetik olyan sztahanovista őrült, aki angol feliratot írna hozzá sub vagy srt formátumban. Ha ilyen nem találtatik, akkor magyar feliratra kérek vállalkozót, aztán majd lefordítom. A sok makogás miatt úgyis elég kreatívnak kell lenni. Tervem az, hogy angol felirattal is felrakom a YouTube-ra.

Szerk: Juteszembe, egy nagyon Kedves olvasó jóvoltából felkerült az előző előadás (Az égig érő fa) transzszkriptje is, aki inkább olvasni (is) szeretné, a bejegyzés alja táján megtalálja.

153 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekneve.blog.hu/api/trackback/id/tr636225994

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

spike 2011.05.04. 15:07:58

A fordítást vállalom, csak a magyarról angolra fordítás annyira nem megy jól mint fordítva (tehát nem garantálom a nyelvtani hibátlanságot). Nos majd nekiesek, aztán meglátom, hogy mennyire rossz, ha nem jó, akkor megcsinálom magyarul. A második részt még nem néztem meg, de már régen láttam az elsőt, szóval inkább együtt fogom ha lesz időm.

ElevX 2011.05.04. 17:50:41

Lesz Lost elemzés is valamikor :) ?

st.anger 2011.05.04. 18:24:47

elég nagy zagyvaságnak tűnik, de mindenképpen érdekes és szórakoztató előadás. köszönet érte!

Inlakesh 2011.05.05. 08:03:25

Végignéztem, tetszett, bár néha tényleg nem volt teljesen érthető. Két dolgot szeretnék kérdezni: 1. Mi az a két fém tüske az Építész nyakkendőjén, amire ráközelítettél a bemutatóban, de mégsem beszéltél róla az előadáson? 2. Mégis miért csinálták a filmet? Mi a céljuk vele? Miért jó az, ha szimbólumok tömkelegével zsúfolnak tele egy filmet? Nyilván nem ok nélkül teszik, viszont tippem sincs, hogy ebben mi a jó az irányítóknak. Természetesen nem csak a Mátrix-trilógiára vonatkozik a kérdésem, hanem általában a filmekre (pl. Hollywood).

Adonai 2011.05.05. 10:34:13

zseniális az egész

wmiki 2011.05.05. 17:55:27

jó volt, csak rövid és vannak benne hibák: Neo nem következetlen, amikor feladja a harcot azután adja fel, amikor Smith az Orákulumot idézi: "Minden aminek kezdete van, véget is ér, Neo" akkor jön rá, hogy így pusztíthatja el Smith-et, így hozza el a békét, ha átadja magát a halálnak a béke pedig nem biztos, hogy törékeny, ez a te feltételezésed igenis lehet tartós béke különböző fajok között, legfeljebb te még nem találkoztál ezzel a jelenséggel

wmiki 2011.05.05. 17:56:40

...ez szükségszerű...

hermes3X 2011.05.05. 18:11:46

Tetszett!

b_alin 2011.05.06. 11:15:16

Zseniális :D Folynak a könnyeim a gyönyörtől :D

spike 2011.05.06. 11:50:05

Kérdésekbe ütköztem a felirattal kapcsolatban. Elég sok a magyar vonatkozású dolog az előadásban. Szóval ilyenekkel mit kezdjek, hogy pl "Magyarok Háza". Általában az ilyesmit nem fordítjuk le, de ha csak úgy simán otthagyom, a többi részt angolra fordítom, a külföldi olvasó csak néz, hogy mivan? :D Vagy például a népmesékből előbukkanó nevek: Fehérlófia, Vasgyúró... Vasgyúró pont Smith nevének a magyarázatánál van, ami nyilván fontos. Tehát nem hagyhatom csak úgy ki.

flashmex 2011.05.06. 13:18:52

Ügyes munka! Bár ezt tényleg még órákat lehetne elemezni, ebből is egy trilógia kellene. :) Sajnos ebben a létformában amiben élünk soha nem lesz béke. Mivel ez az elménk által kivetített hamis illúzióvilág. A tudatosságunk az illúzió csapdájába esett. Persze amúgy csodaszép, mivel ez is isteni, de soha nem lehetünk benne szabadok, mint ahogy soha nem is voltunk azok, ráadásul ott van a halál is ami eléggé korlátozza a lehetőségeinket. Úgy gondolom amikor Neo feladja és egyesül Smith-el, egyesíti az ellentétes pólusokat, ami működteti ezt a világot, lényegében megvilágosodott, mert rájött, hogy nincs ki ellen harcolni, csak az Egy (Neo=One) Tudatosság létezik, ebből teremtődött minden, az Egy-ség miért harcolna önmaga ellen. Mondja is, hogy igazad volt Smith, mindig is igazad volt. A végének, mondjuk az egész filmnek többféle értelmezése is van, tényleg elég összetett. Ha az Elit szemszögéből nézzük, az a tervük, hogy drasztikusan lecsökkentse a népességet és mesterségesen hozzon létre egy új fajt, ez a transzhumanizmus dolog, valamiféle biorobottá alakítani az embert, amivel átvehetik az elménk felett az irányítást. A sötétség királyának a fia, ha jól értem ez a börtönőr-tudatosság vagyis a Smith program irányítja a globális elitet, ami leakarja utánozni, majmolni az istenit (amiről beszélt Bálint is az elején), legyőzni magát a Teremtőt, erre mondják csúcs szabadkőművesek hogy a 'Nagy Mű' amit több ezer év óta terveznek. A legvégén amikor az Orákulum nézi a felkelő napot, volt az öreg George Bushnak egy híres beszéde 1991.09.11-én, amikor azt mondja: „Egy új világ hajnalához értünk. Egy olyan világ kapujához, ahol valódi remény nyílik az Új Világrend megvalósítására.” A királyról eszembe jutott James Cameron aki a titanic oscar díjátadóján azt mondta: 'Én vagyok a világ királya'. Cameron egy magasszintű, ha jól tudom 33. fokos szabadkőműves és nem véletlen mondja ezt, ott vannak a félig ember félig gép Terminátor filmjei vagy az Avatar amiben szintén megjelenik egy ember által irányított biorobot féle Na’vi. Gondolom ő sem az ujjából szopja ki ezeket a sztorikat. :) De ezek mind mi vagyunk, mi építjük ezt a világot, az elit csak a karmester. Van az Ördög ügyvédje filmben egy ideillő részlet: http://youtu.be/_HzJBuAaa-o

emjé 2011.05.06. 13:55:57

OK. flashmex, ez faszán összeszedett volt. Ugyanakkor én sem értem, mire való az irgalmatlan költségvetéssel és szellemi munkával megalkotott, első rá/megnézésre megkapó, de mégis csupán hosszas elemzések árán is csak a vájt fülűek által kivesézhető és megérthető(?), rahedlire való rejtett utalásokkal telipakolt alkotás.

catsword 2011.05.06. 14:18:15

Azrt szerintem ennél kicsit prózaibbá teszi az egészet az a fő-fő tény, hogy a gépek a rabságban tartott emberek életéből nyerik az "energiát" működésükhöz és létükhöz.

wmiki 2011.05.06. 14:31:15

Mire való a Biblia? Útmutatást ad... Szóval szerintem is egy nagymester készítette ezt a filmet. Csak jó. Egyébként én az Orákulumot is a jók közé sorolom. Nélküle több milliárd ember elpusztult volna a mátrix-on belül és kívül is. Sőt meg is mondja Neo-nak, hogy mi a célja. Ugyanaz, ami neki: a béke.

b_alin 2011.05.06. 15:44:05

Amikor a gép energiát nyer az emberből az az öncélúság analógiája. Az Isteni cél tagadása - a saját kis világ létrehozása, és benne az Isten szerep kisajátítása (gondolomén). Amíg a gép használja az emberben lévő potenciált, a félelmek és vágyak gyerjesztésén keresztül, az nem képes a valós világ szabályai szerint működni. A gép létrehoz feladatokat, programokat, amik az emberek számára az isteni sors betöltését szimulálják, csak véges keretek között. Amíg az isteni cél, és a helyes működés jutalma végtelen és örök, addig a gépi célok megvalósításának jutalma pillanatnyi, és mivel maga a feladat véges, így további mesterséges feladatokra van szükség, hogy legyen mit kergetni az életnek nevezett mátrixban. Végső soron a szabad akarat az ami miatt az ember képes elfogadni azt a módot ahogy rajta keresztül folyik az élet, vagy létrehozza magának az ő saját céljait, és azt kergeti amíg van rá lehetősége. Ugyanakkor ez mégsem szabad akarat, mert az embernek megtanítják hogy csak célokért lehet élni, a "semmittevés" rossz dolog. Magyarul nincs szabad akarat, amíg nem ismered mindkét lehetőséget. Gondolom az Illuminátusok azok, akik látták mindkét oldalt, és úgy döntöttek hogy létrehozzák a saját illúzióvilágukat a valóság illúziójának mintájára, és uralkodnak a többi ember felett, visszatartva tőlük a lehetőséget hogy dönthessenek melyik irányba fordulnak. Neo az, aki a hiba ebben a tervben, hiszen maga a terv mesterséges. Hiába a sötétség a fejekben, mindig van egy akiben felébred egy Isteni szikra, és megmutatja a többieknek a másik oldalt. Az emberek szenvednek az öncélúság miatt, de nem tudják hogy van másik út is. Ugyanakkor kihasználni a tudást, ismerni az illúziók természetét csak akkor hasznos, ha van kit tudatlanságban tartani. Ha mindenki felszabadul, azoknak is el kell fogadni Isten akaratát, mert nem lesz senki aki működtesse a világukat. Nem lesz több rab, nem lesz több energiaforrás a gép működéséhez. Az hogy a mátrix újraindul, szerintem azt jelenti hogy mindenki Isten felé fordul, de valahogy mégis visszazökkennek a tudatlanságba. A mátrix nem a valós világ, hazugság hogy a mátrixbeli én halála az ember halála lenne. Szerintem ennek a filmnek a célja az, hogy mire nagynehezen rájössz hogy mi a mátrix lényege, olyan büszke legyél a sikeredre, hogy ne vedd észre hogy a film kiindulópontja eleve hazugság volt, és elfogadd hogy a mátrixbeli élet szükségszerű. Szerintem ennek a filmnek a célja az hogy az emberekbe belenevelje a gondolatot hogy a mátrixon kívül nincs élet, és hiába ébredsz fel, vissza kell fáradni a mókuskerékbe. Az is hazugság hogy Neo különleges. Ő csak az első kis hógolyó a lavinában. Ha eljön újra, az azt jelenti hogy hiába jött el. Amíg ő különlegesnek számít, addig a fény nem képes legyőzni a sötétséget. Amint mindenki rádöbben hogy ő is ugyanaz mint Krisztus volt, semmi se lesz a régi. Ez a film végülis azt üzeni hogy megy tovább a játék, nem lesz felszabadulás. Jön egy újabb megváltó, de nem lesz belőle semmi csak egy újabb sztori isten fiáról. Nekem ez jött le.

catsword 2011.05.06. 19:29:31

Balin, tökéletesen el tudod érni, hogy ami eddig tiszta volt ebben a kusza trilógiában, most már az is kusza. Nem. Szerintem túlmagyaráztad azt a puszta kiindulópontot, hogy a mátrix azért jött létre hogy az emberek (mint energiaforrás) ne ugráljanak ki a rendszerből. Valamint azt nem kellene elfelejteni, hogy a sztori mátrix előtti része meg ismert, hogy tudniillik az EMBER megcsinálta a gépi mását, a mesterséges intelligenciát, ami túlnött rajta, legalábbis leigázásos szempontból. (Lehet úgy is értelmezni, hogy az ember megcsinálta a hozzá hasonló szellemiséget- értelmet, csak épp lélek és szív nélkül, ami aztán leigázta és bekebelezte a teremtőjét).

Kataklizmőr 2011.05.06. 20:36:16

Gratulálok Bálintnak az előadáshoz! b_alin gondolatai ugyanakkor megfontolandóak.

spike 2011.05.06. 20:56:28

Jordan Maxwell egy videojában azt mondta, hogy Hollywood mindig megmutatja, hogy az emberek mit csinálnak rosszul. Nem emlékszem, hogy elmondta volna a miértjét. Talán azért van, hogy "látjátok mi megmutattuk, hogy mit szúrtok el, de olyan vakok vagytok, hogy fel sem tűnik az ami a orrotok előtt van" Ezzel is rávilágítanak a különbségre.

tsjoe 2011.05.06. 21:07:25

spikenak: Youtubeon fennt van a Fehérlófia angol felirattal abban benne vannak a keresett szavak... son of the white mare, treeshaker, stonecrumbler, ironrubber

b_alin 2011.05.06. 23:02:26

Vegyétek úgy hogy hangosan gondolkodtam. Azért írtam le mert senki más nem vette elő ezt a lehetőséget. Ugyanakkor összekeveredik a mátrixon belüli öncélúság, és a mátrixon kívüli öncélúság. Zion se szabad, mert gépektől függ. Az hogy az ember az elnyomó rendszer ellen harcol, még nem jelenti hogy a saját démonaitól meg tud szabadulni. Ha viszont megszabadul a félelmeitől, mindkét szinten szabaddá válik. Ezen verzió szerint a mátrixból való ébredés még nem megvilágosodás, csak a tudatos agymosástól való megszabadulás. Az a társadalom ami megépítette a gépet, mátrixként működött, kb. ez Zion. Az egyetemes megváltás több mint győzelem a mátrix felett, habár valószínű ez lehet az egyetlen lehetőség legyűrni a mátrixot is. Jézus meghalt, állítottak neki egy emléket, benne van a könyvekben, de senki sem érti a mai napig hogy mit akart. A rendszer sikeresen legyőzte azt aki képes lett volna felnyitni az emberek szemét. Kaptunk cserébe egy megfeszített Jézus szimbólumot, és egy kereszténységnek nevezett katyvaszt, ami csak arra jó hogy eltévedj ha a kiutat keresed.

st.anger 2011.05.07. 14:34:53

miért lázadna fel a gép az ember ellen? nyilván csak akkora tudatossága lehet, amekkorát az alkotójától kap. másfelől mi más célja lehetne, mint a programja szerint cselekedni? mihez kezd egy gép a szabadsággal? még mi, emberek sem vagyunk szabadok - azt sem tudjuk mi az - hogyan tudnánk olyat alkotni, ami szabad? vagy ha mégis tudnánk; mi tart minket akkor vissza attól, hogy saját magunkat tegyük szabaddá? szerintem ezeket a kérdéseket is alaposabban meg kell rágni ahhoz, hogy megértsük a film "célját?".

st.anger 2011.05.07. 14:45:14

szerintem úgy is lehet értelmezni, hogy a mátrix maga az ember, a benne szereplők pedig az ember különböző minőségei, tudatállapotai. a mi egónk a mátrix - egy illúzió - hogy kiszolgáljunk valami fölötteset. az egóban rejlő hiba (neo), hogy vágyik a szabadságra és azt hiszi, hogy el is érheti, de az egész csak azért van, hogy ne vegye észre, hogy a szabadság önmaga megsemmisítésében rejlik, egy magasabb szintű tudatállapot kibontakoztatása okán (one - köszi flashmex!). amíg az egó saját farkát kergeti a mátrixon belül, addig nem szabad, addig csak egy biorobot, egy genetikailag programozott, eszköz(e valaki(k)nek?)

st.anger 2011.05.07. 15:37:42

utolsó mondat javítás: amíg az egó saját farkát kergeti a mátrixon belül, addig a --szellem-- nem szabad, addig --az ember-- csak egy biorobot, egy genetikailag programozott, eszköz(e valaki(k)nek?) bár gondolom enélkül is érthető volt.

gyuff 2011.05.08. 00:46:33

tetszett az előadás bár ezt sokáig lehetett volna folytatni de ezt mindenki tudja gondolkodtam ezen a monarch dolgon ez érdekes: http://www.youtube.com/watch?v=JyarBS2AQss hipnotizált állapot - weird a kulcsszó(?), magához tér -meglátja a saját helyzetét - és valamiért kiborul ami lehet csak kamuzás is de mindenki gondol amit akar..

st.anger 2011.05.08. 04:49:09

a következő lehetne a félelem és reszketés las vegas-ban.

M.A. 2011.05.08. 09:28:35

Valaki kérdezte az építész nyakkendőtűjét: egy "szabadkőműves"-jelet formál a csomóval együtt, és ugye kőműves-építész, architect-mason...

lakatos nintendo 2011.05.08. 12:01:15

Komolyan fontolgatják a Mars lakhatóvá tételét Robert Zubrin, a nonprofit Mars Society elnöke úgy véli, megvan a megfelelő technológia ahhoz, hogy a Mars atmoszféráját egy hosszú folyamat során fel lehessen fűteni és ezáltal lakhatóvá tenni. Tudósok egy másik elmélete szerint kolóniákat kellene létrehozni a vörös bolygón, amelyek az ott kialakuló civilizáció úttörői lehetnének. MNO hír. ???? WTF???

emjé 2011.05.08. 12:53:34

"Komolyan fontolgatják a Mars lakhatóvá tételét" És a Földét...? (Csak ha már így kéznél van...:-) És ez a 'nonprofit' izé..., pont egy Zubrinnal (tipikus ószláv családnév) az élen..

b_alin 2011.05.08. 14:38:43

Erről lemaradtam... már hogy az építész jelképezi a szabadkőműveseket. Ezek szerint a legkevésbé sem valószínű hogy köze lenne a mátrix építészének a teremtő istenhez, sokkal inkább egy bábja annak mesterséges intelligenciának (sátán) ami léterhozta magát a mátrixot. A filmben a tét végsősoron nem az emberiség felszabadítása volt, hanem az ébren lévők megmentése. Zion volt a lényeg mindig. Ez a film végsősoron egy politikai messiássá degradálja a "kiválasztottat", akinek szükségszerűen alkut kell kötnie a sátánnal. Hmmm... ?

lakatos nintendo 2011.05.09. 20:21:17

ZION? cion? (vagy mi ez pontosan?) By the rivers of Babylon, there we sat down ye-eah we wept, when we remembered Zion. (A Babylon partján mi leültünk és sírtunk, amikor Zionra emlékeztünk). Vagy ez nem középszerű, mert Ziont említi? Ja, igen, valóban és a zsidó diaszpóra ezt a dalt énekelte, mint a himnuszát. Persze, nem ezzel a dallammal, mégis, a közösséget összetartó himnusz szerepet kapott. Vagy amit szabad Jupiternek.... elv az érvényes? Ami összeköti a zsidókat az rendben van, de ami másokat kötne össze, az elvetendő? Nem tudom, nem ismerem Dessewffy válaszát. És mit is mondanak a dal utolsó sorai? ye-eah we wept, (Sing a song of love) when we remember Zion. (Yeah yeah yeah yeah yeah) (igen, mi sírtunk, a szeretetről énekelünk egy dalt, amikor Zionra emlékezünk). Boney-M (1978) http://corpuscuit.us/joma/index.php?option=com_content&view=article&id=1438:himnusz-isten-nemzet--es-a-liberalis-poekhendiseg&catid=37:tarsadalom-kritika&Itemid=46 Miért pont ez a város az egyetlen, ahol emberek vannak?

Dalamar 2011.05.09. 21:53:03

Ez mind szép és jó, még logikus is, de a blog szerkesztőjét még sosem láttam arra a kérdésre válaszolni, hogy mi értelme ennek az egésznek, mint felettem kérdezték, kinek van benne ez a sok rejtett dolog?Mi értelme?

M.A. 2011.05.10. 10:36:48

Erre nem fogok tudni válaszolni.

st.anger 2011.05.10. 15:04:39

végignéztem ezt a cionos bóvli-m klipet. érdekes, hogy összesen 1 fehér szerepel benne - egyszer - a többi pár száz mind néger.

gyuff 2011.05.10. 16:10:38

ézsaiás 54 16: Ímé én teremtettem a kovácsot, aki a parazsat éleszti és fegyert készít mestersége szerint: és én teremtém a pusztítót is a vesztésre. smith-kovács-vasgyúró-hal-halál-vesztés

gyuff 2011.05.10. 16:16:01

egyébként 1 ismerőssel azon gondolkodtunk, hogy nem feltétlenül rossz a magyar fordítás sok esetben, sőt lehet hogy a helyi sajátosságoknak megfelelőlen fordították le (itt az első részre gondolok első sorban:) pl.: The honour is mine - Nem! Te tisztelsz meg engem! amiben igaza van Morpheusnak Have a nice day - Jó munkát(légy résen?)! sajátságos úttörő köszönés:) kitudja majd jobban belenézek

emjé 2011.05.10. 18:00:08

"(légy résen?)! sajátságos úttörő köszönés:)" Ez cserkész köszönés - az úttörő köszönés: előre! (Volt) De a Have a nice day-től legalább annyira messzire van...:-)

catsword 2011.05.10. 21:53:23

vazz- azért jó nézni hogy mi mindent kihoztok egy sima "Jónapot"-ból... :)

lakatos nintendo 2011.05.11. 18:33:04

Nem fog tetszeni, de a nagy menekülés a bolygóról, valószínűleg egy átverés, hogy a keletkező zűrzavarban a legnagyobb gengszterek el tudjanak menekülni. (nincs vesztenivalójuk, ki tudja mit követtek el, és mennyit kaptak ezért? 10ezer évet?) A többieknek annyi lesz. Ajánlott film: A Szökés c.sorozat. (leég a Sona) Persze ehhez azt kell feltétetlezni, hogy a Föld maga egy hatalmas nagy fegyenctelep, az idelátogató ufók a hozzátartozóikat ellenőrzik, esetleg kutatásokat végeznek, a helyiekkel üzletelő szürkék pedig ugyancsak keresett bűnözők, csak még szökésben vannak. (reinkarnáció mint az univerzum gyárilag adott rendszere, csak az ide születőknél a tudás veszélyesnek ítélt részét törlik, ezért van ez a technológiai visszamaradottság, és ezért nem értjük az alapokat sem, a népesség nagy része debil, ha nem foglalják le őket akkor viszont elkezdenek gondolkozni, aki meg okos az rosszindulatú, dehát bűnöző, mit várjunk?) A túlnépesedést jelzi, hogy egy adott rendszerből sokan követnek el valamit, amiért pár100-pár1000 év földi lét a büntetés, az mondjuk nem világos, hogy egy adott népcsoport az egy adott helyről jön, akkor ha kihal egy ország, mint a magyarok fognak 80-100év múlva, akkor az azt jelenti, hogy onnan, ahonnan jöttek, már nincs annyi bűnelkövető, hogy kitelne belőlük egy ország, tehát ez akár jó jel is lehet. A jelenleg túlszaporodó fajok vagy egy nagyon népes helyről jönnek, vagy nagyon sok a bűnelkövető náluk, de az irányításnak ez mindegy is, a lényeg, hogy minél több, minél elszántabb sittes legyen itt. Konklúzió: nem lehet és nem is szabad "felszabadítani" a Földet, te sem örülnél, ha az összes börtönben amnesztia lenne, "emberi jogokra" hivatkozva.

hermes3X 2011.05.11. 18:55:38

Neo a film elején amikor a hekker szoftvert átadja a a vásárlonak, egy könyvből veszi elő. A könyv címe, SIMULACRA & SIMULATION van-e valami jelentősége, míről szól a könyv, valaki olvasta?

lakatos nintendo 2011.05.11. 21:11:10

http://en.wikipedia.org/wiki/Simulacra_and_Simulation The Matrix series of films intentionally incorporates the writers' interpretations of Simulacra, including the copy without an original and the "desert of the real." In an interview, Baudrillard has called the film portrayal a distortion and misunderstanding of his work. Magyarul nem jelent meg a könyv.

spike 2011.05.14. 11:18:13

M.A.: mikorra kell a felirat? mert becsúszott egy kis gubanc, de meg lesz.

M.A. 2011.05.14. 13:41:26

Nem időhatáros, amikorra meg tudod csinálni.

seh 2011.05.15. 14:02:21

Miért pont Meroving? Miért nem Anjou, Bourbon... stb? Márcsak azért is kérdem, mert egy Jézus életével foglalkozó, de elég sok katyvaszt tartalmazó könyv (Szent Grál, Szent Vér. Magyarul Az abbé titka címmel jelent meg) is töbek között a Meroving dinasztiával foglalkozik. A könyv állítása szerint a Merovingok Jézus leszármazottai. Még sokmindent ír a könyv, amiből gyököt kell vonni, mert nagy túlzásokba esik, de engem most leginkább ez a Merovingos téma érdekelne.

seh 2011.05.15. 14:03:59

*többek között

M.A. 2011.05.16. 09:19:28

Hát mert a merovingi az ilyen mondvacsinált, pénzből épült "nemesi" ház, mint a Habsburg, és az Irányítók jelentős része onnan származtatja magát. Ők találták ki és terjesztik magukról a Jézusos baromságot is.

lakatos nintendo 2011.05.16. 17:19:35

Azért azon el kellene gondolkozni, hogy az ilyen és hasonló "tényfeltáró" weboldalak miért nem a megoldásokról beszélnek, hogy az egyszeri kisember (mert billgecihez képest itt mindenki az, hiába van bmw-je) mivel tudna magán segíteni? (a költözz ki tanyára és termessz tyúkot az nem megoldás, mert kicsinálnak adóval, ántsz-szel, H5N48 vírussal) Ha tényleg van olyan információforrás, ami nem hazudik, akkor jó lenne látni, hogy az alagútban a fény, az a kijárat, vagy a szembejövő vonat? Ha nincs megoldás, akkor elmennék nyaralni, amíg van hova, és van miből. (a meroving és egyéb degenerált irányítókat meg a többi házat meg ki nem szarja le?)

spike 2011.05.16. 18:06:44

Egy ember semmit sem tud csinálni. Amúgy a 19. bejegyzésben van leírva, hogy a kisemberek mit tudnak kezdeni. De az nem elég ha csak néhányan csinálják, sokan kell. Pl attól nem fekszik meg a bankrendszer, ha most 100an megyünk és kivesszük a pénzünket. (Mondjuk nekem nincs semmi közöm a bankokhoz, viszont az új melóhoz kelleni fog sajnos, mert utalással fizetnek... ) Sokan nem is akarják ezt csinálni. Azt hiszik, hogy ha összegyűlnek, és elkezdenek tüntetni, lázongani, akkor majd úgy elérnek valamit.

M.A. 2011.05.17. 11:16:51

"viszont az új melóhoz kelleni fog sajnos, mert utalással fizetnek..." - az nem baj, csak egyből vedd fel a fizetésed. Onnantól csak "postaként" működnek a számodra, nem bankként.

lakatos nintendo 2011.05.17. 13:30:29

A kisemberek attól kisemberek, hogy képtelenek összefogni, pedig mivel ők jelentéktelenek (sem pénz, sem kapcsolat, sem más potenciál nincs a kezükben) csak és kizárólag a tömegükkel lennének képesek elérni valamit. (1milliós tüntetés már valami lenne) Én olyanvalamire gondoltam, amivel ki lehetne lépni jelenlegi keretekből. (egyénileg erre semmi esély, egyszerűen pár kisember nem elég okos hozzá, és pénzük sincs annyi)

spike 2011.05.17. 14:05:03

"az nem baj, csak egyből vedd fel a fizetésed. Onnantól csak "postaként" működnek a számodra, nem bankként." Nagyon nem vagyok otthon bank témában. Eszembe jutott ez, csak ez így nem lenne túl egyszerű megoldás? Mármint már szinte mindenhol elterjedt ez az utalásos fizetés, kevés helyen adnak KP-t a fekete munkákon kívül. Nem véletlenül terjesztették el (gondolom én), szóval kell lennie valami hátulütőnek :\ nintendo: és a tömeg hova menne? Kiket fogna el? Kit fenyegetne? A bábokat? Az nem sokat ér, pont ezért mondtam, hogy a frontális támadás ebben az esetben nem sokat ér. Bár gyorsabb és egyszerűbb lenne.

Melis 2011.05.17. 14:16:12

Én is felháborodom azon, hogy a fizetést KÖTELEZŐ bankon keresztül fogadni. Egyértelmű, hogy ez csak nekik jó: hiába veszed ki a pénzedet onnan, akkor is plusz költség, hogy fenntartod a bankszámlát, ráadásul a kivételnek is vannak általában költségei. Szóval ki van ez találva, hogy ők lehúzzák rólad a sápot, ahol csak lehet.

marioatreides 2011.05.17. 14:29:46

Az Unicreditnél most havi X forint forgalom fölött ingyenes a számlavezetés, és havi két felvétel ingyenes.

marioatreides 2011.05.17. 14:30:30

Mármint ingyenes havi két ATM-es felvétel, a fiókban persze bármikor ingyen férsz hozzá a számládhoz.

st.anger 2011.05.17. 17:26:16

ez azért jó, mert részletesen, névreszólóan tudják követni a pénzforgalom java részét. majd mikor megszüntetik végleg a készpénzt, akkor jön csak el az igazi kánaán - nekik.

st.anger 2011.05.17. 17:29:44

azt a folyamatot nagyjából sejthetjük, hogy milyen az, amikor az orvos istennek képzeli magát. az milyen durva lesz, mikor a bankárok ezirányú elferdülése is a köztudatba kerül :)

Vándorr 2011.05.17. 17:53:04

spike: Ne Magyarországon gondolkodj, és ne az itteni átlag (alja) fizetéssel. A bankoknak ott van a biznisz, ahol az ügyfél nem veszi ki a pénzét, mert minek. Egyrészt nagyon sokan fizetnek bankkártyával, másrészt meg aki rendesen keres, annak nincs oka minden hónapban felvennie a teljes fizetését, és a bankszámláján gyűjti.

spike 2011.05.17. 18:53:01

"majd mikor megszüntetik végleg a készpénzt" Nos ez már nagyon megindult, minden kis faluban látom azt a "takarék pont" nevű helyet, ezek reklámozzák annyira azt az órát, amin a pénzed tarthatod. szép lesz amikor az is kötelező lesz. egyébként nem is tudtam, hogy a roosevelt teret át akarják nevezni. hogy lehet ez? a kőmívesek lemondanak a területjelölésről? :D a bombahíren pedig ezt találtam :D jött a panasz, hogy hogy képzelik ezt: http://bombahir.hu/budapest/levelet-irt-tarlosnak-roosevelt-unokaja

lakatos nintendo 2011.05.17. 19:13:12

A tömegnek nem kell semmit csinálni, csak lenni, pont elég lenne, hogy megfelelő irányt mutasson, nem lehetne bármilyen törvényt megszavazni, mert pl. a tömeg ott figyelne a parlament előtt amikor szavazás van! (2002-ben vektor átadta az MNB pénzkibocsátási jogát az EU központi bankjának, vagy pl. multi- és bankmegszorító törvények mindig elbuknak, stb, nincs nyomás alatt az országgyűlés a nép felől!)

steinerista 2011.05.17. 19:17:25

Pénztári kifizetés soha, sehol nem díjmentes. Valamint ha bankszámlára kapod a fizetésed, nem jutsz hozzá hiánytalanul. Kondíciós listák tanulmányozása üdvös dolog számlanyitás előtt.

spike 2011.05.17. 23:03:14

nintendo: de az meg kit ijesztene meg? meghozzák a törvényt, gondolom meg van mondva nekik, hogy mire szavazzanak, aztán beülnek a golyóálló autójukba és nyugodtan hazamennek. ha pedig eltesznek egy pár politikust láb alól, vagy akár egy egész pártot, akkor lép egy másik a helyére. pont ez az, hogy a tömeg nem tudja ilyen módon megtámadni a probléma gyökerét, mert a probléma nem a cirkuszban van, hanem mögötte. M.A.: ismered a fringe nevű sorozatot? (magyar cím: a rejtély) első benyomásra pont olyan mint bármelyik efbíájos, nyomozós sorozat, de aztán feltűnnek dolgok, és az egész átfordul valami egészen másba. van benne befolyásos multicég, ami az amcsi kormány felett áll, titokzatos vezetővel, párhuzamos dimenziók, az egyik főszereplő (aki egy tudós, vagy kutató vagy akármi) fikázza darwint meg az elméleteit, hipnotizál... "szellemhálózat", csakrák, kollektív tudat, alakváltók stb stb. az egyik részben egy "MONARCH" írást is láttam egy jegyzetfüzetben, amivel a történet szinte nem is foglalkozott, egyszerűen csak ott kellett lennie anélkül, hogy az ember tudná, hogy miért. néha egy-egy kép villan be sötét háttérrel kb 1 másodpercre, például egy pillangó. pillangók voltak a monarchos részben is.

catsword 2011.05.18. 13:29:50

Bank: a fiókban általában drágább a kivét mint az ATM-ben, kivételek lehetnek, de ott van más amin bejön. Nemcsak arra jó, hogy követni lehet ki mennyit költ és mire, hanem pl. a nálunk elmaradt "államcsőd" is a bankokon keresztül bonyolódhat le legsimábban, ha mindenki vagy a többség azon kapja a fizetését, mert első körben a deviza majd a hazai pénzszámlákat zárolja az állam, és ad helyette egy fecnit, hogy majd ha vége az államcsődnek, akkor mennyit ad neked vissza :). És csak a számlapénzek zárolása után nyúlhat a gazdaságban és termelésben lévő kifizetésekhez, azaz azokhoz a munkabérekhez, amiket nem számlán keresztül ad a munkáltató. Rejtély: én mint nem gépen tévétnéző, kérdem: a rejtélyes további részek hová lettek az RTL klubból?

spike 2011.05.18. 14:22:11

Nos én egészen idáig nem is tudtam, hogy melyik csatornán adták, nálam a koax be sincs kötve a tvbe :D ha tv-ben nézted már biztos több mint egy évadot láttál. szerintem nézd tovább gépen, kényelmesebb, plusz vissza lehet tekerni, amikor felvillan a kopasz a háttérben valamelyik jelenetnél, hogy meggyőződhess hogy tényleg őt láttad-e :D

teGergő 2011.05.18. 23:45:21

Az előadás első videójának beágyazhatósága le lett tiltva a gamma3c csatorna által? Indításkor: "Embedding disabled by request - Watch on YouTube"

Lakatos nintendo 2011.05.18. 23:48:24

1milliós tömeg már nem kell, hogy megszólaljon, elég, ha van, az már akkora nyomás, hogy meggondolná a politikus, hogy érdemes-e megnyomnia a gombot, ha meg akarja érni a jövő hetet. (ezt 90-ben kellett volna nagyon nyomatékosan, ma már tényleg a jobbiknál is jobboldalibb kormány kellene, hogy megfelelő ellensúly legyen) Ajánlott sorozat: The Event, és a V 2009 Mindkettő SF, de aktualizálva, bár a V az már volt egyszer 20éve. (alig burkolt hasonlatok, ledőlő Washington emlékmű, mint WTC , a spanyolnátha feltámasztása, stb, stb..)

teGergő 2011.05.19. 03:15:54

Már pár napja, hogy előjött ez a téma, hogy "az ilyen és hasonló "tényfeltáró" weboldalak miért nem a megoldásokról beszélnek, hogy az egyszeri kisember (...) mivel tudna magán segíteni?", már akkor elkezdtem megfogalmazni magamban a véleményemet, de csak mostanra sikerült körvonalazni azt, úgyhogy most én is beszállok a témába. Bár gyakorlati megoldásokkal nem tudok szolgálni, de elméletivel igen. Pontosabban a véleményemmel... :D Kiforratlanul, s bár a teljesség igényével, de annak megléte nélkül: Szerintem nem is maga az egybegyűlt tömeg lenne elsősorban a szükséges, hanem az elszórtan élő emberek egységes működése, iránymutatása. Nem együtt kell, tömegek szintjén ellenállni, hanem külön-külön, de mintegy országos szinten. Tehát nem a "tüntetések" hiányoznak legfőbbképpen, hanem egy működő társadalom. Ennek nem kell, hogy mind a tízmillió(?) magyar(?) a része legyen, és többségben sem kell lenni, csak kell a széles körben, és önállóan működni, véleményt nyilvánítani, illetve példát mutatni képes emberek sokasága. S az utóbbi két tevékenységet nem egy tüntetés alkalmával érdemes kinyilván(való)ítani, hanem mindig, és mindenhol. Persze a család az elsődleges célpont, de aztán csak felfigyel némelyik szomszéd is, meg a sarki közértes (van még ilyen egyáltalán?), meg úgy általában pár ember erre a jelenségre, és fontolóra veszi, hogy ne gondolkodjon-e el a dolgokon... :) Az ilyen weboldalak ehhez a folyamathoz pedig akár hatványozó értékű táptalajt is tudnak szolgáltatni - ahogy az zajlik is éppen: szemfelnyitás, ugyebár, széles körben (internet). Szóval összességében ahhoz, hogy országosabban is hatást váltsanak ki az emberek a -khm- gyarmatosítok ellen, ahhoz nem elég sem egy ember magában, és sem sok ember együtt egy helyen, egyszeri, meg kétszeri alkalommal. Működő "társadalomként" kellene átszőni az országot ahhoz, hogy az ún. 'népakarat' hitelességet, támogatókat (szintén a 'nép' részéről), és a leginkább is érvényt szerezhessen. Persze szervezkedni lehet, de most arról beszélek, hogy az önálló, és talpraesett példamutatásnak - aki ezt képes vállalni, és csinálni - mindig, és mindenhol jelen kell lenni, hangot kell adni vele. Ez szvsz. képes lenne a szintén lassú, de kollektívabb észheztérítést eredményezni sokakban, és ezáltal is érvényre juttatni az összetartás egy "új formáját", és a "népakaratot". Az maga persze fogas kérdés, hogy az ellenszervezkedésekkel, kesze-kusza információáramlásokkal, a mindenkor zajló ügynöki, és média-tevékenységekkel - amelyek megzavarják, és terelgetik az embereket - szemben miként lehet védekezni. Bár valahol az a lényege a jelen írásomnak, hogy kifejezett szervezkedések nélkül, (kb.) pusztán példamutatásból álló tevékenységet nem lehet beépüléssel kisiklatni, s ha ez a példamutatás számos területen megjelenik, a lejáratás talán nem is lenne olyan könnyű a hivatásos média részéről. :) Hangadás mellett bátran beszélni kell(ene) az emberekkel, tájékoztatni, és bíztatni őket otthon, és a rokonságban, vagy éppen a boltban, az utcán, vagy a tömegközlekedésben - főleg, ha egy adott szituációban ezt ki is lehet használni(!) - netalántán a munkahelyen is (bár itt 'kockázatosabb'). Én a megoldás alapvetőségét ebben látom, és ez ha azt vesszük folyamatában is van: Évről évre hatványozódik a lakosság ébredező része, az információáramlás szépen fel van sűrűsödve, és sok az érdeklődő ember. Kollektívabb tudati ébredéssel pedig már nem lehetne csak úgy pl. átverni egy egész országot, csőbe húzni, stb. (ha mégis, az azt követő reakciók sem maradnának el - mint eddig mindenkor), és ha ezek a folyamatok a nyílt, és vállalt példamutatással is megfűszereződnek, szerintem erre több is az esély. Lehet, hogy "társadalmi" szinten nem lennénk egységesek továbbra sem minden téren (persze, hogy nem), de a nemzet érdekében álló, alapvető kérdésekben nem születne annyi birkamód-döntés, birkamód-elfogadás, stb., mint ezidáig. ...Hm, hosszú lett.

catsword 2011.05.19. 10:05:10

szerintem a 9,8 millióból 6,8 millió teljesen tisztában van mindennel. A maradék 3 millió nagyobbik fele el van fogalva azzal hogy kilakoltatják-e vagy sört vegyen avagy kenyeret a gyerekeknek, illetve kisebbik fele meg azon lobbizik hogy minden maradjon így mert ez a rendszer nyújt neki a havi 3 milliós fizetése mellé is adómentességet meg családi pótlékot mind a 3-4 multimilliókba szült gyereke után. A t ház meg teljesen nyiltan csinál mindent mert látják, hogy itt érdemes hazudni lopni. Nem lehet ezen nem erőszakkal változtatni, mert a "jog"rendszer minden tárgyalásos dologból vagy lassú folyamatból vagy polgári kezdeményezésből bűnbakot fog formálni és betiltják... ahogy ma már nem vehetsz fel egy fekete mellényt fehér inghez, mert akkor tiltott jelképekben mászkálsz és 3 év.

M.A. 2011.05.19. 10:20:23

"Az előadás első videójának beágyazhatósága le lett tiltva a gamma3c csatorna által?" - nem, a Warner által, a hülye zenéjük miatt.

rererere 2011.05.19. 14:37:58

http://9gag.com/gag/46133/

marioatreides 2011.05.19. 14:57:06

...egyébként ezt a bejegyzést miért nem lájkolta senki? Ne tessék ennyire hanyagolni azokat a facebookos widgeteket, ezek is hoznak új látogatókat...

teGergő 2011.05.19. 15:43:52

Egyébiránt lehetne azzal is játszani, hogy a meghívó-videók alá kikerülne válaszvideóként az előadás első része, az első rész alá pedig a második rész. (Vagy ahogy ettől eltérően tetszik.) (Ehhez az ajánló csatornának ajánlania kell az adott videók alatt egyik saját videóját (kommentdobozra kattintás után jobboldalt: "Create a video response"), majd a fogadó csatornának leveles értesítés nyomán kell azt engedélyeznie.)

teGergő 2011.05.19. 16:13:27

M.A.: Amúgy nem akarom mindenhol azt éreztetni, hogy "rajtam kívül mindenki gyöki", hanem csak a biztonság kedvéért írom le ezeket a tudnivalókat. Meg aztán lehet, hogy másvalaki véletlenül innen fogja eltanulni a hogyanját. :) (Ez amúgy rám jellemző, hogy mindent túlzott részletességgel próbálok pontosítva leírni, szeretem, ha a dolgok - akár mélységükben is - tisztázva vannak.)

Fistandantilus 2011.05.20. 11:50:04

OFF: Érdemes megnézni és meghallgatni alaposan az alábbi videoklipet, még ha nem szereted az ilyen típusú zenét, akkor is: http://www.youtube.com/watch?v=3RLwuDQSkDI Rengeteg szimbólum van benne, biblia-korán-talmud égetéstől kezdve égből lepottyanásig(lucifer ugye), plusz bevillanó szövegek amiket csak hatszáz megállítás után tud elolvasni az ember.Meg rengeteg háromszög mindenhol(piramis), stb..

2012 2011.05.20. 12:19:54

OFF (nekem szabad): ma este elvileg rádiófelvétel...

elbundaa 2011.05.20. 17:09:40

Kikkel?

lakatos nintendo 2011.05.20. 21:49:22

Erősen ajánlott irodalom: Jack Williamson : A kiegyenlítő http://egalaktika.wikia.com/wiki/Galaktika_130 Beszkenelem, és felrakom valahova, esetleg a 2012blog is beteheti a linkek közé. (hogyan buktassuk meg az irányítást)

lakatos nintendo 2011.05.20. 22:10:03

30second to mars: http://www.hotdog.hu/magazin/magazin_article.hot?m_id=25973&a_id=654163&h_id=113735 miez?

spike 2011.05.20. 23:08:27

nekem inkább az szúrt szemet, hogy világvégét ígérgetnek holnapra :D (május 21.) valami biztos történni fog. mit találtak már ki? azt hittem a 2012es dátum megjelenése után már nem lesznek ilyesmik.

Inlakesh 2011.05.21. 15:27:24

Mi van akkor, ha a világvége egy folyamat, ami a mai nappal veszi kezdetét és 2012 december 21-én ér véget?;)

LeonCL 2011.05.21. 16:22:33

Hmmm, tesztelték a HAARPot és lebuktak Japánnál? http://www.idokep.hu/hirek/foldrenges-hobuborek-megjosolhato

elbundaa 2011.05.21. 22:46:30

Oszt vettetek föl rédiót?

M.A. 2011.05.22. 09:18:04

Vettünk, de hogy mi lesz belőle... és mikor, azt még nem tudom.

spike 2011.05.22. 17:11:05

hm. lehet nem sokára nyíltan fegyverként lesz a köztudatban a haarp?érdekes hogy pont az indexről van a hír.

M.A. 2011.05.22. 19:47:30

Rádió egy órán belül, remélhetőleg.

elbundaa 2011.05.22. 19:52:00

Heh,gyorsan eldőlt a podcast sorsa :D

lakatos nintendo 2011.05.23. 13:28:42

Ez most mi? (vakolók és bilderbergerek "aggódnak"?) "17-én, szerdán Stockholmban összegyűlt 17 Nobel-díjas, akik közzétettek egy igen figyelemreméltó kiáltványt, amelyben „általános alapvetgő változást kértek annak érdekében, hogy a környezetünk lerobbanását megállíthassunk, és visszafordíthassuk.” A Stockholmi kiáltványban arra a megállapításra jutottak, Stockholm Memorandum hogy az emberiség belépett egy új geológiai korszakba (antropocén), ahol a globális változás okai között az ember áll az első helyen. A kiáltvány leszögezi: A tudomány egyértelművé tette, hogy olyan bolygóméretű határvonalakat hágtunk át, amelyek az elmúlt 10.000 évben az emberi civilizációk számára biztonságot nyújtottak. [...] Már nem zárhatjuk ki annak valószínűségét, hogy kollektív tevékenységünk következményei olyan határvonalakat fog átlépni, amely hirtelen bekövetkező, visszafordíthatatlan következményekkel jár az Ember és az ökológiai rendszer részére. Egyértelmű, hogy jelenlegi életstílusunkat nem folytathatjuk. A halogatások ideje lejárt. A klíma szkeptikusság luxusát már nem engedhetjük meg magunknak. Az egymással összefüggő szegénység-, fejlesztés-, öko-rendszer összeomlása-, és a klíma krízis- témákkal foglalkozó három napos szimpózium (amelyen a svéd király is részt vett) eredményezte ezt a közleményt, amiben a Nobel-díjasok azonnal végrehajtandó, vészhelyzet intézkedések meghozatalát, valamint hosszú távú strukturális megoldásokat követelnek, amihez nyolc, elsődleges fontossággal bíró terület részére adtak specifikus javaslatokat. Példának okáért a klímapolitikával kapcsolatban a következőket javasolják: A globális felmelegedést tartsák 2 °C alatt, ami azt jelenti, hogy a CO2 kibocsátás globális maximuma nem következhet be később, mint 2015, de hozzáteszik, hogy a 2 °C melegedés is komoly veszélyeket rejt magában és szükségessé tesz nagyfokú adaptációs erőfeszítéseket. (ha tőlem függne, mennének a kőbányába)

emjé 2011.05.23. 14:55:29

Hát humorérzékük van, az már biztos... Miután minden létező fost a nyakunkba eresztettek és lerabolták a bolygót, bolhacirkuszt nyitnak néhány Nobel-díjas statisztával.

lakatos nintendo 2011.05.23. 23:04:56

A "The Adjustment Bureau" c. film szerint csak azért van még egyben a világ, mert a Beavatkozó Ügynökség teszi a dolgát. (szerintem qurva szarul) Az irányítás (jehova és bandája) sokkal ügyesebb, és van 6millió 666ezer beépített ügynökük. (vagy maga a beavatkozó ügynökség jehova és bandája) Zavaros, az errefelé csészealjon kirándulók szerint az ŐRZŐK (guardians) felügyelnek, hogy ne qúrják el túlságosan a bolygót. (ők sem túl jók szerintem) (bár akik szerint a római birodalom és az 1910-1945 tartó időszak volt az amit a szabad akarat összehozott, az vagy hazudik, vagy ő maga a el saddaj.

Kang the Creator 2011.05.24. 05:04:48

Kezd nagyon röhejessé válni most már ez az egész...

lakatos nintendo 2011.05.25. 19:57:19

Ez még mind semmi, idézhetném a Végtelen Határok bevezető mondatait.

Renren 2011.05.26. 09:04:50

Üdv. Hogy miért fontosak a szimbólumok? Én úgy tudom hogy a tudatalattink szimbólumokkal kommunikál - az álmokat is képekben látjuk. Akkor már csak leírom amit gondolok. Gratulálok nagyon szép előadás volt! Még interneten keresztül is érezni lehetett az energiákat. A történet legvégén úgy is lehet fordítani, hogy azért látta a poklot fényben, mert még a pokol is mennyországgá változhat ott ahol szeretet van. (Legvégül úgyis a szeretet energiaszintje az ami felszabadít. A kulcs a szívben van és nem az agyban.) Nincs veszve semmi. Persze ők biztos nem erre gondoltak amikor írták:) Egy ember megválthatja-e a világot? Nem is ez a fontos, hanem hogy mit hiszel! Nem szabad elhinni hogy nem, mert akkor gondolatilag is megbénítanak, és ugye ebben a fizikai világban először minden gondolatilag van jelen. Még az irányítók is csak valaminek a fizikai megtestesülései. A gondolat erejét nem szabad lebecsülni, már ha pár ember együtt meditál valamiért - apró csodák keletkeznek. ((Ha mindenki felébredne egy irányítók nélküli világ elképzelésével pusztán meditációval ki lehetne füstölni őket, szerintem akkor nem tudnának megtestesülni fizikai szinten.)) Minden jót!:)

st.anger 2011.05.29. 15:40:17

nekem már elsőre is az volt a benyomásom, hogy neo az energiát látja, mint fényt, az pedig van mindenhol, pokolban is, mennyben is, kinek hogy tetszik a jelenet értelmezése. vajon ha egy gép tényleg képes lenne szabad öntudatra, akkor szeretni is tudna? erről most az jutott eszembe, hogy a szabad öntudat belátáson alapul főleg, ezért akiben kellő belátás van az, nem utasítja el a "szeretet-energiát". tehát lehetséges-e szeretet nélkül szabad öntudat?

Renren 2011.05.30. 13:59:42

Hm..:) ezen még gondolkozni fogok. Ez minden oldalát kifordította a dolgoknak. Bár talán ha lenne szabad öntudata a gépeknek, akkor sem nyilvánvaló számomra, hogy ez egyben lelket is jelentene?

teGergő 2011.05.31. 16:07:55

Most látom, a Bonanzára még nem kerültek ki az előadás linkjei.

2012 2011.05.31. 16:50:20

Jó hogy szólsz, pótoltam.

spike 2011.06.03. 13:42:49

Most sikerült letöltenem a videot, itthon nem volt kivitelezhető, szóval most fogok nekiesni a feliratnak. Ha minden terv szerint halad jövőhéten már kész lesz.

2012 2011.06.03. 13:53:40

Éppen akartam kérdezni, mi van vele...

Kerion 2011.06.04. 01:17:13

A Mátrix tömören egy jövőbeni fekete-mágiás "forgatókönyv". A leendő magyar mágusok mint Zion "katonái" vannak benne megjelenítve. Ez azt vetíti előre, hogy a magyarok mint zion-isták lesznek mindenütt elkönyvelve a világban és így mint bűnbakok gyűlölet tárgyát fogják képezni az álomban, illúzióban ragadtak körében. A hatalom így a saját képét a magyarokra vetíti, őmaga pedig jóságosként mutatkozik, mindenért a felelősséget a zion-ista magyarokra ruházva. A magyarok "zion-istává", Zion katonáivá tétele, a Kárpát medence elzsidósítása már folyamatban van. Tehát az üzenet, a cél az, hogy a magyarok mint zsidók vigyék el a "precessziós-balhét", azaz a leendő magyar fehér mágusok lennének a gonosz cionisták akik nyomorba és káoszba döntötték az emberiséget. Ezt a szerepet akarják velünk eljátszatni. Így ellenünk, mint "cionista terroristák" ellen a jelenlegi és az eljövendő hatalom, valamint az egész világ majd jogosan fogna össze. Ördögi terv, a sötétség, a fekete-mágusság fénynek, fehér-mágusságnak lesz beálítva és fordítva, mi lennénk a gonosz kiirtandó fekete mágusok. Természetesen mindez a szemfényvesztés végett történik, az emberek megtévesztése céljából. Lényegében ezt jelenítették meg a filmben kissé óvatoskodva és megkavarva. A dolog ott sántít hogy a fehér mágusok nem írtananak ki senkit, nem gyűlőlködnek, de lehet hogy a tömegekben ez nem tudatosul az ébredés híján.

M.A. 2011.06.04. 14:40:14

Igen, sok mindent bele lehet látni...

gyuff 2011.06.05. 00:10:04

szerintem meg hogy ne higgy a próféciáknak mert az is a tudatkontrol eszköze, legalábbis nekem ezt sugalta

gyuff 2011.06.05. 00:26:05

Ráadásul az emberiség a filmben ugyanúgy marad a gépek irányítása alatt, csak közben azt hiszik hogy szabadok. Ez a lényege az Orákulumnak is, nyilván azért került a programba hogy kiegyenlítsen valamit. Az az Neo igazi ellenpontozása. Legalábbis nekem úgy állt össze amikor gondolkoztam a filmbeli Mátrix összetételén, hogy alapból két szinten történnek a dolgok. Azaz van egy rendszer a rendszerben, ez már sok helyen előfordul manapság álom az álomban stb... A másik lényeges: elhitetni az éppen véletlenszerűen(ám mégis teljesen kontrollálható- az építész szerint) megjelenő speciális egyed vagy nemtudom mit mondott rá Smith, jelen esetben Neoval hogy az ő ellentét párja Smith akivel majd meg kell küzdeni. Neo teszi is a dolgát, ahogy kell: elindul "megmenti az embereket", és "megvédi" a Smith programtól a Mátrixot. Hogy csinálja ezt? Feláldozza a speciális születését. Miért? Mert Smith elkezdi azt mondani amit az Orákulum: "aminek kezdete van annak vége is", Neonak felvilan Mommey képe, és heló. Ugye miért kéne Neonak a főkomputer előtt rácsatlakozva átmásolódnia Smithé hogy kitudja törölni? Nem elég az az x milliárd akik továbbra is a mátrixhoz vannak kötve de átmásolta Smith? Namind1 most csak ennyit még le akartam írni

emjé 2011.06.05. 20:35:22

Kösz gyuff, jó ötlet volt ez az 'álom az álomban'. már régóta b@ssza a csőrömet, hogy mocskosmód hasra tudunk esni hallivúdi szuperproduksönökön, Neón, Trinityn, Mr. Kovátso nstb... de a mi 'házi szabadkőművesünkön', Madáchon úgy lépünk át, mintha meg sem írta volna az Ember tragédiáját... Azért abban is van kalória. Ja, és akkortájt a világon SENKI sem írta ilyen egzakt módon és ilyen minőségben a mátrix működését...

riccardo 2011.06.06. 10:37:50

Rengeteg érdekes dolog hangzott el, mégis az az ember érzése hogy akár dupla ennyi terjedelemben is meglehetett volna csinálni ezt az előadást. Sokszor látszik hogy lett volna még mondanivalója Bálintnak, de ha mindenbe belekezd akkor soha nem fejezte volna be. :-) Kiváncsi lennék egy hasonló előadásban mit tudhatnánk meg a Star Wars-ról...

spike 2011.06.06. 21:24:46

Készül a felirat, most is azon ülök, csak gondoltam szólok, hogy nem felejtettem el, meg nem kibújok az alól amit vállaltam, csak így akadt időm. Tudom elhúzódott, azt hittem gyorsabban fogok haladni, csak az időzítés meg az átfogalmazás több időt vesz el mint gondoltam.

M.A. 2011.07.10. 13:36:23

Mi a helyzet a felirattal? :) Nem kell sokat szőrözni, hogy tökéletes legyen, én még úgyis át fogom írkálni.

spike 2011.08.04. 15:20:12

Kérdés: (hülyén fog hangzani) igyekeztem elkerülni a feliratozás során az "előadás" szót, mert nem találtam rá megfelelő angol szót :D mármint a performance valahogy nem ide illik, de most már kicsit hülyén jön ki, hogy mindig elkerülöm a szó használatát. szóval segítsetek ki :)

M.A. 2011.08.04. 15:31:15

A "lecture" a legmegfelelőbb szó...

spike 2011.08.04. 15:36:27

Ó. látszik hogy kimaradt az egyetem :D

M.A. 2011.11.03. 11:18:38

Mi van a második rész feliratával? Elkészül valaha?

spike 2011.11.03. 13:01:14

Lassan, de biztosan. Most lesz majd egy nagyobb méretű szabadidőm rá. De más dolgom is van, bocs.

spike 2011.12.10. 12:07:40

Majd lesz pár rész amit ki kell egészítened, mert hiába hallgattam meg 20x néhány mondatot, de egyszerűen nem értem.

spike 2012.03.13. 20:07:10

ment a mail a második rész feliratával!

M.A. 2012.03.14. 11:22:23

Még rohadtul nem jött meg...

spike 2012.03.14. 11:42:47

spamszűrő? nem ugyanarról a címről küldtem, mint az elsőt.

M.A. 2012.03.14. 12:24:41

Megjött tegnap este, hülye vagyok.

wmiki 2012.06.01. 19:58:36

jó lett az előadás Még néhány érdekesség: M1, amikor Neo beszáll a kocsiba, a hídnál, háta mögött grafiti: Bank is Wrong M2, amikor Smith (Ésa. 54,15) bekopog a lázadókhoz, a falon grafiti: Zsoltárok 25,19: Lásd meg ellenségeimet, mert megsokasodtak, és gyilkos gyűlölséggel gyűlölnek engem. http://biblia.jezusert.com/index.php?valasztas=karoli&konyv=19&resz=25 Egyebek: http://matrix-explained.com/symbolism_in_the_matrix.htm Egyébként Géczy Gábor-nak is van egy Mátrix elemzése, talán van aki már hallott az úriemberről... http://youtu.be/KtN0uwyUhKg Akit pedig a jövő érdekel, mit terveznek a háború/világvége után az alkotók... Gondolkozzon el ezen a részleten az Enter the Matrix-ból: http://youtu.be/K7O1RF_4x98

gyuff 2012.07.11. 10:40:42

http://www.youtube.com/watch?v=xK7w6yM-yDM ez a videó nagyon különös, folyamatosan focimeccs alapzaj hallható, ráadásul amiket mondanak... 2 tajparaszt aki azon sajnálkozik, hogy nincs jól megírt női vonal a filmben(focimecsalapzaj?), írta a mátrixot ami azért elég magasszintű dramaturgiai elgondolások alapján készült

gyuff 2012.07.21. 22:37:45

a "301" megjelnítés-ügyileg hova tartozik?

cath 2012.07.22. 09:49:53

tényleg nincs jó női vonal a mátrixban... a főbbek közül az egyik egy férfias mellékszereplő (annyi a tényleges jelentősége hogy majd ő lesz szerelmes a"kiválasztottba"), a másik egy olyan nagyi figura, akit senki se akarna saját anyjának/nagyijának, mivel eléggé ellentmondásos a hovatartozása. Bár ez annyiból jól "van megírva", hogy modellezi a női minőség mint "nem létező" , kiírtott állapotot az "akarás"(férfias) világában, ahogy van és ami felé tartunk egyre inkább.

19682willem 2012.07.22. 12:29:28

és a kislány?

cath 2012.07.22. 14:24:44

milyen kislány?? A 3. rész végén aki csinálja a szép napfelkeltét...? hát tök nagy "női vonal" :)

st.anger 2012.07.22. 17:04:21

nem reklamááál...! mars vissza a konyhába! :D

19682willem 2012.07.22. 17:14:39

"fiam hozd a puskát, anyád megint elszökött" :DD nem csak a harmadik rész végén van benne és egyébként is ő személyesíti meg a kezdet kezdetének védelmezőjét, ki otthont ad mindennek.. nemeléég? :D "aki csinálja a szép napfelkeltét...? hát tök nagy "női vonal"" gondold át.. :D

cath 2012.07.23. 23:18:13

Persze, frankó hogy ő a valódi mátrix-teremtő - ő ad teret és időt :) az egész körkörös vacakolásnak ami a 3 film, de a "női vonal" és szerep alatt nyilván mindenki valami konkrétabb nőit várt/akart. ..úgy hogy most megyek is bredpittet nézni a tévében.

Aja001 2012.07.26. 13:47:24

Szió! Most nem olvastam végig az összes kommentet, bár a Papp Gábor előadásaiból elég sokat megnéztem és a Youtube-on keresztül jutottam el a blogodhoz. Mióta a Papp Gábor életkörről, népmesékről, manicheizmusról szóló előadásait megnéztem, nekem is valami hasonló jutott eszembe a "Mátrix"-al kapcsolatban, amit te fejtegetsz, bár én inkább pozitívnak érzem. A vége ugyan szomorú egy kicsit, hogy nem szabadult fel mindenki, de a hite által a főszereplő hozott egy szükségszerű áldozatot, ami egyébként szerintem a szeret velejárója és ezáltal néhány embert felszabadított és sok ember életét megmentette. Valahol szerintem ez az egyik lényege a dolognak, hogy (hit, remény, szeretet), hogy a szeretet, ha őszinte, szinte mindig követel áldozatot, a hit pedig nagyon fontos, főleg, hogy sosem szabad elveszíteni, vagy ha igen, mert ez bárkivel előfordulhat, aki emberből van, akkor újra meg lehet találni. Ez lehet akár hétköznapi szintű hit is, ha az előbbre viszi az embert lélekben és visszatalál önmagához. Hűűűű..... Ez jó hosszúra sikeredett. Bocsi.

Aja001 2012.07.26. 13:54:18

Még valami eszembe jutott: az előadásod elején mondtad, hogy valószínűnek tartod azt, miszerint nem azok írták a történetet, akik fel vannak tüntetve a filmben. Erről olvastam anno, amikor lejátszották a mozikban a Mátrix első részét. Az "Új művészet" magazin akkori számában jelent meg erről egy cikk, hogy egy orosz fizikus, valamikor a xx. század elején írt egy regényt, amit a film feldolgozott. Sajnos nem emlékszem a nevére.

st.anger 2012.07.27. 12:18:58

nem maga a történet a lényeges ebből a szempontból, hanem az a rengeteg utalás és rejtett szimbólum, amit aligha egy 100 éves könyvből szedtek. túl összetett és részletgazdag, túl sok az okkult, szabadkőműves jelkép.

gyufi 2012.07.27. 12:40:05

"tényleg nincs jó női vonal a mátrixban..." ez egyértelmű, hiszen jó férfi vonal sincs a mátrixban-.- egyedül a sötét okkult vonal van jól megírva, ami pedig más vonalak összekuszálását jelenti a furcsa inkább az, hogy a készítőknek nem tetszik az alkotásuk? miért nem írták meg jobban?

19682willem 2012.07.27. 13:14:39

mert mi a gond a mátrixal?

gyuff 2012.07.27. 13:33:46

nincs gond a mátrixszal nem tudom miért kérdezed ezt:)

19682willem 2012.07.27. 16:57:56

na vajon.. "ez egyértelmű, hiszen jó férfi vonal sincs a mátrixban-.- egyedül a sötét okkult vonal van jól megírva, ami pedig más vonalak összekuszálását jelenti a furcsa inkább az, hogy a készítőknek nem tetszik az alkotásuk? miért nem írták meg jobban?"

gyuff 2012.07.27. 22:22:00

nem mondtam, hogy gond van a filmmel(műnek tekinthető vagy antiműnek), ha ezt érzékelted az azért lehet mert, nem éppen a stílusomba vág

19682willem 2012.08.04. 10:33:56

Larry Wachowskiból Lana Wachowski lett!

gyufa 2012.08.04. 23:06:56

akkor most kéne "megírniuk", így már lehetne az a női vonal kiforrott:D

1234fgjdrtz 2013.02.04. 23:18:32

Sziasztok, mikor lesz újra feltéve az első rész valahova?

bezuhov 2013.02.08. 22:57:19

kérdésem ugyanaz, mint az előttem szólóé...

gyufáskatulya 2013.03.24. 00:33:25

az egri csillagokat nem akarod ("később") kielemezni?(nem a filmet)

M.A. 2013.04.22. 15:29:38

A héten elvileg felmegy vimeóra az előadás első része, angol felirattal. (Már kész vagyok az agyonjavítgatással, csak egyszer még ellenőriznem kell, aztán ráégetni a videóra és feltölteni és beágyazni.)

spike 2013.04.22. 22:28:00

Ennyira szarul csináltam meg?

M.A. 2013.04.23. 10:33:27

Elég nehéz a téma, kicsit pallérozottabb angoltudás kellett volna hozzá. Sok helyen én is gondban voltam, hogyan fordítsam. De sebaj, az időzítést meg a "piszkozatot" megcsináltad, az a munka nagyobbik fele. Sőt: http://youtube.com/watch?v=5oxIQe3XngY

spike 2013.04.23. 20:55:10

Persze, közben én is rájöttem, hogy a témához elég gyenge a szókincsem. De mivel senki nem vállalta... Viszont gyakorlásnak mindenképp hatásos volt :) Az előadást már egy ideje meg akarom mutatni pár emberkének akik még csak nemrég nézték meg a filmet, úgyhogy remélem a vimeo nem fog rinyálni a jogok miatt.

gyufa 2013.08.21. 15:21:57

Spike: ha még nincs kész segíthetek, úgy is egy helyen lakunk, de a lényeg hogy legyen meg így vagy úgy, mert AKAROM azt a feliratot :) külföldieknek (akit érdekel) sok kérdést felvetne

gyufa 2013.08.21. 15:29:34

ah látom már leadtad, de akkor az új kérdés, hogy feliratot nem tudja valaki elküldeni?

M.A. 2013.08.21. 15:30:07

De kész van, de megmondom őszintén, jópár példány ki van belőle nyomva DVD-re, és ha felrakom, akkor senki nem fogja megvenni őket, és ennyire vagyok zsidó, hogy főleg emiatt nem került ki még.

gyufa 2013.08.21. 16:09:47

há akkor lefordítom nekik magam :) és mennyibe kerül egy ilyen feliratos DVD? egyébként a szerzőijogok misérijét már mozart kilyukasztotta, amikor hallás után lejegyezte a rómaiak féltve őrzött Misereréjét

heyokha 2014.08.06. 20:20:18

van-e neve annak a szimbolimnak ami 33:40 percnel van bemutatva a masodik reszben?
mintha ez is amolyan lenne:
a3-images.myspacecdn.com/images03/32/993f909b7c5f46eaa587ca61ce8d4c63/600x600.jpg

nem vagyok benne az ilyen luciferianus szimbolikakban, de a holdsarlo nem a fertilitas jelkepe meg ilyenek? igy van Szuz Maria is abrazolva nagyon sokszor. Nem lehet hogy ez annak a fejre allitott valtozata, csak megmaradt a hold szarvkent?

emberneve.gyufa 2014.08.06. 21:34:59

sajnos az országomban nem érhető el a videó (magyarország:), de a belinkelt jelkép a merkúr jele (ha lenne asztrológia topic ezt is tudnánk) egy ponttal (mindent látó szem?)

heyokha 2014.08.06. 22:31:28

@emberneve.gyufa: magyarország??? muahaha azt hittem csak nallam van ez, mert nem onnan vagyok. ez telleg jo vicc

ez a kep amirol szo lenne:
(kozepso)
www.mxoarchive.net/megacity.html
img121.imageshack.us/img121/6537/glyph2.jpg

nem vagyok tulsagosan nagy ralyongoja a Matrixnak, de van benne Mega City? Vagy az a jatekbol van?...

spike_spiegel 2018.04.25. 15:27:58

Korábban (évekkel ezelőtt) szó volt a piros ruhás nőről, mai olvasgatás közben eszembe jutott, hogy nem lehet köze "Babalonhoz"?

Laco78 2018.05.05. 14:31:22

Szia Bálint, le lehet még tölteni valahonnan ezt a két videót? Mindkét helyről nem elérhetőek.

dangbird 2018.05.05. 16:19:10

A 2012bonanza backupján még fent van:

https://mega.nz/#F!4AoHkQJa!VtJ4-xevaa5GsYjbD_gcpg!cQRngSRQ

Gergő92 2018.05.07. 12:32:46

Nem rég találtam egy érdekes sorozatot. Nem tudom ismeri-e valaki. Címe Rick és Morty. Pl ebben a részben van az, amikor a "gonosz" átveszi a hatalmat és leszámol a "régi uralkodó réteggel".jobbmintatv.hu/online/Rick_es_Morty/3_evad/7_resz/

Lazur 2021.12.17. 20:30:23

2012 helyett 2021, de itt a mátrix 4. része: www.youtube.com/watch?v=JQVHrXek73E
süti beállítások módosítása