HTML

A Játék Neve: Föld

Ez a blog arról szól, hogy hogy működik a világ valójában. Túl a látszatokon, a manipuláción, a mindent átszövő hazugságon és felelősséghárításon. A jelenkor eseményeinek mozgatórugóival is foglalkozik, ahogy a régmúltba is tapogatózik visszafelé, egészen az emberi lét kezdeteiig. Mindez egy sokéves kutatómunka eredményeire támaszkodik. A blog korábban "2012 blog" címen működött a blogol.hu szerverén. Kapcsolat: blog2012 kukac freemail ponnt hú!

Friss hozzászólások

  • Lazur: @Nikiló: www.youtube.com/watch?v=TQcqOW39ksk Apropó, és az már smafu, hogy a kínaiak azért akarnak... (2023.09.15. 00:32) Emberek, Irányítók és a Háttérhatalom
  • Gergő92: Nem csak én szoktam néha felnézni ide. :) (2023.01.18. 00:00) Mire készülnek a Marson?
  • Lazur: Ez egész friss: futureofhumanity.report/en www.youtube.com/watch?v=MYJFc3vA6N4 Csak a rotary klu... (2023.01.10. 18:29) 2019
  • Lazur: Szűk tíz évbe telt, de lassan a híradóba is bekerül ahogyan Kínában készülnek a cellák. www.youtu... (2022.12.05. 01:07) AUTOKRÁCIA (szerk)
  • Gergő Bohrát: A mostani események fényében bár 10 év késéssel, vagy inkább több, de csak efelé haladnak a dolgok... (2022.04.23. 22:12) A Jobbik és az Irányítók
  • Lazur: 2012 helyett 2021, de itt a mátrix 4. része: www.youtube.com/watch?v=JQVHrXek73E (2021.12.17. 20:30) Előadás videó - A Mátrix-trilógia (szerk)
  • Kápráz: ...Történt egyszer, hogy Noé szőlőt telepített, de a bortól megrészegedvén meztelenül feküdt sátrá... (2021.12.11. 21:02) Előadás videó (szerk)
  • maztro: @Gergő Bohrát: Szeretnek minket behúzni a csőbe, a cikk lényegében minden pontján prezentálja azt,... (2021.08.26. 05:03) Menetrend (szerk)
  • dangbird: Új nagy ívű, félelmetes novella a személyes blogomon: marioatreides.blog.hu/2020/01/06/nem_tehete... (2020.01.06. 10:36) Olyan, mintha
  • dangbird: ferfiakklubja.hu/fk_magazin/az_fk_noi_tamogatoi_korebol/amikor_nem_fogadjuk_el_a_ferfi_es_no_kozot... (2019.11.13. 10:09) A házasságról

Utolsó kommentek

Bal és jobb, még egyszer, másképpen

2009.07.30. 12:08 dangbird

„- Listen, there are simply no absolutes!

- …Are you absolutely sure?”

(Kent Hovind)


Amióta az ember ember, mindig is kereste a kapcsolatot Istennel.

Mindig is nyújtózott felfelé, próbálta megérteni az ember-felettit, a nála hatalmasabbat, teljesebbet, a transzcendenst, próbálta megszólítani és szóra bírni, akaratát és törvényeit megérteni. Oltárokat emelt, énekelt, táncolt a tűz körül vagy a templomban, imádkozott, meditált, füstölőt gyújtott, szent szobrot faragott és freskót festett.

A történelem minden kultúrája Isten köré épült, a botos-gyalogos birkapásztorokétól az indiai varnásramig, mely jelen civilizációnknál sokkal komplexebb volt.

Amint a LOST-ról szóló bejegyzésben már leírtuk, a természettel összhangban élő nomád kultúráknak nem volt túl nehéz Istent és az isteni Törvényt felismerni a természetben és a természeti törvények örökérvényűségében. Nem volt túl nehéz ezeket a törvényeket az emberi társadalomra alkalmazni, felismerni az emberi együttélés örök szabályait, melyek éppolyan változtathatatlanok, mint a gravitáció vagy Arkhimédesz törvénye.

Az emberek ezeket a Törvényeket kőbe vésték bele, hogy állandóságukat, múlhatatlanságukat ily módon is jelezzék. És tudván tudták, a Törvény Istentől származik, az ő akarata szerint működnek minden dolgok, és övé minden hatalom a világon.

Aki embernek tehát hatalma van, ha nem bitorló, hát Istentől kapta azt a hatalmat, közvetlenül vagy közvetve. Hovatovább közvetve minden jog a Törvényen keresztül Istentől származik. Ez a gondolat olyan erősen átitatta a különböző államszervezeteket megformáló szellemi áramlatokat, hogy még a „Novus Ordo Seclorum”, a liberális Új Világrend első nagy fellegvárának, az Egyesült Államoknak Függetlenségi Nyilatkozatában is benne van.

Egészen modern találmány tehát mindezen dolgok megkérdőjelezése. Azok, akik Törvény általi rendet, az isteni Rend tökéletlen földi letükröződését el akarták pusztítani, a trónt és az oltárt, a király és az Isten fenségét egyszerre kezdték támadni, Voltaire „bagoly babona, denevér vakbuzgóság”-nak nevezte a vallásos hitet, Rousseau, a nagy „ellenfél” pedig vele kórusban kezdett egy nem létező szerződést számonkérni a felkent uralkodókon, szerződést ember és ember között, hivatali megbízást, mely az emberek által visszavonható.

Az új, születőben levő eszmerendszer neve: Humanizmus.

A humanizmus nem azt jelenti, hogy szeretjük az embereket, nem „filantrópia”, nem is „emberségesség”, ahogy azt szószólói beállítani próbálják. A humanizmus lényege az emberközpontú világkép. Istent megtagadjuk, mintegy letaszítjuk trónjáról, és utána a következő lépés: helyére ültetjük az Embert. A fejlődő Ember a létezés főszereplője, ő írja a szabályokat, ő kormányozza magát szabadon, tetszése és saját (vélt vagy valós) érdeke szerint, ő írja a Törvényt, és kedve szerint változtatja, máról holnapra, azután holnapután ismét – hiszen ez a fejlődés útja.

Az így létrejött eszmerendszer szerint a hatalmat azok az emberek gyakorolják az emberi társadalomban, akiket az emberek önmaguk közül felemelnek. Erre használjuk a „lentről felfele építkező”, vagy „alulról jövő” kifejezéseket, s ez a demokrácia legfundamentálisabb alapja. A régi, elavult rendszer szerint, minthogy a hatalom Istentől származik, a társadalom „fentről lefele építkezik”, a hatalom mindig felülről jön. A kétféle társadalmi struktúráról időnként lehet hallani, de kevesen látják az összefüggést, hogy az egyiknek humanizmus, a másiknak pedig abszolutizmus az alapja. Két, élesen elkülönülő rendszert képeznek, és a politikai „bal” és „jobb” fogalmát kizárólag ezen az alapon lehet elválasztani egymástól.

Azt mindenképpen tisztázni kell, hogy egy választott és felelős, visszahívható vezető (mondjuk elnök vagy miniszterelnök) beosztottakat fog felvenni maga alá miniszterei személyében, akik ugyanígy tesznek majd, míg végül eljutunk az egyszeri irodistáig vagy az egyszeri közrendőrig. Fontos tehát tudni, hogy a „balos” mentalitással felépített államrendszer is valójában fentről lefele építi ki magát a gyakorlatban, tisztán alulról szerveződő rendszert eddig még senkinek nem sikerült kitalálnia sem, nemhogy megvalósítani! Az úgynevezett „alulról szervezett” „demokráciában” szintén felfelé felelős mindenki, felülről kapja a parancsokat, csak a piramis csúcsán lévő(k) jutott(ak) másképpen oda, mint egy abszolutista rendszerben.

Ebből adódik az is, hogy a középkori monarchiák idején semmiféle ideológiai konfliktust nem okozott a királyválasztás, mert tudták, hogy bár a király személyét az emberek választják, de hatalmát Istentől nyeri el. Valószínűleg sem a fentről, sem a lentről jövő hatalom nem elég, illetve nem egész önmagában –fentről és lentről egyszerre tudomásul kell vétetnie egy vezetőnek, mert csak akkor képes mediálni, közvetíteni „az ég és a föld”, az emberfeletti és az ember között. Amíg csak egyik irányba van kapcsolata, addig mindig bicegni fog a hatalom útján – nem is beszélve természetesen az olyan vezetésről, mint ami jelenleg országunknak van, melynek sem alulról, sem felülről nincs semmiféle felhatalmazása.

Lássuk, hogy mindezek fényében a különféle ideológiákat hogyan lehet elhelyezni egy bal-jobb skálán!

Jobb oldalon nincs túl sok választási lehetőségünk, hiszen egy Isten van, egy Törvény van, így lényegében minden jobb oldali államforma hasonlóan fog működni: vallásos eredetű tekintélyelv alapjain. Abban a pillanatban viszont, hogy forradalmat hirdetünk, és kibillentjük a világot a sarkaiból, természetesen rengeteg lehetőség adódik, hogy hogyan konfiguráljuk át a saját emberi elképzeléseink szerint. A demokrácia, a népakarat kifejezése, vagyis a sok kis, egymásnak ellentmondó, egymást kioltó emberi akarat véletlenszerű összeömlesztése volt az első elképzelés. Ez igen hamar megbukott, hiszen már a Jakobinus Páholy hatalomrajutásával meglátszott, hogy valaki bármennyire a nép fiának hirdetheti magát, ha hatalomhoz jut, azzal vissza is élhet. Másrészt, ha törvényes rend által megszabott társadalmi hierarchia nincs, a fizikai hatalom az adott személy rendelkezésére álló fizikai eszköztár eredője lesz, így a demokrácia automatikusan átcsap plutokrata diktatúrába. (Az elmúlt 20 évben ennek tankönyvbe illő példáját figyelhettük meg mindannyian magunk körül.)

Ennek a problémának született egy újabb humanista válasza, a további forradalmasítás ötletével, ez pedig a marxizmus. Ennek lényege, hogy a spontán, kaotikus demokrácia helyett építsünk egy jól kontrollált, gondosan megtervezett társadalmat, melynek építészei sebészi pontossággal fogják kivágni az oda nem illő elemeket, legyen az egy adott vallás követőinek összessége, egy adott társadalmi osztály, egy adott szakma vagy életforma, vagy egy adott nemzetiség…

A liberális-demokrata (tehát jelen modell szerint majdnem szélső baloldali, csak az anarchisták helyezkednek el tőlük balra) elemek szeretik tévesen a szélsőjobbhoz sorolni a nácikat. A szélsőjobb valójában a legkeményebb teokratikus monarchia, pl. a hagyományos tibeti társadalmi rend, egy ún. „Istenkirály” vezetésével! Ez a „tévedés” azért van, mert így a lehető legtávolabbra sorolták a nácikat önmaguktól – minden hithű liberálisnak (tudom, oximoron) fáj szembenéznie azzal, hogy a nácizmus humanista tejtestvére volt a liberális demokráciának csakúgy, mint a szovjet-típusú proletárdiktatúrának. A marxista forradalmi szemlélet, mindenfajta törvényszerűség és konvenció semmibe vétele, a világ teljesen önkényes, alapokból történő felforgatása, újratervezése a közös tő, melyről a gulág és a koncentrációs tábor fakad. „Ausradieren”. Kiradírozni. Ezt a szót használta Marx azokra az emberekre, akik az éppen hatalomra verekedett elit által hirdetett ideológia szerint meghatározott társadalmi képbe nem illettek bele. Bár a Harmadik Birodalomban olyan mennyiségű zsidó élt (több millió), hogy Hitler megvalósíthatatlannak látta a teljes megsemmisítésüket, de mindenképpen eliminálni akarták őket a gazdasági életből. Alacsonyabb rendűnek bélyegezték őket, s ennek alapjait a darwinizmus szolgáltatta. A darwinizmus veszélyeiről már említést tettünk az előző rádióadásban. Minél jobban végiggondoljuk a különböző humanista ideológiák „fejlődését” és működését az elmúlt évszázadokban, annál jobban látjunk, hogy ateizmus-humanizmus-darwinizmus-nácizmus-marxizmus-materializmus-liberalizmus-demokrácia-anarchia kéz a kézben járnak egymással.

Lássunk egy példát!

Nyilvánvalóan a humanizmus nem ismeri az abszolút fogalmát, hiszen az Absolutum száműzése az alapja. Az igazságot a hamisságtól az emberek különböztetik meg, vagy egy vezetői csoport által önkényesen kikiáltott igazság az érvényes (szovjet típusú szocializmus), vagy az az igaz, amit az emberek többsége igaznak tart, az a helyes, amit a többség helyesnek vél (demokrácia). Ha tehát 10-ből 6 ember azt mondja, hogy 3*3=8, akkor az annyi. Nem hiszem, hogy sokat kell ecsetelnünk ennek a rendszernek az ostoba és káros voltát innentől, csupán egyrészt visszautaltunk a tudomány objektív voltára (hiszen ha az ember dönti el, mi igaz és mi helyes, akkor minden szubjektív!), valamint megmutatjuk, hogy az Abszolúthoz legjobban köthető tudományágat, a matematikát is lehetséges ideologizálni…

Mi a kör definíciója?

Azon pontok halmaza a síkban, melyek egyenlő távolságra vannak a a középponttól.

Aha. Szóval pontok halmaza. Milyen számosságú ez a halmaz? Végtelen. Akkor tessék mondani, egy pontnak mekkora a kiterjedése? Hát kettőnek? Nyolcezernek, százmilliárdnak? És végtelennek?...

Ha a pontnak nincs kiterjedése, a körnek honnan van? A pontnak igazából nem is 0 a kiterjedése, hanem nevezetesen nincs olyan tulajdonság-típusa, hogy kiterjedés, a körnek viszont van. Honnan örökli? Mert hogy a ponttól nem, az biztos…

Amit látunk itt, az az, hogy a lentről felfele építkező világnézet lopta be magát az Obádovics Matematikába. Akkor is, ha logikai képtelenség.

Az analitikus, a dolgokat építőköveiken, komponenseiken keresztül megismerni próbáló világnézet a tudomány minden területén jelen van. Úgy próbálják megérteni, hogy valami micsoda, és hogyan működik, hogy az „alkotó”-elemeiket vizsgálják.

Olyan ez, mintha egy regénynek úgy próbálnánk megérteni a lélektani hatását, hogy az egyes fejezetek hatását vizsgáljuk. Ez még lehetséges. Utána a fejezeteket bekezdésekre tagoljuk, a bekezdéseket pedig mondatokra, végül a mondatokat szavakra, s amikor a szóból már csak egy S betű van a nagyító alatt, s a tudós azt kérdezi, miből van, a válaszom ellentétes a világképével: „A szóból van, amiből kivetted!” A létezés nem „pontok halmaza”, nem értelmetlen semmikből épül fel, hanem a Mindenből bomlik lefelé. Minden alkotó ember tudja, hogy az alkotás kivonással működik, sosem hozzáadással. Melleseg az iterált operátorok inverzeire épülnek a számhalmazok konstruktorai, de ezt valahogy nem tanították sem alap-, sem közép-, sem felsőfokú matematikából – vajon miért?... Mint ahogy a logikai és halmazoperátorok közötti összefüggéseket sem tanították, sem közép- sem felsőfokú programozói tanulmányaim során – mert akkor az „alaphalmaz” fogalma félretehető, és úgy írható fel az üres N{} halmaz komplementere, és a nebuló véletlenül megláthatja a fényt a sűrű éjszakában, és elkezdheti sejteni, mi is az, hogy „A Mindenek Forrása”, amire vagy akire még fogunk hivatkozni a következő bejegyzésekben.

A humanzimusnak egy igazán nagy baja van: abból a feltevésből indul ki, hogy Istent letaszíthatjuk a trónjáról csupán azzal, hogy figyelmen kívül hagyjuk. Valójában még mindig ott ül a helyén, az ember pedig szánalmas kísérletekkel próbálja mellészuszakolni önmagát. Van egy szereplő a Bibliában, aki ugyanezt csinálja, de már a kezdetektől. Meg lehet keresni, ki az.

Ajánlott:

Azoknak, akik nehezen tudják elfogadni, hogy a szovjet és a német (nemzeti-)szocializmus közös alapokon nyugszik, ajánljuk a >Soviet Story< című dokumentumfilm megnézését. Meg persze azoknak is, akik úgy gondolják, „a Kádár-rendszer mégiscsak jobb volt”, a meggyőződéses liberálisoknak, valamint a kilazult vállízületű illetőknek, akiknek gyakran lengeti a karját a nyári szellő.)

24 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekneve.blog.hu/api/trackback/id/tr636226125

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lololok 2009.07.31. 00:36:51

Korrekt. Ha jól értem, ez a hátralevő négyből az első?

2012 Blog 2009.07.31. 11:12:17

Kár volt ezt a hátralevős dolgot megemlítenem, mert most makacsul tartja magát a mítosz... semmi sem lesz 3 bejegyzés múlva, na. Csak egy elég meredek bejegyzés. Ennyi.

2012 Blog 2009.07.31. 11:13:16

Ja meg eredetileg akkor akartam elindítani a rádiót is, és akkor Nándival beszéltünk volna arról a témáról is, ami majd abban a bejegyzésben lesz.

Szeter 2009.07.31. 11:27:35

Nagyfiam harmadikos gimnazista. A végét olvasta (akkor jött be), és mondta, hogy ez nem így van, mert egy csomó humanista istenhívő volt... A magyarázatot a cikk védelmében -úgy tűnik- elfogadta. Csak azért írom, hogy jelezzem: nagyon sok múlik az oktatáson. Mivel az égvilágon mindent be lehet állítani többféleképpen, nem marad időd, energiád minden egyes tételen elgondolkodni, így azután egy részét óhatatlanul "benyeled". Persze nem is érdekelhet minden téma egyformán, na meg ráadásul egy egységes egészet is alkotnak közös alapokkal - ehhez viszont meg kell találnunk az alapot, utána már viszonylag könnyű... Az analizáló/lebontó "tudományosság" olyan nevetségesnek tűnik, mégis mennyire tartja magát! Millió példát hozhatnánk, de a körös nagyon tetszett! A regénnyel kapcsolatos okfejtés is nagyon jó szerintem, csak az nem volt újdonság. Jó cikk.

2012 Blog 2009.07.31. 11:45:31

Persze, hogy istenhívők, ahhoz hogy Istent megtagadjuk, először is hinni kell benne...

p 2009.07.31. 13:05:15

Ezzel az "Istendologgal" az a gond, hogy a legtöbb ember dacból vagy másoktól tanultak alapján utasítja el vagy hisz benne, és el sem tud képzelni más opciót. Pedig a kutya épp ott van elásva, hogy el kéne merni dobni mindent, hogy azután mindenki magától találja meg azt a magot, amin az élete, a gondolatai vagy egyáltalán az alapszik, amit "én"-nek hív. Mert a lényeg nem Isten neve (ami nincsen), nem a képe (amit nem enged ábrázolni), és nem is az "üzenete" (amit mások közvetítenek), hanem az érzés...

Tekla 2009.07.31. 14:51:05

a körös példával kapcsolatban, én matematika tanár vagyok, és nem érzem úgy, hogy becsapnám a gyerekeket, vagy 'ideológiát' tanítanék nekik szóval, a kérdésem, te tudod, hogy mi az a kontinuum-végtelen?

lololok 2009.07.31. 15:18:59

"az inverz operátorokra épülnek a számhalmazok konstruktorai" Ez alatt azt kell érteni, hogy a természetes számokból kivonással jutunk egészbe, az egészből osztással racionálisba? Hogy is van tovább?

2012 Blog 2009.07.31. 15:29:59

A bejegyzésben utaltam rá, hogy tanultam felsőfokú matematikát, úgyhogy igen, tudom, mi az a kontinuum-végtelen. Főleg halmazok számosságánál fordul elő, hogy megkülönböztessék a megszámlálható végtelentől. Két végtelen számosságú halmaz elemeit ugyanis nem lehet kölcsönösen egyértelmű relációba állítani egymással, ha az egyik megszámlálható, a másik kontinuum. Viszont két kontinuum-végtelen halmazt lehet ilyen relációba állítani, igaz? (Pl. 0 és 1 közötti R számok, 0 és +∞ közötti R számok.) No akkor, egy egyenes hány pontból áll? És egy sík? A kettőt relációba tudjuk állítani egymással valahogyan? Várom a javaslatokat. Vagy akár a valós és a komplex számok halmazára is hivatkozhatnék ugyanígy. Ezzel csak a kontinuum-végtelen fogalmának jelenlegi kiforratlanságára akartam rámutatni. Ha én kontinuum-végtelenszer adok neked 0 forintot, akkor ugye hány forintot adtam? Attól, hogy a kör pontjainak számossága kontinuum-végtelen, nincs megoldva a kiterjedés problémája. Való igaz, hogy a kör tartalmaz kontinuum-végtelen pontot, de nem ezen pontok halmaza hozza létre. A kör egy jelenség, amelyet az analitikus logika megmagyaráz az f(x)=+-négyzetgyök(r^2-x^2) relációval, de fel lehet írni szinusz-koszinusz relációval is, vagy létre lehetne hozni egy olyan Bolyai-rendszert is, ahol a kör az axióma, és az egyenesnek, vagy akár a pontnak van definíciója!

2012 Blog 2009.07.31. 15:34:05

"a természetes számokból kivonással jutunk egészbe, az egészből osztással racionálisba" - igen, és a racionálisból logaritmussal, illetve négyzetgyökkel jutunk a valósba, illetve a komplexekbe (mert a hatvány nem örökli a kommutativitást a szorzástól). Egyébként pongyolán fogalmaztam, mert "az iterált operátorok inverzei" lett volna a pontos kifejezés, mindjárt javítom is.

Tekla 2009.07.31. 15:49:08

Ejnye. Kontinuum-végtelenszer nem tudsz adni 0 forintot, mert az egy "szinguláris" esemény, nem tudsz belőle kontinuumot képezni.

2012 Blog 2009.07.31. 15:56:21

És ha folyamatosan adom a 0 forintot? :) Szerintem mindenki ismer olyan embereket, akik így vannak az adósságaikkal... Egyébként marha nagy az öngól, mert tudtommal a par excellent szingularitás maga a pont - tehát akkor abból hogy is építesz kontinuumot? Hát igen, a "szingularizációról" mint kozmikus teremtő jelenségről még valószínűleg fogok írni a blogban, de ennek a jelenségnek nincsen ellentéte, maximum a "megvilágosodás", de az meg transzcendens fogalom, kifele vezet a létezésből, nem alkot semmit...

lololok 2009.07.31. 20:47:25

Áhá! Köszi.

Gemini 2009.08.11. 21:58:30

Én sajnos nem értek a matematikához, de a bejegyzést nagyon érdekesnek tartom. A diplomamunkámat szociálfilozófiai ill. szociálteológiai témákból írtam.. Szóval én egy kicsit máshogyan közelítettem meg a társadalmat mint képződményt (és vele együtt az embert) valamint törvény létezését/nem-létezését, az "erkölcsi jót" fejtegettem benne.

Vlk 2009.10.16. 15:43:41

Én azt utálom nagyon a matekban, hogy annyira megpróbál hivatalos meg logikus lenni, és tényleg ez jó meglátás hogy alulról akar építkezni. Óvodában vagy általános iskolában megtanuljuk a számokat, aztán középiskolában elmondanak nekünk valami újat, aztán főiskolán/egyetemen megint kiokosítanak minket, hogy eddig nem tudtunk de igazából ezek és ezek a számok (és mondanak megint egy új definíciót rájuk), és általános iskolába nem is tudtuk hogy mit beszélünk. Pedig dehogynem. Tényleg a kör pl az kb mindenkinek egyértelmű, mégis mindenáron megpróbálják definiálni. Annyira hányhatnékom van már főiskolán ha a matektanár bejön, jó esetben köszön, aztán felírja a táblára a definíciót, mintha az lenne mindennek az alapja. aztán meg mivel persze semmit nem értünk, hiszen alulról nem is érthetjük meg, elkezd mesélni róla, példákat mutat hogy mégis mire gondol, és aztán rájövünk hogy ja eez? Aztán ha kibírtuk az egész félévet, és megértettünk mindent, hogy mit próbált elmakogni, akkor jöhet a magolás, be kell magolni ismét a definíciókat de így már könnyebb mert van mihez kötni, tudjuk miről van szó, mit próbál elmagyarázni a definíció, de épp ezért szerintem semmi értelme megtanulni újra a hivatalos szöveget :P

zui 2009.10.16. 18:30:42

Tök jó ismételni! Most az a kérdés merült fel bennem, hogy visszaállítható-e valaha az emberi társadalomba az a rend, hogy a vezetők "felülről" ( "fentebbről", mint az atlantiszi istenek) is megkapják a támogatást. Valahogy az az érzésem, hogy az emberek tényleg nagyon "elveszítették" őt. Sokkal könnyebb magunkat ünnepelni, a törvényeket be nem tartani, mint visszafogni magunkat és esetleg a tetteink, beszédünk előtt gondolkodni. " Van egy szereplő a Bibliában,"-igen, ő mindig a könnyebb, csábítóbb lehetőségeket mutogatja, de meg kellene már végre tanulnunk, hogy ezek a lehetőségek zsákutcák! Valóban totál káosz, ami jelenleg a Földön van. Még ott is az van, ahol esetleg a jólétben tespednek az emberek. Szerintem már nincs visszaút. Az emberek többé nem tudnak IGAZI rendet teremteni, mivel önmaguk is rendetlenek. Manapság Istent is csak azok képesek újra " keresni" ( bocs a néhány kivételtől ), akiket jól megcsapdosott az élet, s volt annyi erejük, hogy magukba szálljanak. Azt hiszem nehéz idők következnek!

hol 2009.12.05. 17:08:01

A "természeti kultúrák" egy része még a kereket és a tüzet sem ismerte - na nehogy már ilyeneket tartsunk többre az európai/ázsiai fehér embernél, akinek ki kellett birnia egy csomó jégkorszakot, és a saját munkájára volt utalva a túlélése, addig délen az örökké termő fa alatt hüsöltek. XD

2012 Blog 2009.12.05. 17:11:37

Délen jött létre az összes nagy telepes civilizáció, Egyiptom, Mezopotámia, Perzsia, India, Babilon, India, Görögország, Róma. Soha nem létezett olyan emberi kultúra, amelyik a tüzet ne ismerte volna.

Tamási Dénes 2012.05.14. 23:00:46

"Melleseg az iterált operátorok inverzeire épülnek a számhalmazok konstruktorai, de ezt valahogy nem tanították sem alap-, sem közép-, sem felsőfokú matematikából – vajon miért?... Mint ahogy a logikai és halmazoperátorok közötti összefüggéseket sem tanították, sem közép- sem felsőfokú programozói tanulmányaim során – mert akkor az „alaphalmaz” fogalma félretehető, és úgy írható fel az üres N{} halmaz komplementere, és a nebuló véletlenül megláthatja a fényt a sűrű éjszakában, és elkezdheti sejteni, mi is az, hogy „A Mindenek Forrása”, amire vagy akire még fogunk hivatkozni a következő bejegyzésekben." Csak szólok, hogy mindkettőt tanultam, egyrészt középiskolai matekórán, másrészt, amikor az emelt szintű matematika szóbeli érettségimre készültem. Egyszerűen nem igaz, hogy nem tanítják a közép és felső matematikában, mert ha erre azt mondanád, hogy nekem kivételes középiskolai matematika tanárom lehetett (ami igaz is), akkor is fel tudom hozni, hogy elsőéves villamosmérnök hallgatóként Matek A1-ből szintén elmondták ezeket, és része volt a szóbeli vizsgának. Szóval ezzel csak megtéveszted a laikusokat, illetve azok számára, akik tudják miről beszélsz, erősen megkérdőjeleződik a felsőfokú tanulmányaid minősége. Az pedig, hogy ilyen erőltetett szakzsargonban fejezed ki magad, egyszerűen nevetséges.

M.A. 2012.05.15. 17:49:48

Akkor csak nekem voltak szar tanáraim? Véletlenül mind alap-, közép- és felsőfokon? Pedig egyébként jól tanítottak... (már amennyire én meg tudom ítélni, aki sose tanultam a matekot, mert ragadt rám magától).

lololok 2012.11.13. 04:37:56

"az iterált operátorok inverzeire épülnek a számhalmazok konstruktorai" Ezt még mindig nem értem. Mármint nem a szavak jelentését, hanem hogy hogy jön ez össze. Azt írtad, hogy A = "Úgy próbálják megérteni, hogy valami micsoda, és hogyan működik, hogy az „alkotó”-elemeiket vizsgálják.", aminek a helyességét cáfolni próbálod ezzel: B = "az iterált operátorok inverzeire épülnek a számhalmazok konstruktorai". Az leszűrtem, hogy az 'alkotó' szó 'iránya' a rossz, de szájbarághatnád, hogy pontosan miért is cáfolja a B az A-t.

lololok 2012.11.13. 04:44:26

Ja. Tehát hogy az 'alkotás' nem az 'alkotók összessége'. Pont a másik irányba kell menni. Akkor viszont miért van az, hogy az analitikus tudomány 'egy szintig' (mondjuk az elektronok szintjéig) tényleg működik? Az rendben, hogy e szint 'alatt' már megborul - de a szint fölött mér működik? Feltéve persze, hogy van IDŐ kivárni a predikciót.

szakal 2012.11.13. 16:36:48

Azért amiért egy bizonyos szintig én is tudok úszni. Aztán megfulladok.

st.anger 2012.11.15. 01:29:44

minden rendszer egy doboz. amíg a dobozon belül vagy, addig működik.
süti beállítások módosítása