HTML

A Játék Neve: Föld

Ez a blog arról szól, hogy hogy működik a világ valójában. Túl a látszatokon, a manipuláción, a mindent átszövő hazugságon és felelősséghárításon. A jelenkor eseményeinek mozgatórugóival is foglalkozik, ahogy a régmúltba is tapogatózik visszafelé, egészen az emberi lét kezdeteiig. Mindez egy sokéves kutatómunka eredményeire támaszkodik. A blog korábban "2012 blog" címen működött a blogol.hu szerverén. Kapcsolat: blog2012 kukac freemail ponnt hú!

Friss hozzászólások

  • CatsSword: @Gergő92: Ebből lett valami? (tiktok) (2024.11.24. 18:04) Emberek, Irányítók és a Háttérhatalom
  • Gergő92: Nem csak én szoktam néha felnézni ide. :) (2023.01.18. 00:00) Mire készülnek a Marson?
  • Lazur: Ez egész friss: futureofhumanity.report/en www.youtube.com/watch?v=MYJFc3vA6N4 Csak a rotary klu... (2023.01.10. 18:29) 2019
  • Lazur: Szűk tíz évbe telt, de lassan a híradóba is bekerül ahogyan Kínában készülnek a cellák. www.youtu... (2022.12.05. 01:07) AUTOKRÁCIA (szerk)
  • Gergő Bohrát: A mostani események fényében bár 10 év késéssel, vagy inkább több, de csak efelé haladnak a dolgok... (2022.04.23. 22:12) A Jobbik és az Irányítók
  • Lazur: 2012 helyett 2021, de itt a mátrix 4. része: www.youtube.com/watch?v=JQVHrXek73E (2021.12.17. 20:30) Előadás videó - A Mátrix-trilógia (szerk)
  • Kápráz: ...Történt egyszer, hogy Noé szőlőt telepített, de a bortól megrészegedvén meztelenül feküdt sátrá... (2021.12.11. 21:02) Előadás videó (szerk)
  • maztro: @Gergő Bohrát: Szeretnek minket behúzni a csőbe, a cikk lényegében minden pontján prezentálja azt,... (2021.08.26. 05:03) Menetrend (szerk)
  • dangbird: Új nagy ívű, félelmetes novella a személyes blogomon: marioatreides.blog.hu/2020/01/06/nem_tehete... (2020.01.06. 10:36) Olyan, mintha
  • dangbird: ferfiakklubja.hu/fk_magazin/az_fk_noi_tamogatoi_korebol/amikor_nem_fogadjuk_el_a_ferfi_es_no_kozot... (2019.11.13. 10:09) A házasságról

Utolsó kommentek

Az úgynevezett „síkokról”

2009.07.13. 10:30 dangbird

Kedves olvasók: a történelmi pillanat eljött, szintet lépünk. Az eddigi politikai, gazdasági, társadalomelméleti megmondásokon túljutva, most, ha úgy tetszik, „transzcendens” szintre emeljük a 2012 Blogot. Hogy ez mit jelent, ahhoz először is tisztáznunk kell – a „transzencdencia” fogalmát.

A divatos „ezoterikus” fogalomgyártás egyik felkapott és széles körben használt terméke az „asztrálsík”. „Ezoterikus” könyveket olvasgatva még olyanokkal találkozhatunk, mint „fizikai sík”, „mentálsík”, „éteri sík”… Mik is ezek valójában?

A fizikai világ kézzelfogható jelenségeinek leírására specializálódott földi nyelveken ezt kissé nehéz kifejteni – valószínű ezért is születik a sok félreértés és félremagyarázás ebben a kérdésben.

Azt elég könnyen megmondhatjuk azonban, hogy mik nem a síkok: nem úgynevezett „dimenziók”, tehát nem egy, a fizikai térnél magasabb dimenzionáltságú (4-5-… dimenziós) hipertér egymástól elkülönült síkjai, amik között utazni lehet.

A „sík” kifejezés ezt sugallja, és sajnos sokan ebben a tévedésben élnek.

Ez a tévedés tulajdonképpen régebbi, mint maga a sík kifejezés, mivel már egyes vallásoknak is meghatározó eleme, hogy az ember lelke a halála után a testéből kiszáll, és ellebeg valamiféle szellemvilágba, mennyországba, pokolba, akárhová – valamilyen nem fizikai helyre. A probléma az, hogy a „hely” egy fizikai fogalom, tehát a „nem fizikai hely” kifejezés értelmetlen; a mozgás, gyaloglás, repülés, tovalebegés, stb. a fizikai térben történő relatív pozícióváltoztatást kifejezni hivatott fogalmak, tehát lélekre vagy szellemre vonatkoztatni őket meglehetősen csalóka.

A szellemvilág valójában egy nagyobb egész, amelynek egy része a fizikai világ. Nem egy síkja, szelete, hanem egy vetülete. És egyedül ilyen módon tudjuk értelmezni a többi „síkot” is: ugyanannak az egységes „valóságnak” különböző nézőpontból származó vetületei. (Valóság idézőjelben, mivel a hétköznapi értelemben vett valóság relatív, de erről majd később.)

Az ember nem halála után lebeg a szellemvilágba: most is ott vagyunk, az összes síkon jelen vagyunk, legfeljebb ennek a legtöbben nincsenek egészen tudatában. Az egyes síkokon különböző formákban jelenünk meg, ezeket szokták fizikai test, étertest, asztráltest, mentáltest, stb. néven nevezni, amely megintcsak kicsit csalóka, mert a test szó az embernek egy olyan formát jelent, amelynek mérhető kiterjedése van, alakja, meghúzható határvonala, méretarányai. Ezt a fizikai testen kívül legfeljebb az „étertestről” mondhatjuk el, de a síkok terén viszonylag képben levő keveseknek egy jelentős része az „éteri” síkot a fizikai sík részeként fogja fel, hasonlóságuk miatt. Valójában a síkok között nincsen éles határ, ami megkülönbözteti őket, az az adott tudatállapotra vonatkoztatott érzékelhetőség-beli különbségük. Ahhoz, hogy az infrafényt lássuk, infravörös kamera kell, ehhez hasonlóan egy adott síkon önmagunk teljességének az ott megjelenő vetülete bizonyos érzékekkel bír, melyek az adott sík felfogására alkalmasak. A fizikai szemünkkel hiába nézünk, testünkkel hiába futkosunk, fizikai kezeinkkel fizikai gépeket hiába rakunk össze, az asztrálvilágot, vagy bármiféle „túlvilágot” soha nem fogunk tudni érzékelni. Ha valaki az asztrálvilágot keresi, először tudatába kell jönnie saját létezése asztrális vetületének. Tulajdonképpen a túlvilág fogalma ezt jelenti: a létezésnek olyan módja, amely a fizikai világban nem értelmezhető. Amit látunk, az a fizikai formája a dolgoknak, így ha itt a földön a lelkünket próbáljuk keresni, az nem más, mint a testünk – testünk a szellemi létezésünknek a fizikai vetülete. Annak a tudósnak, aki azt mondja, hogy az asztrál- és mentálvilág valójában mind itt van a földön, az anyagban, atomokból álló agyunkban, tulajdonképpen félig igaza van, hiszen ezek a síkok egymásban léteznek.

Lássunk egy egyszerű példát.

Ezoterikus közhelynek számít az emberiség elanyagiasodása, a szellemi dolgoktól az anyag felé fordulása. Valójában a figyelmünket bizonyos folyamatok miatt jelen fizikai valóság egyre jobban elcsábítja, magára vonja, így egyre kevésbé vagyunk tudatában a szellemvilág nagyobb egészének. Ez a beszűkülési vagy süllyedési folyamat a fizikai sík padlójára nyomott le minket (igen, adott esetben a fizikai sík is tagolható különböző alsíkokra), de ott sem áll meg, nem állhat meg: az emberiség teremtett magának egy saját síkot, amely a fizikai alatt helyezkedik el, és részben a szellemvilág magasabb régiói, a mentálsík pótszereként funkcionál: ez a kibernetikai sík.

Az elektronikus szerkezetek, számítógépek absztrakt világában egy külön síkot alakítottunk ki, és időnk egyre nagyobb részét töltjük itt, lassan úgy megfeledkezve a fizikai világról is, ahogy korábban az annál magasabb világokkal tettük. (Részben ezt a folyamatot érzékelteti a Mátrix rémképe, ahol az emberiség egy olyan kibernetikus síkon van rabságban, amely a hajdan létezett fizikai valójának a tökéletlen másolata.) A kibernetikai sík valójában „itt van” a fizikai síkon, hiszen kézzel fogható a számítógép, mobiltelefon és minden egyéb eszköz, amely „előállítja”, pontosabban implementálja azt számunkra, de mégis a fizikai síktól részben függetlenül létező valóság.

 Egy, a kibernetikai síkon létező lénynek, mondjuk egy karakternek egy számítógépes játékban, a fizikai sík ugyanolyan transzcendens, mint a szellemileg megvakult embernek az asztrálsík. Az ő számára mindez nem valóság, az ember nem is létezik, hiszen akármerre futkos pályája útvesztőjében, az emberrel, aki alkotta, soha nem fog találkozni, és soha senki nem lesz képes megmutatni neki, hogy néz ki egy számítógép, amin „belül” ő létezik. Nem is lehetséges ez, hiszen őt sík képernyőre tervezték, és fel sem tudná fogni a háromdimenziós valóságot, vagy például a „hőmérséklet” fogalmát. Természetesen amikor elmondjuk neki, hogy a fizikai lét háromdimenziós, és elméletben felfogja ezt, tévesen arra a következtetésre jut, hogy ha geometriai síkot váltana, és saját síkjáról a szomszéd síkra jutna, akkor kint lenne a fizikai világban. Erről szó sincs, hiszen az ő létezése nem kompatibilis ezzel a létezéssel, és ő a fizikai világban nincs sehol.

Ezért megtévesztő a valóság egyes vetületeire a „sík” szót használni, és ezért értelmetlenség az asztrálvilágot egy „másik síknak” képzelni, ahova ki lehet „röppenni”, és akkor „ott vagyunk”. Elég a mobiltelefonunkat elővenni és belépni a menübe, máris „kint vagyunk” a kibernetikai síkon, holott a fizikai síkon nem történt velünk semmi sem. De mivel mi a „valóság” relatív fogalmát a fizikai síkon értelmezzük, a kibernetikai sík nem valóság, hanem a transzcendens ellentéte: illúzió. Hogy mi tehát a valóság, azt az adott létforma tudatossági szintje határozza meg; a saját valóságán belül implementálódó „szubvalóságot” pedig mindenkor illúziónak, a saját valóságát implementáló „szupervalóságot” pedig transzcendenciának nevezi. Ennek fényében egyes buddhista irányzatok vitái a megvilágosodás természetéről teljesen értelmetlenek, hiszen nincsenek tekintettel arra, hogy egy ismert transzcendens valóságon túl újabb szuper-transzcendencia létezhet, tehát a megvilágosodásnak is több fokozata van, és nyilván jópár fokozaton keresztül kellett már mennünk ahhoz, hogy emberi formában tudjunk létezni. De van egy jó hírem: még nagyon hosszú út áll előttünk.

16 komment

Címkék: illúzió lélek valóság szellem asztrálsík transzcendencia transzcendens asztrálvilág

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekneve.blog.hu/api/trackback/id/tr76226129

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

p 2009.07.13. 12:43:19

Gyönyörű, továbbá logikusan és okosan megfogalmazott. Gyakorlatilag minden bejegyzés igazságtartalmával a legmesszemenőbbekig egyetértek. Kezdem azt hinni, hogy tényleg pontosan le fogod írni, mi történik majd pár év múlva. Talán annyi ehhez a fenti témához, hogy az ember rendelkezik a képességgel és a lehetőséggel, hogy felfogja és átlássa mindezt. És az benne a legszebb, hogy ha ez megvan, attól kezdve másik valóság kezdődik a földi életében is.

p 2009.07.13. 12:49:15

"a figyelmünket bizonyos folyamatok miatt jelen fizikai valóság egyre jobban elcsábítja" Íme, a kulcsmondat. Egó, divat, reklámok, megfelelési és bizonyítási vágy, menekülés a gondolatok elől, mániákus cselekvések, pénzköltés, magamutogatás, tévé stb. Pedig ezt az egész életdolgot mindenki legnagyobb (belső, valódi) megelégedettségére tök másképpen is lehetne csinálni.

steinerista 2009.07.13. 14:00:43

Ismét minden tiszteletem az eddigiekhez. Illetve az előző két kommentben ott van az én véleményem, a buddha-természet, és egyetértek a buddhisták vitáinak céltalanságával is, én részben emiatt hagytam ott őket. Remélem ezzel a fordulattal nem vesztesz olvasókat, és a akiknek idegen is a téma, mégis maradnak, remélem érthető is lesz. Nagyon jó a "szájbarágós" stílusod, tényleg hatékony, kívánom, hogy a következő bejegyzésekben, ilyen témáknál is sikeresen használd!

Lili 2009.07.13. 17:53:45

Szeretem ezt a blogot. Sokszor a saját gondolataimmal rokon dolgokat írsz, ám sokszor teljesen újakat is, mint például ebben a bejegyzésben. Kíváncsi lennék a forrásaidra. Megosztanál néhány címet? Szeretnék magam is utánaolvasni bővebben. A rejtett dolgok iránt érdeklődöm már évek óta, és a kommersz ezón már rég átlátok, igyekszem értékes irodalmat keresni, online és nyomtatásban, de nem jutottam el ilyen messzire, mint ahogy úgy tűnik, Neked sikerült. Említetted Eliphas Lévit és Victor Charont, őket már felvettem a listámra, esetleg még kaphatok írókat, címeket? Előre is köszönöm.

2012 Blog 2009.07.13. 18:08:25

Amit leírok a blogban, nagyrészt a kutatómunka ereményének és a saját agymunkámnak a kombinációja. Lévit és Charont szerintem nem ajánlásként írtam, csak megemlítettem őket, mint az ezomizóval szembeállítható hiteles szerzőket. A baj az, hogy ők pont azért hitelesek, mert okkult szakirodalom, amit írtak, nem laikusoknak való. Levi a Dogma Et Rituel előszavában pl. kapásból eltanácsolja a fiatalokat és a nőket a könyv olvasásától. Azon túl, hogy a legtöbb emberre valójában semmi hatással nincs, mert egy hangot nem ért belőle. (A baj ott kezdődik, mikor valaki azt hiszi, hogy érti, és elkezd otthon gyertyákkal meg köntösökkel meg krétaháromszögekkel játszani.)

cath 2009.07.13. 23:53:59

Bár itt mindenki érti, szerintem fogalmazhatnál még "szájbarágósabban". Én ismerem a stílusod ezért nem okozott gondot a síkok - számítógép párhuzam, de sok - ezzel nem foglalkozónak lehet ez kicsit kínaiul hangzik. Lévit bírálnám. :) Veszélyes és sötét. Mármint - szóval nem tiszta. Aki nem áll szilárd alapokon azt belerántja valami nagyon rosszba. Szepes máriával meg az a gond hogy olyan "bűvölő"... vagyis ő sem teljesen igaz. Eddig Müller péter az aki a mai nyelven és az anyagban elsüllyedt emberek száméra is veszélyek nélkül nyit meg valami szellemit. én vele kezdeném az ajánlást. A "népnek" :)

csillagvirág 2009.07.14. 17:20:48

király tamás: az első lépéstől a végtelenig. rövid, tömör, egyszerű, elindít az úton. aki meg már rég járja, annak is jó néha egy kis ismétlés. sallangmentesen, saját példákkal, gyakorlatokkal fűszerezve ír a spirituális szemléletről. az meg egy dolog, hogy ki mindenki vallja magát buddhistának, és hogy ilyen minőségében milyen hülyeségeket csinál. a buddhizmus egy életmód és nem vallás - nem a hitre alapoz, hanem a tapasztalatokra, nem rág senkinek semmit a szájába. módszertanokkal szolgál, amit vagy kipróbál az ember, vagy nem. legalábbis így kellene lennie. azt meg tudjuk, hogy vannak, akik előszeretettel használják ki mások jóhiszeműségét. (mondjuk azt még mindig nem fogtam föl, hogy ez mire jó, de mindegy.) aki valóban buddhista szemléletek mentén éli az életét, az nem nagyon fog leállni vitatkozni senkivel, pláne megvilágosodás témakörben. ha mégis megteszi, akkor kicsit eltévedt, ami persze nem jelenti azt, hogy ne találhatna vissza a "helyes" útra (ami eléggé relatív, mert ugye, mindenkinek mást jelent). na jó, lelövöm magam, mert erről regény szinten tudnék megnyilvánulni. csak annyi, hogy kicsit félve kezdtem olvasni ezt a bejegyzést, mert ez tényleg egy kényes téma. nem csalódtam, hál' istennek. a példád igazán érzékletes, nagyon tetszett. a mátrix pedig alapmű (és jó lenne, ha a népek felfognák a mögöttes tartalmát - a 2. és 3. részének IS!). (btw, érdekes látni a két blog kommentjei közti különbséget.)

2012 Blog 2009.07.14. 20:10:03

Kicsit idealistán fogod fel a buddhizmust, valószínűleg nyugati megközelítésből, ahol a buddhizmus egy kis belterjes "testvériség", és persze, hogy senki nem vitatkozik senkivel. Azokban az országokban, ahol államvallás, vagy hagyományos, sok ember által vallott, kultúraformáló tényező, kicsit máshogy működik. (Nagyjából úgy, mint itt a kereszténység.)

csillagvirág 2009.07.14. 20:11:41

kicsit félreértettél, de nem érdekes. pont arról dumálok, hogy ahol nem államvallás és blablabla...

Szeter 2009.07.24. 16:59:28

Nem hiszem, hogy ilyen könyveket kell keresgélni, címeket kierőszakolni. Mindenki megkapja a maga fejlődési szintjén azt, amire szüksége van, hogy tovább lépjen. Ahogy 2012 írta, veszélyes játék ez, és nagy többségünknek egyáltalán nem való. A megismerést pedig nem "szeánszokkal" kell kezdeni... Ha már címet szeretne valaki, olvassa el Weöres Sándor: A teljesség felé című kis könyvét. Ezzel nem árt magának, és fejlődhet is. Aki meg túl(?) van ezen, valószínűleg nem kérdez ilyet... Mátrix, hmm. Lemnek van egy novellája, ami hasonló témáról szól, vagyis mondjuk, hogy az alapötlet tőle van (bár akár még korábbi is lehet). Viszont ő nem vitte el ebbe a buta "gépek által szívott emberi energia" irányba, ami szerintem csak belemagyarázással nevezhető szimbólumnak. Viszont jó kis háborús jelenet volt a végén, aztán a 2. és 3. részben meg még inkább. Szóval inkább egy divatra építő akciófilmnek nevezném... Szerintem nem ezekből kell kultuszt csinálni - ha kell egyáltalán valamiből. Bocs, ez most kritikusra sikerült, nem akartam kioktatni senkit.

Tőtelék 2010.03.05. 23:04:19

Kedves cikkíró! Úgy írod, hogy az elektronikus szerkezetekkel kialakítottunk egy új síkot, a kibernetikai síkot. Ez a mentálsík pótszereként szolgál. No de mi van a könyvek világával? Könyvolvasással is napi sok órát el lehet tölteni, és az is külön világ, a fizikai alatt helyezkedik el, és a fantáziánk játszik nagy szerepet. (A fantázia a kibernetikus világban is szerepet játszik, csak hát a karakterek viselkedése, kinézete már leprogramozott, és a képernyőn azonnal kirajzolódik, egyértelmű. A kibernetikai síkon fantáziára akkor van szükség, mikor a még meg nem jelent karaktereket próbáljuk elképzelni.) Tehát azt kérdezném, milyen síkba tartozik az olvasás világa, vagy az éneklése, a festésé, színészeté? Várom válaszod!

M.A. 2010.03.06. 13:44:11

Az ilyen dolgok ugyanúgy egyszerre minden síkon játszódnak, mint egy számítógépes játék. A síkok egy egységes valóságnak különböző leképzései. "Külön síkot" is létre lehet hozni az olvasásnak, ha akarunk. A kibernetikai sík csak egy példa volt, hogy az illúzión keresztül érthetővé váljon annak ellentéte, a transzcendens.

Hembra 2010.07.29. 22:36:03

Hát.. innen nézve igaz.

Chagall 2010.09.14. 17:25:36

Izgalmas! Nemrég találtam ide , jóideje ccca 3-dik napja bogarászok!

loveb 2010.09.19. 22:43:57

visszaköszön Drunvalo Melchizedek (akiben egyébként hatalmasat csalódtam 2012-vel kapcsolatos kijelentései miatt), mert ő is ugyanúgy írta le: nem elhatárolhatóan, több síkon is létezünk... mégha a "sík" szó egy kicsit hamiskásan is hangzik, bár én itt egy egyveleget képzeltem el Drunvalo élet virága könyve alapján is. nincsenek határok élesen, hanem átfolyások. a spektrum teljes, csak az itteni földi énünk, nem tudja átfogni és érzékelni. a másik, hogy visszaköszön Balogh Béla gondolata is, miszerint földi eszközökkel magasabb szférát, magasabb rezgési szinten létezőt nem fogunk bemérni, sem ez által bebizonyítani. most pedig ajándékul küldök Fotfur-től egy feltöltést, olyan jóleső ehhez a témához... http://www.youtube.com/watch?v=i0Xq1KyAOew

FehérTea 2013.08.20. 21:41:09

Kedves @ 2012 Blog! Gyönyörűen összeszedett írás. Gratulálok!
süti beállítások módosítása