HTML

A Játék Neve: Föld

Ez a blog arról szól, hogy hogy működik a világ valójában. Túl a látszatokon, a manipuláción, a mindent átszövő hazugságon és felelősséghárításon. A jelenkor eseményeinek mozgatórugóival is foglalkozik, ahogy a régmúltba is tapogatózik visszafelé, egészen az emberi lét kezdeteiig. Mindez egy sokéves kutatómunka eredményeire támaszkodik. A blog korábban "2012 blog" címen működött a blogol.hu szerverén. Kapcsolat: blog2012 kukac freemail ponnt hú!

Friss hozzászólások

  • Lazur: @Nikiló: www.youtube.com/watch?v=TQcqOW39ksk Apropó, és az már smafu, hogy a kínaiak azért akarnak... (2023.09.15. 00:32) Emberek, Irányítók és a Háttérhatalom
  • Gergő92: Nem csak én szoktam néha felnézni ide. :) (2023.01.18. 00:00) Mire készülnek a Marson?
  • Lazur: Ez egész friss: futureofhumanity.report/en www.youtube.com/watch?v=MYJFc3vA6N4 Csak a rotary klu... (2023.01.10. 18:29) 2019
  • Lazur: Szűk tíz évbe telt, de lassan a híradóba is bekerül ahogyan Kínában készülnek a cellák. www.youtu... (2022.12.05. 01:07) AUTOKRÁCIA (szerk)
  • Gergő Bohrát: A mostani események fényében bár 10 év késéssel, vagy inkább több, de csak efelé haladnak a dolgok... (2022.04.23. 22:12) A Jobbik és az Irányítók
  • Lazur: 2012 helyett 2021, de itt a mátrix 4. része: www.youtube.com/watch?v=JQVHrXek73E (2021.12.17. 20:30) Előadás videó - A Mátrix-trilógia (szerk)
  • Kápráz: ...Történt egyszer, hogy Noé szőlőt telepített, de a bortól megrészegedvén meztelenül feküdt sátrá... (2021.12.11. 21:02) Előadás videó (szerk)
  • maztro: @Gergő Bohrát: Szeretnek minket behúzni a csőbe, a cikk lényegében minden pontján prezentálja azt,... (2021.08.26. 05:03) Menetrend (szerk)
  • dangbird: Új nagy ívű, félelmetes novella a személyes blogomon: marioatreides.blog.hu/2020/01/06/nem_tehete... (2020.01.06. 10:36) Olyan, mintha
  • dangbird: ferfiakklubja.hu/fk_magazin/az_fk_noi_tamogatoi_korebol/amikor_nem_fogadjuk_el_a_ferfi_es_no_kozot... (2019.11.13. 10:09) A házasságról

Utolsó kommentek

Szólj rá Papa Dragonra!

2010.05.09. 12:09 dangbird

Nemrégiben jutottam el odáig, hogy megnéztem Alex Jonestól a Fall of The Republic című dokumentumfilmet, amelyben azt mutatja be, Obama hogyan változtatja szép csendben totalitárius rendőrállammá a liberalizmus őshazáját. (>Innen< letölthető.)

És bár eddig csak >elismeréssel< nyilatkoztam az Avatarról, világossá vált, mi a filmnek az az üzenete, amely az Irányítók számára kifejezetten kedvező. James Cameron azt nyilatkozta egy interjúban (csak azért sem találom a YouTube-on), hogy a Foxnál a felelősök ódzodtak a hangsúlyos „tree hugging” megközelítéstől, de az igazság valószínűleg pont ennek az ellentéte: a „környezetvédelmi” vonal sokkal inkább az ő érdeküket szolgálta, mint az egyértelmű morális ítélet mások életterének elvétele felett.

A környezetvédelemről már >volt egy bejegyzés<, még a kezdetekkor, melyben tisztáztuk, hogy látszatcselekvésekkel csökkentik a környezetszennyezést pár százalékkal, hogy a maradékot nyugodt lelkiismerettel hajtsd végre. Amerikában pedig a környezetvédelem fontos ürügyévé vált a teljeskörű kontrollnak, melyet az emberek magánélete felett gyakorolni kívánnak az Irányítók. (Érdekes, Alex Jones ebben a legújabb filmben már következetesen a „The Controllers” kifejezést használja rájuk…) És a zárt ajtók mögött az emberek megfigyelésére ki más lenne alkalmasabb, mint a velük egy élettérben létező, ám nagyobb részben az állam által programozott gyerekek? Nem csak az 1984 disztópiájában jelentgetik fel a gyerekek szüleiket, valóság volt ez a náci Németországban is, s most ugyanerre buzdítják az amerikai általános iskolák tanulóit is – persze, lévén Amerikáról van szó, a pénz beszél, s akár kétszáz dollár is ütheti a szemfüles gyerek markát, ha a szomszéd bácsit vagy apát feljelenti a környezetvédelmi rendőrségnél.

Ezek után persze, hogy lefékeztem, mikor nagy zöld reklámtábla mellett haladtam el, melyen a „szólj rá apádra, ha nem vigyáz a világra” intelmet olvashatják a gyanútlan gyerekek, akik nem is sejtik, hogy a rászólásból pár éven belül feljelentés is lehet. Kezdik nálunk is? Nem véletlenül hívják a most még csak szülőnyaggatásra buzdító szervezetet Zöld Őrségnek.

Mit is kell csinálnia egy zöld őrnek?

- Külön gyűjtöm a papír hulladékot, és a szelektív hulladékgyűjtőbe dobom.

- Külön gyűjtöm a fém hulladékot, és a szelektív hulladékgyűjtőbe dobom.

- Külön gyűjtöm a műanyag palackokat, és a szelektív hulladékgyűjtőbe dobom.

- Szétválogatva gyűjtök minden hulladékot és a szelektív hulladékgyűjtőbe dobom őket.

Nem akarok senkit sem kiábrándítani, de a szelektíven gyűjtött hulladék nagy része szeméttelepre vagy szemétégetőbe kerül. Ugyanis a jelenlegi újrahasznosítási arány mellett sokkal kevesebbre van szükség, mint amennyit bedobálunk. A szelektív hulladékgyűjtés elsődleges célja, hogy néhányan hülyére keressék magukat: ugyanis az állam/önkormányzat általában még több pénzt fizet az elszállításáért, mint a háztartási szemét esetében, viszont a hulladéknak legalább 20-25%-át általában valóban sikerül eladni papír- és műanyagipari cégeknek, tehát két helyről jön a pénz. Természetesen ez elsősorban világviszonylatban van így, Magyarországon nincs kialakult felvevőpiaca a szelektív hulladéknak, exportálni pedig nem éri meg (hiszen a nyugati országok is többet termelnek, mint amennyit újrafeldolgoznak), így a gyűjtőszigetek veszteségesek vagy épp csak vegetálnak, az önkormányzatoknak kell fenntartaniuk őket.

- Nem szemetelek az utcán.

Környezetvédelmi szempontból valóban nagyon fontos, hogy a koszos papírzsebkendőt vagy a cigarettacsikket te teszed a háztartási hulladék közé vagy az utcaseprő bácsi. Az utcaseprő bácsi ugyanis szén-dioxidot lélegez ki, miközben munkáját végzi.

- Nem folyatom feleslegesen a vizet, mikor kezet, arcot, vagy fogat mosok.

- Inkább zuhanyozok, ahelyett, hogy a vízzel teli kádban áztatnám magam.

Elvégre a lefolyó egy téridő-alagút bejárata, melynek másik vége egy fekete lyukban van. Ha nem vigyázunk, elfogy a víz a Földről.

- Mindig lekapcsolom a villanyt, ha kimegyek a helyiségből, ahol tartózkodtam.

- Ha már nincs szükség rá, kikapcsolom a tévét, CD-lejátszót, számítógépet, mert tudom, hogy készenléti állapotban is fogyasztják az áramot.

- A számítógépet, mobiltelefont, tévét energiatakarékos üzemmódra állítom be.

Bizony, >az energia is elfogyhat<, aztán itt fogunk vacogni, mint az Ember tragédiája végén.

A megoldás természetesen nem az, hogy tiszta, gazdaságos és „megújuló” energiát használunk. Szélkerék, napkollektor és hőszivattyú tömegtermelése helyett csökkentsük 0.2%-kal a fosszilis energiahordozók használatát! Így a maradék 99.8% füstjét már tiszta lelkiismerettel fogjuk a légkörbe eregetni.

- Télen inkább magamra veszek egy vastagabb pulcsit, így nem kell túlfűteni a szobát.

Nem is beszélve arról, hogy a betegségipar mennyit fog keresni a vesebajodon.

- Igyekszem a szüleimet is rábeszélni, hogy kisebb távokra ne autóval menjünk, hanem tömegközlekedéssel, biciklivel vagy gyalog.

Ez eddig az egyetlen értelmes pont, melyet már mi is >javasoltunk<.

- Háziállataimról gondoskodom. Kutyám után mindig eltakarítok, nem hagyom piszkát az utcán.

Ennek sem zöld-ügyi, hanem kulturális szempontból van jelentősége.

- Takarékoskodom a papírral.

Végül is csak naponta 1-3 focipályányi erdőt égetnek fel az egyenlítő környékén, hogy a helyén marhacsordákat legeltessenek. Ha a világ összes legelőjét megművelnénk, 30 milliárd embert lehetne jóllakatni a terméssel. De ha lenne egy olyan pont, hogy „nem eszek húst”, megnézhetnénk, hányan jelentkeznének zöldőrködni… Ördög bánja a saját vesémet, de a vesepecsenye már fontosabb, mint a tiszta levegő.

- Vásárláskor nem veszek el minden alkalommal egy újabb nejlonzacskót, hanem inkább mindig magammal viszek egy strapabíró textilszatyrot vagy bevásárlókosarat és abba pakolok.

Nagyon helyes, bár csepp a tengerben.

- Kerülöm a kis műanyag palackos üdítőket, inkább visszaválthatósat iszom.

Aminek nagy részét aztán bezúzzák Magyarországon. Ugyanis az ital jelentős része import, az arra jutó üvegnek pedig megintcsak nincs felvevőpiaca. Persze olyat már nem olvashatunk sehol, hogy import helyett magyar, lehetőleg helyi árut veszek, mert az már nacionalizmus, fasizmus, terrorizmus. Vigyázni kell a „vegyél magyart” mozgalmakkal, még a végén rúg egy utolsót a magyar gazdaság, aztán késik a gyarmatosítási program.

- Nem vásárolok felesleges kacatokat, mütyüröket magamnak, csak azért mert divat, vagy, mert hirtelen megtetszett.

Ugye ismerjük a viccet a rabbiról, aki körül hirtelen péntek lett?...

- Ha kirándulni megyünk, vigyázok a természetre: a szép növényeket csak megcsodálom, nem tépem le.

- Nem bántom a növényeket.

- Rászólok apura, ha ilyeneket csinálna!

Na és itt a lényeg, kérem szépen! Unalmas és „nem menő” ilyen szabályokat betartani, apuval betartatni őket azonban annál jobb hecc. Lényeg a lényeg: ha a parancsolatokat betartjuk, 3%-kal csökkentettük a környezetszennyezést. A maradék 97%-hoz pedig ímmár zöld utat kaptunk…

79 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekneve.blog.hu/api/trackback/id/tr336226047

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Laci 2010.05.09. 12:47:58

Az Alex Jones dokufilm magyarnyelvű, ha nem akkor felirat van hozzá? A Zöld őrséges link nem műkszik.

M.A. 2010.05.09. 12:59:16

Nem magyar. Felirat nem tudom, létezik-e hozzá, rá kell keresni.

cath 2010.05.09. 14:18:17

nem ismerjük a viccet a rabbiról aki körül hirtelen péntek lett... SZelektív hulladékgyűjtéssel beetetés folyik, nálunk is próbaképpen egy évig ingyen viszi a papír meg műanyag szemét kukát az önkormányzat (gondolom frankón megéri nekik....)- főleg hogy a magyar emberek közül a külvárosiak pl nem tudnak megkülönböztetni banánhéjat műanyagpalacktól, valamint amig kint áll a ház előtt szállításra várva addig fémsörösdoboztól kezdve mindennel teletömik a járókelők. De mindezért a lakásunk fele a szelektív gyűjtésről szól, ugyanis nem egyesével viszi le az ember a papírfecnit, hanem akkor itthon is van 3 hulladékgyűjtő :) .

M.A. 2010.05.09. 14:24:30

Talált egy húszezrest a földön szombaton, imádkozni kezdett, erre 10 méteres körzetben péntek lett egy fél percre.

elbunda 2010.05.09. 15:03:52

Tbombán is fent van a film, és van hozzá magyar felirat. Blogodon ajánlottad már m.a. így én a tegnap este folyamán szintén megnéztem. Azt hittem, hogy ezzel csak amerikát szivatják,de msot látom,hogy ebből világvallás lesz. :P Egyébként meg de fura hogy az szdsz utódja iséppen zöldbe van burkolózva..

cath 2010.05.09. 15:07:56

jah. :) ok.

OFF 2010.05.09. 17:46:29

OFF Én nem találom T-bombán

2010.05.09. 18:09:10

Ott van a legújabb torrentek közt pedig főoldalon..

Alienexperiment 2010.05.09. 18:46:53

Mikor megláttam hillarikotlós fejét, egyből mondtam, hogy ez egy zöldkomcsi (vagy liberálfasiszta, zöldben) a fején/szemén látszik, hogy az őrület beszél belőle, egyetlen qurvaszó sem esik arról, hogy free energy, csak az olaj, nincs más, esetleg szélkerék, meg napelem, de azok meg vicckategória, kb. 0,001%-ot lehet velük előállítani, jó drágán, és az előállításukhoz is olaj kell. (fosszilis alapú energia) A Szökés c.sorozat lehet valamilyen szemfelnyitó? A CÉG, a végén a Scylla is egy free energy, szuperhatékony napelem, amit csak mint titkos ütőkértya kezelnek, de felhasználásra nem kerül, stb..? (persze megtévesztés, mert a végén egy ENSZ ügynök menti fel őket, ami viccnek jó) Alienexperiment

zui 2010.05.09. 22:05:28

http://www.youtube.com/watch?v=JncPAul91aU

ehm 2010.05.11. 13:58:58

Elhiszem hogy tetszett az Avatar film,de azért nem kéne belemagyarázni mindenféle hülyeséget:) Jó volt a Pokemon is mégsem volt benne semmi irányítós.Sorry de nekem ez eléggé vicces hogy megnéztétek az Avatart és ezzel vagytok elfoglalva:D

M.A. 2010.05.11. 14:09:24

Azzal vagyunk elfoglalva, hogy totalitárius, nyíltszíni diktatúra épül a "szabadság földjén", ahogy azt meg is jósoltuk már tíz éve, és senki észre se veszi.

Majomház 2010.05.11. 14:21:11

tényleg, mi a helyzet a 2012 Bonanzával? február óta ígérgeted, hogy bővülni fog...

M.A. 2010.05.11. 14:30:54

Otthoni kapcsolattal kicsit lassú feltölteni az anyagokat. Írtam már, hogy ha valaki tud segíteni 30-100 megabit FELTÖLTÉSSEL (pl. egyetemi kapcsolat), az szóljon.

Morgó Sapiens 2010.05.13. 02:51:25

A film is és a felirat is megtalálható sok érdekes és elgondolkoztató anyaggal együtt a kataklizma.info oldalon: http://kataklizma.info/2010/04/10/alex-jones-a-koztarsasag-bukasa

vica 2010.05.13. 12:53:54

Eddig jobbára egyetértettem a posztjaiddal, de ebben annyi hülyeséget találtam, hogy most muszáj írnom. "nagyobb részben az állam által programozott gyerekek"---ha eddig nem tudtam volna, ebből kiderült, hogy nincs gyereked. Ha nem a nagyinak vagy a tv-nek szül az ember gyereket, akkor bizony foglalkozik vele, és amíg lehet, szűri a külvilág és főleg a média kloákáiból érkező infót. Helyette inkább (általa) elfogadott értékekkel nevelgeti, és próbálja a helyes úton tartani. 6 éves korig sok minden eldől a gyerekben és a társadalmi nyomulás java csak ezután jön. Ha tehát otthonról megfelelő munícióval indul, akkor nem lesz "programozott" gyerek. A szelektív gyűjtés hiábavalóságával totál egyetértek, nálunk egy emeletes épületről többször láttuk, hogy elviszi a kukásautó a papírt, kerül egyet, majd visszajön és HOZZÁönti a papírhoz az üveget, megint kerül egyet, stb. "Nem szemetelek az utcán" Nem az utcaseprőbácsinak veszem el a munkáját, hanem utálok szutyokban élni. A víztakarékosságnak sztem azért van értelme, mert baromi sokba kerül a víz! Rámenne a havi fizum, ha minden este teleengedném a 300 l-es kádat. A villanyárammal való takarékosság dettó. "- Télen inkább magamra veszek egy vastagabb pulcsit, így nem kell túlfűteni a szobát. Nem is beszélve arról, hogy a betegségipar mennyit fog keresni a vesebajodon." Ezt te se gondoltad komolyan, hogy attól fázik meg valaki, mert nem 27 fok ban pólóban mászkál, hanem 21-ben pulcsiban... A műa.palackokat én is rühellem, szinte csak szeszt árulnak visszaváltható üvegben (már a pezsgőset se veszik vissza!). A Kubu is milyen marketinggel cserélte le az üvegpalackot műa.-ra? "Új, gyerekbarát, aszeptikus csomagolásban" Hogy lehet a műanyag aszpetikusabb az üvegnél???

lololok 2010.05.13. 15:07:41

2012blog, megváltoztatta a véleményed egy láthatóan nagy költségvetésű, igen erős propagandafilm? Ami ennyire hipnotikus és aggresszívan véleményformáló, az nem lehet hátsó indítéktól mentes. Ilyen hatású az Avatar is (amikor én néztem moziban, többen fennhangon zokogtak rajta a közönség közül), a Zeitgeist is, meg a Fall of the Rep. is. A manipuláció a bűn, mindegy melyik oldal csinálja.

M.A. 2010.05.13. 17:30:35

"a nem a nagyinak vagy a tv-nek szül az ember gyereket, akkor bizony foglalkozik vele, , és amíg lehet, szűri a külvilág és főleg a média kloákáiból érkező infót" - a szülők 3%-a talán így van ezzel. Valószínűleg a 2012 Blog olvasótábora nem éppen egy reprezentatív statisztikai keresztmetszet. De észre kell venni, mi folyik körülöttünk. "Nem az utcaseprőbácsinak veszem el a munkáját, hanem utálok szutyokban élni." - írtam, hogy ennek kulturális jelentősége van. "Ezt te se gondoltad komolyan, hogy attól fázik meg valaki, mert nem 27 fok ban pólóban mászkál, hanem 21-ben pulcsiban..." - szerintem a mai gázárak és fizetések mellett alaphangon 19-20 fok van az emberek lakásában télen, és még ezen kéne csökkenteni az öldőrség szerint. lololok: az én véleményemet igazából semmiben sem változtatta meg az Avatar. A Fall of The Republicban hol van a manipulatív szándék? Én nem találtam benne.

Elric 2010.05.13. 17:48:24

"szolj ra apadra..." Ha mar hatso szandekot keresunk, akkor itt nem a "zoldsegek" kozott kell turkalni... Raszolni az alacsonyabb szinten allokra szokas, ami ebben a szovegkornyezetben a termeszetes "rangsor" felrugasat jelenti. Amint a gyerek elhiszi magarol, hogy neki joga es lehetosege van raszolni az apjara (csaladfore) egybol borul minden. Oda a tekintely, a csalad egysege, stb. A vegeredmeny pedig egy szethuzo es egymast moszerolo tarsadalom. A jo oreg "oszd meg es uralkodj" immar a csaladon belul is... Pusztan ennyi a jelentesbeli kulonbseg a "szolj ra apadra" es a "szolj apadnak" kozott. /off Nem lehetne megoldani valahogy a szovegbeviteli mezo megnoveleset? Eleg nehezen attekintheto, ha egy postai belyeg meretu dobozba kell irkalni... off/

M.A. 2010.05.13. 18:50:34

Nem, sajnos én nem tudok a motorhoz nyúlni, én csak egy sima toplistás blogger vagyok ezen az oldalon. Szervezz adminbasztató mozgalmat, hátha hatni fog.

lololok 2010.05.13. 21:29:51

"A Fall of The Republicban hol van a manipulatív szándék? Én nem találtam benne." Te most viccelsz, ugye? Az egész egy masszív propaganda.

lololok 2010.05.14. 11:55:30

A film elég erős emocionális eszközöket használ, hogy a néző véleményét formálja -> propaganda. De ha nem teljesen nyilvánvaló, gyakorlatilag az egész film politikai beszédek sorozata, amit valszeg ugyanúgy súgóról olvasnak a beszélő fejek, mint Obama, akit kifiguráznak benne. A zenéről ne is beszéljünk. Azért kíváncsi lennék az ellenvéleményedre is, miszerint ez egy jószándékú ismeretterjesztő anyag.

vica 2010.05.14. 13:42:43

"a szülők 3%-a talán így van ezzel" Szerintem több. Bár megkérdeztem a Zuram és ő is ennyit mondott. Én legalább 25%-ra tippelek. Cath?

hermes3X 2010.05.14. 18:05:54

Zöld rendőrség audi reklám, ez a jövő? http://www.youtube.com/watch?v=Wq58zS4_jvM&feature=player_embedded

hermes3X 2010.05.14. 18:10:01

Ja és ha megtetszett a háttérzene fülbemászó dallama akkor hallgassátok --- http://www.youtube.com/watch?v=fdh1bR7P3ZE&feature=related

cath 2010.05.14. 22:09:34

A szülők 3 %-a :) Egyébként kiszűrhetetlen, vagyis a 3 % is csak maximum próbálja védeni. Magam részéről nem tartom helyesnek. Bele kell nőniük ebbe a világba, és azt nem lehet úgy ha bizonyos hatásokat elzárunk előlük. Inkább a személyiséget kell igyekezni önmagától belülről védetté tenni ezekkel a hatásokkal szemben . És az nem szűréssel megy, hanem változatos tevékenységen keresztül, bő játékkultura megtanításával, stb. Amelyik gyereknek mesét mondanak este és sok játékot ismer, az nem fog tévét nézni 5 percnél tovább :) egy nap.

M.A. 2010.05.15. 15:24:03

Valaki náci át tudná küldeni nekem a Jotengritet meg az Arvisurákat?

Elric 2010.05.15. 19:05:14

"nem lehet úgy ha bizonyos hatásokat elzárunk előlük. Inkább a személyiséget kell igyekezni önmagától belülről védetté tenni ezekkel a hatásokkal szemben" Azert vedd azt is figyelembe, hogy nem mindegy, hogy milyen idos koratol (milyen fejlettsegi szinttol) van kiteve a gyerek a szemetnek... Akarom mondani a tomegek kulturajanak. :) Igazad van abban, hogyha teljesen tiltod pl a TV nezest, akkor lehet, hogy az ellentetet ered el annak, amit szeretnel. Nezzen a gyerek TV-t, ha nagyon akar, de mielott felmerulne benne ez az igeny, mar legyen kialakult ertekrendje (hogy ez kinel mikor jon el az gyerekenkent valtozo). Persze ezutan is ugyelnie kell a szulonek, hogy bizonyos ismetlesszamot ne haladjon meg "propaganda"...

Nihilus 2010.05.15. 23:09:07

M.A.: Ha már a nácizásnál tartunk, lenne egy kérdésem. Szerinted Adolf Hitler maga is atlantiszi/irányító volt, vagy mindössze egy bábu a kezükben? Plusz szerinted ma köztünk van-e reinkarnálódva a Földön, hogy befejezze, amit elkezdett?

M.A. 2010.05.16. 08:41:09

Bábu volt. Nincs a Földön, és ha itt lenne, akkor se ugyanazt a szerepet játszaná tovább. (Csak vicceltem. Valójában én vagyok.)

cath 2010.05.16. 14:31:34

kialakult értékrendje 12 éves kortól van /lehet egy gyereknek, Addig hogy tiltod el a tévétől, villamosreklámtól, újságtól, internetről..stb? És ezek a médiumok mind hordoznak értéket is, azokat jó ha megismeri és beépíti. A tévé "közvetítő", értékátadó. Az hogy milyen értéket vagy értéktelenséget közvetít már egy másik kérdés. A 3 éves gyerek a napi 5-10 perc monitornézésben úgyis mesét fog nézni mert a többi kép nem köti le. Szülői felelősség, hogy ne tom és jeryt nézzen hanem kockásfülűt vagy épp ha amerikanizálódunk akkor meg legalább traktor tomot :)

M.A. 2010.05.16. 15:45:04

A kockásfülű nyúllal az a baj, hogy debil mese, ami gyerekké neveli a gyerekeket, nem felnőtté. Pl. állandóan ordítanak benne, ha valami rossz dolog történik. 3 éves kor alatt nincs mese, csak játék, különben nem fejlődik hozzá a gyerek kreativitása a fantáziatermékek iránti igényéhez. Aztán 3 és 5 éves kor között a Magyar Népmeséknek kéne lenni az első ingernek, ami a gyerekeket éri, kifejlesztve egy normális, _emberi_ személyiséget. Később aztán, még felnőtt korban is, újra meg újra találkoznia kell ezekkel az embernek, és egyre mélyebben érti őket. Ezeket évezredek óta használják így, semmilyen mai agytermék nem közelítheti meg őket. Az olyan meséktől meg, amik a mai kézzelfogható valóságban játszódnak, mindenképpen távol kéne tartani a gyerekeket legalább 10-12 éves korig, különben a valóság megismerésének elsődleges eszköze a TV lesz egész hátralevő életükben, felülbírálva akár a fizikai tapasztalataikat is (lásd a mai blogbejegyzésem a hóról, amit a szomszédaim esőnek látnak, mert a tévé azt mondta) - de a TV alapú programozás működéséről már 2 hónapja terveződik a bejegyzés.

Lili 2010.05.16. 18:06:37

en is szerettem a magyar nepmeseket, de nagyon ritkan lattam. egyeb mese nem is letezett, se olvasva, se teveben. ha nekem gyerekem lenne, soha nem meselnek neki.

cath 2010.05.16. 19:41:55

A nyuszis mese nem debil. Akkor te nem láttál még mostanában "esti mese" címszó alatt futó, külföldi baromságokat. A gyerek hagy legyen már gyerek amíg gyerek. Felnőtté neveli úgyis az iskola meg azok az elvárások hogy már 6 évesen tudnia kell hogy orvos akar lenni, különben az iskolaválasztások miatt később már hiába határozza el. Amit írtál azt egy 60 éves játékpedagógia tanárom mondta. Szerintem azért a mai gyerekeket nem a múltban kell felnevelni. A mai kor lehetőséget ad a saját tapasztalatra is (igen, előbb fogja meg a homokot és tömje a szájába, meg dobálja a szélben, utána lásson a tévében homokvihart), és a virtuális világon keresztül pedig tágíthatja az előzetes tudását. Vezérelv: a mérték. Ezért nem utasítom el ha tévét néz vagy gépen játszik kicsit, de ezért viszem ki és engedem bele a sárba is meg a vizes homokba is (ahogyan a többi anyuka nem, mert jaj koszos lesz a keze meg a ruhája..). Mellesleg a gépet , tévét hamar megunja, a játékot meg nem. Úgyhogy ha megadjuk a választás lehetőségét, akkor a gyerek tud választani neki megfelelően. Ha viszont letiltok valamit, akkor akkor is azt akarja csinálni ha egyébként még nem is élvezi..

R.Kalodané B.Katód Ernő 2010.05.18. 00:11:40

Én azt gondolom, hogy a környezet nagy bajban van, amibe persze belejátszik a termelés, igen is szennyezzük a környezetet, de a legfőbb bajt abban látom, hogy az emberiség létszáma eltarthatatlanul nagy. Egy ekkora tömeg, mely alapból felrúgja a természettel harmonizáló egységet, már pusztán logikailag is arra van ítélve, hogy leélje az életterét. Egy ekkora létszám mellett nem mutogathatunk a puhány érzelgős idióta zöldekre és greenpeacesekre, akik túlparázzák a helyzetet, egyszerűen tükörbe kell néznünk és el kell fogadnunk, hogy úgy cigizünk, hogy tudjuk több rákfajtát okozhat a pofánktól befelé és kit érdekel, hogy most az ezerszerezés halásszák annak amit 100 évvel ezelőtt még csak csak és kit érdekel, hogy a cápafajok éhen halnak a földközi tengerben, úgysincs táplálék lánc és nem borul az egész, egyszóval bár a média feltüzeli a rettegés kampányt, meg hasznot is húznak belőle egyesek, de a föld haldoklik és ennek oka egy olyan faj túlnépesedése, mely "értelmi" képességei miatt olyan mértékben tudja kizabálni, amelyre eddig nem volt példa. Ezt a fajt persze nem zavarja, hogy amíg valaki nap mint nap 100 liter vízben áztatja a seggét addig 5 mp-ként szomjan hal valaki és akkor nyugtatjuk magunkat, hát igen: ez az evolúció, az erős életben marad, de emellett meg a legutolsó torzszülött szerencsétlent is életbenhagyjuk. Sok felé látom ezt a "bátor vagyok mert szarok rá" mentalitást. Igen, sokkal jobb lenne nem foglalkozni ezzel, talán mi, kb 70-80-as évek szülöttei vagy afelett, talán mi még nem kell, hogy spóroljunk majd a wc papírral, de a legfélelmetesebb az egészben, hogy mindenki látja, hogy qrva nagy gáz lesz itt, nem irányítók, hanem szakemberek látják előre, hogy az egész olajra épülő társadalmaknak nem lesz ideje az átálásra, hogy félelmetes hordák indulnak majd egyszer el felzabálni mindent. Minden egyes embernek azért kell harcolnia, hogy a föld szaporulata csökkenjen, ez a legfontosabb és azért, hogy a társadalmakat ne azok irányítsák, akiknek érdeke, hogy a rendszerben ne történjen változás.

cath 2010.05.18. 10:25:01

A föld el tud tartani ennyi embert ha mindenki egy átlag magyar paraszt ember igényeivel élne. Nem a számmal van a baj(hisz egyharmad emberiség a 14 éves kort sem éri el, mert hamarabb éhenhal szomjanhal, meghal valami tök egyszerű betegségben...), hanem hogy ennek a számnak az alig egy tizede olyan életet él, annyi erőforrást "zabál" fel mintha 100szor ennyien lennénk.... És 100szor ennyi embert a jelenlegi technológiával tényleg nem tud ellátni a föld.

M.A. 2010.05.18. 10:31:16

Egyrészt alapvetően a Földet kb. félmilliárd embernek tervezték. Másrészt viszont a technikai civilizáció megfelelő módszertan mellett akár 30 milliárd embert is el tud tartani anélkül, hogy a természeti egyensúlyt megbontaná. Nem a túlfogyasztás az elsődleges probléma, hanem a termelés és fogyasztás szerkezete, mikéntje. Erről szól a cikk. Miközben az Irányítók azt próbálják elhitetni velünk, hogy bűntudatunknak kell lenni azért is, hogy a valós igényeinket kielégítjük, azért a mesterséges igényeket is folyamatosan gerjesztik. "amíg valaki nap mint nap 100 liter vízben áztatja a seggét addig 5 mp-ként szomjan hal valaki" - na ez az, ami nem saját gondolat, hanem bemagyarázták neked. Nem azért halnak szomjan emberek a "harmadik világban", mert te sok vízben fürdesz, hanem azért, mert a rossz termelési módszerek megborították a Föld ökológiai egyensúlyát. Ezt nem lehet visszacsinálni azzal, hogy kevesebb vizet veszünk ki a Dunából és engedünk vissza azután a csatornán keresztül. Az a Föld vízháztartására nem hat. Csak a gólem elhiszi, hogy ő most tesz valamit a Földanyáért. A pótcselekvések azok, amiket képtelen szintre akarnak erőltetni, hogy a törvényi betartatásuk igazolja az emberek feletti totális kontroll bevezetését, másrészt mivel betarthatatlanok, ezért bárkit bármikor félre lehessen állítani. Obama leszarja az afrikai gyerekeket, abban biztos lehetsz.

Kang 2010.05.18. 10:49:10

Ha 5 másodpercenként szomjan hal egy ember, akkor az azt jelenti, hogy 10 év alatt körülbelül 60 millió ember hal meg. Továbbá naponta körülbelül 25 ezer ember meghal éhínség miatt a világban. Meghalnak még balesetek, gyilkosságok, betegségek, járványok, katasztrófák, tömegszerencsétlenségek, merényletek, háborúk és népirtások, valamint öngyilkosságok és végkimerülés következtében. Ezt mutatják a statisztikák. Akkor hogyhogy növekszik a Föld lakossága Katód?! És ami a legjobban kiakaszt, hogy nekem próbálja megmondani valami nagyokos, hogy ne igyak/fogyasszak annyi vizet. Mondjuk így is spórolok, mert év végén ráfizethetném az utolsó gatyámat is, s nem csak a vízre. Mit kellene csinálni egyébként, odamenni és megitatni a szomjúhozókat, megetetni az éhezőket? Vagy mit? Összefogni és jól megverni a politikusokat, és akkor majd jól elszégyellik magukat? Vagy akkor mit?

Kang 2010.05.18. 10:52:44

Egyébként a környezetvédők sem igazán magát a Földet féltik, hanem a saját életterük pusztulásától fosnak a legjobban. A természetvédelem, vagy állatvédelem kérdése meg még rosszabb! Több a tudatlan, ostoba túlbuzgó, mint az, aki igazán fölfogja ezeknek a területeknek a fontosságát és célját.

lololok 2010.05.18. 11:04:22

R.Kalodané B.Katód Ernő: köszönöm a hozzászólást, jót nevettem rajta. Mert ugye ez egy paródia volt, ugye?

Lili 2010.05.18. 11:42:22

M.A. szerintem a legutóbbi kommentedből sokkal jobban átjön a lényeg, mint az egész bejegyzésből.

M.A. 2010.05.18. 12:59:26

Igen, a "kötelező olvasmányok 3 oldalban" egy-egy darabjából is sokkal jobban átjön a lényeg, mint magából a könyvből.

vica 2010.05.18. 14:48:02

Én azt mondom, ha a józan eszünkre hallgatunk és nem a médiára, akkor élhető marad a környezetünk. Én speciel a kihaló állatokért nem is tudok semmit tenni, meg nem is akarok. Ha odarepülnék "segíteni", akkor az olyan lenne, mint mikor valami rosszul lesz és köré gyűlik millió ember, elszívják előle a levegőt, közben meg osztják az észt, de senki sem segít érdemben. És én inkább a szaporodásra voksolok. Azért is szülök a kettő mellé még vagy kettőt, mert ezt diktálja a szivem és leszarom, hogy Afrikában pl túl sokan vannak. Nem kellett volna a nagy "jólétet" meg a gyógyereket bevinni erőszakkal és nem született volna meg annyi ember, mint amennyi most.

vica 2010.05.18. 14:48:53

Már azon is gondolkodtam, hogy ha pontosan ez ellenkezőjét csinálom, mint amit a média sugall, akkor minden okés.:)

M.A. 2010.05.18. 14:50:30

"ha pontosan ez ellenkezőjét csinálom, mint amit a média sugall, akkor minden okés.:)" Nem ilyen egyszerű azért. Jó válasz csak egy van, rossz válasz végtelen sok. És a média sokszor egymásnak ellentmondó üzeneteket is közvetít.

cath 2010.05.18. 16:59:13

vica, afrikába nem a jólétet és a gyógyszereket vitték be erőszakkal, ahenm a modern gyarmatosítást és a földjük minden kincsének lerablását a kormányuk jóváhagyásával. Pont ugyanezt teszik itt is csak itt nem ennyire egyértelműen és nyiltan. Na meg itt többlépéses :) a program, mert itt nem lehet csak úgy többezreket hagyni meghalni tifuszban...mivel túl közel vagyunk a "lakott" területhez :).

lololok 2010.05.18. 18:29:12

"Én azt mondom, ha a józan eszünkre hallgatunk és nem a médiára, akkor élhető marad a környezetünk." Ebből azt érezni, mintha egyre kevésbé lenne élhető.

Diodara 2010.05.18. 19:02:16

Idézet következik a Posta Imre oldala egyik hozzászólójától: "Nemrég tudtam meg az egyik tibeti barátomtól, akivel levelező viszonyban vagyok, hogy egyes tibeti buddhista szerzetesek szerint, két vagy három év múlva ki fog törni egy nukleáris világháború a Nyugat és Eurázsia (Kína-Oroszország) közt, de akkor közbe fog lépni egy új Buddha-szerű messiás, aki "természetfeletti" hatalommal fog rendelkezni és ártalmatlanítani fogja a nukleáris rakétákat mielőtt ezek elérnék a célzott városokat. A tibeti szerzetesek szerint ez a messiás, aki Nepálból származik de genetikailag a magyar néphez tartozik (!), arra fogja használni hatalmát, hogy békét teremtsen az emberek közt és egy új korszakot indítson be. A szerzetesek szerint ez a messiás most 20 éves és egy ismeretlen helyen készül a feladatára úgy, hogy se nem eszik, se nem iszik, csak meditál, valahol a Taklamakán sivatagban. Ezért is érdekli olyannyira Magyarország a Dalai Lámát. Érdekes módon, a Nyírkai jóslat egy "zenélő sivatagok tigriséről" szól, aki meg fogja menteni az emberiséget (önmagától) és akinek különös kapcsolata van a magyarokkal. A Taklamakán sivatagot úgy is szokták nevezni, hogy "a zenélő sivatag"." MA, várom véleményed.

M.A. 2010.05.18. 19:49:19

A nyirkai jóslat hitelessége vizsgálat alatt van. Érdekes, hogy minden ilyen jóslat csak sokkal azután lát napvilágot, hogy megírták, és a nagy része már beteljesült. Szóval bizonyos dolgok ellene szólnak, bizonyos dolgok mellette. Ez a tibeti történet ott nem stimmel, hogyha jönni fog ez az ember, és megállítja az atombombákat, akkor miért pusztul el az ország fele a jóslat szerint? Valamint a jóslat nem Kína-Oroszországot nevezi meg Európa ellenfeleként, hanem valamilyen közel-keleti országo(ka)t.

Diodara 2010.05.18. 20:18:19

A jóslatot szerintem csak mellékesen odaszúrta, mert megy a találgatás, hogy mi lehet a zenélő sivatagok tigrise, egyébként a Góbi sivatagnak szokása a zenélés konkrétan, de itt több sivatagról is szó lehet. Ha Izrael kirobbant egy háborút a Közel-Keleten, akkor az Arab Liga+Irán mellett beléphet pillanatok alatt Kína is, hisz az már jócskán az ő érdekövezete, Iránból importálják a gázszükségletük jó részét és nem hagyhatja szó nélkül a közeli cionállás kiépítését.

vica 2010.05.19. 14:12:48

cath, nem tifuszban fogunk meghalni, hanem a H1N1 szuritól... lololok, szerinted nagyon is élhető a környezet? még falun csak-csak, de ha bemegyek pestre elhányom magam

Lili 2010.05.19. 14:48:16

Vica, egy indiai út után talán megoldódna a hányinger-problémád.

lololok 2010.05.19. 14:52:06

Mit jelent az az "élhető"? Másfélmillió ember képes élni Budapesten. Látok rá minimális esélyt, hogy veled van a gond.

vica 2010.05.19. 15:00:55

akkor éljenek ott. csak nem mindegy hogyan. Lili, te voltál Indiában?

Lili 2010.05.19. 15:02:35

Nem voltam, nem is mennék. Csak több különböző hátterű, egymást nem ismerő ember, aki mesélt róla, kiemelte, hogy hazatérve Budapest tisztának tűnik ahhoz képest.

p 2010.05.19. 18:38:05

Azt se hagyjuk szó nélkül, hogy a Zújkormány az elsők között pofátlanul a közbiztonság siralmas állapotára hivatkozva erősíti meg a pre-rendőrállamot. Még oka sincs rá, de az a legkevésbé sem számít. A lényeg, hogy lassan még a közterületes bácsira se merj csúnyán nézni, mert bűnöző leszel, akkor pedig börtönben a helyed.

boertttsllo 2010.05.19. 23:10:02

Hello! Nem ide illik de ez a legolvasottabb úgy hogy ide írok (bocs). Azt írtad hogy írni akarsz a gravitációról. Tedd is meg. Ha véletlen én nem találtam vagy nem voltam figyelmes akkor bocs köszesz

M.A. 2010.05.20. 12:57:06

"Ha viszont az összes molekulát egyszerre, egymással párhuzamosan tudjuk gyorsítani, elméletben akár egyetlen másodperc alatt elérhető a fénysebesség. És a gravitáció bizony pontosan így gyorsítja a testeket, szabadeséskor nem érzünk toló- vagy húzóerőt, hanem súlytalannak érezzük magunkat, amíg földet nem érünk – a földön állva vagy akár fekve már a molekuláink egymásra nyomódnak, terhelődnek, ettől érezzük saját súlyunkat. Ezért olyan kardinális fontosságú a gravitáció-kutatás az űrutazás szempontjából, mint azt már említettük az egyik bejegyzésben, még a kezdetekkor." (Technikai fejlődés és űrkutatás)

Alienexperiment 2010.05.21. 14:35:16

A zufósok mesélik mindig, hogy a tojásfejű alienek mozognak úgy, hogy a zűrhajójuk egy buborékban van, ezzel pontosan megvalósul az, hogy azon belül minden atom egyszerre gyorsul és lassul, tehát lehet venni a kanyart derékszögben 5X-ös hangsebességgel, de a fizikus/csillagász szekta nem mer ebbe belegondolni. Több kutató szerint is van bennszülött gravitációkutatás is, meg eredmények is, az elektromos és a mágneses tér egymásra hatásából, mindkét előzőre merőleges irányú, ezzel működnek a bennszülött gyártású cuccok. Kipróbálnám, de nagyfrekvenciájú, nagyfesz cuccokkal kellene, sajnos nincs rá pár100ezer/millió Ft-om, meg kellene hozzá 1db fizikus is, aki nem szektás. Alienexperiment

lololok 2010.05.21. 22:17:05

Legyen már új bejegyzés, mi van veled?

cath 2010.05.21. 22:50:50

magyarságos bejegyzéshez mondjuk fél életet kell előtte kutatni.... pl.

lololok 2010.05.22. 01:53:28

Minek... csak meg kell kérdezni a fénylényeket, ahogy eddig.

M.A. 2010.05.22. 10:26:08

Jelenleg a bonanzán meg az új rádión dolgozok, előadások szerveződnek, meg van másik új project is születőben, PHP-programozást tanulok, stb. Úgyhogy rengeteg minden zajlik a háttérben. Egy héten belül lesz új nagybejegyzés meg egy rakat új anyag a bonanzán. Ha nem, akkor lemondok.

idegen 2010.05.28. 18:12:31

Üdv! Ez az első hozzászólásom, bár régóta követem a blogot. Kb. a 90 %-át el is olvastam a bejegyzéseknek, bár az is lehet, hogy mindet. Nemigen van hozzászólni valóm az itt leírtakhoz, mivel szerintem teljesen megalapozatlan - legalábbis objektív módon nem bizonyítható - állítások tömkelege, (amiben némi ellenőrizhető info is van azért) amire nem akarok egyenlőre beleszólni, mindenki higgyen amit akar. Ennyit a bemutatkozásról. És amiért írok: mikor folytatod végre a szolgálati telepet? Volt szó az utolsó bejegyzésben kiadásról is, szóval gondolom megvan a többi rész is. Szerintem hitvány dolog így félbehagyni valamit, becsapva ezzel az olvasók bizalmát. Tessék szépen folytatni!

Diodara 2010.05.28. 22:48:10

M.A. - http://logon.org/english/s/p299d.html ajánlom figyelmedbe.

M.A. 2010.05.29. 12:54:25

Amennyit megírtam, annyi letölthető a megauploadról. Ha sok embert érdekelt volna, megírtam volna a folytatását.

idegen 2010.05.30. 11:04:23

Nahát, talán több embert érdekelne, ha be lenne fejezve. Így nem ajánlhatom az ismerőseimnek sem. Meg az sem lenne hátrány, ha valami olyan helyen lenne, ahol rátalálnak az emberek. Én pl. több mint fél éve olvasom a blogot, de csak a napokban találtam rá a sz.t.-re, egészen véletlenül, egy régebbi bejegyzés kapcsán, egy kétszavas kis link nyomán. Ne csodálkozz, hogy nem olvassák, ha nem is tudnak róla! Szóval tessék szépen folytatni, vaze'!

M.A. 2010.05.30. 11:23:30

Amikor publikáltam, akkor hetekig kint volt a linkje a főoldalon!

Kang 2010.05.30. 12:26:49

Pedig az egy zseniális mű lett volna... nem viccelek, de semmit nem olvastam még ilyen kíváncsian és élvezettel.

idegen 2010.05.30. 20:19:00

De negatív visszajelzést még nem kaptál igaz? Nyilván azért érdeklődtek kevesen, mert szarul vezetted elő! Egy ilyen jó kis könyvet blog formájában, folytatásokban kiadni elég hülye ötlet volt. Írd meg az egészet és add ki a neten. Számodra is és azok számára is nyilvánvaló akik olvasták, hogy ez egy jó könyv. Tehát meg kell írni, nincs mese. Vagy ha egyszerűen csak lusta vagy, vagy elszállt a tehetséged, akkor mondd azt, ne hülye kifogásokat keress. Ha én ilyet tudnék írni, már írtam volna hetvenet, akkor is, ha csak huszan olvassák. Úgyhogy utoljára mondom, ülj le szépen és fejezd be azt a könyvet!

elbunda 2010.05.30. 21:07:44

+1 , bár én a kövi cikknek,és majd az ősmagyarozásnak is örülnék :P

seh 2010.05.30. 22:39:03

Egyetértek Kang. Pont akkor lett vége, mikor a történet szívóereje annyira erős volt, hogy nem lehetett volna abbahagyni ... persze, ha lett volna amit tovább olvasni.

Kang 2010.05.30. 23:43:54

Arról nem is beszélve, hogy rengeteget tanultam a történetből... Nem tudom igazából, hogy mindez honnan jött M.A.-nak, de van benne valami különös. Egyébként a folytatásos módszer élvezetes volt. Munkából hazaérve mindig megnéztem, van-e újabb bejegyzés, s ha volt, neki is ültem... mintha csak egy sorozatot nézne valaki. :o) De tény, hogy sok mindenben megváltoztatta a gondolkodásom azokban az időkben...

cath 2010.05.31. 11:39:31

Ma, látod látod. Rám sose hallgattál ha baszogattalak, most már majd baszogat más is :D.

elbunda 2010.06.13. 18:35:50

Kéne egy petíció :D

dimitrij 2010.08.03. 20:13:01

Elric: nem irtal email cimet igy ide irom (nem csak neked masnak is): Igaz, hogy kicsi a "belemondom" szovegdoboza, de ha Chrome bongeszot hasznaltok, ott egyszeruen a jobb also sarokat "huzva" atmeretezheto a kivant meretre ;)

Zoli78 2013.04.14. 14:12:06

Szólj rá Papa Dragonra! című cikkben az első mondatban szereplő linkre mutató hivatkozás nem jó, a Megaupload megszűnt. Itt egy magyarul feliratozott, 15 részes sorozat: A Köztársaság Bukása http://www.youtube.com/watch?v=5PO0i46YfYI A Zöld Őrséggel kapcsolatban ezt a videót találtam: http://indavideo.hu/video/Zoldorseg
süti beállítások módosítása