HTML

A Játék Neve: Föld

Ez a blog arról szól, hogy hogy működik a világ valójában. Túl a látszatokon, a manipuláción, a mindent átszövő hazugságon és felelősséghárításon. A jelenkor eseményeinek mozgatórugóival is foglalkozik, ahogy a régmúltba is tapogatózik visszafelé, egészen az emberi lét kezdeteiig. Mindez egy sokéves kutatómunka eredményeire támaszkodik. A blog korábban "2012 blog" címen működött a blogol.hu szerverén. Kapcsolat: blog2012 kukac freemail ponnt hú!

Friss hozzászólások

  • Lazur: @Nikiló: www.youtube.com/watch?v=TQcqOW39ksk Apropó, és az már smafu, hogy a kínaiak azért akarnak... (2023.09.15. 00:32) Emberek, Irányítók és a Háttérhatalom
  • Gergő92: Nem csak én szoktam néha felnézni ide. :) (2023.01.18. 00:00) Mire készülnek a Marson?
  • Lazur: Ez egész friss: futureofhumanity.report/en www.youtube.com/watch?v=MYJFc3vA6N4 Csak a rotary klu... (2023.01.10. 18:29) 2019
  • Lazur: Szűk tíz évbe telt, de lassan a híradóba is bekerül ahogyan Kínában készülnek a cellák. www.youtu... (2022.12.05. 01:07) AUTOKRÁCIA (szerk)
  • Gergő Bohrát: A mostani események fényében bár 10 év késéssel, vagy inkább több, de csak efelé haladnak a dolgok... (2022.04.23. 22:12) A Jobbik és az Irányítók
  • Lazur: 2012 helyett 2021, de itt a mátrix 4. része: www.youtube.com/watch?v=JQVHrXek73E (2021.12.17. 20:30) Előadás videó - A Mátrix-trilógia (szerk)
  • Kápráz: ...Történt egyszer, hogy Noé szőlőt telepített, de a bortól megrészegedvén meztelenül feküdt sátrá... (2021.12.11. 21:02) Előadás videó (szerk)
  • maztro: @Gergő Bohrát: Szeretnek minket behúzni a csőbe, a cikk lényegében minden pontján prezentálja azt,... (2021.08.26. 05:03) Menetrend (szerk)
  • dangbird: Új nagy ívű, félelmetes novella a személyes blogomon: marioatreides.blog.hu/2020/01/06/nem_tehete... (2020.01.06. 10:36) Olyan, mintha
  • dangbird: ferfiakklubja.hu/fk_magazin/az_fk_noi_tamogatoi_korebol/amikor_nem_fogadjuk_el_a_ferfi_es_no_kozot... (2019.11.13. 10:09) A házasságról

Utolsó kommentek

Az Irányítók 12 legnagyobb hazugsága, 2: A tudomány objektív

2009.03.27. 09:48 dangbird

Kissé elkanyarodva a politikától (de nem nagyon, sajnos minden út oda vezet :), most a tudomány irányából fogjuk megközelíteni az Irányítók tevékenységét, amely feltétlenül szükséges több későbbi pont megértéséhez.

Hasonlítsuk össze a középkori keresztény, egyházi tudományt a jelenkori, modern tudománnyal! Mindenki ismeri a szembeötlő különbséget: az egyházi tudomány, akárcsak maga a vallás, dogmatizált volt, érvelések nélküli, ám ellentmondást nem tűrő; aki szembehelyezkedett vele, az a máglyahalált kockáztatta. Ezzel szemben a jelenkorban a tudomány az okokat és a hogyanokat keresi, nyitott, nem dogmatizált, objektív, tényeken alapuló, racionális.

Hazugság.

A tudomány ma is ugyanúgy ideológiai alapokon áll, mint a középkorban, vagy bármely más korban az emberiség történetében, ennek oka pedig nagyon egyszerű: a tudósokat, vagyis a tudomány legfelsőbb művelőit és pionírjait mindig a hatalom tartja el, és tartja pozícióban.

A természet titkainak kutatása végülis közérdek, ráadásul a kutató aznap is kér enni, amikor épp nem fedez fel semmit; magánérdek alapján nehéz elképzelni a tudományos munkát. Mint minden közérdek, ez is az állam felségterülete. Mondhatjuk, hogy léteznek „magáncélú" kutatások, de hát a hatalom természetesen világkorszakról világkorszakra változtatja jellegét: ma a gazdasági hatalom, a nemzetközi ipari konszernek tesznek ételt a kutatók asztalára, adnak nekik fizetséget, akadémikus ösztöndíjakat, segítik őket a tudományos pozíció és tekintély megszerzésében és megtartásában is. Lévén a hatalom a tudósnak kenyeres gazdája, logikusan elvárhatja, hogy a tudós a neki megfelelő módon viselkedjen, és a neki tetsző módon és irányban kutakodjon.

Minden világrendnek megvannak a maga ideológiai alapjai. Minden korban működik egy adott összetételű ideológiai paletta: ma is létezik kereszténység, ugyanúgy mint a középkorban, de szerepe más - ugyanis már nem vezérlőideológia.

A vezérlőideológia felismerése azért nagyon fontos egy adott korban, mert az nem csak egy száraz elmélet, absztrakt bölcselkedés, filozófiai tézis, hanem olyan gondolati bázis, amely meghatározza az emberek világlátását, ezáltal életük hétköznapjait.

A jelen világrend elsőszámú vezérlőideológiája a materializmus.

Annak, aki hatalmon van, az az első számú érdeke, hogy hatalmát megőrizze. Amennyiben a vezérlőideológia bukik, a rá épített világrend is bukik, új világrend jön létre, értelemszerűen új vezetőkkel. Ezért a hatalmasok számára rendkívül fontos, hogy a társadalmi konszenzussal elfogadott vezérlőideológiát fenntartsák, hiszen arra épül a piramis, melynek csúcsán trónolnak. Ennek az egyik eszköze az, hogy az emberekkel elhitetik, hogy az adott világrend vezérlőideológiája nem társadalmi konszenzus eredménye, hanem valamiféle az embereken kívül álló Igazság, amelyen az emberek nem tudnak változtatni, hiába akarnának. Az istenhívő középkorban ez volt a történeti kinyilatkoztatás megfellebbezhetetlen igazsága, a Szentírás, és az írást a tömegek felé interpretáló vezetői réteg szava (nem véletlenül volt az a Biblia latinul írva...) - jelen korban pedig a racionalitás, az okság és az érzékelhető tapasztalati valóság mindenhatóságába vetett hit az, amely ellen „fejére szól, ki szót emel".

A racionalitással és az okok keresésével nem is lenne baj, a buktatója a dolognak csak ott van, hogy a miértek helyett a tudomány a hogyanokra helyezte a hangsúlyt, analitikus logikával próbálja egyre részletekbe menőbben felderíteni a dolgok működését, miközben a nagyobb egész, a teljesebb igazság irányából nem vizsgálja a dolgokat. (Erről, illetve a materializmus és a demokrácia ideológiai kapcsolatáról majd egy másik bejegyzésben írok részletesen.) A másik probléma az, hogy a vizsgálatok kiindulópontja mindig a tapasztalati valóság, amely esetleges, félreismerhető, semmiképpen nem megbízható támpont. Két példa a fizika világából:

- Amikor Einstein leírta relativitáselméleteit, a porosz tudományos akadémia fizikusainak nagy része kinevette olyan abszurd feltevései miatt, mint hogy a fénynek tömege lenne. Einstein hiába mondta, hogy ez nem feltevés, hanem tény, mivel papíron bebizonyította, a tisztelt tudós urak addig nem fogadták el ezt ténynek, ameddig a tapasztalati valóságban nem sikerült „bizonyítani", hogy a fénynek tömege van. Ezt egy napfogyatkozás alkalmával tették meg, a Holdnak elég nagy tömege van, hogy a közelében elhaladó fénysugarak pályájában néhány töredék ívmásodpercnyi elhajlást okozzon, és elég messze van a Földtől, hogy ez az elhajlás műszerekkel kimutatható legyen. Egyik oldalon ott van papíron az érzékcsalódás lehetőségét nem hordozó, kirstálytiszta matematikai logikára épülő bizonyítás, másik oldalon pedig egy tapasztalati eredmény, amelyet könnyen félre is értelmezhettek volna, hiszen a Holdnak lehetne mondjuk mágneses erőtere is (nincs, de ezt akkor még nem tudhatták), és az is okozhatta volna a fénysugarak elhajlását (nem okozza valójában, de ezt szintén nem tudhatták). Vagyis a materialista tudós hajlamos a tapasztalatot ténynek, a tényt viszont feltevésnek nézni

- A gravitáció, vagyis tömegvonzás bizonyított tény. Ugye? Két tömeggel bíró test vonzza egymást, kölcsönös erőhatás lép fel közöttük, egy húzóerő. A tudomány ezt Newtontól egészen a XXI. század elejéig tényként tüntette fel, holott az egyetlen következetesen bizonyítható tapasztalati valóság a dologban, hogy két tömeggel rendelkező test egymás tömegközéppontja felé gyorsuló mozgást végez (már ha tud). Hogy ez a két test között fellépő húzóerő, az megintcsak lehet a tapasztalat félreértelmezése: valamikor 7-8-10 évvel ezelőtt asztrofizikusok felléptek a nyomó gravitáció elméletével, amely szerint egy külső, harmadik résztvevő, egy kozmikus gravitonforrás okozza a gravitáció jelenségét, amely résztvevő az emberi tudomány előtt egyelőre ismeretlen, ezért nem volt még maradéktalanul sikeres kísérlet a gravitáció működésének megfejtésére. (Hogy miért izgatja a tudósokat annyira a gravitáció, arról is írok majd egyszer, ha eljutok odáig.)

A második példa jól mutatja nem csak azt, hogy egyes feltevéseket onnantól kezdve, hogy megalapozottá válnak, már tényként kezelnek, hanem a tudomány tekintélyelvűségét is: az emberekben eleve kicsi a hajlam, hogy saját tévedéseiket beismerjék, és ez nagyon fontos tényező a tudomány egy helyben toporgásában. Ha már elkövették a hibát, hogy egy megalapozott feltevést ténynek hittek, akkor ezt a hibát képesek a végtelenségig takargatni, és a „nevetséges" varázsszó mögé bújva csuklóból, vizsgálat nélkül elvetni azokat az elméleteket, amelyek egy tudományos „ténynek" ellentmondanak - ahogy sokan ezt teszik a nyomó gravitáció elméletével, noha rengeteg asztrofizikai problémát megmagyaráz, és új problémát igazából nem is vet fel.

A tudománynak természetesen saját tévedésein túl elsősorban a társadalmi vezérlőideológiát kötelessége védelmezni - ezért harcol fúriaként minden olyan kutatás, gondolat, feltevés, érvelés és eredmény ellen, mely a materializmus szent dogmájával szembemegy. Ezért folytatnak célzott és korántsem elfogulatlan kísérleteket annak bizonyítására, hogy a materializmussal össze nem férhető természeti jelenségek nem léteznek. Ezen kísérletek lefolytatásába a külvilágnak betekintést nem engednek, csak az eredményt közlik felfuvalkodottan, az ellenoldalon a „hívőket" egyszerűen kinevetik, a komoly kutatómunkát folytató tudóstársakat pedig, bár máglyára a jelen korban már nem küldhetik, de minden elképzelhető módon próbálják ellehetetleníteni. Amelyik tudós szembemegy a tudományos elit bármely dogmájával, a tudományos világból való száműzetését kockáztatja: intézeti állásából kirúgják, egyetemi katedráját elveszik, a tudományos szaklapokban „letiltják", többé nem engedik publikálni, szemináriumokra nem hívják el, stb.

A tudósnak az lenne a dolga, hogy a természet titkait kutassa. Ha egyszer a telepátia, prekogníció, asztrológia, mágia, stb. évezredek óta létezik és dokumentálhatóan működik, a tudósnak az lenne a feladata, hogy kutassa, ezek a dolgok hogyan működnek, és nem az, hogy vizsgálat nélkül letagadja őket. A tudomány Einstein óta csak egyetlen kis lépésre áll attól, hogy felismerje, a gondolat és az anyag egylényegű, és ezt a kis lépést nem hajlandó megtenni immár 104 éve. Nem is fogja. Gondoljunk bele, mi lenne, ha tényszerűen kiderülne, hogy a szellem valóság, nem az anyag egyik formája, működési módja, hanem fordítva: az anyag van szellemből, a szellemi létezés végtelenül sok típusa közül az egyik. Akkor hogyan rohangálnának az emberek tovább az anyagi dolgok után? Hogyan lehetne megakadályozni, hogy a szellem felé forduljanak, hogy gondolkodni kezdjenek, hogy az anyagi életet kissé háttérbe szorítva újra élni kezdjenek szellemileg? Nyilván ezt az Irányítók nem akarhatják. A tudós pedig nem is biztos, hogy akaratlagosan, rosszindulattal támogatja őket. Egyszerűen szolgalelkű, megy az áramlattal, bégeti a többiekkel a dogmát, személyét, egóját azonosítja tudományos tekintélyével, társadalmi pozíciójával, és így aki a dogmát fenyegeti, az ő puszta létét fenyegeti.

Amikor 1610-ben Galilei felfedezte a Jupiter három holdját, a korabeli tudósok egyszerűen nem voltak hajlandóak belenézni a távcsőbe, mert ez „nevetséges", és „nem alacsonyodunk le".

Nem sok változott azóta.

16 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekneve.blog.hu/api/trackback/id/tr906226149

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cicc 2009.03.27. 18:45:59

Thomas Khun elég jól leírja a tudományos paradigmákat és megváltozásuknak forgatókönyvét. Amíg adott tudományban az éppen elfogadott gyakorlatban és paradigmában nincs túl sok anomália, addig nem történik semmi. A paradigmaváltáshoz mindig olyan anomáliák kellenek, amelyek magyarázata újabb megmagyarázhatatlan problémákat vet fel. Anomáliát viszont nehéz felfedezni ha egyszer a paradigmának megfelelő módszerekkel és irányban végeznek csak kutatásokat. A kutatásoknak meg nyilván van egy mecénása aki valaminek az érdekében kutattat. A szellem mint anyag szerintem érdekes kutatás lenne és bizonyos kormányoknál van is igény erre. Persze nem hiszem hgy nyilvánosan lebegtetnék, hogy az egész lakosság befolyásolására is képesek lesznek akár. Bár aki tévét néz, az inkább a földiektől fél mint az UFO-któl :)

thres 2009.03.29. 13:25:46

bírom mikor valaki leül a számítógép elé és a neten a blogjában elmagyarázza hogy mekkora szar a tudomány... inkább menj ki az utcára és kiabáld el az embereknek, mert tudomány nélkül nem lenne se géped se blogod, az nem zavar?

2012 Blog 2009.03.29. 23:04:36

Nem gondoltam volna, hogy még szájbarágósabban kell fogalmaznom, de legyen: Nem azt mondtam, hogy tudomány = rossz. A tudomány egy hasznos dolog, de lehetne még hasznosabb, és működhetne még jobban és főleg sokkal jobb eséllyel vihetné előre _a megfelelő irányba_ a világot, ha nem építenék hamis ideológiára.

JamesBond 2009.03.30. 21:04:02

2012 Blog. Ne foglalkozz a kizárólag negatív jelzőkkel obstruáló faszkalapokkal. Írásáról messziről bűzlik, hogy egy bolhafingot sem értett az egészből, de névtelenül fikázni azt bazira szeret mindenfajta idézet és a hozzá tartozó saját vélemény nélkül. Még azt sem írta le, hogy miből-miért gondolja így. Tele van a net ilyenekkel. Ne hagyd abba, hajrá, eddig minden oké, nagyjából egy húron pendülünk.

JamesBond 2009.03.30. 21:09:20

Bocs, még egy észrevétel. Ha lehetne egy kicsit felgyorsítani a blogot, az jó lenne. Szerintem 1 hét bőven elég arra, hogy ha valakinek gondja van, kitárgyaljuk. Én már bazi kíváncsi vagyok, hogy az én 12 számom jött-e neked is ki? Üdv.: JB

Rege Ata 2009.04.12. 10:28:49

Egy kifejezés az ókori latinitásból: ars - jelentés (ugye?!?): tudomány, művészet [mindkettő! - R.A.] Elgondolkodtató, nemdenem?

Rege Ata 2009.04.12. 10:32:31

(Forrás: Finály Henrik: A latin nyelv szótára - www.latin.oszk.hu) ars, -tis, nn. (sajátl. ügyesség, gyakorlottság valaminek összeállításában v. készítésében, ebből arw = fűz, köt, alkalmaz). I. értelem alá tartozókról: 1) művészet, mesterség, iparüzlet, Cicero szerint részint aa. liberales v. ingenuae (minők: a zene, ékesszólás stb.), részint illiberales v. sordidae (mesterségek s más alnemű foglalkozások): a. gymnastica, musica; a. mea. 2) az, a mi nem ügyességen, hanem tudáson alapul, tudomány, tudományos rendszer: a. recondita et multiplex; ad artem redigere, arte comprehendere aliquid, rendszerbe, tudományos alakba önteni; optimae aa.; a. disserendi, észtan, vitatkozástan. 3) a művészetnek vagy tudománynak alapul szolgáló elmélet: res facultate (gyakorlatilag) praeclara, arte mediocris. Innen tankönyv (kézikönyv Ťrendszerť) küln. szónoklati v. nyelvtani: hoc ex antiquis aa. elegit; aa. oratoriae. 4) művészi gyakorlottság, ügyesség, ismeret: opus est vel arte vel diligentia. Innen (költ.) fortély, fogás, csel. 5) (költ.) remekmű: aa. quas protulit Parrhasius; 6) (költ.) mesterséges forma, szeszélyesség, nemesített gyümölcsfákról. 7) személyesítve, t. Artes, (költ.) a muzsák. ― II. (az értelmi körből az erkölcsibe átmenve) tulajdonság, gondolkodás- és cselekvésmód: aa. bonae, eximiae, dicséretes hajlandóságok; artes bonae malaeque erények s vétkek; laus bonae artis; malae aa., rosz szokás.

Passzus 2009.06.16. 16:20:50

Sem a "tudományunk", sem a "művészetünk" nem ér egy kalap ooo-t. Szajkózzák az önálló gondolkodást, véleménynyilvánítást, de egyetemen bizony sokat kockáztathatsz a szabad véleményeddel. Kívül meg méginkább...

2012 Blog 2009.06.16. 16:30:17

Maga mindent kétszer mond, kétszer mond?

Bíró Zoltán 2009.07.05. 18:20:33

BÍRÓ VONZÁS: AVAGY A FOTON VONZZA-E A TÖMEGET?

2012 Blog 2009.07.05. 18:48:28

Vizsgálni fogjuk ezt a jelenséget. Annál is inkább, mert a fény teljesen újfajta értelmezésére van szükség. Egy gyors észrevétel: az, hogy egy testtől távolodó foton az energiavesztesége által a kibocsátó testtel tud energiát közölni, egyszerűbben megmagyarázható az ikerfotonok léte által.

loveb 2010.12.09. 21:01:51

ahhoz, hgy értékeket leheseen új tények és új látószögek mentén létrehoznmi, új tények és új ezekhez új látószögek kellenek. tán megvannak az új tények-de nem hozzák nyilvánosságra, mert az az elit, a kaszt ellenére van. vagy aki közli, megölik. és vannak, vagy tán lennének új látószögek. minden csecsemőben, minden új, e világra inkarnálódott entitásban ott van a csíra, a lehetőség. a tudomány nem objektív. a tudomány mindigis ki volt szolgáltatva a kaszt, az elit kénye kedvének. miért? mert az elit mindennel rendelkezett, amivel a tudomány nem. mert a tudománynak nem az volt a feladata. de végül, ahogy látható a jelen korban, önmagában tudósnak lenni, nem elegendő, mert ahhoz pénz, hírverés, és a jóég tudja, mennyi együttes hatás kellene... hiszem, és vallom, hogy a tudomány és az oktatás állapota, úgy generále, általánoságban, korrelatív. úgy vélem, hogy az Irányítók nfontos szegmense a tudomány. egyrészt, mert messze jelen korunkat megelőző tudásuk van már most, és ezt éppenséggel ellenünk is felhasználják. másrészt, a valódi tudomány és tudás birtokában, azt mérlegelve, ál-tudományokat, tudománykisiklásokat okoznak szándékosan. most pedig egy részlet Julius Andan: a Világ a színfalak mögött című könyvből... Az oktatási rendszer a máz fontos része. Az oktatási rendszer feladata, hogy kezelhet vé tegye az embereket. Az iskola célja, hogy tekintélyelv ségre neveljen. Nem azt akarom ezzel mondani, hogy a nyugati, vagy a keleti oktatási rendszer tananyaga teljes egészében hazugságokból áll, mert ez nem volna igaz. Azt azonban bátran kijelenthetem, hogy az oktatási rendszer f feladata, hogy kezelhet vé tegye a tanulókat, és ezt azáltal éri el, hogy elhitet velük néhány alapvet hazugságot. A tanulás modern definíciója tökéletesen materialista és leginkább a hipnózisra emlékeztet: a tanulás feltételes reflex kialakítása, kondicionálás, annak sulykolása, hogy a tanuló adott ingerre (ez esetben többnyire adott kérdésre) mindig az el re meghatározott reakciót (választ) adja. Ma az iskolában hazugságokat jelentéktelen igazságokat sulykolnak emberekbe. Jelentéktelen igazságokat, hiszen azok semmivel sem teszik könnyebbé az életet. S t! A szakmai képzés más lapra tartozik, mint az általános képzés, de a szakmai képzés tekintetében is a tananyag jó része hamis, az igazságok pedig vagy jelentéktelenek, vagy kizárólag a szakmai feladatok végrehajtásáhz nyújtanak segítséget. Aki már próbált egy szakmát iskolában megtanulni, az tudja, hogy nem lehet - az iskolaévek 39 után még hosszú évekre van szükség ahhoz, hogy az ember tényleg belejöjjön a választott mesterség gyakorlásába. * A Föld majnem minden országában hivatalosan elfogadott - de ett l még továbbra is teljesen alaptalan - világkép a materializmus. A materializmus szerint csak egy élet van. Az emberek ennek az állítólagos egy életüknek igen jelent s részét (10-15-20 évet) fordítják arra, hogy bizonyos információkkal találkozzanak, amelyeknek 80-85 százalékát egyszer en elfelejtik miután kikerülnek az oktatási rendszerb l, a fennmaradó hányad jelent s részét pedig semmire sem használják, legfeljebb beszélgetnek róla. A tananyag negyrészt semmire sem használható információkból áll. A emberi élet negyedét- harmadát töltjük olyan teljesen értelmetlen tevékenységgel, amit hihetetlenül túlértékelnek. Mi ez ha nem embertelenség? A hivatalos anyagokban az áll, hogy az oktatás célja az alapm veltség kialakítása az emberekben. El ször is: ezt nem tudják elérni. Másodszor pedig: ennek a célnak nincsen semmi értelme, és mérhetetlen mennyiég dilettantizmust fet fel. Mire jó a m veltség? Mit kellene kapnunk az alapm veltségt l? Ki és milyen tudományos tények alapján állapította meg, hogy mit kell alapm veltségnek tekintenünk? És ami még brutálisabb kérdés: miért valamiféle m veltség kialakítása az oktatás célja, miért nem a felkészítés az ÉLETRE??? A válasz túlontúl egyszer . Egyfel l: mert a legfels bb kasztnak nem érdeke életképesebbé tenni bárkit is. S t! Másfel l pedig: mert így sokkal nehezebb lebuknia a pedagógia nev tudománynak, amely teljesen képtelen arra, hogy bárkinek is bármit megtanítson. Mert ha puszta m veltségr l van szó, akkor mi lenne a vizsga? Egy kis memóriateszt. Emlékszik a diák erre meg erre, vagy nem emlékszik? És ennyi. Az a kérdés, hogy mire megy ezzel az alapm veltség néven nevezett, önkényesen összetákolt irdatlan információhalmazzal az ÉLETBEN, soha még csak fel sem mer l! És mi sem természetesebb, mint hogy nem merül fel! Mert ha ez is számítana, akkor meg lehetne vizsgálni, hogy vajon az oktatási rendszerb l kikerült emberi lények ténylegesen életképesebbek lettek-e, és vajon ténylegesen sikert sikerre halmoznak-e az életben? Mert ha ezt egyszer elkezdenék elvárni az oktatástól, akkor azonnal kiderülne, hogy nem m ködik. 40 Így pedig, hogy nehogy egyszer kiderüljön, hogy itt igazából egyáltalán nem tanításról van szó, hanem nevelésr l (még pontosabban: idomításról) azt mondják, hogy az oktatás célja az alapm veltség megszerzése, és akkor megtehetik, hogy a m veltség címszó alatt összedobálnak mindenféle semmire sem jó információt egy tananyag nev kosárba MINDÖSSZE azon az alapon, hogy ártani nem árthat, ha a diák err l is hall, meg err l is, err l is stb., stb., stb. És ezt a mérhetetlen mennyiség felesleges információt sulykolják az emberekbe hosszú-hosszú éveken keresztül, lekötve az idejüket, lekötve az energiájukat, és elrabolva t lük az életük jelent s részét. Az oktatási rendszer, még a tanulás iránti végyat is kiöli az emberb l, aljas módon bemocskolja a tanulás szót, és eléri, hogy a diák egy életre meggy lölje a tanulást. Az oktatási rendszer egyedüli haszna, hogy megtanít az embereknek két valóban fontos dolgot: az egyik az írni olvasni tudás, a másik a négy matematikai alapm velet. Ezekhez azonban elegend lenne egy-két hónap. Mi a tényleges értelme akkor a többi 200-240 hónapnak? Ha az emberek 10-15-20 évet töltenének valóban hasznos dolgok megtanulásával, megváltoztathatnák a világot. Nos, ez az amit a legfels bb kaszt nem szeretne. A kegfels bb kaszt arra használja az oktatási rendszert, hogy kiölje az emberekb l a tanulás vágyát és szeretetét, hogy a tanulás tényleges mivoltát egy hamis definícióval helyettesítse, és ezáltal majdnem teljesen lehetetlenné tegye bármi tényleges megértését, és hogy emberek milliárdjaiba verjen bele hazug nézeteket. Az oktatási rendszer rendkívül sikeresen ültet gátlásokat a tanulókba, rendkívül sikeres az emberek összezúzásában, szabad akaratuk kiölésében. A tanításban azonban egyáltalán nem sikeres. Ebben kudarcot vallott. Az oktatás cs dje a tanulás és tanítás hamis definícióján alapszik. Annak oka, hogy néhány ember mégiscsak megtanul valamit az iskolában, az egyes tanárok tehetsége, odaadása és elkötelezettsége.

catsword 2010.12.09. 22:03:37

loveb, azért amit most oktatnak és tanítanak, az messze van ám az "alapműveltségtől". lassan 10 éve (külföndön meg még régebben) "kompetencia-alapú oktatás folyik, ami elviekben tényleg az életre készít fel a definició szerint, merthogy azokat a készségeket képességeket fejlesztik a tananyagon keresztül amik majd szükségesek az életbe (ezért van pl. digitális kompetencia fejlesztés is). Azonban csődöt látszik mondani az egész, mert egyrészt amit említ is az idézeted, iszonyatos mennyiségű a kompetenciafejlesztés melletti információhalmaz, amit bele próbálnak verni a fejekbe, másrészt kezd derengeni, hogy az a bizonyos "műveltség" ami még a "régimódi" műveltséget jelenti, egyben jellem - érték- látásmód - együttélési - erkölcsi érzék és értékformáló is volt (amit viszont a mai irdatlan tananyagból is kihagynak). Hogy érthető legyen, ma divatos órán is csak azt kérni hogy a kötelező olvasmány hivatalosan kiadott "rövidített tartalma" is elég, csak tudja a tanuló, hogy miről szól az adott mű, HOLOTT ezzel elveszti azt a szerepét amiért az kötelező olvasmány: az erkölcsi tanítás, a mintaként is szolgáló viselkedések egy adott kor élethelyzetében, a szereplők jellemei és azoknak értékelése, az alkotó és képzelőerőt megmozgató hosszas tájleírások vagy emberrajzok- nos ezek mind kimaradnak. és csak a lecsupaszított "történés" marad, aminek amúgy így semmi értelme és tényleg csak terheli a memóriát - addig amig felelni kell belőle. Lehet hogy digitálisan kompetens lesz a gyerek, ergo fel lett készítve a mai életben szükséges egyik alapkészségre, de erkölcsi tartás, kitartás, ötletszegénység, alkotókészség, együttműködés, őszinte öröm ,stb nélkül csak egy digitális készséggel rendelkező robot rabszolga lesz. Másik a fegyelem- nézz már szét az iskolákban. Az utolsó amire valók most az iskolák a fegyelem. Csak jogaik vannak a diákoknak és követeléseik. A tekintélyelv nem működik és a tanár jelleméből sugárzó tekintély meg elveszti hatását a sok lúd disznót győz alapon. A keleti oktatásról én nem mondanék rosszat, már amennyit tudunk ténylegesen. És nem is hiszem hogy "irányítósdi" lenne benne. Sőt, nem ide kapcsolódik, de a blog lényegét tekintve ha kelet felé nézek, akkor megingok az igazságtartalmában . mert ott azért nem olyan népek élnek mint itt. És ők a föld lakosságának nagyobbik fele... azaz miről is beszélünk ? :)

spike 2010.12.09. 23:41:17

Hm, voltak jó tanáraim, akik hasznos dolgokat is mondtak, persze nem tartozott az anyaghoz, ezért sok időt nem szánhattak rá, de bele-bele illesztették a mondandójukba.Ezért hálás vagyok. A "vicces" az, amikor néhány diák elkezd gondolkozni tizenéves korában, és rájön ezekre a dolgokra, ami az idézett szövegben is olvasható, és ezt felháborodva/kétségbeesetten/zavarodottan a tanár/szülő arcába vágja, és automatikusan érkezik a negatív reakció, de igazából magyarázatot soha sem kap.Persze, hogyan lehetne megmagyarázni, hogy erre szükség van, és úgy jó ahogy van, ha egyszer nem így van.Az idősebbek, akik ezt a rendszert elfogadták nehezen változtatnak véleményt... sőt egyáltalán végig sem akarják gondolni.Szomorú.

FehérTea 2013.08.16. 18:03:52

Sziasztok! Ez az első hozzászólásom. FehérTea vagyok, ezen a néven futottam a vitaminszabadság és a pirospirula oldalakon is. Számomra felüdülés ez az oldal. Nulla egoizmus és nulla külső nyomás által megírt, tiszta információ. Szép érzés felfogni őket, olyan, mintha téli álomból ébrednék és csak most emlékeznék, hogy voltam már ezelőtt ébren. :) Azért ennél a cikknél írom meg, mert a mai oktatás és tudomány területén végzett munka nagyon jól láthatóan nem természetes módon működik. Ráadásul ebből az írásodból kitűnik, hogy nem elég az intelligencia és az információ felhalmozás ahhoz, hogy 'ne csaljanak el minket az erdőbe'. Azt hiszem nagyon fontos, hogy hallgassunk a belső megérzéseinkre is. Nektek mi a véleményetek erről? Üdvözletem!

gyufa 2013.08.17. 01:26:11

"Mindenki a saját természete szerint cselekszik, még a bölcs is. Mit érünk vele tehát, ha elfojtjuk azt?" Bhagavad Gita 3. fej 33. vers
süti beállítások módosítása