HTML

A Játék Neve: Föld

Ez a blog arról szól, hogy hogy működik a világ valójában. Túl a látszatokon, a manipuláción, a mindent átszövő hazugságon és felelősséghárításon. A jelenkor eseményeinek mozgatórugóival is foglalkozik, ahogy a régmúltba is tapogatózik visszafelé, egészen az emberi lét kezdeteiig. Mindez egy sokéves kutatómunka eredményeire támaszkodik. A blog korábban "2012 blog" címen működött a blogol.hu szerverén. Kapcsolat: blog2012 kukac freemail ponnt hú!

Friss hozzászólások

  • Lazur: @Nikiló: www.youtube.com/watch?v=TQcqOW39ksk Apropó, és az már smafu, hogy a kínaiak azért akarnak... (2023.09.15. 00:32) Emberek, Irányítók és a Háttérhatalom
  • Gergő92: Nem csak én szoktam néha felnézni ide. :) (2023.01.18. 00:00) Mire készülnek a Marson?
  • Lazur: Ez egész friss: futureofhumanity.report/en www.youtube.com/watch?v=MYJFc3vA6N4 Csak a rotary klu... (2023.01.10. 18:29) 2019
  • Lazur: Szűk tíz évbe telt, de lassan a híradóba is bekerül ahogyan Kínában készülnek a cellák. www.youtu... (2022.12.05. 01:07) AUTOKRÁCIA (szerk)
  • Gergő Bohrát: A mostani események fényében bár 10 év késéssel, vagy inkább több, de csak efelé haladnak a dolgok... (2022.04.23. 22:12) A Jobbik és az Irányítók
  • Lazur: 2012 helyett 2021, de itt a mátrix 4. része: www.youtube.com/watch?v=JQVHrXek73E (2021.12.17. 20:30) Előadás videó - A Mátrix-trilógia (szerk)
  • Kápráz: ...Történt egyszer, hogy Noé szőlőt telepített, de a bortól megrészegedvén meztelenül feküdt sátrá... (2021.12.11. 21:02) Előadás videó (szerk)
  • maztro: @Gergő Bohrát: Szeretnek minket behúzni a csőbe, a cikk lényegében minden pontján prezentálja azt,... (2021.08.26. 05:03) Menetrend (szerk)
  • dangbird: Új nagy ívű, félelmetes novella a személyes blogomon: marioatreides.blog.hu/2020/01/06/nem_tehete... (2020.01.06. 10:36) Olyan, mintha
  • dangbird: ferfiakklubja.hu/fk_magazin/az_fk_noi_tamogatoi_korebol/amikor_nem_fogadjuk_el_a_ferfi_es_no_kozot... (2019.11.13. 10:09) A házasságról

Utolsó kommentek

Megérkeztünk! (szerk 3)

2014.05.29. 10:33 dangbird

Üdvözlök mindenkit az új oldalon! Amint látható, az eddigi tartalmak már meg is jelentek, hozzászólásostól, videóstól. A blog.hu persze nem a legkedvencebb blogszolgáltatónk (már írtam rajta korábban szupertitkos blogot, sőt, a Szolgálati Telepet is itt publikáltam), de ide volt a legegyszerűbb átköltöztetni mindent. (A személyes blogom is ide költözött át.)

A blog külalakjának formázására még várni kell, nem tartozik a legfontosabb feladatok közé, egyelőre ez a szabvány sablon marad. Ráadásul a blog.hu-n is átállás van egy felújított motorra, érdemes megvárni, hogy ott milyen lesz a végeredmény. Viszont egyelőre legalább reklámmentesség van.

Egyik fontos változás, hogy az e-mailes értesítő rendszer meg fog szűnni.

Másik, hogy mostantól csak indapass regisztrációval lehet hozzászólást írni. Ez sajnos nem rajtam múlik, a blog.hu szabálya, egyébként a legtöbb blogoldal így működik, főleg a hirdetőrobotok kizárása miatt.

Az indexen 'dangbird' felhasználónéven vagyok regisztrálva (az Autokráciából ismerős lehet a név), tehát innentől ilyen néven jelennek meg a szerzői hozzászólások.

E-mail címem egyelőre változatlan.

A YouTube és Facebook csatornák is maradnak.

Gigabejegyzést tervezgetek, amolyan indítóbejegyzésnek, de hogy mikor jut el a megírásig - inkább nem ígérek semmit...

Update: a fórum még június 30-ig biztosan üzemel, hogy utána mikor törlődnek az eddigi cuccok (vagyis mikor szűnik meg a blogol.hu tárhelye), arról nincs információ.

SZERK: Elkezdtem írni a nagybejegyzést - évek kérdése, és megjelenik... :)

117 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekneve.blog.hu/api/trackback/id/tr186226162

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dangbird 2014.06.03. 16:48:06

Dancsó: valószínűleg előbb-utóbb meg fogja találni a videót, pláne hogy a facebookjára és mindkét youtube-csatornájára belinkeltem. Azt sajnálom csak, hogy nem jutott ez eszembe előbb, amikor még nem volt ennyire ismert. (Tudjátok: az a fene "én már akkor is néztem, mikor még nem volt menő" érzés.)
A munkásságáról: olyan nincs, hogy valami vagy valaki "csak szórakoztat és semmi más", ezt a szórakoztatóipar hitette el az emberekkel. Minden hatással van az emberre, mindenben vannak közlendők, stb. Azt nem hiszem, hogy DP* tudatosan ártó, hülyítő szándékkal készítené ezeket a videókat. És nem gondolom őket hülyítőbbnek, mint feleannyi adásidőt egy kereskedelmi tévéből.

*Azt észrevette valaki a videó sarkában lévő logót látván, hogy a monogramunk egymás zöngés-zöngétlen váltópárja?

emberneve.gyufa 2014.06.04. 09:23:48

youtu.be/WnB0e8g0G8M?t=2m4s

Purcell - Sound the trumpet

nem hiszem, hogy buzik közösüléshez vagy más eseményhez ezt hallgatnák :D

szakal006 · http:\\www.kispestszovetseg.org 2014.06.05. 16:26:48

nehogy mááááááááááá!!!!!! Itten van a király :)

2014.06.06. 18:18:41

gáz hogy ide regisztrálni kell hogy benyávoghass...

Nikiló 2014.06.06. 20:37:10

Ja.... benyeríthess....

:)

2014.06.07. 00:00:02

...és túlélted jézust... :)

maztro 2014.06.07. 08:56:50

@cathsword: oké, hogy nem nekem írtad, de: ? (akinek írtad, annak is hogyan célszerű ezt értelmeznie - kérdezem, mint kíváncsi olvasó)

Dancsóval kapcsolatban még fogok írni, csak gyűjtöm az energiát... :)

Egy_Vándor 2014.06.08. 15:31:52

Visszatérve Dancsóra: Ezt most találtam, szerintem zseniális, és témába is vág :D
www.youtube.com/watch?v=QjJTWeN59Vo

maztro 2014.06.10. 16:52:46

@emberneve.gyufa: mi az a magyar "média"? :D
(ezt csak neki írom, tudnia kell, miért kérdezek ilyet)

emberneve.gyufa 2014.06.10. 17:34:20

a média, a médium szó többes számú alakja, remélem a "magyart" ismered

Nikiló 2014.06.11. 08:40:07

Magas ló...

"Minden nyelvtannácik klasszikus toposza. Mert a média az a médium többes száma, és tovább-többesszámosítani, médiákat emlegetni minden prosztóság legalja. A helyzet az, hogy a média valóban a médium többes száma. A latinban. Nádasdy Ádám – és az ő szavát illik elfogadni nyelvi ügyekben – azt írja : „Aki a »médiák«-at a dupla többes szám alapján kifogásolja, az »az eredet csapdájába« esik (fallacia etymologica), amikor tehát megtudja egy kifejezés származását, és rá akarja kényszeríteni az idegen nyelv kategóriáit a magyarra. Csakhogy a nyelvek nem így működnek, nem mindig tisztelik a máshonnan átvett anyagot, hanem bedarálják a maguk rendszerébe.
Vagyis a magyar nyelv nem latinul, hanem magyarul jelzi a többes számot, akkor is, ha egy szót a latinból vett át. A legegyszerűbben úgy ellenőrizhetjük ezt, hogy egyes vagy többes számú állítmányt teszünk-e hozzá: megírta a média, nem pedig megírták a média. Ennek értelmében azt a szót, hogy média, a magyar egyes számként kezeli. Ennek folyománya pedig, hogy a többes száma a médiák. Pedig milyen vicces lenne, ha a latinból átvett szavakat a latin szabályai és logikája szerint kezelnénk: például helytelen lenne az, hogy fóliák (a folia már alapban a folium többes száma), vagy az, hogy operák (az opera az opus többes száma), de még azt sem mondhatnánk, hogy filozófusnő (az -us végződés szigorúan csak férfit jelölhet)."

Bővebben itt: index.hu/tudomany/2013/11/28/a_legoptimalisabb_mediak_abu-dzabiban/

Úgyhogy most már ez is a "ki hogyan akarja használni, úgy használja" kategória lassan...

"Érdekes", hogy magyar nyelv helyes használatára nem ügyel ilyen nagy erővel az index....

Egy_Vándor 2014.06.11. 11:01:02

@Nikiló: Ezt a média-médium hülyeséget én is olvastam régebben, és bár a cikk többi tételével nagyjából egyet tudok érteni, a média-médiummal nem. Az én értelmezésemben a média egy halmazt jelöl, amibe beletartozik az összes médium, ezért nem is az, hogy helytelen, egyszerűen nincs értelme többesszámosítani. A másik érvem pedig az, hogy a magyarban használatban van a médium szó is, tehát itt nem állja meg a helyét a fóliás példa. Utóbbinál érthető, hogy fóliákat mondunk, mert a fólium szó nincs használatban a magyar nyelvben, a médium viszont igen. Mondjuk én is inkább a deskriptív nyelvészetet pártolom a preskriptívvel szemben, azaz végső soron nem a nyelvészek mondják meg, mi a helyes és mi nem, hanem a nyelv változásai, amelyeket előbb-utóbb a nyelvészek is elfogadnak majd, de a médium-média dolog szerintem még nem tart itt. Szóval szerintem leírni azt, hogy "médiák", még mindig minden prosztóság legalja. :)

spike_spiegel 2014.06.11. 11:48:14

Hali mindenki!
Sikerült közel hasonló nicket szerezni, csatlakozom az írkáláshoz:)

Csak egy apró lényegtelen érdekesség: Niki, az az "asztalaviszta" szerintem Cshapó Csabi szájából hangzott el:D Aki nem ismerné... hát... érdekes figura:D:D Jútúbon megtalálható.

Egyébként meg csináltam egy fotót, csak ide, csak nektek, szimbólumvadászat:
kepfeltoltes.hu/140611/IMG_20140516_000707_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Egy nagyon bénán erőltetett XO, apró ráadás pedig a hiányos korona.

Ezzel üdvözlöm az új otthonát a blognak:)

Nikiló 2014.06.11. 12:56:18

Spike: És ráadásul vérveres az a korona... :( Egyébként ELVILEG milyen szerepe van ott annak az x-nek? Látja valaki?

A média-médiák-médiumok cikket csak beollóztam, nem kell nekem reflektálni, mert nem értek hozzá. Mivel már belém verték a média-médium párost, valószínűleg így marad.
És mivel a fenti index cikk miatt valakiknek mindenképpen tajparaszt leszek, úgy döntöttem, hogy én döntök, hogy használom. Viszont én legalább nem taplónyelvtannácizok le senkit, aki nem úgy használja, ahogy én. És ennyi. (Ha már lehet és-sel mondatot kezdeni....mert ez is új.)

Egy_Vándor 2014.06.11. 13:18:14

@Nikiló: Szerintem az egy + jel akar lenni, nem x. Elvileg.

Nikiló 2014.06.11. 13:23:14

Vándor: Áhá. Hát jól betorzították. Ráadásul ha kákán is csomót akarnék keresni, akkor megkérdezném, hogy ha arról van szó, hogy Szentkirályi plusz citrom, akkor a Szentkirályi felirat alatt minek vannak kis citromkák mikor ugye Szentkirályi plusz/iksz nagy ló méretű citrom bővenkifejezi azt, amit ELVILEG mondani akarnak?
......
:)

maztro 2014.06.11. 16:17:36

@Nikiló:
@emberneve.gyufa:

Ebben azért, hogy "Csakhogy a nyelvek nem így működnek, nem mindig tisztelik a máshonnan átvett anyagot, hanem bedarálják a maguk rendszerébe.", van igazság. Kit érdekel, hogy mit jelent a média szó latinul, ha a magyarban (tudatlanságból) új életre kel, és sajátos értelmezést, egyesszámot nyer magának, amit többesszámosítani lehet a magyarban. Ennyi erővel a színtiszta magyar nyelv 90%-át is logikátlanul használjuk, mert már saját magyar szavainkat sem értjük annyira - és ez kicsit sem vicc. :)

maztro 2014.06.11. 16:23:51

@Egy_Vándor:

Persze, + jelet ábárzol a profánban, és x-et az okkultista szándék szerint. :D Egyébként sem tudom miért van úgy átlósítva a + jel függőleges szára, hogy egy picit elforgatott x-nek nézzen ki. Különösen nem értem, hogy ha a szívecskének a csücskébe már raktak citromokat, miért raknak oda még + citromot. Ez kicsit olyan, minthogy minek akarja valaki a médiát többesszámosítani (mint én tettem a blogomon, arra írt rá gyufa, én meg még nem voltam képben a hibával). :D

emberneve.gyufa 2014.06.11. 17:14:39

engem eléggé érdekel, de megértem hogy téged meg az indexes kollegákat nem "(tudatlanságból)"

megjegyzem azok a "túlbuzgó amatőr „nyelvvédő” hangok" akik kifogásolják a "médiák" szó használatát, valószínűleg az angol nyelvtan szabályain buzdultak fel a 70-es években, hiszen angolul sincs "medias" (amit egy normális angol tanár azért megtanít)

jobb tisztában lenni a dolgokkal, mint csak úgy használni őket

maztro 2014.06.11. 17:35:23

Ki mondta, hogy nem érdekel? Az index mióta a partnerem, az ott dolgozók mióta a kollégáim? Ferlmerült egy gondolat, felmerült arra is egy gondolat, meg arra is egy, meg arra is egy, és ennyi. Függetlenül attól, hogy kitől merült fel. Nem oktattam ki senkit arról, hogy mi a "helyes", hanem felmutattam egy alternatívát.

maztro 2014.06.11. 17:42:50

Én köszönöm, hogy elmagyaráztátok, hogy miért írtam hülyeséget a médiák szóval a blogomban, mostantól erre is figyelni fogok, ugyanakkor ennek fontosságát (az eredetkérdést) ki nem zárva, de hozzátettem, hogy amúgy sem volt nagy baromság, tekintve a nyelvek élőségét. Egyébként fontos az eredetkérdés, különben engem is nagyon érdekel a nyelvészkedés, és ott kulcskérdés a dolgok eredete. Nem mondtam, hogy nem.

Egy_Vándor 2014.06.11. 20:04:14

@teGergő: Ja, bocs, a "minden prosztóság legalját" alapvetően nem neked szántam, nem láttam, hogy te írtál a "médiákról". :) Csak az indexes cikkre reflektáltam, és általánosságban ez volt a véleményem róla, amit meg is indokoltam, szóval nem is mennék bele jobban... mindegy, ebből már úgysem jövök ki jól. :D

maztro 2014.06.11. 22:54:02

Szerintem ezzel "Mondjuk én is inkább a deskriptív nyelvészetet pártolom a preskriptívvel szemben, azaz végső soron nem a nyelvészek mondják meg, mi a helyes és mi nem, hanem a nyelv változásai, amelyeket előbb-utóbb a nyelvészek is elfogadnak majd, de a médium-média dolog szerintem még nem tart itt." jól jössz ki belőle, hiszen ugyanezen a véleményen vagyok. :D És ugyanezt írják Indexesék is: hogy a nyelvek élőek, változnak, torzulnak, ez természetes. Eredet-szempontból igazatok van, viszont tessék figyelembevévi a nyelv élőségét, és a tudatlanságot is. Csak a tudatos zagyválás a minden prosztóság legalja, a többi megérthető.

maztro 2014.06.11. 22:55:42

*figyelembe venni (bocs :))

Leon Cor Leoni 2014.06.12. 00:32:15

Olvassátok minél többen a linkelt Szolgálati Telepet. Ha lesz elég olvasó, Bálint talán megírja a folytatást :)

spike_spiegel 2014.06.12. 08:22:52

Ha már nyelvi érdekességek - nem tudom, hogy említettem-e már, mert nem először jut eszembe. Szóval szerintem érdekes, hogy a TEN szó angolul 10-et jelent, míg japánul ég, menny (天).
Most eszembe jutott, hogy Bálint megemlítette az egyik előadáson a NIN-TEN-DO -t... így már nem vagyok benne biztos, hogy ez elhangzott-e. Ha igen, akkor semmi újat nem mondtam:D

De, hogy tovább menjek: kínaiul és japánul így írják a 10-et: 十
Tehát egy kereszt.

Nikiló 2014.06.12. 08:58:33

teGergő: Ezeket tudatos vagy nem tudatos zagyválásnak tartod: vok, sztem, tulkép ...stb? Vagy nem tartod zagyválásnak?

emberneve.gyufa 2014.06.12. 11:09:09

spike: szerintem az ősnyelves előadásban volt, és a magyar "teng" szóval hozta kapcsolatba Bálint, ami valszeg töltőt/töltést jelent

1. tengetem az időm, töltöm az időm
2. tenger, töltődő
3. Isteng, teljesség

emberneve.gyufa 2014.06.12. 11:10:09

szó volt arról is amit mondtál csak én erre akartam kihegyezni :D

see you space cowboy!

amúgy debreceni blogtali?

Egy_Vándor 2014.06.12. 11:38:09

@spike_spiegel: A 天 írásjegynek valójában a kínai olvasata a "ten". Japánba is átkerült, de Kínából ered. A Nintendo elnevezéséről itt egy rövid cikk, ami kifejti, hogy igazából senki sem érti, mit akar jelenteni :D mfs-nuk.blogspot.hu/2012/12/nintendo-clear-meaning-has-always-been.html
Én sem tudom összerakni. Külön-külön az írásjegyek jelentése: 任: feladat, kötelesség, ilyesmi. 天: ég, menny, 堂: szentély, templom. Illetve az utolsó kettő együtt jelent mennyországot, paradicsomot is.

spike_spiegel 2014.06.12. 12:32:01

@Egy_Vándor: Vágom vágom, mindössze kb 100 kanjit ismerek, de ez még beletartozik. Azért a japánnal jövök, mert a kínairól még annyit sem tudok. A lényeg, hogy használják, és hogy mire.
tengoku, tenshi - ezek alapján is egyértelmű, hogy mit takar a ten, meglehet, hogy rossz irányból közelítik meg a fejtegetést abban a cikkben:)
NA MINDEGY a lényeg, hogy nem az eredete a lényeg, hanem amit írtam róla. TEN - 10 - Menny. A tízes szám mint szimbólum, valamint kínai írásjellel egy kereszt. Csak egy kis érdekesség:)
@emberneve.gyufa: hol gondoltad? mikor? ha ismersz jó helyet Debrecenben feltétlenül oszd meg:D

Nikiló 2014.06.12. 13:02:04

Hogy ne ismerne? Debrecenben még én is ismerek. A piramis körül a szabadkőműves főtéren.
:)

petiasün 2014.06.12. 18:59:51

Mikó lösz bejögyzís?

2014.06.12. 22:08:44

Médiák :)- ra szavazok. Attól függetlenül, hogy ebből volt szakdolgozatom, és belénksúlykolták, hogy a média az már több. A magyarban k..ra nem "több". Nyelvidegen a hangzáshoz társított jelentés. A médium meg sok ember számára inkább valami felakadt szemű mormoló halottidézőt jelent első körben, azaz az fog beugrani a szóról és nem a blikk-újság :).

Ten: a magyarban is égi, végtelen, adott szón belüli teljességet jelent- isTEN, TENmagad, TENger (végtelen víz ugye :), ez a jó a magyarban hogy amúgy nem is lehet semmit megMAGYARázni:) merthogy csak ugyanazt jelentő szóval, ugyanolyan képzettársításokat előhívó képekkel tudsz bármit is körülírni, tehát nem úgy mint az angolban teszemazt. A magyarban AZt AZzal tudod megmagyarázni, körülírni és lefesteni :), nem hiszem hogy van konkrétabb és egyértelműbb nyelv a földön. A többi olyan mintha egy véletlenszerű ágasbogas de síkban lerajzolható lánc lenne, a magyar meg egy térbeli, gömbökkel teli halmaz.

spike_spiegel 2014.06.13. 08:54:11

@Nikiló: Jajj a Kossuth tér:) De szép is az. 2 piramis síkban, 1 pedig térben:D Érdekes amúgy, hogy valahogy sosem esik útba.
Egyébként furcsa volt, amikor a templom mellé felhúzták azt az üvegpiramist. Abszolút semmi célt nem szolgál, nem mellesleg hülyén is néz ki ott, teljesen elrontja a szimmetriát. Nem kérdezték meg az emberek, hogy vajon minek ez oda?
Na de túl kevés itt a debreceni, hogy ezt megvitassuk:)

maztro 2014.06.13. 10:28:15

@Nikiló: Tudatosnak tartom, de mindaddig nem teljesértékű zagyválásnak, amíg nem feledjük el ezek eredetét is, hiszen ma azért még mindenki tudja (aki legalábbis használja ezeket - aki nem ismeri, az még normálisan használja a nyelvet), hogy pl. a 'vok' az a 'v(agy)ok', vagy a 'sztem' az a 'sz(erin)tem' szónak a voltaképpeni rövidítése, és élószóban nem is nagyon használatosak (sőt, élőszóban pl. egy 'sztem'-et kifejezetten nehéz is kimondani, ezért ott valószínűleg meg fog tudni maradni 'szerintem'-nek). Mindaddig, amíg ez csak játék szintjén merül fel, az alapot is megtartva, addig nem mondanám feltétlenül zagyválásnak. Itt inkább morálisan merül fel a kérdés, hogy fontosnak tarják-e, akik ezeket használják, hogy az eredeti nyelvi alakot is megőrizzék mondjuk úgy évtizedek múltán, vagy nekik assztán mind1? :) Teljesen tudatos, de itt és most nem teljesen zagyválás, de csak mert még ismerjük az eredeti alakokat, ez utóbbi viszont bármikor megváltozhat, szóval passz... :)

78Zoli 2014.06.13. 12:00:15

Srácok!Hát srácok!
Mi lenne az első amit megtennétek, ha el akarnátok butítani egy népet?
Összezavarnátok a nyelvét.Divatos szóval nyelvliberalizmus.

A nyelvben szükség van a szabályokra, akárcsak a közlekedésben, igaz az utóbbival szemben, baleset helyett csak megnemértés lehet a következmény.

Egy politikus vagy egy médium miért ferdíti el olyan könnyedén az emberek elkézelését valamiről?Miért képes naponta más véleményre rávenni az embereket?
Mert az emberek nem értik a szavak nagy részének a pontos jelentését.

Ha Bálint cikkeit úgy olvassátok el, hogy nem nézitek meg a megnemértett szavak jelentését, nem sok marad meg abból a tudásanyagból amit olvastál.
Ez tény.Ha egy cikkben idegen szó van, nem fogjátok megérteni. Ugyanez igaz a tanulásra, a diák azért magolja be amit tanul, mert nem mondta neki senki, hogy nézzen meg minden szót amit nem ért, vagy nem biztos a jelentésében, és ha ezt megtette, folytassa attól a mondattól az olvasást amiben a megnemértett szó szerepelt.
Van egy unokaöcsém, odaadtam neki az Uzsoracivilizáció II című könyvet.Megkérdeztem tőle később kik azok a Rothschildok, szabadkőművesek, mire vonatkozik a háttérhatalom szó? A srác lelkes volt, a szülei mesélték, hogy nem tudták kivenni a kezéből a könyvet, de egyik kérdésemre sem tudott választ adni, egyetemista és nagyon jó esze van.

dangbird 2014.06.13. 18:44:06

@spike_spiegel: nem vagyok debreceni, de 1 éve jártam ott. Jó sok fotót csináltam. de mivel alá-belé nem lehet menni, csak kintről. Nem is tudom, mik azok a képek meg a nemtudommik, amik ott benne/lent vannak. Tudsz erről valamit?

Nikiló 2014.06.13. 18:45:45

@spike_spiegel: Áffene. Az előzőt nem dangbird kérdezte, hanem én. Csak még szokom a felületet. Bocsánatot kérek.

Nikiló 2014.06.13. 18:57:28

@teGergő: Szerintem egyszerűen két oka van: fiatalság-bolondság-vagánykodás és a gyorsuló hétköznapok. Ezt meg is értem valahol. Csak az ezzel a baj (amit fel is vetettél és örültem is neki), hogy ez könnyen így maradhat.
Mivel ifjú titán vagy, nem tudhatod, hogy működik ez, ezért mondok példát.
Ha jobban belegondolok, magam is a fiatalkori kiszólásaimat használom néha (oké, ezek csak szinonimák, nem nyelvgyalázó rövidítések), sőt, egy ismerősöm huszonkorai évében hagyta el Magyarországot és most, 45 évesen is a 80-as évekbeli kiszólásokat használja, amin én visítva nevetek (csóka, fószer, fakabát...stb.)
Ebből viszont bizony az következik, hogy tehát akik most fiatalok és így használják, azoknál valószínűleg ez így marad. Ebből az következik, hogy nem telik el sok idő, mire már nem fogják ismerni az emberek az eredeti szót.

Az élő nyelvbe történő átkerüléséhez nem tudok teljes bizonyossággal hozzászólni, de az biztos, hogy a vok-ot, vaok-ot elég sűrűn hallom fiataloktól. Sztem-et is hallottam már, igaz, hülyén elnyújtva; szteeeeem-nek. gondolom tudat alatt ellensúlyozni akarta a kölök az sz-t hirtelenségét. Kár, hogy ennyi erővel meg akár ki is mondhatta volna, hogy szerintem.

Köszi a választ!
:)

Nikiló 2014.06.13. 19:01:10

@spike_spiegel: Egyébként meg megkérdezték:
kuruc.info/r/39/30809/

Dőlt betűvel olvasható polgármester úr válasza. Ennyi.

2014.06.13. 19:31:49

@Nikiló: sztem nem marad így ;-), majd jól elmennek dolgozni ezek a mai fiatalok és angolul kell majd mindent intézniük. örülnek majd ha otthon rendesen beszélhetnek magyarul ;-).

A csóka az mekkora ! :D

Nikiló 2014.06.13. 20:04:28

@cathsword: A csóka a leghatalmasabb! :D Mondom, visítva nevetek rajta. Mindig kérdezi, mit nevetsz? mit nevetsz? (lehet erre válaszolni? :))

Hát, Cath, sajnos az a baj, hogy két nagyon jó barátom van. Mindkettő multinál van. Találkozunk és 5 perc után megfogom a kezüket, a szemükbe nézek és azt mondom: na, ezt most kurvára befejezed vagy itt hagylak. Nem érdekel a canteen, a meeting, a discrepancies, a flying, a sign-ol, a memo meg a többi. MAGYARUL beszélj!

És nem megy! Legjobb barátaim, próbálnak megfelelni plusz érzik is, hogy ez gáz, de nem megy! Zsigerbe megy az angol.... mert így élnek napi 10-12 órában!

FÖRTELEM!

És nagyon sok ember él így! Én is éltem így 3 évig! És persze, mikor benne vagy, nem tűnik fel! Mert akikkel viszed ezt a sorsot, munkatársak, azoknak sem tűnik fel, mert benne vannak.

Rohasztják össze az angollal a magyar nyelvet, ez történik. Nincs semmiféle "majd otthon magyarul beszélünk"! De ha van, mi az? Mennyi idő az? Este 8-tól 10-ig meg reggel 6-tól 7-ig meg hétvége???

"örülnek majd ha otthon rendesen beszélhetnek magyarul "

-hetnek. De MÁR nem teszik...

És az én legjobb barátaim nem mai csirkék/kakasok .... mégis...

:(

(Ennyire szomorú hozzászólásom még nem volt.)

Nikiló 2014.06.13. 20:15:55

@78Zoli: nem vagyok ugyan srác, de azért hozzá szólok, ha nem baj. Te scientologista vagy? Csak mert valahogy így kezdődik Hubbard nem tudom melyik kezdő (talán a Dienetika) műve is, ahogy írtad:

"Ha egy cikkben idegen szó van, nem fogjátok megérteni. Ugyanez igaz a tanulásra, a diák azért magolja be amit tanul, mert nem mondta neki senki, hogy nézzen meg minden szót amit nem ért, vagy nem biztos a jelentésében, és ha ezt megtette, folytassa attól a mondattól az olvasást amiben a megnemértett szó szerepelt."

Bálint szerintem kínosan ügyelt végig arra, hogy mindenki megértse, amit írt.

Mit szeretnél a hozzászólással mondani? Mert idegen szó nem volt benne ugyan, de érthetetlen számomra.

2014.06.13. 22:36:29

@Nikiló: nem szomorú ez. Sztem :) ki fogja forrni magát. Ismerek én is multinál dolgozókat, azért nem mindenki nyeli be ezt a "feeling"et otthonra és a saját életébe is. Pl. a gyerekek nagyon jót tudnak tenni ;-), hogy visszavezessenek a magyarba.

Amúgy meg mit is mondjon szerencsétlen a meeting helyett?? :D Annak a tevékenységnek hogy tök fölöslegesen összegyűlik 5-20 ember 3 db problémát megvitatni és ehelyett baromságokról dumálnak 2-3-4 -5 órán keresztül, a 3 probléma helyett 8-cal távoznak, miközben a valós munkájukat meg addig senki vagy egy otthagyott szerencsétlen látja el ezerfelé szakadva- nos erre nem is hiszem hogy van magyar szó :)

emberneve.gyufa 2014.06.13. 23:41:26

"Mit szeretnél a hozzászólással mondani? Mert idegen szó nem volt benne ugyan, de érthetetlen számomra. "

nem nekem szólt, tehát válaszolok :D

úgy látom kizárólag általánosságban utalt arra, hogy milyen eszközökkel érdemes az emberek viselkedését irányítani

a bloggal kapcsolatos példával csak azt akarta érzékeltetni, hogy az emberi memória hatványozottan működik ha logikai kapcsolat van az információk között

a benned indulatokat keltő vélemény azt hiszem kizárólag visszavezethető a következő mondatra, amit valószínűleg "véletlenül" írt (ismeretlen szó helyett idegent)*:

"Ha egy cikkben idegen szó van, nem fogjátok megérteni."

elég sok idegen szót használunk aminek értjük a jelentését, tehát gondolom ismeretlent akart írni

(ismerjük a szavak jelentését...:)

Nikiló 2014.06.14. 09:21:25

@cathsword: :))) Van rá magyar szó, csak csúnya szó. Hm... ha jobban utána gondolok, több is. :)

spike_spiegel 2014.06.14. 15:08:57

@Nikiló: Jaj, tényleg ezt régebben olvastam, már akkor is az jutott az eszembe, hogy milyen gúnyos csengése van kósa válaszának.

Egyébként még nem jutott eszembe belenézni, mindig távolról láttam, ahogy mondtam is: nem szoktam a főtéren járni, elkerülöm szinte mindig. De kíváncsivá tettél, megnézem és leírom majd, hogy mit láttam.

dangbird 2014.06.14. 15:41:37

Szerintem sem kell parázni* az idegen szavak miatt, gondoljunk arra, még a 40-es években fosták az emberek a német szavakat, ezeket a mai gyerekek már egyáltalán nem ismerik. Az idegen szavak gyorsabban kopnak ki a nyelvből, mint ahogy gyökeret vernek: a német szavak a habsburg birodalom évszázadai alatt honosodtak meg, azután 40 év kelet felé fordulás elég volt, hogy szinte teljesen kivesszenek a nyelvből. Az angol szavak elég gyorsan honosodnak más nyelvekben, a magyarban is 20 év elég volt nekik, úgyhogy ha ez az angolszász hegemónia megszűnik a világban, valószínűleg 2-3 év alatt fognak eltűnni a magyarból. Az már érdekesebb kérdés, hogy ha a római birodalmi eszme végre a történelem szemétdombjára kerül, mennyi idő alatt fognak a latin szavak kikopni, amik egy teljes évezrede növesztgetik a gyökereiket a magyarban, és már senki észre sem veszi a használatukat?

*Érdekes, hogy forgalomba került igeként a parázni = félni szó, amit eredetileg csak úgy használtak, hogy félelmetes = para. Aki nem tudná egyébként (főleg a fiatalabbak), ez a görög paranoia szó rövidítése, ami szó szerint ész, elme mellettiséget jelent. Tehát a para görögül mellett. (Paranormális, pl.) Amit szintén kevesen tudnak, hogy a "tök jó" a tökéletesen jó rövidítése, és évtizedekbe került, mire elkezdtek más dolgokat is töközni (tök rendes, tök szemét, stb) és végül a "nagyon" szinonimájává fejlődött.

78Zoli 2014.06.15. 09:36:46

Rávilágítottam arra, hogy a nyelv nem alakítható kedvünk szerint.
A szcientológia több működőképes technikát nyújt, mindegy milyen volt az alapítója.
Az egyik legjobb összefoglalót a szabadkőművességről a kurucinfón olvastam, pedig elutasítom a weboldal által képviselt látásmódot.
Lenkei Gábor is szcientológus, mégis szedem a vitaminjait, mert hatásosak, nagyon is.
Nem mindíg számít a forrás: ha igaz, működik amit közvetít.
A szótisztázás annyira egyszerű megoldás a szöveg megértésére és annak megjegyzésére, hogy nem is hinné az ember.Az unokaöcsém nem volt hajlandó megkeresni a szavak értelmét, hiába rágtam érte a fülét.Egyszer elmentem hozzá, megmutattam neki hogyan kell, azóta érti amit tanul és magabiztosabb a tanulással kapcsolatban.

spike_spiegel 2014.06.17. 10:08:47

Valakinek van valamilyen érdekes, nem túl nyilvánvaló észrevétele az ukrán-orosz témában?

Én csak annyit tudok hozzátenni, hogy "Egy orosz újságíró azt írta a Twitteren, hogy Debrecenben szállt le több amerikai katonai repülőgép, melyek Kijevbe tartanak". Itt a teljes cikk:
www.dehir.hu/debrecen/debrecent-is-belekevertek-az-ukran-orosz-konfliktusba/2014/06/02/

Ami érdekesnek mondható, hogy több ember is, aki a repülőtér környékén lakik észrevette a katonai gépeket. volt aki érdeklődött, hogy mégis mit kerestek itt katonai gépek, de a reptér tagadta, hogy egyáltalán itt jártak volna.

Hmmm hmmm hmmmmmm.....:)

heyokha 2014.06.19. 00:29:04

@spike_spiegel: "Valakinek van valamilyen érdekes, nem túl nyilvánvaló észrevétele az ukrán-orosz témában?"

most attol fugg kinek mi nyilvanvalo... :)

szerintem a skot levallas is osszefugg mindezzel. meglatjuk mi lesz, mintha szeptember 18-an lesz a szavazas.

a ruszkik megkapjak a ruszkik altal lakott teruleteket, idovel. meg feherorosz. itt meg lesz kiralysag, csak nem szmunkra. majd folytatjak ott ahol a habsburgok abba hagytak.

figyeljuk csak meg hogy akarjak a magyarsagot osszetakolni ezzel a petofis dologgal. aztan majd johetnek ide is az orvadaszok.

van egy csavo, neven William Engdahl, elegge jokat mond...

Nikiló 2014.06.19. 09:19:58

@spike_spiegel: Hát, én nem tudom, de nagyobb a homály mint bármelyik eddig külföldi eseménnyel kapcsolatban. Néha jön valami hír, de gyakorlatilag már a legelején is teljesen félrebeszéltek. A Majdanon történtek engem eléggé kiborítottak. Akkor még volt teóriám, mostanra Krímmel meg mindennel együtt teljesen érthetetlenné vált az egész. Már azt sem látom tisztán, hogy mit akar láttani a média. Azt meg aztán pláne nem, hogy valójában mi történik.
Úgyhogy csatlakozom a kérésedhez.

Nikiló 2014.06.19. 10:03:31

"A teremtéstörténet tudománnyal felturbózott változata ellen az Európa Tanács Parlamenti Közgyűlése (PACE) már 2007-ben elfogadott egy határozatot, amely kimondta, hogy a kreacionizmus valódi fenyegetést jelent a közoktatásra, világszerte."

index.hu/kulfold/2014/06/19/a_brit_iskolakban_nincs_tobb_kreacionizmus/

emberneve.gyufa 2014.06.19. 10:33:14

szerintem ez a videó sok mindent elárul a helyzetről:

www.youtube.com/watch?v=kvxgkIIIVio&feature=share

Kérem hagyják el a területet! Nincs itt semmi látnivaló. :D

www.hidfo.net/2014/06/18/hivatalos-kozlemeny-nincs-semmi-gond

heyokha 2014.06.20. 01:59:37

@Nikiló: "Már azt sem látom tisztán, hogy mit akar láttani a média. Azt meg aztán pláne nem, hogy valójában mi történik. "

nyilvanosan is be kell donteni az ejuht. mi olyan nehez felfogni?... pont olyan mint a bin ladenes ugy. nem szamit mennyi eletbe kerul, annal valodibb.
most mar kezd nagyon kette szakadni az emberi tarsadalom. biorobot es meg jozannak maradtakra. persze a jozaneszu a rossz, nem kell ezt kihangsulyozni kulonosen. pont mint jezus...
a kontraszt egyre elesebb es elkulonulo.

emberneve.gyufa 2014.06.20. 21:07:40

"Ha nem lennének ott azok az orosz katonák, már a NATO fúrná az olajat ugyanott."

költői túlzás de van alapja...

www.hidfo.net/2014/06/20/mit-keresnek-az-amerikaiak-kelet-europaban

maztro 2014.06.21. 00:42:09

Csak "érdekesség":
(Hozzászólás esetén kéretik a linkelt oldal alatt írni, mert ott később is megtalálható lesz, mint kapcsolódó vélemény, itt meg a kutya sem fog rátalálni már, ha esetleg érdekes lenne.)

kritikaigondolkodas.blog.hu/2014/06/15/vendeg-bejegyzes_nyilt_level_megcimezve_kasler_arpadtol/fullcommentlist/1#c23444631

emberneve.gyufa 2014.06.21. 10:39:56

www.youtube.com/watch?v=tCJKHAyQ6kI

Nógrádi György előadása a TEDxDanubia 2014-en

poén hogy beszél sarah palinről :D

ezek jutottak eszembe az előadás kapcsán:

1.ha igaz, hogy az usa, oroszo, kína lesz a top3 és az usa érdekérvényesítés továbbra is csökken egy érdekes orwelli világ alakulhatna ki nem a megszokott vonzáskörzettel(keletázsia=kína, eurázsia=orosz,óceánia=usa)

2. ha a jelenlegi tendenciával csökken az "usa ereje" elképzelhető, hogy akár pár éven belül már a top3ban sem lesz benne (ha továbbra is több fronton háborúzik, illetve: www.youtube.com/watch?v=mm1KOBMg1Y8)

Kosokos 2014.06.21. 17:49:10

Érdekes írás a fehérlófiával kapcsolatban.
magyarmegmaradasert.hu/erdekkorok/mult-jelen-jovo/kitalalt-kozepkor/item/3921-beowulf
Máshol meg azt olvastam fehérló fia neve mántűn, és a magyarok istene.

A blog neve nem tetszik, de megszokható.

emberneve.gyufa 2014.06.27. 13:54:52

kiderült végül, hogy mi az oka, hogy Szemrád Nándor megkért, hogy töröld az előadás videókat?

dangbird 2014.06.27. 18:24:33

Ez egyelőre függőben van.

Laszlo1 2014.07.02. 14:12:56

Valakinek nincs meg a korábban említett Jim Marrs: Titkos uralom című könyve? Megvenném jó áron.

Egy_Vándor 2014.07.02. 18:55:28

Nekem PDF-ben megvan, szívesen elküldöm, ha dobsz egy mail címet. Fizikai formában sajnos nem tudom, hol lehet beszerezni.

Laszlo1 2014.07.02. 19:53:39

Igen, "fizikai" formában kéne, nem szeretek a gép előtt olvasni, főleg meg ilyen sokat. Már kb. egy éve vadászok rá mindenhol, Vaterán meg antikváriumokban de sehol sincs meg. Maradt akkor a Pdf változat.

emberneve.gyufa 2014.07.02. 19:58:17

1. elküldi neked emailben
2. elmész egy nyomtatóshoz ahol van net 3.kinyomtatod, bekötteted spirálba

kb annyi mintha megvennéd boltban de a kisválalkozásokat segíted :D
felmerülnek jogi kérdések de szerintem már minden mind1 :)

Laszlo1 2014.07.02. 20:51:47

Igen valóban már minden mindegy. Annak idején egyetemi tankönyvek egész sorát másoltuk le... bár azt a könyvet ami érdekel mindig megveszem eredetiben.

Cím: laszlokiss01KUKACfreemail.hu

Egy_Vándor 2014.07.05. 16:22:53

Bocs, nem nagyon néztem fel az elmúlt napokban, de akkor most mindjárt küldöm. Bár lehet, hogy azóta megszerezted máshonnan, akkor bocsi... :)

spike_spiegel 2014.07.08. 09:02:00

Egy ideje nem írtam, most meg rengeteg gondolattal térek vissza, essünk neki:)

Ezek a 3. világháborús előrejelzések érdekesek, de nekem egy ideje úgy tűnik, hogy folyton eltérnek a tervtől és belekezdenek egy másikba. Vagy csak nem látom át. De ugye az is benne van, amit Icke mondott, hogy benéztek egy-két dolgot. Ami még továbbra sem tiszta nekem, hogy ki irányítja az oroszokat és a kínaiakat. Gondolom mások, mint az amcsikat, volt is szó erről az ellentétes érdekeltségű irányító csoportokról, de ez nekem már tiszta homály. Mármint végső soron mindkét csoport egyetlen piramis része, nem? Akkor miért ilyen fontos külön szemlélni őket? Valahogy ez a része nekem nagyon zavaros.

Egyéb téma: lehet már feltettem a kérdést, de hogy lehet, hogy egy olyan sikeres hollywoodi film, mint a Star Wars nincs telenyomva sötét okkult szimbolikával? Vagy csak nekem nem tűnik fel? Első sorban a régi trilógiára gondolok. Ok, elvileg hollywood nem hitt a film sikerében, elég szűkös is volt a büdzsé az első filmet megmagyarázza (TALÁN) de a többi?
Most viszont, hogy a disney megvette így már biztos vagyok benne, hogy nem maradnak el ezek után.

Harmadik téma: mellesleg nemrég láttam a Téli mese című filmet, na abban volt minden ami kell:) Bár nem tűnt úgy, hogy valami sötét üzenete lenne a filmnek. A csillagjegyek felismerése nem nagyon megy, de ebben annyira nyilvánvaló volt minden: a főszereplő egy tolvaj, az egész film alatt lovon közlekedik, amúgy maga a film (SPOILER!) kb Castor és Pollux legendájára épül, feljebb emelkedés az égig érő fán satöbbi satöbbi.

Negyedik, talán a legkevesebbeket érdeklő téma: befejeztem egy animét is, orwelli világban játszódik, bár nekem talán az Autokrácia volt az első ami beugrott róla, az emberek szinte saját akarat nélkül élnek, minden meg van nekik mondva, mégis olyan formában történik mindez, hogy ők észre sem veszik, hogy nem maguk irányítják a saját életüket. Az utcákon természetesen mindenhol kamerák, és az egész világot egy Sibyl nevű rendszer irányítja, ami a kamerákon keresztül azt is megállapítja, hogy valaki esetleg bűnelkövetésre hajlamos, a rendszerre veszélyes ember, akit persze rögtön eltakarítanak.
Kb ez az alapszituáció, a történet során érdekes kérdéseket feszegetnek, elgondolkodtató:) A címe Psycho-Pass.

Asszem ennyi:D

Lazur 2014.07.11. 18:30:16

www.youtube.com/watch?v=7ICGJNKxEFc

a világ első szpúfje második legalább

dangbird 2014.07.11. 18:54:17

Miért, ez nem Dancsó-spoof hanem Dancsó maga... (amit valaki más utánoz, esetleg, de őt még előttem nem utánozta senki tudtommal)

maztro 2014.07.13. 00:12:59

Szerintem meg (de ez magánvélemény), ez a 2013-as egy Dancsó paródiának induló valami, ami elég eröltetett lett, és sokkal inkább megfelel a Simpsons-ból a képregényes parodizálásának, Dancsóra nemigazán emlékzetet, ellentétben Bálinttéval. :D

emberneve.gyufa 2014.07.13. 13:58:45

off: youtu.be/EQoswc3xEyA?t=1m57s

7 bolygó 3 jegyben néhány napig

még mindig nincs asztrológia topic... :) mondjuk fórum sincs namind1

emberneve.gyufa 2014.07.13. 14:02:09

3:14nél van a 3 jegy, azért 1:57től indítottam mert akkor lép át a Jupiter (később a Nap követi) az Oroszlánba

2014.07.13. 16:32:28

ki a ...csát érdekel Dancsó v. ki .... ?... Néha komolyan csak nézem hogy milyen roppant "jelentős" személyekkel foglalkoztok... :)

Asztrológia topik nincs, ja. Gyufa indítsss egy blogot és majd ott ;)

2014.07.13. 16:33:30

Manókirállyal mi lett? Elvitték vagy megfenyegették a manók? :)

emberneve.gyufa 2014.07.13. 16:59:07

"Gyufa indítsss egy blogot és majd ott ;) "

nem vagyok sem blogger, sem asztrológus szóval nem érzem magamban a lehetőséget egy ilyen vállalkozásra, de köszönöm hogy te megláttad bennem legalább az egyiket:)

maztro 2014.07.13. 19:15:22

cathsword: Dancsó igenis jelentős, csak nem abban, amivel általánosságban itt foglalkozni szoktunk. Vagy mégsem? Én pont róla akarok írni legközelebb, de kritikát, merthogy ismert, tehát sokakra kihat, sokan szeretik, de mégis látok benne kivetnivalókat, amire érdemes felhívni a köz figyelmét (nem mintha bárki is rátalálna majd az írásra :P). Kb. annyira jelentős, mint egy Barátok Közt. Nem kulcsszerep, de azért benne van a képletben.

maztro 2014.07.13. 19:20:09

Témába meg amúgy sem így jött, hanem mert Bálint kiparodizálta őt JátékNeve-ingyenreklám képében. És ez linkelve is van a kommentjeink fölött olvasható bejegyzésben, szóval...

2014.07.13. 21:34:50

Aha...o.o

A Barátokközttel amúgy mi van ...? :D

Lazur 2014.07.13. 21:38:12

@cathsword:

Ha azt mondom senkit, akkor Bálint videója róla még annyit se.

Arra a tényre próbáltam felhívni a figyelmet, hogy a
"hátsó szándék", ami okán a videó készült (1:58-tól), illetve a "csak nem jutott az eszetekbe hogy ilyet is lehet" nem stimmel. Sőt.

Semmi köze semmi véleményhez.
Jó-nem jó, lehet-e a fülit nyalni vagy sem, ki a nagyobb istenkirály-császár, és a többi, nem érdekel.

emberneve.gyufa 2014.07.14. 11:58:37

én örülök, hogy Bálint megcsinálta a paródiát és még jobban örülnék ha tovább fejlődne a videózásban

Dancsó videóit szerkesztés, szempontjából 10/9-esek tartom, de a tartalom egy részének a létjogosultsága számomra is vitatható :D

(emlékszem, én is ajánlottam MAnak Dancsót és a stílusát annóha nem ismerné, hogy ismerje mit néz meg a fiatalság szóval én mindenképp elégedett vagyok :)

emberneve.gyufa 2014.07.14. 19:59:37

hogy folytassam a social mediának ezt a szeletét ajánlok egy amerikai csatornát(talán már fórumon linkeltem tőlük valamit jobban tetszett mint a videómánia és gondolom Dancsó is merít ilyesmikből)

CinemaSins www.youtube.com/user/CinemaSins

www.youtube.com/watch?v=tGR4OMpMTQU

ez a mátrixos rész, de minden filmet egyszerűen leelemeznek így, könnyen megosztják a gondolataikat, összefüggéseket

Gergő92 2014.07.16. 20:23:19

@spike_spiegel: Megnéztem 3 részt az a Psycho-pass-ból. Egész érdekesnek tűnik, szerintem végig is nézem.Én még a Samurai Jack című rajzfilmet kezdtem el nézni és az is elég jónak tűnik.
Szerintem terv szerint haladnak a dolgok, hisz a közel keleten forró a helyzet és Ukrajnában, ahol a semmiből csináltak polgárháborút,akkor Magyarországon még könnyebb lesz a felforgatás.

dangbird 2014.07.17. 10:17:29

Elkezdtem írni a nagybejegyzést - évek kérdése, és megjelenik... :)

2014.07.17. 18:39:27

@dangbird: aha. de már nincs sok időnk... jövőre már nem lesz gáz, két év múlva villany se... :)

emberneve.gyufa 2014.07.19. 09:11:17

jön az ukrán kazár kártya?

érdekes módon az egykori kazár birodalom területén és a jelenlegi főbázison (közelkelet) sem akarnak megnyugodni a dolgok

emberneve.gyufa 2014.07.23. 10:27:19

www.liveleak.com/view?i=5b0_1402690909

nem tengeti az időt az új csapat, még videót is csinálnak az eseménykről (18+)

spike_spiegel 2014.08.08. 11:30:39

@Gergő92: Érdemes befejezni szerintem:) Ha nem is ad nagy válaszokat, megoldásokat (miért is adna?) valami fény azért mégis csak megcsillan az alagút végén.

2014.08.08. 23:50:17

én nemtom, de régen ezeket a járványszerű dolgokat tök jól lekezelték - most is ez az egy módja van: karantén. De a hiradóban pont azt mondták :), hogy két beteget elvittek az USÁba egyet meg mittudomén európa valamelyik szuperkórházába- azaz ha magától nem terjed, hát direkt széthurcolják a többi kontinensen is. Sosem értem, ez amcsi filmekben is szokás (alien sorozatok :)) haha ), hogy a szupergyilkos izét HAZAakarják hozni, ahelyett, hogy a tudós banda vagy az orvosok egy utazó modern felszerelt kórházzal mennének ki/el oda, ahol a szupervírus/gyilkos éppen leledzik, aztán ott nézegethetnék meg kísérletezgethetnének vele...
süti beállítások módosítása