HTML

A Játék Neve: Föld

Ez a blog arról szól, hogy hogy működik a világ valójában. Túl a látszatokon, a manipuláción, a mindent átszövő hazugságon és felelősséghárításon. A jelenkor eseményeinek mozgatórugóival is foglalkozik, ahogy a régmúltba is tapogatózik visszafelé, egészen az emberi lét kezdeteiig. Mindez egy sokéves kutatómunka eredményeire támaszkodik. A blog korábban "2012 blog" címen működött a blogol.hu szerverén. Kapcsolat: blog2012 kukac freemail ponnt hú!

Friss hozzászólások

  • Lazur: @Nikiló: www.youtube.com/watch?v=TQcqOW39ksk Apropó, és az már smafu, hogy a kínaiak azért akarnak... (2023.09.15. 00:32) Emberek, Irányítók és a Háttérhatalom
  • Gergő92: Nem csak én szoktam néha felnézni ide. :) (2023.01.18. 00:00) Mire készülnek a Marson?
  • Lazur: Ez egész friss: futureofhumanity.report/en www.youtube.com/watch?v=MYJFc3vA6N4 Csak a rotary klu... (2023.01.10. 18:29) 2019
  • Lazur: Szűk tíz évbe telt, de lassan a híradóba is bekerül ahogyan Kínában készülnek a cellák. www.youtu... (2022.12.05. 01:07) AUTOKRÁCIA (szerk)
  • Gergő Bohrát: A mostani események fényében bár 10 év késéssel, vagy inkább több, de csak efelé haladnak a dolgok... (2022.04.23. 22:12) A Jobbik és az Irányítók
  • Lazur: 2012 helyett 2021, de itt a mátrix 4. része: www.youtube.com/watch?v=JQVHrXek73E (2021.12.17. 20:30) Előadás videó - A Mátrix-trilógia (szerk)
  • Kápráz: ...Történt egyszer, hogy Noé szőlőt telepített, de a bortól megrészegedvén meztelenül feküdt sátrá... (2021.12.11. 21:02) Előadás videó (szerk)
  • maztro: @Gergő Bohrát: Szeretnek minket behúzni a csőbe, a cikk lényegében minden pontján prezentálja azt,... (2021.08.26. 05:03) Menetrend (szerk)
  • dangbird: Új nagy ívű, félelmetes novella a személyes blogomon: marioatreides.blog.hu/2020/01/06/nem_tehete... (2020.01.06. 10:36) Olyan, mintha
  • dangbird: ferfiakklubja.hu/fk_magazin/az_fk_noi_tamogatoi_korebol/amikor_nem_fogadjuk_el_a_ferfi_es_no_kozot... (2019.11.13. 10:09) A házasságról

Utolsó kommentek

Előadás (szerk...)

2013.03.07. 10:50 dangbird

(SZERK: Az előadáson ismét lehetőség lesz Autokrácia DVD-t venni személyesen, dedikálva, vagy akármi. Még egész pontosan 14 példány van belőle. Az újranyomás bizonytalan.

Szerkszerk: Ha valaki tudna hozni HD-s kamerát vagy legalább 720p-t felvenni tudó fényképezőgépet, írjon!)

Hollywood Titkos Jelképrendszere

Neo, a Pókember és Jake Sully

időpont: 2013. április 8. hétfő

1 9 : 3 0

helyszín: ELTE Kőrösi Csoma Sándor Kollégium

1118 Budapest, Dayka Gábor utca 4.

előadó: Tóth Bálint (a 2012 Blog szerzője)

A belépés ingyenes.

Facebook: facebook.com/kcssk.k7

Esemény a Facebookon: facebook.com/events/471482999586630

Az iskolában, irodalomórán általában azt tanuljuk tizenkét éven át, hogy minden irodalmi műnek - legyen az vers, regény vagy akár film - csak egy értelmezési lehetősége van, mégpedig a lehető legfelszínesebb és legnyilvánvalóbb.
Vajon akkor mi késztette arra őseinket, hogy hét fejű sárkányokkal és fénysebességnél gyorsabban száguldó lovakkal meséljenek el egy erkölcsi tanulságot is hordozó, izgalmas történetet - nem találtak olna egyszerűbb módot?
Lehet, hogy a történetmesélésnek sosem csak a "szórakoztatás" volt a célja, hogy az irodalomnak többrétű jelképrendszere van és a régiek még ismerték ezt?
És akkor az is lehet, hogy a modern világsikerek íróinak az a titka, hogy ők még ma is ismerik és használják ezt a nyelvet?
Az előadáson terítékre kerül többek között: az Alkonyat-sorozat Twilight), az Avatár, a Batman, az Eredet (Inception), a Harry Potter sorozat, a Mátrix, a Pókember, a Star Trek, a Terminátor-filmek, a Transformers és a Vissza a jövőbe.

A korábban meghirdetett időponttal ellentétben a kezdés 19:30-kor lesz!

A plakát pedig itt van. Ha valaki parlament erkélyére... stb, tudjátok. Viszont pontosan fogunk kezdeni, tehát ne 19:35 körül szállingózzatok, mint igen gyakran. Nem tudom megígérni, hogy mindenre sor kerül, amit a meghívásban beharangoztam, de igyekszem. Arra természetesen nem lesz idő, hogy kivesézzük a dolgokat, több mindent csak érinteni fogok. Igyekszem úgy összehozni, hogy a teljesen kezdőknek is követhető legyen, de a "veteránoknak" is adjon minél több újat.

Többen is kérdezték, hogy csak ELTE hallgatók jöhetnek-e, vagy bárki. Az egész rendezvényre ugye kiírták, hogy "zárt körű", de az én előadásomra legalábbis jöhetnek külsősök.

74 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekneve.blog.hu/api/trackback/id/tr546225949

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

spike 2013.03.07. 10:59:01

Úúúú, a Vissza a jövőbe az pl egy olyan amibe nem lehet belemagyarázni, hogy véletlen. Mármint konkrétan a kisgyerekre gondolok a 3. rész végén, a vonaton. Ha lesz felvétel, ezt mindenképp megmutatom pár arcnak.

cath 2013.03.07. 15:19:31

pókember pókember :D. Legyen felvétel, bár oda azért lehet átcammogok... ;-)

cath 2013.03.08. 18:02:40

Amúgy meg nem mindenhol tanuljuk azt 12 éven át. Van ahol azttanuljuk hogy mit ébreszt benned :-) a vers, a főhős viselkedése...éésatöbbi.

aaaaaNiki 2013.03.09. 18:57:39

Ilyen nálunk is volt, de ha bennem mást ébresztett, akkor is azt kellett elmondanom feleléskor a jó jegyért, amit a tanárnőben (vagy annak tanáraiban) ébresztett.... Nem-e. :) És itt bezárult a kör...

Lb4nd1 2013.03.09. 19:45:54

Érdekes, akkor az én tanárom extra jófej lehet mert nem így van. Persze ledaráltatja az anyagot, ami egy értelmezésről szól (amiben eleve van hogy különböző irodalomtörténészek meglátásai bekerülnek, más-más aspektusúak) de amikor még csak kitárgyaljuk a művet akkor egyénileg és közösségi szinten is lehet a mű értelmét vizslatni, sőt, elhangzik, hogy a műnek primer illetve szekunder értelmezése is van (pl egy allegóriánál)

2013.03.10. 12:19:46

Persze. De mit kér számon? Az a kérdés....

SRS55 2013.03.10. 17:04:24

Tényleg több módon lehet értelmezni az órákon, viszont mindegyik értelmezési móddal csak a felszínt kapargatása zajlik, a valódi jelentést az iskolában soha senki nem fogja elmondani, se rávezetni. Nem hogy tanítani..

apex11 2013.03.10. 23:14:39

A költők, írók tudatában vannak , hogy több szinten írják a műveiket, vagy ez náluk a tudatalattiból jön automatikusan? Vagy nem jön, mert van ahol egyértelmű, szó szerint.

spike 2013.03.11. 00:17:35

Amikor több jelentésszintű művet írsz a másik oldalról látod a dolgot. Minden szintet látsz egyszerre, ellentétben, ha valakiét olvasod, akkor fejtegetni kell, mert lehet, hogy nem látsz mindent elsőre. Szerintem inkább szándékos, bár a tudatalatti dolgot sem tartom kizártnak. Én így látom, bár nem vagyok költő/író, csak néhány dalszöveget írtam, de ezekből ennyit szűrtem le.

prágagyár 2013.03.11. 14:12:39

APEX11: Mind a kettő esetre van példa. Tudatosan megszerkesztetten válogatja réteget Babits és Poe. Szerb Antal is ilyen író. Ösztönszerűen, "tudatalattiból" jön ez olyan költőknél, mint Ady vagy Mallarmé. Prózaírók között Dosztojevszkij nevét érdemes megjeleníteni. Persze rengetegen vannak, akik eme kettőt ízlés szerint váltogatják. Pl: Weöres és Goethe. Egyesek ide mondják Lewis Carrollt, aki nagyon izgalmas téma, mert egyértelműen nem lehet kijelenteni róla, melyik csoportba is tartozik. Aztán van egy csomó poszt-modern, akik pusztán tudatalattit írnak és nem érdekli őket, hogy tulajdonképpen semmi racionális jelentése nincs a verseknek, csak bizonyos esztétikának feleljen meg. Hangsúlyozom, nem a megközelítést vetem el, de ilyen írók és költők között nem volt akkora tálentum hogy akármennyire is számításba kelljen őket venni.

2013.03.11. 15:40:57

Bosszúállók sorozat vagy mi az.. nemrégiben az is nagyon ment.

Gergő92 2013.03.11. 16:54:06

Én a tapasztalataim alapján azt tudom elmondani, hogy a tanárok is vevők lennének arra, hogy kivesézzék a műveket és az órák is izgalmasabbak ilyenkor, még érdekes módon a legrosszabb tanulók is figyeltek, amikor mű értelmezés jött. Csak, hogy erre rengeteg idő elmegy és az anyag csak tornyosulna érettségiig és ezért nem erre helyezik a hangsúlyt. Emlékszem, hogy mindig az volt, hogy jól elbeszélgettünk órán, aztán megszólalt a jelző és azt mondta a tanár, hogy: - Nagyon jól elbeszéltük az időt, de haladni is kéne és a következő órától rákapcsolunk. Szóval az ilyen órák, mindig az elkalandozás kategóriába tartoztak sajnos.

apex11 2013.03.11. 23:53:00

A megváltozott tudatállapot jöhet magától, vagy valami tudatmódosító szertől, ezért van (volt) annyi drogos, alkoholista író, költő? Ezt sem oktatják, mindig utólag derül ki a nagy írókról, költőkről, hogy mivel szálltak el. Kérdés, hogy az így kapott információ az melyik oldalról jött? És ha így jön valamilyen információ, az lehet-e pozitív?

spike 2013.03.12. 00:15:50

Attól függ, mi az, hogy magától? Tulajdonképpen valami biztos kiváltja a tudatállapotváltást. Nem csak drog, lehet meditáció, vagy zene, vagy akármi más.

cath 2013.03.12. 08:45:22

a testi lelki fájdalom is.. pl.

apex11 2013.03.12. 16:54:48

He ennyire egyszerű megváltozott tudatállapotba jutni, akkor mindenki képes rá, ha mindenki képes rá. akkor ezt oktatni kellene, feltéve, hogy az onnan kapott információ pozitív. Többszörös áttételeken keresztül azt oktatják, hogy aki már volt ilyen megváltozott tudatállapotban, és pont író vagy költő, az mit vet papírra. Ha ez ennyire fontos, akkor közvetlenül kellene foglalkozni vele.

Vándorr 2013.03.12. 17:21:13

Ami valakinél működik, másnál nem biztos, hogy ugyanazt váltja ki. Én senkit nem bíztatnék arra, hogy bármilyen droggal próbáljon elérni módosított tudatállapotot, annak ellenére, hogy én is kíváncsiskodtam már. Aki úgy érzi, hogy érdekli ez a világ, az úgyis elkezd magától is kalandozni, nem kell, hogy még iskolában is oktassák neki... főleg, hogy hosszabb távon rosszul is elsülhet a dolog, akár visszafelé...

teGergő 2013.03.12. 17:24:26

Bizonyára léteznek extrémebb példák is, de szerintem az is tudatállapot-váltásnak minősül, amikor éber tudatállapotból teljességgel természetes módon alvó tudatállapotba kerülsz. Az egész világ teljesen más, amit magad körül tapasztalsz, mivel más tudatállapotban vagy. És valószínűleg a tudatállapot-változás ennél sokkal finomabb módokon is létre tud jönni, tehát te is naponta többször megéled, max. nem TUDATOSÍTOD magadban. :) Szóval lehet, hogy eddig nem gondoltál ennyire bele ebbe, de annyira nem is kell nagy dolgokra gondolni: nem lesz egy új világ ez neked sem, csak megérted, hogy ez eddig is az volt, mint aminek nem is hitted volna. A szellemvilág is itt van velünk. Az, hogy van tudatod, és tudsz gondolkozni eleve NEM fizikai jelenség. Szóval a szellemvilágtól sem kell rettegni, születésed napjától megélted, max. sosem tudatosítottad magadban. És az érzelmek, a lelkivilág dolgai sem éppen fizikai jelenségek. Bár a tudomány rendre bizonyos molekulák összejátszására hivatkozik, az maga még mindig max. információ, de NEM maga az érzés, amit átÉLsz. ÉLsz, LÉLekkel, ami nem teljesen fizikai dolog. :) Jó lenne, ha ezeket tanítanák, de ne gondold azt, hogy eddig számodra ismeretlen dolgokat tanítanának, csak rájönnél, hogy már eddig is láttál mindent, csak nem tudtad nevén nevezni a dolgokat. :D

teGergő 2013.03.12. 17:27:41

De az extrémebb példák is létezhetnek persze, tehát nem mondom, hogy MINDENT láttál már, csak azt, hogy olyat már biztosan, ami már az maga is [tudatmódosulás], csak eddig nem tudtad róla.

spike 2013.03.12. 19:24:20

Biztos, hogy van olyan hely, ahol pl a meditáció elég hétköznapi, mindenki által ismert dolog. Az, hogy tanítsák mindenkinek az iskolában az viszont kétlem, hogy valaha is előfordulna itt. Viszont megtanulhatod, csak igényel "némi" koncentrációs erőfeszítéseket:)

cath 2013.03.12. 19:55:11

Az hogy van tudatod és tudsz gondolkodni miért gondolod hogy eleve nem fizikai jelenség?

teGergő 2013.03.12. 20:39:49

Nem azt mondom, hogy semmi szín alatt nem köthető ténylegesen agyi funkciókhoz, és folyamatokhoz, csak azt, hogy nem kizárólagos. Azért gondolom, mert egyrészt hiszek abban, hogy nem csak a fizikai világ létezik, másrészt, és ezzel összhangban azt vallom, hogy a fizika mivel jelenlegi tudásanyagunk szerint nem más, mint különféle erők mintegy determinált összegződése (bizonyos erők/adatok meghatározzák, hogy adott dolgok egymásra ható folyamatának eredménye azonos körülmények között mindig ugyanolyan viselkedést mutatna), kell, hogy legyen olyan külső, a fizikán túli erő, ami a fizika erőit mozgásba hozzá, különben nem is működhetne. A gondolkodásról pedig azt tartom, hogy nem bizonyos molekulák különféle összeütközéséből származó információs anyag, hanem a fizikai erőhatásokon kívülre eső, a fizikális történéseknek nem kiszoláltatott, hanem azt befolyásolni képes külső erőhatás. Ha úgy tetszik. Lehet, hogy a döntés csak illúzió, és valójában minden determinált, sőt, még a gondolati erők végkifejletei is determináltak, de mindazonáltal nem a fizikai erőhatások összegeként jönnek létre, hanem azon kívül is képesek létezni. Nem feltétlenül az agyadban lévő molekulák összejátszásán múlik, hogy van-e tudatod, és hogy egy adott dologról miként fogsz dönteni: a gondolat folyamatának lezajlása lehet, hogy agyi szinten valósul meg, de ha a fizika erőhatások összegét nézem, amely minden körülmények között ugyanúgy menne végbe, akkor a döntés fogalmának csak akkor van értelme, ha az a fizikán kívülre esik. Na nem voltam elég koherens, vagy mi, de most nem tisztítom le. Bogarázd ki! :D

apex11 2013.03.12. 21:16:19

Az álom az csak az agy üresjárata, vagy akkor a lélek egy másik dimenzióban van? Aki képes más tudatállapotba jutni, először erre keressen választ. Ha minden kétséget kizáróan tudnak rá válaszolni, a másik oldalról, akkor lehetne tovább lépni. Aki álmában tudja, hogy most álmodik, az jelent valamit? Ez lenne a 2. kérdésem.

cath 2013.03.12. 23:21:01

Oké Gergő,ezért kérdeztem rá. A biológiai, anyagi értelemben használtad a "fizikait". Szerintem a tudatunk és gondolkodásunk nagyon is fizikai jelenség, csak nem kizárólagosan okozat,sokkalinkább ok. Energia,melynek megnyilvánulásához és működéséhez jelen világban szükségesek anyagi folyamatok (is). Álom: az agy sosincs üresjáratban,pont azért érhető tetten az álmodás. Ha vki tudja hogy álmodik, annyi előnye van, hogy megmondhatja mikor elég :-)

Vándorr 2013.03.13. 10:22:24

apex11: Aki álmában tudja, hogy álmodik, és ezt fenn is tudja tartani, az képes a tudatos álmodásra (irányítani az álmot, ill. felfedezni azt). Ez ismert jelenség, külön irodalma is van a témának, illetve ez a dolog fejleszthető is. Én tudatosan soha nem fejlesztettem, de bizonyos időközönként nagyon gyakori nálam. Most már elég régóta nem volt (valószínű az életmódom változása miatt... mostanában sokat dolgozom+suliba járok, így nincs időm agyalni a dolgokon), de volt időszak, amikor szinte minden éjjel tudatosan álmodtam.

M.A. 2013.03.13. 11:06:31

Az álmodás a felső földi asztrálsíkon való "kóborlás". Alvás közben az akarat pihen, így nem irányítja a figyelmet, és azt spontán vonják magukra az ember asztrális környezetének elemei. Nálam is rendszeresen előfordul, hogy álmomban rájövök, hogy álmodok, csak ennek hatására sajnos mindig felébredek, és nem tudok elkezdeni kísérletezni az álom irányításával.

Vándorr 2013.03.13. 12:11:34

Régen én is mindig felébredtem, és sajnos most is inkább efelé tendálok (ha egyáltalán előfordul), de voltak/vannak időszakok, amikor egész sokáig bírom. Bár a "kísérletezés" legtöbbször kimerül annyiban, hogy berepülöm a tájat, amennyire tudom. Meg persze mindig erős a vágy, hogy választ keressek/rájöjjek valamire, amire éber állapotban nem tudok, de hasznos. A gond ezzel mindig az, hogy általában hirtelen történik a dolog, és éppen nem jut eszembe semmilyen konkrét kérdés, tehát nem tudom, mire keressek választ... plusz ugye ront a helyzeten a "pánik" is, hogy csak ki tudja, mennyi időm van, és mikor fogok felébredni.

Vándorr 2013.03.13. 12:14:09

A témához még annyit, hogy valaki ajánlott nekem egy könyvet is a témában: Namkhai Norbu - Álomjóga. Egész konkrét tippek/gyakorlatok vannak benne, hogy hogy lehet növelni a tudatosságot, egészen addig a szintig, amikor már nem is jár semmilyen tudatvesztéssel az alvás. Én úgy félig-háromnegyedig olvastam, ha jól emlékszem, de sajnos akkor nekem kissé tömény volt, nem annyira tudtam vele mit kezdeni. De akit érdekel a téma, talán hasznát tudja venni...

teGergő 2013.03.13. 14:04:25

Egyébként az úgynevezett "szellemi fogyatékosokról" is azt tartom, hogy valójában velük sincs semmi baj szellemileg, valójában "testi fogyatékosok", a testük nem képes arra, hogy lehozza a fizikailag megvalósuló világra azt, amit szellemileg nagyon is megélnek, és amivel nagyon is rendben vannak. Persze ez csak egy vélemény.

teGergő 2013.03.13. 14:18:41

Én elég régen voltam úgy, hogy igazán tudatomra ébredtem volna álmodás közben, és irányítottam volna a történéseket (bár valamilyen szinten ez mostanság is megvalósul, de csak félig vagyok magamnál: inkább az emlékezetemre fogékonyabb most a tudatosság, nem az irányításra). Ezen kívül régen szánt szándékkal ültettem el magamban ébren a gondolatot, hogy akarjak felkelni majd álmomban, és egy idő után valóban tudatomra ébredtem álmodás közben, szó szerint eszembe jutott, hogy fel akartam kelteni magamat álmomból, és el is kezdtem erölködni. Persze az akkor még nem tudott, ún. alvás-paralízisnek lettem a megélője, amikor magamnál vagyok, gondolkozni a lehető legtudatosabban tudok, de a testemet ideiglenesen nem tudom irányítani akármennyire is akarom. Tulajdonképpen úgy érzem, ez pontosan egy tudatállapot-váltási pont-szerűség (azért nem dobálóznék a szavakkal, de talán valami olyasmi), mivel ha sokat küszködök, akkor az az érzés fog el, hogy addig is fel tudtam volna kelni, csak még nem koncentráltam rá annyira a fizikai létemre, és valami szellemi létben voltam csak jelen, át kellett váltani egy mélyebb tudati szintről(?) a "normálisra". És még akkor az volt a tapasztalatom, hogy először azthittem, hogy már felébredtem, és pontosan az a kép tárult elém, amit ébren is láttam volna, de csak később jöttem rá, hogy valójában csak akkor ébredtem fel, és azon merengtem, hogy most akkor csukott szemmel láttam az előbb azt, amit most nyitottal? Persze a képzelőerőnek is betudhatom, de érdekes volt... :D

apex11 2013.03.13. 18:31:43

Most már csak arra kellene rájönni, hogy ez mire jó? (az álomban a tudatosság) Szuper erőt, titkos tudást nem kaptam, titkos helyekre, pl. vatikáni levéltárba, 51-es körzetbe nem tudok így bejutni, hogy elolvassam, megnézzem amit ott tárolnak. Vagy ezt kifejleszteni évtizedek munkája? Ha ez tényleg létező jelenség, akkor szerintem ezekben a krtitikus pontokban vannak, akik erre figyelnek, és meg tudják ezt akadályozni.

Vándorr 2013.03.13. 18:56:20

apex11: Amiről te beszélsz, az létező dolog, de nem kapcsolódik közvetlenül a tudatos álmodáshoz, bár valamelyest hasonló hozzá. És igen, kemény munka ezt olyan szintre fejleszteni, hogy az gyakorlatban hasznos lehessen, bár vannak, akiknek egyszerűen "megadatik", pl. Robert Monroe (amennyiben hihetünk neki), aki több könyvet írt az élményeiről, és saját kutatóintézetet is létesített a téma kapcsán. Illetve, vannak emberek, akiknek a segítségével könnyedén megtapasztalhatja a dolgot bárki, amolyan vezetett meditáció szerű formában, de erről M.A. biztosan többet tud nálam:). Egyébként meg, aki ilyesmivel foglalkozik aktívan, az szerintem inkább érdekesebb helyekre vándorol el, mint az 51-es körzet...:)

teGergő 2013.03.13. 19:20:12

Plusz, vesd össze: telepátia jelensége. Kivéve, ha mindenki hazudik, aki ilyet megélni valaha is állított. :D Bár érdekes, hogy az ikrekekről köztudott is, hogy megérzik egymás dolgait bármilyen fizikai kapcsolat nélkül, egymástól bármily messze is, más szavakkal eleve fogékonyak telepatikus kommunikációra egymás között. Bár ez megint egy másik szelete ezeknek a jelenségeknek. Megérezni más, mint adott dolgoknak résztvételszerűen, tudatilag a nyomába eredni. Írom ezeket a sorokat úgy, hogy személyes tapasztalatom szinte nulla ezekről a jelenségekről. (Spekuláció: bár akár én is élhettem meg már dolgokat, amikről nem tudtam, hogy azok, de azok. :D)

spike 2013.03.13. 21:07:02

"azon merengtem, hogy most akkor csukott szemmel láttam az előbb azt, amit most nyitottal?" Az valószínűleg testen kívüli élmény lehetett, vagy ahogy az interneten nevezik: OOBE (out of body experience) Rohadt nagy akarat kell hozzá, hogy tudatosan elérd. Bár elvileg álomból könnyebb elérni. Nekem nagyon gyakran van tudatos álmom, de igazából nem csinálok olyankor semmi értelmeset. Nem is tudom, hogy egyáltalán mit lehetne csinálni, ami értelmes.

teGergő 2013.03.13. 22:00:27

Rohadt nagy akaratom nem volt, sőt, a legelső alvás-paralízisem végkifejlete, egy fél perccel azelőtt, hogy ténylegesen felkeltem volna. Simán betudom szimpla képzelőerőnek, végülis tudhattam, hogy mi hogy van a szobában, de azért érdekes volt, hogy fél percig azthittem, hogy már ébren vagyok, mire leesett, hogy most ébredtem fel. :D

apex11 2013.03.13. 22:48:43

A test lélek szellem hármasság redukálásáról írnak itt: (az álom vajon melyik résznek a legfontosabb?) http://www777.blogter.hu/373138/a_bolsevizmus_okkult_forrasai

cath 2013.03.14. 11:17:20

minek bejutni a vatikáni levéltárba meg az 51-es körzetbe....? főleg álomban :). Nekem sokszor volt, hogy álmomban tudtam, hogy ezt már álmodtam, és hogy már akkor is emlékeztem, hogy ezt már álmodtam. Érdekessége a dolognak az volt, hogy mittudomán a legelső álomban megöltek, a másodikban emlékeztem hogy mikor és hogy öltek meg, tehát nem pont úgy tettem, és akkor csak elfogtak, a hamradikban meg emlékeztem, hogy így egyszer lelőttek, aztán meg elfogtak és ezért megint kicsit (!) változtattam, és akkor megúsztam a bulit :). Sokszor "képletesen" álmodom meg azt ami történik valakivel, vagy történni fog :). Ott a másik világban kicsit másképp vetülnek le az események, de megvan a kapcsolat és jól levezethető az ok-okozat-következmény-itteni hatás. Azt viszont nem tudom, hogy lehet még levédeni ilyenkor az álomba-törőket. :) Szóval, hogy akivel nem akarok dumálgatni meg semmit ,az ne jöjjön be...:D

spike 2013.03.14. 11:41:15

Mármint azokra gondolsz, akik tudatosan lépnek be mások álmaiba?

M.A. 2013.03.14. 12:14:33

Hollé! Jó, hogy ezek szóba kerülnek itt, mert erről is akarok beszélni az előadáson az Inception meg a Twilight kapcsán...

cath 2013.03.14. 14:40:44

spike, igen. Szerintem vannak akik tudatosan irányítgatják meg beledumálnak más álmába, ezzel bírva pl. valamilyen döntésre, vagy elültetve valamilyen rettegést vagy félelmet. Volt szerencsém hozzá, és nem gondolom, hogy hülye vagyok vagy ideggyenge :), így több év távlatából másképp látom a dolgokat, és tudom, hogy egy időszakban totál manipulációs "áldozat" voltam. Manapság is álmodok prófétikusakat, meg aktuális helyzetekkel kapcsolatos döntéssel, vagy csak eseménnyel (nyilván ami ENGEM érdekel), és ezek sokkal tisztábbak és önállóak (már általam). Az akkori necces időszaki álmaim meg csak részben érintettek engem, és szar érzés volt "belekeveredve" lenni valamibe, amitől a hideg ráz amúgy is, mert bio alapú életforma vagyok itt a földön :), és nem érdekel a "szellemvilág" és főleg annak presztizsharcai...

aaaaaNiki 2013.03.14. 14:45:50

"Nekem sokszor volt, hogy álmomban tudtam, hogy ezt már álmodtam, és hogy már akkor is emlékeztem, hogy ezt már álmodtam. Érdekessége a dolognak az volt, hogy mittudomán a legelső álomban megöltek, a másodikban emlékeztem hogy mikor és hogy öltek meg, tehát nem pont úgy tettem, és akkor csak elfogtak, a hamradikban meg emlékeztem, hogy így egyszer lelőttek, aztán meg elfogtak és ezért megint kicsit (!) változtattam, és akkor megúsztam a bulit :)." Ez nagyon-nagyon durva! Nekem is volt ilyen! Ráadásul egy amúgy is nagyon para álommal. Ez miért van? Meg hogyan?

apex11 2013.03.14. 15:43:01

A vatikáni levéltárban vannak olyan iratok, amelyek már sehol máshol nincsenek meg, mert elégették, vagy már az idő vasfoga megette, meg van egy rakás olyan is, ami hivatalosan nem létezik. Azokba szeretnék beleolvasni. Amíg áll a Vatikán, addig erre ébren nincs esély. Ugyanez az 51-es körzet is, az is titkos marad, amíg USA a világelső katonai erőben. Ami ott van, az véget vethetne az olajkorszaknak.

kenyerman 2013.03.14. 18:53:31

Jöhetnek külsősök is?

Gergő92 2013.03.14. 22:15:07

Szerintem nem lehetne csak úgy betörni és megnézni, hogy akkor az a valami most hogy van. Biztos van valami álom tűzfal, vagy akár egy elterelő álomtér, mint egy kagylóhéj-világ. Sokszor tapasztaltam már, hogy egyes álmok egyszerűen már rég kész vannak, csak egy kis asszociáció kellet hozzá.

teGergő 2013.03.14. 22:49:02

Tényleg, ilyen témában is lehetne filmezni, nem? Egy ilyen álom-valóság-fizika-asztrálvilág fonal szerintem elég "könnyűvé" tenné hogy koncentrikus körök helyett a film értelmezési síkjai csak egymásbaolvadva, és ne csak külön-külön legyenek érthetőek. Bár nem olyan könnyű ez, mint ahogy csak így idefirkantom. Ötletem sincs hogy mit lehetne ebbe az ötletbe belefonni, hogy értelmes-mondanivalós történet jöjjön ki, úgy, hogy ne is csak erről szóljon, viszont megvalósítani még nehezeb, főleg ha nincsenek hatásos színészek hozzá. Ilyen álom-valóság dolgok már tényleg csak akkor lennének jók, ha IGAZÁN át tudjuk adni, és nem valami szerencsétlen idétlenkedés, amit csak a "beavatottak" értenek meg, és az átlag néző meg csak fogja a fejét, hogy mi ez az eröltetett-értelmetlen förmedvény. :D

2013.03.15. 11:51:50

Vajon milyen jelentéstartalommal bírhat az, hogy a gyönyörű tavaszból pont Március 15-ére szakadt le az égből a félméteres hó? Felhő mondja: emberek, tessék csak visszamenni a házba, beburkolózni és gondolkodni még.

spike 2013.03.15. 14:55:56

Olyan jelentéstartalommal, hogy munkaszüneti nap van, és nincs aki elkotorja a havat, az autópályán rekedt emberek meg ott fagynak meg tegnap óta. Na jó, igazából nincs mindenkinek szünet, és nem mintha ez befolyásolná a hókotrást, mert azt így se úgy se végzik el, legalábbis errefelé biztos nem.

cath 2013.03.15. 15:44:38

Tuti összeesküvés a magyar szabadság ellen :-) Az a jelentéstartalma, hogy így jó esély van arra hogy márc végétől tényleg itt a tavasz és nem április közepén fagyasztja le az összes virágkezdeményt a hó. Szóval emberek :-) ,ez most nem rossz.

apex11 2013.03.16. 21:18:07

Kanadában meg az oroszoknál ez a hó vicc kategória, és ott ez minden éveben megvan, csak több hónapon keresztül. Egy kis humor: (már nem tudom hol olvastam) A burgenlandi tartományi illetékes politikai vezetés bejelentette,hogy végre sikerült egy több mint hat éve tartó tárgyalás sorozat végére pontot tenni.A megállapodás értelmében 12 osztrák hókotró sofőr jön Magyarországra,ahol az SVÜ,valamint a Győri Városi Üzemeltető munkatársai adják át tapasztalataikat osztrák kollégáiknak. Sok mindent tanulhatnak tőlünk-nyilatkozta az SVÜ igazgatója-de leginkább arra a technikára voltak kíváncsiak az osztrákok,amit egyedül mi alkalmazunk. Mindig csodálta a magyarokat,hogy hogyan tudnak felemelt lapáttal is havat tolni az úton,alig várjuk már,hogy megmutassák-nyilatkozta Stefan B. a wulkaprodersdorfi gemeinde munkatársa. A megállapodás szerint az osztrák fél 13 millió eurót fizet ki négy részletben a titok megosztásáért 2016-ig.

aaaaaNiki 2013.03.19. 11:42:30

Akkor most konkrétan mit lehet tenni? http://www.antalffy-tibor.hu/?p=10311

Lazur 2013.03.19. 11:50:46

http://www.tocke.hu/e107_images/newspost_images/fuss.jpg

M.A. 2013.03.19. 11:56:29

Már a "tízparancsolat" vagy valami ilyesmi bejegyzésben leírtam, hogy senki ne tartson pénzt (legalábbis jelentősebb összeget) bankban. Már csak azért is, mert ha 100.000 Ft-od van a bankban, az lehetővé teszi számára, hogy 1.000.000 Ft-ot hitelezzen egy szerencsétlen baleknak. Aki teheti (főleg aki kis cégnél dolgozik), próbálja kieszközölni, hogy kp-ban kapja a fizetését. (Lehet, hogy hihetetlen, de én eddig minden munkahelyemen kp-ban kaptam, még a Sooter's-nél meg a Budapest Filmnél is.)

aaaaaNiki 2013.03.19. 13:59:29

igen, ezt leírtad, nem is erre a részére kérdeztem rá, nyilván. Inkább erre: "Sajnos a párnahuzatba bedugott nagy mennyiségű 20 ezres se jó ötlet, mert már lebélyegzés is volt Magyarországon. Ennek a lényege az, hogy kormányrendeletre 20.000 forintért lehet kapni egy bizonyos bélyeget, amit rá kell ragasztani egy másik húszezres bankóra, hogy az újból törvényes fizetőeszközzé váljon. Magyarul 40.000 régi forintodból lesz 20.000 új forint, miközben az árak változatlanok maradnak. Ezzel az ügyes húzással a kormány a kint lévő papírpénzt megfelezi (ami után lehet újból nyomni). Ez ellen lehet védekezni, csak roppant kényelmetlen. Ugyanis az érméket nem lehet lebélyegezni. Ha tehát az összes készpénzedet 200 forintosokban tartod, akkor a lebélyegzés téged nem érint. ..." Végülis... 500 darab 200-as otthon egy kis zsákban önvédelmi fegyverként sem semmi.... :)))

Milo- 2013.03.19. 17:27:52

Sziasztok! Jó ötlet ez a készpénzben kérem a fizetésem,csak az a baj hogy ha már nem lesz olyan hogy készpénz, akkor nem sokra mész vele..Az embereket egyre jobban szoktatják arra hogy bankkártyával fizessenek.Multikban alig látok embert aki kp-t adna a pénztárosnak.Én egy kiskereskedelmi üzletláncot vezetek és elvből (meg persze rohadtul nem is érné meg hogy legyen) nincs kártyás fizetési lehetőség...mindig mondom az embereknek menjenek vegyenek fel pénzt a közeli automatából,ők meg jönnek vissza hogy hát nincs benne pénz :( Muszáj lesz tehát nekünk is átállni erre a fizetési módra is.Ebből most lényegében csak azt akarom kihozni hogy hiába csinálod Te ,vagy a céged egymagad máshogy a dolgokat, a többség meg a túlerő úgyis legyőz.Viszont ha minden MAGYAR cég összefogna és azt mondja márpedig csak kp-t fogadok el,annak talán már lenne vonzata.Ha minden magyar ember azt mondaná hogy na most ő márpedig jövő hónaptól kp-ban kéri a fizetését,lenne eredménye.De sajna erre kevés esélyt látni..

cath 2013.03.20. 19:40:20

Érmékre meg mondhatják, hogy van 2 napod beváltani őket mert harmadnaptól nem érvényesek és kész.

HunBeton 2013.03.21. 17:52:03

Üdv ! Érdemes átfutnod ezt az oldalt is, a szerzője majdnem minden új hollywoodi filmet elemez, igaz számomra kicsit érthetetlen módon. Főleg "számmisztikával" és asztrológiai összefüggésekkel foglalkozik. http://hajnalhasadas.hupont.hu

aaaaaNiki 2013.03.24. 18:27:36

Én - bevallom - rendszeresen nézem ezt az oldalt. Na, most vagy félelmetesen meg van tervezve minden, vagy ez a csávó nagyon hülye... :) Sokszor van, hogy látom, hogy na, most ez belemagyarázás, ráadásul azt sem lehet eldönteni, hogy felépített egy rendszert, amihez illik minden történés, vagy fordítva.... Lehet benne ébresztés, de szerintem nem szabad túlságosan elmerülni benne.

2012 2013.03.25. 08:30:15

Elvileg az előadás az eddig meghirdetett 19:00 helyett 19:30-kor kezdődik, de még rákérdezek a legeslegvégső időrendre. Utána majd kirakom a plakátot is. (Facebookizálók már most is láthatják a bejegyzésben megadott címen, csak addig nem teszem ki ide, amíg nem vagyok benne teljesen biztos, hogy ez a végleges.)

2012 2013.03.26. 09:16:43

Valaki, aki ismeri a Facebook-ot: hogyan lehet egy rendezvényre meghívást kiküldeni azoknak, akik like-olják az embert? :) Vagy azt csak saját magunk által létrehozott rendezvényre lehet? Vagy arra se?

Vándorr 2013.03.26. 09:38:36

M.A.: Azt vettem észre, hogy MIUTÁN joinolok az eseményhez, utána van lehetőségem arra, hogy "Invite friends"... de mivel a 2012blog oldal nem személy, ezért nem tudom, arra van-e lehetőség, hogy a blog likeolóit hívd meg... de elég nagy hülyeség volna, ha nem lehetne megoldani...

M.A. 2013.03.26. 09:54:47

Azzal csak az ismerősöket hívod meg...

LeonCL 2013.03.26. 16:50:35

Egy kicsit érdekes megvilágításba helyezi a sorozatot, mennyi ilyen lehet még? http://wohoo.hu/post/7109

M.A. 2013.04.03. 09:36:22

Valaki, aki tud németül, meg tudná találni a neten ennek a Hitler-idézetnek az eredetijét? "Let me control the textbooks and I will control the state. The state will take youth and give to youth its own education and its own upbringing. Your child belongs to us already … what are you?" Elvileg 1933. november 6-án hangzott el.

Vándorr 2013.04.03. 14:46:19

Megtaláltam 2 helyen az idézet egy részét németül, de csak a végét, a tankönyves-irányítós rész nincsen benne: http://books.google.co.uk/books?id=5in8cOd2Q9MC&pg=PA50&lpg=PA50&dq=hitler+%22geh%C3%B6rt+uns%22+staat+%22was+bist+du%3F%22&source=bl&ots=9zcQGPQqK0&sig=YqIiqxjAev5aqHhIj5Xx-chKvWo&hl=hu&sa=X&ei=3CNcUbvEGcLcOfKCgPAD&redir_esc=y#v=onepage&q=hitler%20%22geh%C3%B6rt%20uns%22%20staat%20%22was%20bist%20du%3F%22&f=false A szöveg: ťWenn der Gegner erklärt, ich gehe doch nicht zu Euch, und Ihr könnt mich auch nicht dazu bekommen, so sage ich ganz ruhig: ›Dein Kind gehört uns bereits heute. Ein Volk lebt ewig. Was bist Du? Du vergehst, aber Deine Nachkommen stehen schon im neuen Lager. Sie werden in kurzer Zeit garnichts anderes mehr kennen, als diese neue Gemeinschaft.‹Ť

borut 2013.04.04. 09:43:49

Szia! Azt szeretnem csak kerni/kerdezni, ha lehetne/lesz-e videofelvetel, mivel Szloveniabol nem tudom, ha megoldhato, hogy atugorjak Budapestre. Az eloadast viszont nagyon meg szeretnem tekinteni. Koszonom

M.A. 2013.04.05. 18:16:18

Lesz, ha nem is teljes.

Jagger 2013.04.06. 21:10:46

M.A. most láttam egy trailert, amit még szerintem nem ajánlottunk korábban, pedig az előadásodba illene: Az ember gyermeke című film. http://www.youtube.com/watch?v=2VT2apoX90o Még ma este, holnap napközben megnézheted. :)

Vándorr 2013.04.09. 00:21:46

Akkor itt is köszönöm/köszönjük az előadást. Nekem személy szerint nagyon tetszett, viszont sokszor volt olyan érzésem, hogy az aktuális közönségnek (mivel elsősorban nem 2012blogosok voltak, hanem random egyetemisták, akik talán sose hallottak a témáról) talán egy kicsit sok volt az infó, és bizonyos alapok is tisztázásra szorultak volna. Persze ez nehéz ügy, mert már csak az alapok tisztázása is több teljes előadást vehetett volna igénybe, és ahogy mondtad is, az idő elég kevés volt erre a témára. Utólag okoskodva és figyelembe véve a közönséget, én annyiban közelítettem volna meg másképp a dolgot, hogy pl. kerültem volna a "sátánista" kifejezés használatát, mert szerintem már ez is rengeteg félreértésre adhat okot, és sokakból már csak ennek a szónak a használata is kiölheti az érdeklődést (gondolok a materialistákra, akik számára az istenhit, a spiritualizmus és a sátánizmus is mind ugyanolyan hülyeség), pedig talán pont az volna az egyik cél, hogy az ilyen emberekben is felkelts valamiféle érdeklődést. Ráadásul, ha már meg van nevezve a "gonosz" (a sátánisták), akkor már talán azt is elvárják, hogy definiáld azt, ismertesd a pontos céljaikat, indíttatásaikat. Ez persze már csak az idő rövidsége miatt sem lett volna lehetséges. Éppen ezért talán célszerűbb lett volna ezt az előadást úgy felépíteni, hogy leginkább a filmekben megjelenő szimbolika szándékosságát emeled ki, és azt mondod el, hogy miért nem lehetnek véletlenek ezek a dolgok. Persze erről is volt szó, de talán lehetett volna végig erre építkezni, mert a témában még járatlan látogatónak szerintem még túl sok az, hogy egy csokorban hall egy csomó olyan dologról (elmeprogramozás, sátánisták, álomküzdők stb.), amelyekről még azt sem hiszi el, hogy léteznek. Egy rövid előadáson ezekről nem is lehet szerintem meggyőzni senkit, viszont egy jó kezdőlökést lehet adni vele, ami kíváncsivá teszi a hallgatót, és elindíthatja egy úton. Ha viszont ez a cél, akkor vigyázni kell az információ mennyiségével és "meredekségével", és inkább a kézzelfoghatóbb dolgokat érdemes kiemelni. Persze nem akarom megmondani a tutit, mert az általam felvázolt megközelítésnek és az általad megtartott előadásnak is vannak előnyei és hátrányai, hallgatóságtól függően. Amit írtam, az azért jutott csak eszembe, mert itt most sok "új arcra" lehetett számítani, és ez egy nagyon jó lehetőség volt arra, hogy új embereknek keltsd fel az érdeklődését. Azért bízom benne, hogy ez jól sikerült, csak félő, hogy voltak olyanok is, akiknek kicsit sok volt, és ezért hülyeségnek tartották az egészet. Persze egy vegyes közönségnél nem lehet mindenki igényeinek eleget tenni, szóval ez ilyen vagy-vagy dolog. Te kapod a visszajelzéseket, te látod, hogy mennyire működik a dolog, szóval lehet, hogy nincs igazam, de szerintem néha beleférne egy-egy lájtosabb előadás is, kifejezetten figyelemfelkeltő céllal, mondjuk pont az olyan esetekben, amikor friss közönségnek adsz elő. Mindettől függetlenül nekem személy szerint nagyon tetszett, és továbbra is becsülöm a munkásságod és a kitartásod, remélem, hogy meghozza a gyümölcsét.

J2C 2013.04.09. 10:55:39

Köszönöm szépen az előadást, nagyon tetszett és szívesen hallgattam volna még újabb két órát :-) Látszik hogy mennyit dolgoztál rajta, minden percét felépítetted, minden mondatnak és szónak ott volt a helye. Isten áldjon érte

petiasün 2013.04.16. 22:41:12

Szerényen kérdezem, hogy sikerült-e a hang beszerzése, vagy a felvétel posztolása elmarad? :c

M.A. 2013.04.17. 09:02:57

A felvételt nem kaptam meg, de nem várok rá tovább, a kamera által felvett hanggal kerül fel az előadás. (Remélhetőleg már holnap.) Kicsit teremvisszhangos, de szerintem elég jól érthető.

Vándorr 2013.04.17. 23:14:17

Pedig ha jól emlékszem, több diktafon/ájfón/stb is vette...

M.A. 2013.04.18. 10:16:49

Bizony, mégse küldte el senki...

cath 2013.04.18. 11:30:00

jau lesz az visszhangosan is, csak halljuk ,-). Pókemberről főleg :)
süti beállítások módosítása