HTML

A Játék Neve: Föld

Ez a blog arról szól, hogy hogy működik a világ valójában. Túl a látszatokon, a manipuláción, a mindent átszövő hazugságon és felelősséghárításon. A jelenkor eseményeinek mozgatórugóival is foglalkozik, ahogy a régmúltba is tapogatózik visszafelé, egészen az emberi lét kezdeteiig. Mindez egy sokéves kutatómunka eredményeire támaszkodik. A blog korábban "2012 blog" címen működött a blogol.hu szerverén. Kapcsolat: blog2012 kukac freemail ponnt hú!

Friss hozzászólások

  • Lazur: @Nikiló: www.youtube.com/watch?v=TQcqOW39ksk Apropó, és az már smafu, hogy a kínaiak azért akarnak... (2023.09.15. 00:32) Emberek, Irányítók és a Háttérhatalom
  • Gergő92: Nem csak én szoktam néha felnézni ide. :) (2023.01.18. 00:00) Mire készülnek a Marson?
  • Lazur: Ez egész friss: futureofhumanity.report/en www.youtube.com/watch?v=MYJFc3vA6N4 Csak a rotary klu... (2023.01.10. 18:29) 2019
  • Lazur: Szűk tíz évbe telt, de lassan a híradóba is bekerül ahogyan Kínában készülnek a cellák. www.youtu... (2022.12.05. 01:07) AUTOKRÁCIA (szerk)
  • Gergő Bohrát: A mostani események fényében bár 10 év késéssel, vagy inkább több, de csak efelé haladnak a dolgok... (2022.04.23. 22:12) A Jobbik és az Irányítók
  • Lazur: 2012 helyett 2021, de itt a mátrix 4. része: www.youtube.com/watch?v=JQVHrXek73E (2021.12.17. 20:30) Előadás videó - A Mátrix-trilógia (szerk)
  • Kápráz: ...Történt egyszer, hogy Noé szőlőt telepített, de a bortól megrészegedvén meztelenül feküdt sátrá... (2021.12.11. 21:02) Előadás videó (szerk)
  • maztro: @Gergő Bohrát: Szeretnek minket behúzni a csőbe, a cikk lényegében minden pontján prezentálja azt,... (2021.08.26. 05:03) Menetrend (szerk)
  • dangbird: Új nagy ívű, félelmetes novella a személyes blogomon: marioatreides.blog.hu/2020/01/06/nem_tehete... (2020.01.06. 10:36) Olyan, mintha
  • dangbird: ferfiakklubja.hu/fk_magazin/az_fk_noi_tamogatoi_korebol/amikor_nem_fogadjuk_el_a_ferfi_es_no_kozot... (2019.11.13. 10:09) A házasságról

Utolsó kommentek

Mi történik a Földdel? - 6. A megoldás

2014.07.28. 13:57 dangbird

Magyarországon a jelenlegi technológiai fejlettségi szint megtartása mellett a lakosság 90%-a vissza tudna térni egy, ha nem is mindenben, de alapvető szükségleteiben önellátó, fenntartható gazdálkodáshoz. Vagyis nem kellene lemondani a mobiltelefonról, az Internetről és hasonló prémiumokról sem, nem is beszélve a néhol valóban nagy segítséget adó gépi erőről vagy ipari tömegtermelésről. Ez azt jelenti, hogy az ilyen életmódot választó embereknek még jóval könnyebb dolguk lenne, mint nehéz sorsú paraszt őseiknek, akik napi 6-7 órát dolgoztak, heti 4-5 napban, évi 8-9 hónapban... És ha valaki szeretné, még a civilizációs csecsebecséktől is függetlenítheti magát, faluközösségbe szerveződve, skanzenszerűen egy az egyben élhetné ősei mindennapjait... Ha ötszáz éve működött, ma miért ne működne? Mi az akadálya? Mi változott?...

A leggyakoribb érv, hogy a Magyar Királyság lakossága hárommillió fő körül volt, ma pedig harmadakkora területen élünk tízmillióan. Az ország és a bolygó népessége tehát annyira megnőtt, hogy már rá vagyunk utalva a kőolajra, a repülőgépekre, a gyártósorokra, a műtrágyára, stb.

Ez nem igaz.

Ahelyett, hogy elhisszük, utána kell számolni!

Hagyományos paraszti gazdálkodásnál egy hektár terület kb. 10-12 személyt tud eltartani. Vagyis Magyarországnak 1 millió hektár művelhető területre lenne szüksége. Magyarország területe 9 302 744 hektár, ennek korlátlan fenntarthatóság mellett legfeljebb a harmadát szabad megművelni, vizeket, meredek hegyoldalakat és egyéb művelésre alkalmatlan területeket is leszámítva – bár ezeknek is van mezőgazdasági hasznosíthatósága. A hegyoldalakon kecskék legeltetése, a folyóvizeknél ártéri művelés, halászat, a tavak mellett kacsa- és libatartás, stb. A megművelhető, de érintetlenül hagyott területeken a réteket legelőnek, az erdősült részeket sertés tartására lehet használni. Vagyis Magyarország jelenlegi határai között legalább 30 milliós lakosságot tudna eltartani, korlátlan fenntarthatósággal, mindenfajta technológiai, ipari segítség nélkül.

És Magyarország még a viszonylag sűrűn lakott országok közé tartozik! Ne higgyük el tehát, amikor azt állítják, hogy a Föld túlnépesedett, ez nem igaz! 30 milliárd embert is jól tudna lakatni ez a bolygó naponta háromszor, korlátlan fenntarthatósággal. A nevezetes félmilliárdos érték, amely a Föld optimális lakosságát hivatott jelezni, a vándorló, legeltető nomád életmódra vonatkozik.

Nézzük akkor a legfontosabb kérdést: ahhoz, hogy az első „telepesek” elindulhassanak megteremteni egy olyan világot, vagy legalábbis egy olyan világ mintáját, ahol nem függsz olyan szuperstruktúráktól, amelyekre nincs ráhatásod (áramszolgáltató, élelmiszerlánc, „egészségügy”, stb.). Ahol a gyerekeket a családjuk neveli fel, nem az iskola, ahol nem kell OKJ-s végzettség, nincs munkahely, ahol egy főnököd van: az időjárás, és nincs rohanás, az órát el lehet felejteni – mindehhez milyen politikai-gazdasági átalakulásra van szükség?

A válasz: semmilyenre. A lehetőség már most is nyitva van, ha nem is 90% előtt, de talán 9% előtt mindenképpen... Nem kell még, hogy Mátyás király visszatérjen, mint „politikai vezető”, kezdetnek elég, ha bennünk tér vissza.

A jövőt mindenképpen egy polarizált világ formájában látom. Egyfelől az összébbzsugorodott, kicsit emberléptékűbb életet kínáló, értelmesebben megszervezett városokban folyhatna a technikai fejlesztés és ipari termelés (itt még akár, uram bocsá, egy tervgazdaság-szerű berendezkedést is el tudok képzelni), másfelől a vidéken, az emberek nagy többségének részvételével, önszervező közösségek alakulhatnak ki.

Az önszervezés lényege, hogy mindent a lehető legönállóbban végzünk el, a jelenlegi mindenható, mindent kényszeresen szabályozni akaró marxista állam helyett. Amit meg lehet oldani egyéni szinten, azt oldjuk meg ott. Amit családi szinten, azt ott, amit közösségi szinten, azt ott, és csak ami országos ügy, az legyen az állam kezelésében. Miért van szükség országos egészségügyi rendszerre, amikor az egészséget 90%-ban egyéni szinten meg lehet oldani egészséges életmóddal, 9%-ban közösségi szinten, a helyi gyógyász segítségével, és legfeljebb 1% az, akit a megyénként 1 db ispotályba el kell küldeni... Miért van szükség állami iskolarendszerre, amikor egy család tökéletesen alkalmas arra, hogy fölneveljen egy gyereket és megtanítson neki megadja a lehetőséget neki, hogy megtanuljon mindent, amit az életben tudnia kell majd? Miért van szükség arra, hogy a rendőrség foglalkozzon minden egyes kerékpárlopással, mikor minden nagyobb falu vagy minden járás fel tudja állítani saját fiaiból saját csendőrségét? A környezetvédelem 90%-a szintén az egyén szintjén eldőlő kérdés. Az istállótrágyát belelapátolom a kutamba, vagy megszikkasztom és beszántom a földembe? Természetesen a környezetvédelem is olyan terület, aminek vannak közösségi, térségi, országos, sőt globális szintjei is.

...s ide kapcsolódóan sokkoló kijelentés következik: nem tartom eredendően ördögtől való ötletnek egyfajta államok feletti állam létrehozását! Akik jelenleg ezt meg akarják csinálni, azok az „ördögtől valók”, saját hitvallásuk szerint legalábbis mindenképp. Az ő céljuk a teljes kontroll, elnyomás, rabszolgaság, az emberek testi-lelki-szellemi megnyomorítása, hogy könnyebb legyen uralkodni felettük.

 „A türelmes királyok királykodnak, a türelmetlenek zsarnokoskodnak.”

(Szent István király)

 Egy ideális világhatalomnak ugyanolyan messzemenőkig önkorlátozónak kell lennie, mint a nemzetállamoknak, amelyekből felépül, vagy épp a közösségi vezetőknek. Semmibe nem szabad beavatkozniuk, ami a beavatkozásuk nélkül is megvalósítható, működőképes. Mi, emberek vagyunk a hatalom forrása mindenfajta absztrakt rendszerben. Minél több hatalma van a rendszernek, annál kevesebb van a valóságos embernek. Ahogy már párszor említettem, az anarchia lenne a legtökéletesebb társadalmi berendezkedés – az egyetlen baj, hogy emberekkel megvalósíthatatlan. Az emberi társadalomnak rendezőelvekre van szüksége, és ha már így alakult, azokat a rendezőelveket lehetőleg ne a vécén budin ülve találjuk ki, hanem a világegyetem rendezőelveiről mintázzuk – itt jön be az államszervezés kérdéskörébe a szentség ügye és a Szent Korona szerepe, a rendi társadalom eszméje.

Nyilván nem lehet pontos és hiteles képet festeni egy olyan jövőről, ahol az emberiségnek sikerül a jelenlegi, félrecsúszott pályáról egyenesbe jönnie, de kell, hogy legyen valami célunk, képünk, ami felé el tudunk indulni. Ezért is fogtam neki a GEO – Galaktikus Elhárító Önkéntesség című regény írásának, amely a XXI. század végén, egy helyrehozott világban, ám korántsem tökéletes vagy utopisztikus, de nagyon is hihető jövőben játszódik. A nehézség és a jelentőség általában együtt jár, tehát amilyen nehezen készül, megküzdve minden egyes oldalért, remélhetőleg a jelentősége is ehhez mérhető lesz...

 

Kapcsolódó előadások:

Tóth Bálint - Múlt és jövő

Tóth Bálint - "Mint tudjuk..."

Molnár Géza - A természeti rendszerek működési zavarai (aki kételkedik a helyzet súlyosságában és abban, hogy még a mi életünkben változtatni kell, ezt mindenképp hallgassa meg!)

Géczy Gábor - A vidék jövője, a jövő vidéke

Géczy Gábor - Problémafenntartó problémakezelés

56 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekneve.blog.hu/api/trackback/id/tr326551755

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hunfonix 2014.07.28. 16:06:42

Háát... alapvetően igazad van, de a számokkal vitatkoznék.
Először is az egy hektár kevés egy családnak, csak ha középiskolás tanulmányukra vissza emlékszel a föld osztásnál 5 hold földet kaptak a családok, amiből nagy elégedetlenség lett, mert akkor úgy gondolta mindenki, hogy az nem elég.

Már pedig egy hektár 1,7377 katasztrális holdnak felel meg...

De számoljunk máshogy:
Egy hektáron 4-5t búza terem, (ez ugye profi növény termesztési technológiával, nem ökörrel és csalán levéllel...)
Ez ha vissza osztod akkor 10-11 kiló kenyeret jelent minden napra ami egy 10-12 tagú családnak ha nem biztos hogy jó, de minden képen egyhangú.

Ha másra fordítják a területet még ennyi sem marad, mert kg/hozam szempontból a búza a legjobb.
És akkor állat tartásról nem is beszéltünk, mert vagy óriási legelő vagy, takarmány növény termelésre lenne szükség, az pedig nem hogy az egy hektárba, de az 5 holdban sem fért el...

dangbird 2014.07.28. 16:36:44

Elkezdhetünk a pontos számokon vitatkozni (bár agrármérnökkel lektoráltattam a sorozatot), de a bejegyzésben azt akartam érzékeltetni, hogy nagyságrendileg bőven elég 10 millió embernek ekkora terület. Végül is 70-es, 80-as években is ennyien voltunk, és elhanyagolható volt az ország élelmiszerimportja. (Exportja viszont volt valamennyi.) Bár azt nem tudom, hogy mekkora terület volt művelés alá vonva.

Milyen az a profi növény termesztési technológia? A búza többet terem, ha traktorral szántanak, mint ha ökörrel?

A legelő nem a művelt hanem a művelés alól kivont területekbe számít be (ami ugye 2x akkora). Egy hektár kb. 3 állat legelő és kaszálóterülete. Egy család húsfogyasztását (normális arányok mellett) kb. 2 hízóállat biztosítja (a beltelken megoldott baromfitartás mellett).

Amit írsz, hogy "5 holdacska mire elég", én is olvastam róla, és soha nem értettem. Az én számításom abból indult ki, hogy kb. 1500 nm biztosítja két felnőtt teljes ellátását. (Nagyanyám parasztasszony, kb. 900 négyzetméteren termelte meg két főre a teljes zöldség-gyümölcs mennyiséget, és bizonygatta, hogy ekkora terület ÖT(!) embert is el tudna látni.)

"Ha másra fordítják a területet még ennyi sem marad, mert kg/hozam szempontból a búza a legjobb." - gyümölcsfákat ne felejtsük el (20-50 t/ha és a tövükben még ugyanúgy lehet vetni zöldséget!), nem véletlen, hogy régen a parasztok táplálékának kb. egynegyede gyümölcs volt!

dangbird 2014.07.28. 16:41:44

Bocs, megvilágosodtam, már tudom, mire vonatkozott az az "5 holdacska mire elég". Arra, hogy ez a XX. században volt, és a parasztok még réges-rég nem önellátásra termeltek, hanem eladásra, vagyis jól kellett lakatniuk a rengeteg, termelést nem folytató embert is.
(Az egy zsák búza árán kapsz egy szatyor almát, egy zsák alma árán kapsz egy zacskó lisztet rendszer, ugye...)

Hunfonix 2014.07.28. 18:55:21

A profi növény termesztésen a növényévdelemet, és a trágyázást értem.

"Hagyományos paraszti gazdálkodásnál egy hektár terület kb. 10-12 személyt tud eltartani."
Ez én úgy értelmeztem, hogy ennyi az összes terület mindenestül, akkor ezen kívül még van legelő is vagy hogy gondolod?

"(Az egy zsák búza árán kapsz egy szatyor almát, egy zsák alma árán kapsz egy zacskó lisztet rendszer, ugye...)" Hogy is van ez? egy zsák búza 50 kg 1 kg búza 85Ft 85*50=4250Ft, ennyiért egy láda almát kapsz, egy kiló liszt 90-100Ft, 50kg liszt akkor mondjuk 4500ft...

Én nagyon tisztelem a munkásságodat Bálint, és ne vedd támadásnak a hozzá szólásaimat, nem egy előadásodon voltam ...

De az ördög a részletekben rejlik.

Az a baj az ilyen elméletekkel, hogy azt feltételezitek, hogy mindenki rossz indulatú a rendszerbe, pedig az egyik előadásodban még te mondod, hogy nincs olyan nagy összeesküvés rendszer amiben minden döntéshozó benne van, csak függőségi rendszereken keresztül irányítanak, és mindenki a saját homokozójában vívja a kis harcait.

Az emberek többsége becsülettel próbálja meg végezni a munkáját, legyen az termelő, vagy egyetemi professzor.

Még egy szarvas hibádra szeretném felhívni a figyelmedet.
Jelenleg NEM monokultúrában termelnek, sőt SZIGORÚAN TILOS!! Ha egy területre búzát vetettél 4 évig tilos ugyan azt vetni, ezt ellenőrzik, és büntetik!!!!
A nagy egybefüggő táblák rendszerének megszüntetésére is törekednek, mert mindenki tudja hogy rossz. (most van előkészületben egy törvény ami kötelezni fogja a nagygazdákat és bérlőket, hogy bizonyos terület méretenként erdő sávokat kell telepíteni...)

A monokultúrához még annyit hogy a múltban igen jellemző volt, és most nem a 60-as évekre gondolok, hanem a Római birodalom bukásától a mezőgazdasági forradalomig (16-17. századig) Tehát több mint 1000 évig termeltek tisztán monokultúrában Európában, és csak a 3 nyomásos gazdálkodás elterjedésével álltak át több fajta növény termelésére...

És ezt nem mint axiomát mondom, interneten rá lehet keresni a szak irodalomra...

dangbird 2014.07.28. 19:22:12

Ki és hol ad egy kiló búzáért 85 Ft-ot? Szerintem sok gazdát érdekelne... (Tudtommal a szabadpiaci ár 40000 ft/t körül van, a nagy felvásárlók tehát - nem tudom, csak más termények alapján felteszem - ennél is sokkal kevesebbet fizetnek). Egyébként ez a rendszert sem szó szerint kellett érteni, ez is csak "egy krumpli - egy disznó" mintára érzékeltette, hogy mennyire nem éri meg eladásra termelni.

"Ez én úgy értelmeztem, hogy ennyi az összes terület mindenestül" - írtam, hogy legfeljebb egyharmadot szabad megművelni...

"mindenki a saját homokozójában vívja a kis harcait" - így van, a parasztnak pedig arról szól a harca ma, hogy lesz-e pénz traktor törlesztőre meg a gyereknek BKF tandíjra, és nem azt nézi, hogy 100 év múlva is fog-e még teremni a föld.

"Ha egy területre búzát vetettél 4 évig tilos ugyan azt vetni, ezt ellenőrzik, és büntetik!!!!" - ha ezer hektárt egybevetsz búzával, az monokultúra, akkor is, ha következő évben kukoricával veted egybe, aztán árpával, aztán napraforgóval, aztán megint búzával... pihentetés nuku, trágyázás nuku, csak pétisó, kalcium-foszfát meg ilyenek.

"Tehát több mint 1000 évig termeltek tisztán monokultúrában Európában" - ezt elég nehezen hiszem. Az egész kontinens egy sivatag lenne mostanra. (És mégis *mit* termeltek így?) Tudom, hogy ezzel én is a "mint tudjuk" hibájába esek, de a gyakorlat azt mutatja, hogy erősen gyanús minden ilyen "régen sokkal rosszabb volt minden" anyag. Egy utánanézést megér.

Hunfonix 2014.07.28. 20:10:20

Holnap megkeresem neked a közép kori növény termelésről szóló tanulmányt.

Egyébként itthon gyakorlatilag csak búzát termeltek, északon és a gyengébb talajokon rozst, délen és egy két területen kölest, és kész kifújt, mármint a szántó földi kultúrák.

De egyébként ha bele gondolsz a jelenleg legnagyobb mennyiségben termelt kertészeti kultúrák még nem léteztek Európában (paprika, paradicsom, de például az uborka is csak 13-14. században jön be Ázsiából)

Ezen kívül sokkal több bab, borsó és egyéb "főzeléknek való" volt jellemző, ezeket (arányait nézve) teljesen kiszorította a burgonya, aminek sokkal kevesebb a táp értéke, és egyéb élettani hatásokról ne is beszéljünk...

Az elsivatagosodást nem a monokultúra okozza (már ha emberi tevékenységre gondolunk, mert lehet ez természeti is), hanem az öntözés, ami gyakorlatilag egészen a rendszerváltásig nem volt jellemző itthon (igaz nem is volt rá szükség a sokkal egyenletesebb csapadék elosztás miatt), mostanában kezd igazán nagy mértéket ölteni, és ez az ami engem félelemmel tölt el.
Ezt is tudják az egyetemeken, és mindenhol, még sem tesznek semmit, sőt még csak nem is téma. Mindenki a vegyszerezés ártalmaival, meg a katicákkal törődik, de hogy a locsolás szikesíti a talajt: hát igen, tudjuk, de mit csináljunk?

A búzás dolgot: idén 35000ft/t az étkezési, és 33000ft/t a takarmány.
Ha te bemész venni a boltban egy kiló takarmány búzát a tyúkodnak akkor azt 85 forintért fogod megkapni, mert a boltokban még tavalyi búza van, még egy két hét, és a gazdaboltokban is 60-70 forint között lesz az ára.
Tavaly egyébként az étkezési búza 55000 a takarmány pedig 50000 környéke volt.

A pétisónak és egyéb műtrágyáknak egyenlőre semmilyen bizonyított mellékhatása sincs, pedig most már itthon is 70 éve műtrágyáznak, nyugaton több mint 100.

emberneve.gyufa 2014.07.29. 13:06:25

ffek.hu/blog/szam_dorottya/kuba_es_fenntarthatova_tett_mezogazdasag

nem tudom ismeritek e Kuba történetét ahol a szovjetunió szétesése után a lakosság rá volt kényszerűlve az önfenttartásra (usa ellensége, szövetséges szétbomlott)

érdemes elolvasni

emberneve.gyufa 2014.08.13. 11:20:25

"között legalább 30 milliós lakosságot tudna eltartani"

lehet, főleg hogyha nem vesztettünk volna el kontinenseket (afrikát szinte teljesen)

ugyanolyan szép mező~/gazdaság lehetne Zimbabweban is mint itt, csak éppen valakinek az az érdeke hogy 1 konzervet 0,1 gramm aranyért kell eladni:P ... és ez 5 éves videó

www.youtube.com/watch?v=7ubJp6rmUYM

"Mi történik a Földdel?"

emberneve.gyufa 2014.08.13. 12:37:20

szóval azt akartam kihozni az egészből hogy afrikai terület is képes lenne eltartani ugyanakkora tömeget mint egy európai ráadásul a kereskedelem növelné a gasztronomiai diverzitást

összességében senkinek nem tesz jót az ami afrikában megy, természetesen nekünk se... "már így is legalább egy kontinenssel vagyunk adósok"

nem beszélve "a keleti zárás" [szankciók] politikájáról by USA

2014.08.14. 14:48:25

@Hunfonix: ja. meg amúgy sztem már általánosban is tanultuk - legalábbis ezt a háromnyomásos földművelést tuti :), hallom ahogy mondja a tantóbácsi a teremben miközben épp valami másról álmodozom...

Milo Kompanyon 2014.08.14. 22:11:56

Igen,nem jó ami Afrikában megy.Gyakran elgondolkozom ,hogy mi romlott el ott ,mikor a tv2 leadja az istenek a fejükre estek filmet:)Na ott látszik ,hogy az ősi kultúra milyen harmóniában van a természettel és nem rombolja azt,nincs bűnözés,nincsenek háborúk.Ellenben Afrika azon részével ahova már beette magát az úgymond modernizáció(pénz).Látni tehát hogy ott is szép lehetne az élet de elrontották..

Hunfonix 2014.08.15. 22:36:11

@emberneve.gyufa:

hát amellett, hogy hivatkozás nem nagyon vagyon van a cikkben, azért pár dologra felhívnám a figyelmet.

"és vetésforgóval védekeznek a gyomok ellen"
aham, és hogy? Nem tudom, hogy milyen kultúrában vagy mire érti ezt, de ez a kijelentése önmagában hülyeség.
A vetésforgó éppen hogy erősíti a gyomosodást mert az előző évi haszonnövény a következő vetésben gyom... (a kukorica mellett a búza gyom stb)
Ha nem lenne vetésforgó egy gyomnövénnyel kevesebb lenne.

A biológia védekezésnek is rengeteg hátulütője van, pl a harlekin-katica amit szintén ezért eresztettek szabadjára itthon, most meg kipusztítja a mi katicánkat.

"A gazdálkodók baktériumokkal, gombákkal, vírusokkal fertőzik meg a károsítókat"
Igen vannak ilyenek itthon is de gyakorlottai tapasztalatból mondom, hogy nem túl hatékonyak, márpedig ha Kubában ez olyan nagyon hatékony lenne, akkor már rég megvette volna valami nagy multi (persze tudom, hogy vasfüggöny meg minden, de ha tényleg hatékony lenne, már küldték volna James Bond-ot és már lenne nekünk is ilyenünk)

De egyébként ettől a vírusos dologtól kiráz a hideg, és ha mutálódik és a méheket írtja ki?
Nem tudom...

emberneve.gyufa 2014.08.16. 10:03:04

én sem teljesen értem az összefüggést, de a gyomok többféleképpen irthatóak, nem nagy probléma

"A biológia védekezésnek is rengeteg hátulütője van, pl a harlekin-katica amit szintén ezért eresztettek szabadjára itthon, most meg kipusztítja a mi katicánkat."

ennyi erővel szinte mindennek van hátulütője, a gyógyszeripartól az élelmiszeriparig :)

"De egyébként ettől a vírusos dologtól kiráz a hideg, és ha mutálódik és a méheket írtja ki?
Nem tudom..."

én se

Nikiló 2014.08.18. 18:31:30

Nem tartozik ide, de nem tudom hova linkeljem.

www.hir24.hu/Elet-Stilus/2014/08/18/A-jovo-gyermekei-mesterseges-anyamehbol-szuletnek/#sl

Nem vagyunk messze a Mátrix kádjaitól, sem a Huxley Alfáitól, Gammáitól....

2014.08.18. 22:44:49

@Nikiló: Nem tudom, a koraszülött osztályon az a néhány nap-hét is riasztó azoknak, akiknek kénytelen ott "befejezni" egy dobozban a méhben töltendő időt a gyerekük, a gyereknek meg élet-halál tusa elnyújtva. szerintem ez elhamarkodott, még 20 év múlva is. Mert pl. a mai napig nem tudják, hogy MITŐL lesz élő tényleg az a két összetalálkozott sejt és azt sem tudják biztosan, hogy a gyermek avagy az anya "indítja-e be" a szülést... Szóval ez azért nem csak egy ilyen jólfelszerelt-ellenőrzött baba-teknő kérdéskör.

Hunfonix 2014.08.19. 08:23:02

@Milo Kompanyon: azért a cikk író nyugodtan belinkelhetné a vizsgálatokat...
én próbáltam neten rákeresni, de nem találtam.

Azt azért még hozzá tenném, hogy bár a glífozát létező gyomirtó, de nem búzára és egyéb szántó földi növényekre való.

A glifozát totális gyomirtó, tehát ha rászórnák a búzára azt is kiirtaná. (annyiban igaza van a cikknek, hogy 5 évesnél idősebb szőlőben használható, mivel a szőlőnek olyan mély gyökerei vannak, hogy nem éri el a gyomirtó) Szárításra lehet, hogy lehet használni, de a leírásában nincs feltüntetve.

"Felhasználása különösen megugrott az elmúlt években, a glifozátrezisztens génmódosított kukorica, szója, gyapot, búza és egyéb gabonafélék elterjedésével."
Ilyen Európában nincs, tehát megint csúsztatás.

Búzára általában tembotrion és egyéb ilyesmit használnak.

(tehát megint egy cikk ami a levegőbe pufogtat nagy szavakat, és a dilettáns bizonyítottnak látja az elméletét, hogy márpedig őt meg akarják ölni.)

dangbird 2014.09.01. 10:49:10

www.youtube.com/watch?v=c34U0Pwz4_c

Egy kis kiegészítés, függelék a sorozathoz.
Egyúttal gyakorlat is önálló, kritikus gondolkodásra gyúráshoz. Ugyanis egyrészt elég címszavakban szól az előadás, ami miatt tele van félinformációkkal, de ráadásul még a 3-4 betűs ügynökségek "hivatalos statisztikáira" is épít, emiatt hamis információk, rossz következtetések is vannak benne.
Kedvencem 37:20-nál a metán ppb (részecskeszám / milliárd) laborértékek megjelenése a XI. századból.

<i>Nap fénye világosságot
Hold fénye teljességet
Víz színe tisztaságot
Laborok részecskéket
Mérjetek! Mérjetek! Mérjetek!</i>

dangbird 2014.09.09. 12:52:00

Budapest, november 28 előadás. Részletek, meghívó októberben. A dátum fix, lehet naptárba vésni már most, aki jönni akar.

2014.09.11. 13:21:19

Ahogyan 40 évvel ezelőtt is már voltak nehéz idők
de a Kondratyev-féle ciklusokkal sohasem törődtek ők
Mer’ az erősek mindig úgy érzik, hogy csalhatatlanok
Édesapám, csak azt ne mondd, hogy ezek ugyanazok

Mikor az entrópia emelkedik és mindent felkavar
A szolgálatok beindulnak, hogy ne legyen túl nagy a zaj
S kitüntetett szerephez jutnak megint a seggnyalók
Édesapám, csak azt ne mondd, hogy ezek ugyanazok

Itt szép lehetsz, de okos nem, mert kötelező a hit
És ellenség lesz mindenki, aki kételkedik
És erkölcsről papolnak álszent köpönyegforgatók
Édesapám, csak azt ne mondd, hogy ezek ugyanazok

Lassan kihull a memóriákból az egyéni tapasztalat
És átírja a központból kiküldött új adat
S jönnek a minden rendszerhez alkalmazkodók
Édesapám, csak azt ne mondd, hogy ezek ugyanazok

Ahogy mindig újra kezdődik a bálvány körül a tánc
Megint befonja életünk egy láthatatlan lánc
És jönnek a lelkes ostobák s a gyáván megalkuvók
Édesapám, csak azt ne mondd, hogy ezek ugyanazok

S ha végül rájuk dől a ház és nincs már több hitel
Majd mást vádolnak azzal, amit ők követtek el
És engedelmes szolgáló a törvény és a jog
Édesapám, csak azt ne mondd, hogy ezek ugyanazok

Hát kedves fiam, édes lányom, véssétek be jól
E szép országban pusztít más is, nemcsak az alkohol
Jönnek majd és hirdetik, hogy milyen nagy magyarok
De tudjátok, hogy ezek bizony mindig ugyanazok
Édesapám, te megmondtad: ezek ugyanazok

Óh, valahol így van ez, ahogy volt, úgy lesz
Édesapám, te megmondtad
Van, ahol így van ez, ahogy volt, úgy lesz
Édesapám, te megmondtad

2014.09.11. 13:21:58

jubileumi koncert vagy mi :).

Lazur 2014.09.11. 22:38:30

nol.hu/mozaik/ha-tibet-nem-szabadul-fel-a-dalai-lama-nem-hajlando-ujjaszuletni-1485661

like a boss


ha a Föld nem szabadul fel, a világ nem hajlandó újjászületni

psbvikka 2014.09.12. 20:21:37

Ha már regény: a szolgálati telepről lehet tudni valamit? :)

psbvikka 2014.09.13. 18:28:07

Köszi Gergő, de sajna itt sincs újdonság számomra. Azt szerettem volna tudni, hogy Bálintnak nem támadt-e kedve megírni a folytatást - uram bocsá a befejezést :) Érdekelne, hogy mit tanulnak a lurkók ötödéven meg ilyesmi. Mikor először olvastam, meglehetősen sokkolt a sztori, de így évek múlva újraolvasván (és egy kicsit belemerülvén az angyal-témába) másképp látom, és még hihetőnek is tűnik...

spike_spiegel 2014.09.17. 16:42:15

Akad itt valami, amit elfelejtettem nyáron közzétenni errefelé

www.civiscafe.hu/hajdu-bihari-hirek/magyargyalazast-kialtanak-egy-arc-plakatra/0609102434

Picit elborult az agyam amikor ez jött szembe velem a parkolóban. Ez már tényleg pofátlan. Már semmit sem rejtegetnek.

Egyébként tegnap megnéztem Szántai Lajos legutóbb felkerült előadását. Mátyás királyról szól, elég jó. Valóban minden jel arra mutat, hogy fordulóponthoz érkeztünk:)
www.youtube.com/watch?v=DjMKMU9Y0ag

Azon gondolkoztam tegnap, hogy hol lehet most a következő királyunk? Egyáltalán megszületett már?

emberneve.gyufa 2014.09.17. 18:34:14

@spike_spiegel: nekik ennyi jutott..

@dangbird: remélem nagyobb lesz mint Mátyás és Attila a Huny, mert úgy tűnik szükség lenne rá

bár egy ilyen "égő" kard elég hatásos lehetett a maga idejében, ma már lehet nem lenne elég

Lazur 2014.09.17. 18:43:52

Csodatévő szarvasnak ezer ága-boga
Száz mise gyertya gyújtatlan gyulladjék, oltatlan aludjék

-tulajdonképpen nagyon nem nyúltak mellé a szimbólummal, hacsak, nem azzal, hogy rossz irányba térül és próbálja múltba menőleg átformálni a nemzettudatot a saját szájuk íze szerint...

Már nem rejtegetnek?
Mikor rejtegettek?
Miért nem kell rejtegetniük?

emberneve.gyufa 2014.09.17. 20:16:12

"De azért nem hal meg, csak olyanténképen,
Mint midőn az ember ELREJTEZIK mélyen,
És midőn fölébred bizonyos időre,
Csodálatos dolgot hallani felőle."

ejj regő rejtem, kinek mi adatott na

spike_spiegel 2014.09.17. 21:16:40

@Lazur: mostanra sikerült annyit szajkózniuk az antiszemita jokert, hogy még én lennék a szemét ha pl. felgyújtottam volna ezt a plakátot, mert a magyarság örökségét gyalázza

gyakorlatilag szembe is köphetnek minket, a végén ha nem tűrjük úgyis mi leszünk a nácik

nevetséges. siralmas. gyalázatos.

de úgy néz ki még azért mindig kell pár év, amíg végre megmozdulnak a dolgok. (mármint érezhetően, láthatóan, látványosan)

Nikiló 2014.09.18. 12:11:38

@spike_spiegel:
Az biztos, hogy kell még néhány év, mert ez a fenti plakát is többéves......

spike_spiegel 2014.09.18. 12:49:33

@Nikiló: Igen azt láttam, miután rákerestem, hogy a fővárosban már korábban kiállították, de ide csak idén jutott el. Nagy visszhangja nem lett, vagy csak hozzám nem ért el. Igazság szerint azt tapasztaltam, hogy az emberek nagy része egyszerűen elmegy mellette. Fel sem tűnik, hogy mi van rajta. Nem mondom, én sem tudom elolvasni a rovásírást, de azért a szarvas meg a menóra elég szembetűnő. A csodaszarvasról pedig mindenki hallott már, legalább egy vers erejéig az iskolában.
Nem értem, miért nem tudják összerakni...?

dangbird 2014.09.18. 13:02:56

Szerintem az emberek egy ugró szarvasról ma már a kávéfőzőre asszociálnak és nem a Hunor-Magor legendára. Sokan pedig nem hogy el nem tudják olvasni a rovást, de felismerni se tudják. (Sógornőm múltkor ezzel kápráztatott el, görögnek nézte a rovásos helységnévtáblát.)
Szóval egyszerűen semmit nem értenek a plakátból.

emberneve.gyufa 2014.09.18. 14:07:08

egy nagy viharban nem érdemes az esőcseppek miatt elégedetlenkedni, inkább azon gondolkozni miért nem fedett helyen vagy

2014.09.18. 17:45:20

:) szerintem vicces. (avagy nem is - lásd következő gondolatom) ... és inkább az furcsa, hogy a zsidó vallásúak nem ágálnak ellene, hogy a gyertyatartójukat hogyan biggyeszthette oda valaki egy csodaszarvasra...

Bár konkrétan a magyarországról elhurcolt zsidó vallásúak között volt jócskán az erdélyi zsidó hitre áttért -egyéb vonatkozásban meg teljesen magyar közösség zöme...

Tehát a plakát értelmezhető teljesen pozitívan is- mint egy mementó hogy erdélyben őrizték meg a rovásírást, és ugyanitt éltek/élnek hithű zsidó, mégis teljesen magyar emberek.

maztro 2014.09.18. 18:41:38

@cathsword: Szerintem a zsidóságnak semmi ÁG:)álni valója nem lehet ellene, hiszen tökéletesen jelképezi Magyarország zsidó kezű gyarmatosítását, de nem csak mint a "magyarságot megkoronázó/elbitorló/felsőbbrendűségét értésre adó zsidóság" formájában, hanem abból a szempontból is, hogy jön a kazár kártya, miszerint "márpedig a zsidók mindig is magyarok voltak". A hanuka pedig jól rányomja a zsidóság általános pofátlanságát az egészre. Ez a kép méltán lehetne a világrend hazai kialakításában aktívan résztvevő zsidóság nevezetes jelképe... :P

A "magyarországról elhurcolt zsidó vallású [...] erdélyi zsidó hitre áttért - égyéb vonatkozásban meg teljesen magyar [...] hithű zsidó, mégis teljesen magyar" fogalmat meg nem tudom értelmezni, és félek, hogy ha tudnám, akkor is álság lenne igazság helyett.

2014.09.18. 19:04:46

@teGergő: :) "márpedig a zsidók mindig is magyarok voltak" :D - még az is lehet :D. Magyarország gyarmatosítását meg nem tudom mit féltitek, mikor már az egész világ gyarmatosítva van (ilyen értelemben ugye). Ez is egy keret, majdnem olyan mint a többi...

Az erdélyi magyar közösségnek -akik csak vallásukban zsidók - olvass utána :)- bár neten nehéz. Mindenesetre hol azért tépték őket mert zsidók, hol azért mert magyarok, hol meg minkettőért... Mégis azok maradtak, akik.

Álság-igazság...
Nézd meg az eredetet, a nép történetét és elég könnyen szétválasztható, hogy ki magyar és ki másmilyen.
Az egyik szellemiség azt nézi, ami összeköt, a másik szellemiség azt ami szétválaszt. Ennyi a titok.

emberneve.gyufa 2014.09.18. 19:05:06

„A tó fenekén Bözödújfalu nyugszik. 180 házának volt lakói szétszórva a nagyvilágban ma is siratják. A diktatúra gonosz végrehajtói lerombolták és elárasztották. Ezzel egy egyedülálló történelmi-vallási közösséget szüntettek meg, melyben különböző nemzetiségű és felekezetű családok éltek együtt évszázadokon át egymást tisztelve és szeretve, példás békességben. Immár a katolikus, unitárius, görög katolikus és a székely szombatosok fohászai örökre elnémultak. Legyen e hely a vallásbéke helye és szimbóluma."

remélem egyszer mindenki eljut oda...

spike_spiegel 2014.09.19. 11:12:49

@cathsword: Persze, lehetne pozitívan értelmezni, csak a pozitív dolgokat valahogy nem tolják így az arcunkba:) Ráadásul az, hogy a szarvasnak pont a fején van... Ebből sehogy nem tudok jóra következtetni, igencsak manipuláció érzetet ad. Továbbhaladva tehát azt kéne kiolvasnom belőle, hogy nekik köszönhetjük, hogy itt vagyunk?
Inkább nem is találgatok tovább...

A napokban meg azt láttam, hogy pár gyökér osztrák humorista a Szent Korona másolatával bohóckodnak a magyar nagykövetségen. A nagykövet meg csak vigyorog... szép.

78Zoli 2014.09.20. 03:19:18

Karácsonykor az autóból kinézve meglepődve szóltam a rokonoknak: Nézzétek, egy menóra az ablak mögött! Fogalmuk sem volt, hogy miről beszélek, el kellett nekik magyaráznom, hogy az a hét ágú gyertya amit látnak.
Miután azt is elmondtam, hogy kiknek a kultúrális jelképe, röpködtek rögtön a jelzők. A hangyákra tereltem a témát, a botot támadják amikor piszkálják őket és nem a bot másik végén lévőt.Ők is eszközök bizonyos körök szemében, őket is átejtik. Mindazonáltal a nagyrészükkel nincs probléma.
A különféle etnikumokra mutogatás az önmagunk feletti rendelkezés áthárítása másokra, ami a saját gyengeségünk elismerése. Ha nem tudunk átlépni azon kereteken amelyeket mások állítottak számunkra azért, hogy a saját magunk által képzelt kereteket ne lépjük át amikor szükség van rá és ezzel ne veszélyeztessük a fennálló, számunkra kártékony rendet, az arra mutat, hogy a gyarmatosítottak fejével gondolkodunk.
A kereteken túli gondolkodásra egy példa:
Megkérdezik a diákot, hogy hogyan ürítene ki egy vízzel teli kádat, kanállal vagy vödörrel? A diák ezt válaszolja: Kihúzom a dugót.

2014.09.20. 10:23:01

@spike_spiegel: "Persze, lehetne pozitívan értelmezni, csak a pozitív dolgokat valahogy nem tolják így az arcunkba:) Ráadásul az, hogy a szarvasnak pont a fején van.." - látod, ez is egy olyan mondat, hogy a médiáról eleve csak a rosszat feltételezed ;) Amúgy meg az agancsa hol lenne máshol mint a fején ? :)

De lehet játszogatni a gondolattal, nekem mondjuk egy másik mese jutott eszembe, amikor a hiú - gyönyörű koronával ékeskedő - szarvas a bozontosban veszti az életét amikor üldözik a farkasok .. :)

De ez a szarvas különben is rossz irányba megy :), úgyhogy ez nem a mi szarvasunk.

A hétágú gyertyát meg egyelőre pont nem a tudjukkik zsidókkal azonosítja a köz, hanem a tisztes hithű ószeressel vagy régiségboltossal a sarkon.

Szemlélet kérdése az egész.

És most még "nyugi van". Ez a felsőbb jótanács. :)

maztro 2014.09.22. 12:12:31

@cathsword: "Magyarország gyarmatosítását meg nem tudom mit féltitek, mikor már az egész világ gyarmatosítva van (ilyen értelemben ugye). Ez is egy keret, majdnem olyan mint a többi..."

Félni és nem akarni két külön dolog, bár lehet úgy is nem akarni, hogy közben félni is. De a lényeg, hogy attól nem lesz jobb, hogy már mindenhol ez van. Most úgy mondanék neked egy csúnyát, de nem, mer' még kitiltanak. :P

"Amúgy meg az agancsa hol lenne máshol mint a fején ? :)" Ki írta elő, hogy csak agancsként ábrázolható a képen, ezáltal a fejre illesztés sunyi lehetőségével élve? Lehetne a szarvas oldalába is égetve, vagy nyakláncként rajta, vagy mellette elhelyezve, vagy a homlokára tetoválva, vagy a szemébe helyezve, vagy általa a földre hugyálva a formát. Nekik a feje felett rész kellett, és kihasználták a formai hasonlóságot. Te amúgy látsz agancsot a képen? Én csak egy menórát, agancsnak álcázva. Agancs nincs. Ez már önmagában degradáló, de így főleg. Megint egy csunyabeszéd ide.

"A hétágú gyertyát meg egyelőre pont nem a tudjukkik zsidókkal azonosítja a köz, hanem a tisztes hithű ószeressel vagy régiségboltossal a sarkon."

És a profánnak szól? Végülis igen, csak úgy, hogy kinevetve, hogy elé van rakva, és nem látja.

Tudom, satnyán negatív, erőszakos hulladékelméjű vagyok.

emberneve.gyufa 2014.09.22. 15:31:12

szerintem csak egyszerűen nem érdemeljük meg hogy szabad legyen Mo, pont annyira nem mint ahogy felelősségünk van a gyarmatosításban

ha kiérdemeltük volna a szabadságunk, semmi értelme nem lenne ezeknek az 'utalásoknak'

ahogy bátyám szokta mondani: ez (nem akarom nem akarom) kérdése :)

2014.09.22. 20:41:02

@teGergő: "Félni és nem akarni két külön dolog, bár lehet úgy is nem akarni, hogy közben félni is. De a lényeg, hogy attól nem lesz jobb, hogy már mindenhol ez van. Most úgy mondanék neked egy csúnyát, de nem, mer' még kitiltanak. :P" - Mondtam én hogy attól jobb hogy mindenhol ez van? Azt mondtam csak, hogy ez is egy keret. Tessék fejlődésre és erőgyűjtésre használni. Már ha valaki "nem akarja" ezt a keretet. De mivel itt van, ezért úgy tűnik, hogy az emberek nagy része akarja, vagy legalábbis "jóváhagyja"...

" Nekik a feje felett rész kellett, és kihasználták a formai hasonlóságot. Te amúgy látsz agancsot a képen? Én csak egy menórát, agancsnak álcázva. Agancs nincs."

ja, csak fordított a sorrend: van egy formai hasonlóság, tehát odabiggyesztették. De én ha akarom agancsot látok, sőt, konkrétan amíg nem olvastam el a rovásszöveget, addig fel sem tűnt hogy mi fura az agancsban, merthogy nekem nem mond semmit a menóra-jelkép, nekem az agancsos szarvas kép jelent valamit, tehát első körben szarvast láttam és csak az írásos üzenet után röhögtem fel, hogy "hja"...

"Tudom, satnyán negatív, erőszakos hulladékelméjű vagyok." ez ítélet magadra? :) Mert én csak annyit írtam, hogy ne ugorjunk már minden véresnek látszó rongyra, mint az erre trenírozott kutyák.

Gyufa:
megérdemeljük vagy sem, nincs itt az idő még a változásra. Szerintem valamikor valahol :) már írtam és azóta is fenntartom a véleményemet: jelenleg magyarországon igen kevés a lelkileg-jellemileg magyar ember. Kevés. Többen kell lenni. Addig meg nem kell ugrálni egy arc-plakát miatt.

emberneve.gyufa 2014.09.22. 21:14:52

@cathsword: inkább kevés oroszlán mint sok nyúl

szerintem az idő is itt van (hol lenne, a térben? inkább fordítva:) az emberek is adottak, már csak a döntés hiányozik:

felvállaljuk a felelősséget?
ha igen: felelősök leszünk
else: másra hárítjuk azt, akiktől aztán kérhetjük szabadulásunk kulcsát ha odaadnák se érdemelnénk meg

2014.09.22. 22:21:37

gyufa: milyen idő van és hol és hol vannak ezek az emberek? :) Lehet, vak vagyok.

emberneve.gyufa 2014.09.22. 22:34:03

az idő már itt van hol lenne? a változás feltételezi az időt, legalábbis 3d-s világunkban

a lényeg ne az időre fogd hogy mit csinálsz vagy nem csinálsz, vagy gondolsz stb...

talán más országban élünk (:) én elég sok jó embert ismerek hála Istennek, remélem neked is lesz szerencséd!

más: egyszer utaltál arra, annak kapcsán hogy más ember típusoknak más lebontórendszerük van, hogy nekünk különböző ez azt jelenti, hogy te genetikailag nem magyar származású vagy?

emberneve.gyufa 2014.09.22. 22:35:19

egyébként lehet vak vagy, ez a lehetőség továbbra is fennáll :)

2014.09.23. 18:49:30

akkor úgy fogalmazok hogy nem érkezett el a pillanat a tettekre. én is elég sok jó embert ismerek, de a maygar lelkület nem csak a jóságot jelenti :). Arra céloztam hogy most másnak van ideje, nem a szarvasos plakáton hőbörögni pl.
Persze a vakság is fennállhat mint ok :), de inkább csak azt érzem, hogy újra és újra haladékot KAPUNK, mert nem vagyunk elegen.

más: genetikailag itt szinte mindenki magyar :), a magyar egy befogadó nemzet. Korábban egy olyanra utaltam, hogy a kínaiak, afrikaiak, indiaiak bizonyos enzimekben (azok arányában) eltérőek mint a "fehér"ember.

emberneve.gyufa 2014.09.23. 19:51:44

a jóság csak definíció kérdése de a többiben egyetértünk és ez fontosabb mint definiálgatni :D

megint más: egyébként Attila király és Mátyás is fogságban kezdte pályafutását: Attilából rómában akartak aktatologatót faragni[régi szokás a sajátjaink közé beépíteni az ellenségeinket,mi is ezt csináltuk a horvát perszonálunióban], Mátyás pedig bécsben volt túsz

ismerjük mindkettő eredményét szóval ha az első fázist tekintjük, eddig jól állunk :D

emberneve.gyufa 2014.09.23. 19:53:02

na nem mondom hogy a horvátok az ellenségeink, de a biztonság kedvéért rajtuk tartották a szemüket királyaink
süti beállítások módosítása