HTML

A Játék Neve: Föld

Ez a blog arról szól, hogy hogy működik a világ valójában. Túl a látszatokon, a manipuláción, a mindent átszövő hazugságon és felelősséghárításon. A jelenkor eseményeinek mozgatórugóival is foglalkozik, ahogy a régmúltba is tapogatózik visszafelé, egészen az emberi lét kezdeteiig. Mindez egy sokéves kutatómunka eredményeire támaszkodik. A blog korábban "2012 blog" címen működött a blogol.hu szerverén. Kapcsolat: blog2012 kukac freemail ponnt hú!

Friss hozzászólások

  • Lazur: @Nikiló: www.youtube.com/watch?v=TQcqOW39ksk Apropó, és az már smafu, hogy a kínaiak azért akarnak... (2023.09.15. 00:32) Emberek, Irányítók és a Háttérhatalom
  • Gergő92: Nem csak én szoktam néha felnézni ide. :) (2023.01.18. 00:00) Mire készülnek a Marson?
  • Lazur: Ez egész friss: futureofhumanity.report/en www.youtube.com/watch?v=MYJFc3vA6N4 Csak a rotary klu... (2023.01.10. 18:29) 2019
  • Lazur: Szűk tíz évbe telt, de lassan a híradóba is bekerül ahogyan Kínában készülnek a cellák. www.youtu... (2022.12.05. 01:07) AUTOKRÁCIA (szerk)
  • Gergő Bohrát: A mostani események fényében bár 10 év késéssel, vagy inkább több, de csak efelé haladnak a dolgok... (2022.04.23. 22:12) A Jobbik és az Irányítók
  • Lazur: 2012 helyett 2021, de itt a mátrix 4. része: www.youtube.com/watch?v=JQVHrXek73E (2021.12.17. 20:30) Előadás videó - A Mátrix-trilógia (szerk)
  • Kápráz: ...Történt egyszer, hogy Noé szőlőt telepített, de a bortól megrészegedvén meztelenül feküdt sátrá... (2021.12.11. 21:02) Előadás videó (szerk)
  • maztro: @Gergő Bohrát: Szeretnek minket behúzni a csőbe, a cikk lényegében minden pontján prezentálja azt,... (2021.08.26. 05:03) Menetrend (szerk)
  • dangbird: Új nagy ívű, félelmetes novella a személyes blogomon: marioatreides.blog.hu/2020/01/06/nem_tehete... (2020.01.06. 10:36) Olyan, mintha
  • dangbird: ferfiakklubja.hu/fk_magazin/az_fk_noi_tamogatoi_korebol/amikor_nem_fogadjuk_el_a_ferfi_es_no_kozot... (2019.11.13. 10:09) A házasságról

Utolsó kommentek

Szülői programozás, avagy tiszteld apádat, anyádat és pedagógusodat!

2009.11.15. 11:42 dangbird

Mi van a mai gyerekekkel?

Sokan felteszik a kérdést, és az idősebbek tudják, a kérdés nem új. Pozsonyi Ádám már említette >a rádió 2. adásában<, hogy minden generáció korcsabb az előzőnél. Mi is lehet ennek az oka?

Az első nyilvánvaló ok >a teremtési lánchoz< hasonló szülő-gyermek láncolatban keresendő: magát az újabb „másolást” a másolat végzi. Egy rosszul felnevelt generáció rosszul fogja felnevelni a saját gyerekeit is. Ez a folyamat minél előrehaladottabb, a generációk közötti „minőségromlás” léptéke annál nagyobb.

Miért nem tisztelik a mai gyerekek a szüleiket, tanáraikat úgy, ahogy mi annak idején?

Erre a gyakran elhangzó kérdése a választ mindenki a megváltozott életmódban keresi (nincs elég idejük szegény szülőknek a gyerekekre), vagy a megváltozott iskolarendszerben (túl liberális, túl sok a gyerekek „joga” és főleg túl kevés a tanáré, a tanárokat rosszul fizetik – na igen, egyeseknél a pénz a megoldás mindenre –, rossz a „tananyag”, stb.)

Terelik a problémát, ugyanis a kérdésre a legalapvetőbb és legtalálóbb válasz sem szülőknek, sem tanároknak nem tetszene: azért nem tisztelik őket a gyerekek, mert nincs bennük semmi tiszteletre méltó.

Tessék megnézni a mai ember lelki-szellemi integritását, öntudatosságát, céltudatosságát – már ha léteznének még ezek a dolgok. Ezer késztetés szakít ezerfelé mindenkit. Aki saját belső világában nem tud parancsolni, hogyan tudna parancsolni kifelé?

Ennek megmagyarázásához sajnos megint el kell kalandoznunk egy kicsit a mágia irányába.

Bizonyára minden városi ember közös tapasztalata a kutyasétáltatókkal való találkozás. A kutyák időnként oktalan érdeklődést mutatnak a szembejövő ember iránt, körbefutkossák, megszaglásszák, esetleg ráugrálnak, összenyálazzák a ruháját. És a kutya „gazdája” persze ilyenkor kiabál tíz méterről: „Sacika, nem szabaaaaaad!” A kutya pedig természetesen szarik a „parancsra”. Csak materiális szemszögből nézve, a „parancs” puszta hangszíne, hanghordozása árulkodik hatástalanságáról. Természetesen valójában a kutya gazdája megüthetne bármilyen dörgedelmes hangnemet, az ugyanúgy hatástalan maradna, ha nincs mögötte valódi akarat. Mi is hordozza ezt az akaratot? Természetesen maga a hang, azonban a hangba kódolva ott van valami, ami éppúgy láthatatlan, mint a mágneslemezre felírt adat.

Az intelligens akarat uralkodik az elemek felett. A kutyában ilyesmi nincsen, a kutya saját ösztönvilágát nem képes kontrollálni, hanem az ösztönök és az akarat egy szinten működnek, örök párbeszédben egymással. Nem a kutya győzi le a parancs hatására saját ösztöneit, hanem az emberi akarat, az individuális lét határain átlépve, uralma alá hajtja a kutyában működő állati ösztönöket.

Természetesen ennek az akaratnak legjobb edzőterepe az emberen belül található állati ösztönvilág. Nyilván a mai emberek is jobban képesek saját ösztöneiken uralkodni, de a ma felnövő gyerekek, ha szülők lesznek, az ő gyerekeiknek talán már ugyanúgy műanysag tölcsért kell a fejére húzni műtét után, mint egy állatnak, mert „rászólni”, hogy ne piszkálja a sebet, mit sem ér majd. És a hiba természetesen nem a gyerekben lesz majd.

Nézzük csak meg ezeket a kutyatulajdonosokat! Példánk kutyáját nem véletlenül hívják „Sacikának” – emberi neveket adnak az állatoknak, emberihez hasonló ruhákban járatják őket, az asztalról etetik, ágyukba feküdni engedik; egy szinten vannak az állatokkal. És természetesen nem az állatok emelkedtek emberi szintre az elmúlt néhány évszázadban

Persze ez a magatartásforma elsősorban a városi emberekre jellemző. Nem véletlen, hogy az állatokat lélek nélküli, tisztán anyagból készült gépekkel váltották fel, amelyek gombnyomásra, matematikai logikával működnek – az anyag ezen süket közönyének legyőzéséhez egészen másfajta akarat kell, mely az embernek természettől nem sajátja. Ha szegény megboldogult ükapád, akinél még a jószágnak az udvaron volt a helye, meglátná, hogy a kutyád a vetett ágyon fekszik, mindjárt kapná a botot, és odasózna Sacikának olyat („Hinnye, büdös disznaja, nem kotródsz el menten!”), hogy szaladhatnál az állatvédőkhöz feljelenteni, ha pedig szólnál, hogy a kutyának ezt szabad, hát a te fejedet ütné következőnek…

Őseink bizony még emberek voltak, akik tudták, hogy mindennek megvan a helye a világban (így a szabadság fogalma értelmetlen volt számukra), és a királynak nem azért kell engedelmeskedni, mertkülönben, hanem azért, mert ő a király. Az ember pedig magától értetődően ura az állatnak, nemes a jobbágynak, (vigyázat, súlyos eretnekség következik!) férfi az asszonynak és, lényegre térve, felnőtt a gyereknek.

Bizony, a gyerek nem úgy születik, hogy uralkodni tud magán. Az őt nevelő felnőtteknek kell ezt megtenni, míg akaratukból táplálkozva saját akarata meg nem erősödik annyira, hogy ösztönvilágának, indulatainak, démonainak külső segítség nélkül parancsolni tudjon, és régen innentől számolták az embereket „felnőttnek”, 13-14 éves kor körül. Elsősorban a fiúk nevelésében volt az akarat kifejlesztésének nagy szerepe, és legénypróbán kellett bizonyítaniuk érettségüket – aki a próbát kiállta, az vált legénnyé, és ennek egyik legfontosabb velejárója volt, hogy udvarolni mehetett, hiszen már készen volt a királykisasszonyt őrző sárkány legyőzésére. (Az a mese nagyon nem polkorrekt, egyelőre hagyjuk is.)

A nevelés legfőbb eszköze a fent leírt „akaratátvitel”, ez az, ami a szülői programozást végzi a gyerekben. Mi is az a szülői programozás tulajdonképpen?

A nevelés két fő részből áll: tanítás és programozás. Bár ez a két dolog egymástól elválaszthatatlan az embereknél, mégis kb. 90%-ra tehető a programozás. A programozás azt jelenti, hogy minden emberben ott a lehetőség arra, hogy neveljék, mivel, bár saját személyiséggel születik, az alá van rendelve egy felettes énnek, amely vezérli. A felettes én születéskor üres lap, ez a részleges magyarázata annak, hogy a kisgyerekek cselekvő potenciálja olyannyira korlátozott. A felettes én szerepét a szülők töltik be, elsősorban az anya. Kezdetben még szó szerint is, olyannyira, hogy ha az anya megváltozna, a felettes én szinkronban változna vele. A gyerek felettes énje az anyától logikailag az ún. „dackorszaktól” választható el, innentől az azonosság helyett az anya másolata kezd kialakulni a felettes énben, és a szülők tudatosan képesek ezt a másolatot saját személyiségük „jobbá szűrt” változatával feltölteni, elsősorban példamutatással, másodsorban parancsokkal és tiltásokkal.

Parancsok és tiltások, ez itt a lényeg. Ezek a korlátozások (lennének) azok, amelyek a gyerekek felettes énjében kialakítják, hogy mi helyes és mi helytelen, mit szabad és mit nem, mit hogyan kell csinálni. Persze azért, hogy a gyerek ne egyszerűen szülei replikája legyen, utána bezavar az egészbe a kamaszkor, melynek lényege pontosan a szülői felettes énről való leválás és saját felettes énünk tudatos alakítása. Legalábbis tudatos akkor, ha a kellő öntudatot és jellemformáló erővel is bíró akaratot kifejlesztettük már magunkban. Persze az elmúlt generációknál ez már nem működött: a szülők a gyerekeket a fejlődésben szándékosan visszatartják, gyerekké nevelik őket felnőtt helyett, és a kamaszkornak gyerekes jellemmel, vágyakkal, elképzelésekkel mennek neki.

A gyerek értékrendjét viszont nem csak a szülei szabályozzák, hanem mindazok a felnőttek, akiket a tágabb környezetében lát. Ebbe természetesen beletartozik a virtuális világ is, a tévé és a média egyéb formái, melyek ma már sokkal nagyobb részben alakítják a felnövő gyerekek személyiségét, mint az arra hivatott szülők, nagyszülők és pedagógusok. Ennek nem elsősorban az az oka, hogy a gyerekek túl kevés időt töltenek a szülők társaságában és túl sok időt a tévé előtt, hanem az, hogy a tévé sokkal gazdagabb ingerforrás! Egyetlen film megnézése több heti szülői mintát ellensúlyozhat. Az Internet pedig külön szót érdemel, mint a kétarcú óriás, egyszerre megmentőnk és gyilkosunk, a legszörnyűbb méreg, amelynek a mai tizenévesek (még egyszer: nekik már kialakult értékrenddel kéne bírni, melyen csak finomítgatnak az „önkeresés” által!), sőt még a kisebb gyerekek is áldozatai, ugyanakkor csak és kizárólag ebbe a méregbe (lehetetlenül alacsony arányban) van odakeverve a gyógyszer, amely a normalitásba visszavezethetné őket.

Sajnos kevesen ismerik fel, hogy ezek a kezelhetetlen, flegma, semmiben sem hívő és semmi iránt tartósan nem lelkesedő, de hirtelen impulzusoktól oktalanul fellángoló, tudatosan hatalmas egyéniségre törekvő, de tudat alatt iszonyatos beilleszkedési vágytól szenvedő, „kallódó” tizenévesek lennének ideális esetben a „visszanevelő programok” elsőszámú célpontjai! Hiába, sokkal egyszerűbb adott esetben szerencsésebb nevelést kapott huszonévesekkel szót érteni és nagy összhangban bólogatni, hogy mi aztán tudjuk az igazságot! Pedig azokat kellene megszólítani, akik még nem tudják, csak azokat nagyon nehéz – és persze mivel az ember minél idősebb, annál nehezebben változik a világképe, nem elsősorban az idősebb generációk érdekelnek minket, hanem a gyerekekre és a tizenévesekre kellene koncentrálni minél több energiát! Sajnos gyakori tapasztalatom, hogy ők „egy másik interneten” vannak, mintha egy párhuzamos világban élnének – a világháló hiába egységes, nem is érzékeljük egymás létét sem…

S így a záró gondolat: azoknak a tizenéveseknek, akik már kezdenek ébredezni, akik már olyanokat elolvasnak, mint pl. a 2012 Blog :), hatalmas felelősségük van az „igeterjesztésben”, akár tudnak róla, akár nem: hiszen ők vannak napi szintű kapcsolatban a többiekkel korosztályukban, ők beszélik a nyelvüket, ők ismerik a hétköznapi gondolataikat, érdeklődésüket kitöltő dolgokat, így csak ők tudják megszólítani a többieket – kockáztatva ezzel természetesen a szociális öngyilkosságot, a teljes kirekesztődést. De tapasztalatból írom: ha hagyod, hogy felnőjön körülötted egy abnormálisan működő generáció, akkor végül vagy te is abnormálissá formálod magad, vagy ígyis-úgyis kirekesztett leszel!

89 komment

Címkék: gyerek szülő büntetés gyerekek iskola tanár nevelés tiltás kamaszkor felnőttek pedagógia pedagógus

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekneve.blog.hu/api/trackback/id/tr806226091

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

PrágaGyár 2009.11.15. 13:20:51

'Igeterjesztéssel', moralizálással nem fog senki semmit sem elérni. Legfeljebb az fog az ilyenekre figyelni, aki egyébként is ezeket akarja hallani. Ilyenből meg nagyon kevés lesz: a médiában csilliárdbilliókat költenek igazi figyelemelterelő cukormázbevonatok kifejlesztésére. Moolah lemez megvan?

2012 Blog 2009.11.15. 14:19:55

Akkor akasszuk fel magunkat, mert úgyis úgy lesz, ahogy lesz. Megvan.

PrágaGyár 2009.11.15. 14:35:50

Nem. :) Annyi előnyünk azért lehet, hogy ezek a médiagépezetek aggyal hatnak szívre, ami zajosabb, és szegényesebb, mintha szívből nyitnál szívhez. Amíg morálokat, értékrendeket adunk a felnövő generációknak, azok mind agyi dolgok. Az agy pedig gyakran legjobb indulata ellenére is félreért dolgokat. Nincs rosszabb, mint amikor valaki egy keserves áron megtanult leckét ért félre. Ha együtt tapasztalunk, együtt játszunk és indulunk gyermekeinkkel újjászületni újra felfedezni a világot - nap mint nap! - sokkal előrébb leszünk. Egy elme gyakran félreért dolgokat. Olyanról még nem hallottam, hogy egy szív félreérzett volna.

2012 Blog 2009.11.15. 14:52:28

Én meg még nem láttam olyat se, hogy egy szív ne érzett volna félre pontosan ugyanannyira, mint amennyire a hozzá tartozó elme félreértett.

Diodara 2009.11.15. 16:17:48

19 évesként kellően kirekesztettem már magam a társadalomból a fura, rasszista, anarchista, antiszemita, forradalmista, gonosz gondolataimmal. :)) Igazán nem az ilyen emo-girlnek öltözött nyálfiúk vannak elveszve, mert őket még helyrebillenti egy istenes pofon az élettől. Azok reménytelenek, akik már az alkohollal, fűvel, cigivel szétkapták néhány év alatt az agyukat/testüket. És ragaszkodnak egy olyan életmódhoz, ami nem igazán illeszthető be az általunk normálisnak tituláltba, még ha legbelül esetleg el is ismernék, hogy hát még sem olyan jó ez.

cath 2009.11.15. 17:09:12

többet vártam ettől a szülói progamozás bejegyzéstől... 1. az ember személyisége alapjaiban 3 éves korára kialakul! Ezt még ilyen olyan hatások finomítják meg minden, de az hogy milyen ember lesz, olyan egyszerű dolgokon múlik, hogy pár hónapos korában időben és szeretettel ki vannak-e elégítve a szükségletei vagy sem. Azaz kap eleget enni, fogják a kezét, hagyják aludni amikor álmos, hagyják nézelődni amikor nézelődni szeretne, stb. A legtöbb alkoholista pl. oda vezethető vissza hogy a "szopás":) időben egyszerűen nem adtak elég időt neki szopni. Azaz maradt a vágy és a kielégítetlen szükséglet, amit vitt tovább és tovább a közben azért fejlődő személyiség: ovis korában egyszerűen csak ujjat szop, később meg felvesz egy szájjal kapcsolatos rossz vagy káros szokást, esetleg valami más "megnyugtató" káros szenvedéllyel helyettesíti. 2. Akire fel lehet nézni, és tisztelni lehet, azt tisztelik is. Én mint életfogytig tanuló látom: egy-egy tanár körül még él az a bizonyos tisztelet levegő, amit senki, még a folyton csalók és puskázók sem bontanak meg. Viszont ezeket a tanárokat a társadalom és a tanári "elit" lenézi vagy épp csak mosolyogva szánja... vagyis a legendás tanárurat egy egy évfolyam akiket tanít, tisztelik, de amúgy meg a sarki boltos is röhög a háta mögött ,hogy kopott öltönyben vásárol...Szóval a tisztelet igenis a társadalomtól is függ: amit a társadalom nem ismer el (anyagilag is!), nem értékel, ott nehéz csak a karizmatikus személyiséggel kivívni a tiszteletet a gyerekek körében pl. 3. net média. Mindenki tévedésben van a hatásával. Én felmértem. Igaz vidéken. De nagyvárosokban. (pest ebből a zsmepontból valószínűleg kivétel). A média és a tévé csak arra van hatással, akire a szomszéd börtöntöltelék is hatással lenne, mert utat keres és mert nincs példaképe a családjából vagy baráti köréből. És még az ilyenek is igyekeznek a pozitív példákat "kedvencnek" kinevezni és nem a negatívakat. A gyerekek (12-14 éveseket néztem) csak közel harmada nem talált példaképet, vagy nagyon nagyon önmaga akar lenni. Nos ők a kallódók, hisz nincs mintájuk, vagy az a mintájuk, hogy bármilyenek akarnak lenni, ami nem "normális"-azaz nem látható sem családban sem médiában. A drogok meg ilyenek szerintem nem példa útján terjed, hanem pont azért mert ezek a fiatalok felnőnek úgy hogy érzik érzékelik, kutyába se veszik őket és semmi perspektívájuk a jövőre nézve. Mert bizonytalan. Persze nem lehet mindent bebiztosítani, de az ember azért egy alapvetően állandóságra törekvő lény: azaz akkor érzi magát jól ha tudni véli hogy lesz mit ennie, tud majd olyan dolgokat csinálni amit szeret, lesz valaki aki szereti őt (nem a pénzét vagy a pozicióját), stb. Nos ennek még csak az igérete sincs meg immár 20-25 éve a felnövekvő fiatalok életében...

balin 2009.11.15. 17:09:28

A gyerekekkel az a baj hogy mi már nem vagyunk gyerekek :)

sergi 2009.11.15. 17:40:57

Off kérdés következik:nagyon érdekelne mit gondoltok David Icke elméletéről.

2012 Blog 2009.11.15. 17:48:55

A hüllős cucc egy szándékos dezinformációnak tűnik nekem, hogy a mondandója többi részét hiteltelenné tegyék.

PrágaGyár 2009.11.15. 18:09:17

A szív akkor sem csinál ilyet: egy érzelem, ha meg van élve, az akkor meg van élve. Nincs benne hazugság. Egy érzelmet megjátszani meg lehet, de azt már az agy csinálja...legfeljebb még magának is hazudik és te a szívnek hiszed. A hazug alapokra helyezett érzelmekről pedig: azok is igazak. Legfeljebb károsak, de a hazugságra is csak az agy képes, és az zavar be.

PrágaGyár 2009.11.15. 18:15:03

Egy érzelem félreértéséről nem is beszélve, ahol már megint mi áll az útban...... Ezért van hatalmas előnye annak, aki szívből nyit szívnek, mint aki aggyal próbál manipulálni.

zip 2009.11.15. 20:10:00

Szívből szívbe viszont nem lehet tudatosan nyitni, mert nem valami logika vagy értelem útján cselekszel, vagy ha igen, akkor már nem is szívből nyitsz. A bejegyzéssel kapcsolatban: én is úgy vélem, hogy az akarat egy különleges, most még nem teljesen megértett jelenség, és aki tud bánni vele, előnyben van a többi emberrel szemben. Azt viszont nem értem, hogy miért kell olyan dolgokba is belevonni a mágiát, ahol valójában nincs is. Az embergyerek értelmi fejlődésére az antropológia mostanra már kielégítő válaszokat tud adni. Ajánlom nektek Csányi Vilmos Az emberi természet című könyvét.

sergi 2009.11.15. 20:35:34

Ha jól emlékszem a könyvében leirtakra ő maga nem is látott ilyen lényeket.

zui 2009.11.15. 21:29:19

A szülői minta napjainkra már nem bír akkora jelentőséggel, mint korábban. Egyre több családban jelenik meg a "feketebárány", aki ugyanolyan nevelésben részesül, mint a testvér(ei), mégis merőben más utat választ, mint ami az "elvárható" lenne. Szerintem a hozott program a döntő, amely akkor is lefut, ha az illető mindent megkap a "normális" életre. Ezek a gyerekek azért születtek le, hogy tükröt tartsanak a jelenlegi civilizáció orra elé. Ők az ébreszők, akik a szülőket és a nagyszülőket nagy fájdalmak közepette elindíthatják a helyes úton. Szar dolog arra rájönni, hogy hazugságban nőttünk fel, hazugak az álmaink és vágyaink, sőt mi több, mi is hazugok vagyunk. A végidőkben küldök néktek sok-sok tükröt, mely lelketeket mutatja, s minden egyes pillantás a tükörbe csak a fájdalmatok fokozza. Rájöttök arra, hogy az út, amelyen eddig jártatok csak tévedés, s most már azt is tudni fogjátok, hogy elkezdődött a felébredés.

zui 2009.11.15. 21:46:41

http://videa.hu/videok/film-animacio/david-icke-ki-iranyit-filmreszlet-As0dvFOu0kOCd0ln

zui 2009.11.16. 21:31:38

Tudom, hogy H1N1 ügyben itt már senkit nem kell kiokosítani, de ezt az intrjút érdemes megnézni. ( feliratos!) http://neoltsal.blog.hu/2009/10/28/breaking_interju_jane_burgermeister_rel_video

Diodara 2009.11.17. 00:01:37

A H1N1-el kapcsolatban azt kell mondjam: aggódik az influenza miatt? H1n1 almát! (kuruc.info humor) Komolyra fordítva. Én személy szerint azt látom, hogy a tervük beválni látszik. Mikor az egész hisztéria elkezdődött és David Icke, meg sok orvos elkezdett kampányolni ellene, akkoriban mutogattam sokaknak, hogy ez kamu és veszélyes. Mindenki azt mondta, hogy ja hát igen, én nem oltatom be magam. Mára viszont annyira megdolgozták az embereket, hogy sokan már úgy szólnak hozzám kérdő szemekkel, hogy "beoltsam magam szerinted?" És ha elkezdődik a halottak tömeges mutogatása a médiában, akkor annyi volt a történet. Az Ukrajnában pusztító járvány hatására is már rengeteg ember beoltatta magát. Viszont van egy központi probléma az ügyben: aki beoltja magát, azon mikor jönnek ki a tünetek, ha kijönnek? Mert ha ez 1-2 hét, akkor mindösszesen ki kell várnunk, hogy be tudjuk bizonyítani, ez az egész rossz és onnantól csinálhatnak akármit. Vagy ha nincs szó szándékos fertőzésről és csupán egy főpróbája ez az emberhülyítésnek, akkor nagyobb a veszély, mint gondolnánk, mert legközelebb mindenki boldogan ugrik a tű alá.

Palaca 2009.11.29. 06:26:28

Jöhet a H1N1 nyudodtan,nem félek oltás nélkül sem.A vírus fog majd belémhalni,s nem fordítva.Ha meg nem akkor meg legalább megúsztam a H1N9cfQ3JUJ-t ami még veszélyesebb mert megakadályozza az alkohol felszívódását.

cath 2009.11.29. 16:31:44

mi most voltunk influenzások. nem tudom melyik, de nem 2, csak 1 hét döglődés volt. Meg mondjuk jobban visszamaradt köhögés. (lehet benne leszünk a hiradóban ha szép csendben feldobjuk mégis a tapit).Az oltással az a gáz hogy 2-3 héttel a beoltás után véd. azaz akkor már mindegy, már ha véd egyáltalán. Mert én olyat is halottam hogy van a jóó oltás meg van a rossz. a rosszal oltják a lakosságot. :))). A rossz oltásban az még a jó, hohgy a higanytúlmennyiség mellett még pl a beoltott személy fertőzőképes lesz 2 hétig. Pont mintha beteg lenne... vagyis ha a lakosság felét sikerül beoltani, akkor az jó teszt egy járványterjedési kisérlethez. Mert akkor ők biztosan fertőznek és meg lehet nézni hpgy azon kívül még hányan és mennyire gyorsan lettek betegek. Ja és mi is orvosnál kaptuk el, mert boltban nem hiszem és a parkban meg játszótéren se smároltunk senkivel...

Palaca 2009.11.29. 17:23:41

A beoltott ember is fertőz ugyanúgy nem?Legfeljebb ő nem betegszik meg de egy ideig hordozza a vírust ami engem még megbetegíthet.Cath a higany miatt meg ne aggódj!1 hónapja távolítattam el a számból az amalgám töméseket /8-at/,na abban volt higany bőven.Nincs semmi bajom a fene sem esz meg.Pedig abból a higanymennyiségből kijött volna egy tucat lázmérő!

2012 Blog 2009.11.29. 18:09:34

Palaca: mit tetettél a helyére és miért?

Palaca 2009.11.29. 19:47:23

Fogszínű esztétikus tömésre cseréltettem.Azért mert utánnanéztem hogy a higany,ezüst,nikkel és a többi nehézfém biztosan nem tesz jót nekem ha folyamatosan oldódik ki a nyállal a tömésekből.Habár a híres patika.hu és még néhány gyógyszergyártóbarát honlapocska nem ajánlotta a töméscserét utalva rá hogy semmilyen káros hatása nincs.Csókolom, én meg úgy tanúltam hogy jól elvan a kis szervezetünk higany nélkül is.Esetemben 3hét alatt kicserélték az összeset és mit ad isten?Toxikus dekompenzációt.Az méregmegvonást jelent.Az alkesznél alkoholt,a drogosnál a drogot,a dohányosnál a nikotint,nálam a higanyt és ezüstöt követelte a szervezetem úgy hogy kemény fejfájással büntetett.4óránál nem voltam képes tovább aludni mert elmúlt a fájdalomcsillapító hatása,és kellett az újabb adag hogy létezni tudjak.3 hét alatt folyamatosan csökkent,már alig kell gyógyszert szednem.Azóta megtudtam hogy fokozatosan,lassan kellett volna megszabadulnom a tömésektől.A barátnőm is mondta hogy mennyivel jobb íze van a számnak,és én is érzem a kellemes enyhén édes tejes ízt.A galvanízmusról,és az ionvándorlásról már nem is írok semmit.Ha majd magassvérnyomásos beteg leszek nem a gyógyszert kívánom majd szedni.Helyette az okozóját szüntetem meg.

lololok 2009.11.29. 20:46:38

A nyálad elhanyagolható mennyiségű higanyt tud kioldani. Ezüstből még kevesebbet.

2012 Blog 2009.11.29. 21:23:42

A fogkefe mennyit bír lekaparni? És főleg mekkora mennyiség az, ami már nem elhanyagolható?

Palaca 2009.11.30. 02:03:23

Na itt a válasz:http://biologiaifogaszat.hu/amalgam.htm

Palaca 2009.11.30. 02:09:44

És itt a kontra:http://www.reggel.hu/index.php?apps=cikk&cikk=163512

cath 2009.11.30. 18:51:15

Nekem 15 éve vannak ezek a régi töméseim, és nem cseréltetem ugyanis az összes fehér- jóval fiatalabb tömésem már legaább egyszer kiesett. Ezek a régiek meg pont akkor oldódnak amikor cserélik őket :). Azaz ha egyszerre kicserélteted akkor tuti kapsz egy dózist. Évek során meg szép lassan ami esetleg oldódik a nyállal.... hát... nem hisze4m hogy abba fogok belehalni.

lololok 2009.12.02. 19:47:49

Hirtelen csak saccolni tudok. Olyan 30-50 ppm (Hg) lehet a nagy eséllyel halálos dózis. Ha 80 kg a testtömeged, az 240 - 400 mg-ot jelent. Nyílván ennek a felétől is meg lehet halni. Fogkefével kizárt, hogy levakarsz ennyit, mert annak meg kellene látszania a tömésen, nem beszélve arról, hogy az nem tiszta higanyból van. Más kérdés, hogy a májad mennyire gyorsan tudja ártalmatlanítani/milyen ütemben ürül a szervezetből. Én arra lennék kíváncsi, hogy egy tömés tömegcsökkenése mennyi mondjuk 10 év alatt. Én minimálisnak érzem (nyílván ilyen kis tömegeknél trükközni is kellene, hogy értékelhető eredményeket kaphassunk - pl. megfelelő módszerrel kellene lemarni az időközben rátapadt dolgokat, ami miatt az a sejtésem, hogy tömegnövekedés lenne, nem csökkenés). A Hg és Ag egyébként is eléggé nemes (termodinamikailag) fémek, amik szerves oldószerben köztudottan rosszul oldódnak. A tömés pedig direkt kopásállóra van tervezve, tehát ha a fogkefe a fogadat nem koptatja el, akkor esélyes, hogy a tömést sem fogja. De ez csak egy "józan paraszt ész" jellegű vélemény.

2012 Blog 2009.12.03. 13:15:35

Nyilván nem fog senki belehalni egy fogtömésbe, de az egészségkárosító dózis jóval kisebb is lehet. Főleg, hogy tudtommal a higany nagyon lassan vagy egyáltalán nem ürül ki a szervezetből.

lyippiaje 2010.07.15. 08:53:48

A fogtomesben talalhato higany szerintem olyan, mint a csapvizben talalhato fluor (sajnos nalunk fluorral kezelik a varos vizet). Az emberi testben egyiknek sincs SEMMI keresni valoja! Akinek pedig van meg amalgam tomese, ha teheti tavolittasa el oket, lehetoleg olyan fogorvossal aki tudja hogyan kell szakszeruen, anelkul hogy megjobban mergezze a pacienst es onmagat.

ssm55 2012.03.10. 14:32:03

17 évesként lehetetlen ilyet elolvastatni egykorúakkal. Egyrészt kötelességnek érzik, mert én kértem meg őket, és ők "a drága idejüket nem fogják ilyenekre pazarolni", másrészt teljesen érdektelenek ez iránt. Amikor én elkezdtem foglalkozni az ébredéses dologgal, azért mehetett könnyen, mert az égvilágon senki sem kért meg rá, egyszerűen ráakadtam, megnéztem, érdekelt és itt ragadtam, aminek persze nagyon örülök. Csak szinte képtelenség továbbadni ezt a fajta felismerést. Nem tudom mi lesz így a világgal évtizedek múltán, szinte nem lesznek épelméjű emberek, kevesebb mint ma, pedig most sincs velük tele a Föld. Olyanról, hogy összefogás még csak nem is hallottak, kegyetlenül ÉN-központú mindenki (ja tényleg, a megasztárban meg a valóvilágban is csak 1 Maradhat talpon) Az oktatási rendszerről pedig megint lehetne bőven beszélni.. Minden hazugságot tényként kezelnek, lehetetlen, hogy bárki tudjon arról, hogy esetleg van másik lehetőség.. például evolúció kontra teremtés. Egy ősleves az öregapánk, milyen jó nekünk.. Ha meg felhozod az órán, hogy "na de tanárbá' kérem, az lehet hogy az nem úgy van", akkor én leszek a hülye, meg a rossz. Volt egy tanárom, aki mesélt a 9/11-ről, az EU-ról, stb, aztán egyszer csak eltűnt. Remélem nem az idegosztályon kezelik, de kitudja.

2012 2012.03.10. 14:38:42

"17 évesként lehetetlen ilyet elolvastatni egykorúakkal. Egyrészt kötelességnek érzik, mert én kértem meg őket" - pedig ez a bejegyzés tulajdonképpen jó nagy szülő- és tanáralázás. :) Lehet, hogy így is kell nekik felvezetni, akkor ráharapnak...

Inlakesh 2012.03.10. 15:20:00

"Nem tudom mi lesz így a világgal évtizedek múltán, szinte nem lesznek épelméjű emberek, kevesebb mint ma, pedig most sincs velük tele a Föld." A magam részéről minden nap mondok egy imát, sokkal többet úgy sem tudok tenni azokért, akik önmagukért sem hajlandóak tenni.

ssm55 2012.03.10. 16:39:46

Inlakesh, örülök a hozzászólásnak. Magam is hasonlóképp teszek, illetve hiszek a Bibliában, mert ha igaz, és nagyon úgy tűnik, hogy igen, akkor a Jelenések könyve a szemünk előtt zajlik. Annak a lényege pedig egyértelmű: mi fogunk nyerni :)

Inlakesh 2012.03.10. 18:47:33

ssm55: Azért javaslom, hogy az ószövetséget tedd félre, és csupán az újszövetséggel foglalkozz. Van egy táltos ismerősöm, aki azt állítja, hogy az ószövetség igazságtartalma csak 20% körül van, míg az újszövetségé nagyjából 80%. Bár nem tartom őt tévedhetetlennek, de például az időjárás előrejelzése elég pontosra sikeredett a múltkor.

emjé 2012.03.10. 20:36:08

Az ószövetségi 20% nagyjából rendben is volna, de az is csak azért, mert "hozott anyagból" dolgoztak. A többivel meg nem kéne nagyon dicsekedniük. Na de ha az Újszövetségből kivonjuk a cucc 50%-át kitevő szentpáli - leánykori nevén Tarzusi Saul rabbi - és hellenizált zsidaj hitsorsosainak (Lukács evangéliuma és a szintén lukácsi Apostolok cselekedetei) irományait, hát ember legyen a talpán, aki kisillabuzálja a maradékból Jézus Mester tanítását.

emjé 2012.03.10. 20:37:14

Helyesen: kisillabizálja

ssm55 2012.03.10. 21:15:52

Az ószövetséget nem is nagyon olvasom, de ami ott van, annak a lényegét nagyjából ismerem. Teremtés, özönvíz, jövendölések, "xy nemzette yx-et" stb. Nos, ebből a teremtés és az özönvíz itt szerintem be van bizonyítva: http://www.teremtes.com/letoltesek.php Az első részt megnézte egy ismerősöm (25 éves), utána az első kérdése annyi volt, hogy hol lehet Bibliát venni. A jövendölések is szintén már beteljesedtek, csak Jézus második eljövetele, és az azt körülölelő időszak nem. De valószínűleg rövid időn belül az is be fog. A bibliai végidőket éljük, ha igaz a Biblia, és ezek után, miért ne lenne az? A most élők közül senki nem volt ott, amikor leírták, senki nem volt ott, amikor az eddigi események megtörténtek. Pont úgy lehet igaz, mint ahogy nem, hit kérdése. egy cikk a Bibliáról, érdemes elolvasni: http://idokjelei.hu/2011/01/a-legcsodalatosabb-konyv/

emjé 2012.03.11. 12:33:04

"http://idokjelei.hu/2011/01/a-legcsodalatosabb-konyv/" Áááádehogy... ez egy egyáltalán nem elfogult 'evangéliumi keresztény' oldal...:-) Ennyi erővel a Németh Sándorral is polemizálhatnál a cionizmusról. Miért jó neked, ha - mindenféle perspektívát nagyvonalúan mellőzve - a Bibliával magyarázod a Bibliát?

gyuff 2012.03.11. 13:37:36

a biblia kevésbé tartható hitelesnek mint azt az utóbbi pár ezer évben gondoltuk.. pl.: az "Ószövetséget" nem Mózes kezdte el leírni hanem i.e. 4 körül ha jól tudom Ezsdrás, ráadásul a legtöbb ember azt gondolja, hogy az ószövetség, nem más mint Jahve és a zsidók között megkötött egyesség (szövetség ládája)[ezt még magasrangú keresztények is benézik], holott az egyesség az emberiségnek szólt a szivárvánnyal - tehát még a Bibliához sem konzisztens a véleményük - az ószövetséggel kapcs-ban nagyvonalakban még megemlíteném a hitelesítését, egy egyszerű mai példával: (szülő kontra gyerek) ha nem viselkedsz jól (értsd: nem böfögöd vissza amit én vagy a tanár mondunk), nem nézhetsz tévét:) ha nem viselkedsz jól, nem olvashatod a bibliát -> bűnös vagy, a te nyelveden nem hallgathatod a bibliát stb stb...

ssm55 2012.03.11. 15:43:18

emjé Miért, mivel magyarázzam? Nem elég bizonyíték az, ami oda van írva? Amíg nem találunk bizonyítékot arra, hogy a Biblia hamis, addig szerintem az a legjobb, ha hiszünk benne. Továbbra is ajánlom ezeket a videókat. http://www.teremtes.com/letoltesek.php Az idők jeleiről pedig senki nem mondta, hogy nem keresztény oldal..persze hogy az, egyszerűen a ma történő eseményeket a Bibliában leírtakkal hasonlítja össze. Illetve - mivelhogy keresztény oldal - még jó, hogy olyan tartalom is található ott, melyek a kereszténység alapjáról szólnak. gyuff azt remélem te sem gondolod komolyan, hogy Kr.e. (legyen i.e.) 4 körül kezdték el írni? elég hamar összedobták, mit ne mondjak.. amúgy meg a Bibliában a könyvek nem a megírás alapján vannak időrendbe rakva, hanem a történések szerint. Elég hülyén nézne ki, ha a Teremtés az ószövetség közepén lenne..

emjé 2012.03.11. 16:47:23

"Nem elég bizonyíték az, ami oda van írva?" Az asszony tegnap egy kölcsönkapott Príma Konyha magazinból kimásolt egy muffin receptet. Még út közben rám telefonált, hogy vigyek haza vajat, tejfölt, fehér és étcsokit. Ott hagytam a kibaszott Lidl-ben (az esett útba) ezerötszáz forintot csak azért, hogy saját maga konstatálja, hogy amit ezekből sütött, az épp olyan kommersz szar, mint amihez addig nem kellett vaj, tejföl meg a kétféle csoki.

gyuff 2012.03.11. 17:59:29

ssm55: tanulj meg olvasni: azt mondtam, ie.4sz körül kezdték el LEírni(teológusoknak így tanítják) és ezt tényként fogadják el a Biblia kutatók is ("Az írás tudománya ugyan már Kr.e. 4000-3000 táján jelen volt az ókori keleten, de az Ószövetség zsidó könyveinek lejegyzése csak körülbelül a Krisztus előtti első évezred derekán, a királyság idején kezdődhetett meg, amikor a héber társadalom eljutott arra a fejlettségi szintre, hogy egybegyűjtse és leírja az ősi hitvallásokat.") "Elég hülyén nézne ki, ha a Teremtés az ószövetség közepén lenne.." :) szerintem így is elég "hülyén" néz ki az ószövetségi kozmológia, (mind a mellett hogy megpróbálták fenntartani a kontinuitást) emiatt és a hitelesítés miatt van benne a sok nemzettség tábla

ssm55 2012.03.11. 18:04:33

ennél erősebb visszavágást vártam.. csak amit a Bibliából fogsz kisütni, az nem lesz egy olyan kommersz szar, mint amit a saját erőlködésedből fogsz :) Akkor úgy mondom: Nem elég bizonyíték az, ami oda van írva? A jövendölések beteljesedtek, a teremtés bizonyítva, az özönvíz bizonyítva. Amit Jézus tanított, az semmiképpen sem válik károdra, akár hívő vagy, akár nem. És egy muffin receptet, vagy egy Príma Konyha magazint a Bibliával messze nem lehet összevetni.

gyuff 2012.03.11. 18:35:31

"Nem elég bizonyíték az, ami oda van írva?" a válasz továbbra is: NEM

emjé 2012.03.11. 19:25:27

Nálam a kommersz szar ott kezdődik, ahol Mózes egy hórebhegyi munkamegbeszélésről hazatérvén (hóna alatt a kőbe vésett direktívákkal, többek közt: ne ölj!) lemészároltat a fajtájából olyan harmincezer körüli példányt.

emjé 2012.03.11. 19:28:16

Pardon: "csak,, háromezret...

Vándorr 2012.03.11. 19:28:21

ssm55: " a teremtés bizonyítva, az özönvíz bizonyítva" Teremtés és özönvíz rengeteg nép mitológiájában és szent könyvében megtalálható. Ettől még a Biblia nagyon nem lesz hiteles forrás. Amit szerintem érdemes tudni, vagy legalábbis átgondolni a Biblia kapcsán: Először is, az ószövetség és az újszövetség egymástól független egységekként kezelendők, az ószövetség Jahve és a zsidók kalandjait írja le, míg az ószövetség teljesen másról szól, mást neveznek benne Istennek (Atyának) stb. A kanonizáció során annyi dolog került ki, ill. kerülhetett átírásra a Bibliában, hogy gyakorlatilag azt magyarázol bele, amit akarsz. Linkelek két videót/előadást, amelyeket szeretném, ha végignéznél/hallgatnál. Az első egy 1 órás "teremtéstörténet" ill. történelem angol nyelven, meglehetősen szórakoztató és amennyire lehet, tömör formában előadva. Helyet kap benne Jézus is többek közt. Sok dologban egybevág a 2012 blog által közvetített teremtéstörténettel is. Nem tudhatom, hogy mennyi igazság van benne, de az biztos, hogy sokkal inkább egyben van, mint mondjuk a Biblia önmagában: http://www.youtube.com/watch?v=U8NNHmV3QPw A másodikhoz nem kell tudni angolul, ez egy előadás arról, hogy miért kell óvatosan közeledni a Bibliához a jelenlegi formájában, tulajdonképpen ez az, ami most jobban ideillik: http://vilagvege.net/irasok/avatara-ami-a-bibliabol-kimaradt Nem akarok semmilyen nézetet rád erőltetni, de ha kezdetnek ezeket megnézed/meghallgatod előítéletek nélkül, akkor talán elgondolkodtatnak kicsit.

2012 2012.03.11. 19:48:48

Kicsit több tiszteletet kérek mások vallása iránt, és kicsit kevesebb elfogultságot sajátunk iránt. Fűstölög az esélyegyenlőségi ombuccmann kéménye (fő a tolerancia).

emjé 2012.03.11. 20:25:39

Hát hadd főjön...:-) ssm55 saját bevallása szerint: "ennél erősebb visszavágást vártam.." nem is olyan biztos, hogy szövegértelmezési, teológiai vagy forráskritikai purparléra vágyik...

ssm55 2012.03.11. 21:14:12

na igen, meg van írva, hogy "üldözni" fogják a hívőket, semmi gond, annál jobb ;) gyuff: örülök, hogy kijavítottad magad a válaszodban, de az eredeti üzeneteben az az "sz" betű valahogy hiányzik, akárhányszor átolvasom. Mózes oké, hogy megöletett ott egy kisebb embertömeget, de maga Isten mit csinált az özönvíznél? 8-an élték túl.. oké, hogy a törvény csak ezután jött, de olyan embert nem fogsz találni, akinek nincs bűne, annak ellenére hogy ismeri a 10 parancsolatot vagy nem. Dávid királyt is fellehetne hozni ilyen példaként mint Mózest, elvégre megölte Góliátot..meg a paráznaság sem állt tőle távol Vándorr, köszi a linkeket, az angolt nem értem, a másikon lehet gondolkozni, mint ahogy lehet 2012blog írásain is, de én kitartok a Bibliába vetett hitem mellett. mindenbe bele lehet magyarázni a rosszat. ettől függetlenül teljesen oké, hogy lehetnek benne hibák, elírások, semmi sem teljesen tiszta emjé, nem vágyok semmire, felőlem le is zárhatjuk a vitát. örülök, hogy 17 évesen ilyen reakciót ki tudtam váltani emberekből, ebből is csak tanulok, és megerősít hitemben a bibliagyalázás. valamit mégiscsak jelent az emberek életében, ha ennyire ellene vannak. de minden csak hit kérdése, ha hiszel, vesztenivalód nincs.

Vándorr 2012.03.11. 21:33:22

ssm55: " az angolt nem értem, a másikon lehet gondolkozni, mint ahogy lehet 2012blog írásain is, de én kitartok a Bibliába vetett hitem mellett" Egy ilyen mondat után gyakorlatilag nincs értelme az eszmecserének. Tehát "lehet gondolkodni", de te inkább nem gondolkodsz, mert szerinted a vak hit mindent megold. Ilyen hozzáállással gyakorlatilag fölösleges bárhova is írnod, mert nem vagy befogadó semmi olyanra, ami nem egyezik azzal az egyébként rendkívül hiányos világnézettel, amit a Biblia jelenlegi formájában átad. Mi itt az igazságot keressük, mert az igazság tesz szabaddá. Ahhoz, hogy az igazságot keresd, nyitott elmével kell rendelkezni, vagy ahogy Buddha mondta: "legyen mindig üres a poharad". "de minden csak hit kérdése, ha hiszel, vesztenivalód nincs." A hitnek hatalmas ereje van, de hitet akármire lehet alapozni, nem csak igaz dolgokra. A hit ettől függetlenül működni fog. Szerintem ha félsz, vagy "lusta vagy" keresni az igazságot, azzal igen sokat vesztesz. Minimum egy életet. "örülök, hogy 17 évesen ilyen reakciót ki tudtam váltani emberekből" Tehát csak trollkodni jösz ide?:) Viccet félretéve: Az életkorod sok mindent megmagyaráz, szerintem úgy 5-6 év múlva (de lehet, hogy csak később) sok mindent másképp fogsz látni. 17 évesen én sem voltam még tisztában azzal, hogy milyen temérdek információhoz lehet hozzájutni a világunkról. Egyébként én is kereszténynek születtem, 16(!) éves koromig még "hittan órákra" is jártam, amit egyébként nem bánok, mert a kereszténység által manapság tanított erkölcsi normák teljesen rendben vannak, csak éppen az az óriási probléma, hogy nagyon sok dologra nem adnak választ, és nagyon sok dologban hiányosak. Amikor az ember ráeszmél ezekre a hiányosságokra, akkor kezdi el a mélyebb válaszokat keresni, és akkor jön rá, hogy a kereszténység ma ismert formája mennyire kicsi, már-már "jelentéktelen" darabja a hatalmas kirakósnak.

ssm55 2012.03.11. 22:04:04

Tudom, hogy nagyon fiatal vagyok, látom magamon, hogy mennyit változtam pl. 13-14 éves koromhoz képest is. Örülök, hogy már ilyen fiatalon ezeket olvasom, és arról nincs szó, hogy nem vagyok befogadó ilyenekre, mert bennem van, és próbálom összerakni a nagy képet. Amíg nem sikerül, addig kitartok a hitem mellett. Fél éve találkoztam először ilyen csoportokkal mint ti, és ebből csak tanulni tudok. Nyilván ez nem megy hetek alatt, hogy annyi ismeretem legyen, mint akik például csak azt a blogot olvassák a kezdetektől. Egyelőre a legnagyobb gondom az iskola, ahol teletömnek sok hülyeséggel, és azt is kénytelen vagyok tanulni. A trollkodásos vicced bejön, sajnos hajlamosak az emberek a korosztályomat kicsinek nézni az ilyen dolgokhoz, aztán csodálkoznak, hogy hát milyenek a mai fiatalok.. Ha ilyen helyeken elfogadnák őket, és leszólás, belekötés helyett segítenék őket, talán másképp állnának a dolgokhoz. "kereszténység ma ismert formája" A ma ismert formája..ez is kulcsa lehet az egésznek. Vagy nem.. Ha már ajánlottál előadásokat, hadd tegyem meg én is. Az előző hozzászólásaimban már beírtam többször is, lehet meg is nézted, ha nem, itt találod meg őket: http://www.teremtes.com/letoltesek.php A Föld kora, Az éden kertje, illetve a Kérdések és feleletek 1-2. amiket ajánlok, bár nagyon hosszúak, de lehet belőle tanulni. A Bibliának valóban csak nagyon kevés részét érinti részletesen, apróbb idézetek találhatók az egész könyvből, de a leglényegesebb dolgok ezek. emjé! Fel keltetted érdeklődésemet a Mózes féle gyilkolással kapcsolatban, gyorsan át is olvastam a részt, de én nem találtam benne öldöklést. Viszont ha csak megint nem tudok olvasni, ahogy már megvádoltak feljebb, én kérek elnézést. De nyilván akkor is Isten "kérte" meg, hiszen amíg 40 napig a hegyen volt, addig a nép bálványistent öntött. Várom a bibliai részletet a háromezrek lemészárolásáról :)

Vándorr 2012.03.11. 22:23:31

Én a részemről nem érzem, hogy lenézően kezeltelek volna, sőt... segíteni próbáltam azzal, hogy belinkeltem 2 előadást is, amire annyit reagáltál, hogy "lehet gondolkodni, de te kitartasz a hited mellett". Lehet, hogy én értettem félre, de ebből nekem az jött le, hogy hát köszönöd szépen, de ezt most kihagynád. A Föld kora előadást én láttam régen. Pár dologra rávilágít, de azért nem úgy van minden, ahogy ők szeretnék, hogy lásd. Ez tipikus példája annak, hogy cáfolunk valamit, és ezt a cáfolatot már bizonyítéknak tekintjük a saját teóriánkra, holott szó sincs erről. Csak egy kiragadott példa: Attól, hogy bebizonyítjuk, hogy az özönvíz megtörtént (ha jól emlékszem, ez benne volt abban az előadásban), és a Bibliában is szerepel, még egyáltalán nem bizonyítjuk azt, hogy minden igaz, ami a Bibliában van. Vagy ha igaz, még messze nem biztos, hogy teljes, és nincs valaki kénye-kedve szerint összeollózva az egész (mert hogy össze van), és nem biztos, hogy úgy kell értelmezni, ahogy az egyház szeretné, hogy értelmezd. Amolyan "1 bites" gondolkodásra vall az, hogy ha valamiről bebizonyítjuk, hogy nem igaz, akkor csak egy alternatív igazság lehet. A dolgok nem ilyen egyszerűek. Egyébként olyan könyvet is tudok neked mutatni, ami az egész Bibliát az elejétől végéig úgy értelmezi, hogy földönkívüliek látogatásáról van benne szó, és nagyrészt totál értelmes sztori jön ki belőle. Ha érdekel: http://www.2000ad.uz.ua/ Fontos: Ha ajánlunk valamit megnézésre, az nem feltétlenül azt jelenti, hogy 100%-ban egyetértünk vele, vagy hogy bármilyen mértékben meg vagyunk győződve annak igazságtartalmáról. Én ezt a könyvet is, és az előző előadásokat is elsősorban gondolatébresztőnek szánom. Egyébként szerintem az már önmagában jó dolog, hogy 17 évesen ilyen dolgokat olvasol. Ha ezt kritikus, de mégis "nyitott" elmével tudod csinálni, akkor szerintem jó úton jársz, és idővel talán azt is megérted, hogy miért beszélünk úgy pl. a Bibliáról, ahogy. Nem gyalázza senki, de ha kicsit kritikusabban közelítesz felé, akkor előbb utóbb tisztán kijönnek benne az ellentmondások, amelyeket fel kell oldani.

Vándorr 2012.03.11. 22:30:36

Szerintem egyébként az egyik legnagyobb gond az, hogy a keresztény egyház, és sok más vallás is a félelmedre épít. Ami még lejött nekem a mondandódból, az az, hogy azért hiszel, mert szerinted ha hiszel és nem volt igazad, az még mindig jobb, mintha nem hiszel, és nekik volt igazuk. Tehát bebújsz valamelyik oldal mögé, hogy biztonságban érezd magad. Félelem, semmi más. Egy félelemre épített hitrendszer nem lehet igaz. Az igazságot viszont nem kell félelemre építve támogatni, mert az igazság az ott van. Felhígítani és elhomályosítani lehet, ahogyan azt teszik is, de kiirtani nem.

ssm55 2012.03.11. 22:42:40

Valóban félreértetted, csak máshogy. Rád egyáltalán nem gondoltam, amikor azt írtam, hogy leszólják a fiatalságot, illetve főként nem erre az oldalra gondoltam, mivel ide a napokban kezdtem el hozzászólni. Ez a könyv érdekesnek tűnik ;) Attól függetlenül, hogy Isten földönkívüli, mindenképp izgalmas lehet. Most éppen nincs is nagyon olvasnivalóm. A Gondviselés mindig segít..haha.. Mindenesetre köszönöm. A könyvet is, és minden tanácsot.

Vándorr 2012.03.11. 22:47:25

A könyv egyik nagy hiányossága egyébként az, hogy ugyan rávilágít pár érdekes dologra, de messze nem ad teljes képet, sőt, a "valódi", kozmikus istenre nem tér ki, csak arra, hogy az emberiség teremtője nem a kozmikus Isten. Spiritualitás pedig egyáltalán nincs benne, de ezért mondtam, hogy nem kell mindent 100%-nak venni, amit olvasol. Gondolatébresztőnek jó, ennyi. Egyébként szívesen.

ssm55 2012.03.11. 22:48:39

A saját hitemet nem a félelemre építem, az csupán egy gyengécske érv volt. Saját hitemet a szeretetre, az Isten-másik ember-én sorrendre próbálom alapozni. Érdekes út, ami előttem áll, de úgy érzem jó helyre sodort az élet, vagy valami/valaki.. :)

Vándorr 2012.03.11. 22:58:40

"Isten-másik ember-én" Na és mi van akkor, ha feljebbről nézve mindhárom fogalom valójában egy...?:)

ssm55 2012.03.11. 23:10:13

Érdekes feltevés, pontosan nem is értem mire gondolsz. Viszont akkor tévedés van, de legalább nem esek bele az én-központúságba, amit ma tapasztalok szinte mindenhol. Leírhatnád, hogy mit értesz azon az "egy"-en valójában, aztán én is megkérdezem: Na de mi van ha nem egy? :)

Vándorr 2012.03.11. 23:23:02

Nem tudom, hogy ki tudnám-e fejteni érthetően, mert ez már kicsit "elrugaszkodottabb" dolog, mégis sok igazság van benne. Jézus is mondott pl. olyat, hogy "Amit a legkisebb testvéreim közül eggyel is tettetek, velem tettétek". Illetve, a másik hasonló elv, ami azt hiszem elhangzik a Bibliában is, hogy csak olyat tegyél másokkal, amit szeretnél, hogy veled is megtegyenek, olyat pedig ne tegyél, amit nem szeretnél, ha veled is megtörténne. Ez szerintem ahhoz próbálja hozzásegíteni az embert, hogy ne azért ne tegyen rosszat másokkal, mert fél a büntetéstől, vagy mert egy felsőbb hatalom ezt parancsolja, hanem belássa, hogy saját magának is árt, mert tulajdonképpen minden egy. Minden Istentől, vagyis Istenből származik, és előbb-utóbb minden vissza is tér hozzá, avagy belé (most a kozmikus Istenre gondolok, amit/akit nem lehet pontosan definiálni, hiszen töredékét sem tudjuk emberként felfogni). Minden dolog egy kis "szelet" Istenből, és Jézus is pont ugyanannyira volt Isten fia, mint Te, vagy én. A különbség csak annyi, hogy ő ezzel tisztába került, és megpróbálta ezt a tudást átadni az embereknek, hogy ezzel megváltsa őket, és megmutassa a "továbbvezető utat". Most ez így kicsit soknak meg zagyvaságnak tűnhet egyszerre, de olyan talajra tévedtünk, ahol nem igazán lehet egyszerűen és érthetően fogalmazni. Viszont ajánlom olvasgatásra a blog cikkjeit (is), például a 32. számút: Az Úr és az Atya, avagy miért nem beszélt Buddha Istenről? (tartalomjegyzékben megtalálod). Ezután (vagy előtt) még az Univerzum, ill. "Az emberiség eredete II: A teljes igazság" bejegyzést is ajánlom, még ha elsőre nem is tisztul le minden teljesen.

Vándorr 2012.03.11. 23:26:33

...nem fogalmaztam pontosan Jézus kapcsán. Tehát ő nem itt került tisztában isteni mivoltával, hanem már eleve ezzel a szándékkal jött/küldték ide, hogy rendet tegyen.

st.anger 2012.03.12. 01:26:46

most az jutott eszembe, hogy ha isten tényleg olyan hatalmas, miért kellett zsarolással rávenni a fáraót, hogy elengedje a zsidókat? gyakorlatilag az összes csapás a népet sújtotta igazán. aztán ott van még a gyerekgyilkosság. na arra mi szükség volt? a zsidók istene egy sunyi kegyetlen gyerekgyilkos, akinek annyi hatalma sem volt, hogy szemtől szembe lenyomja a fáraót, inkább aljas módon, sumákban ártatlan gyerekeket gyilkolászott, mert ÖSSZESEN ENNYIRE FUTOTTA NEKI! fantasztikus mentalitása legkedvesebb népcsoportjában is megmutatkozik, amint azt a mellékelt ábra mutatja, lásd: a közel-keleti történelem kb 70 utolsó éve.

Vándorr 2012.03.12. 01:47:24

st.anger: Én azt nem értem, hogy ha te már egy jó ideje olvasod a blogot, akkor ez hogyhogy csak most jutott eszedbe, mikor ezek a dolgok kb. feketén-fehéren le vannak írva a blogon is?:) (Talán az "Úr és az Atya" bejegyzésben....)

st.anger 2012.03.12. 02:08:14

nem azt írtam, hogy csak most jöttem rá :) ahogy olvastam a hozzászólásokat ez jutott eszembe. na jó egy kicsit felhúztam magam az előbb... ssm55 -nek szólt. de! valójában nem hiszem, hogy egy szó is igaz lenne az egészből. ha figyelmesen olvasod a bibliát, észre fogod venni, hogy tele van olyan epizódokkal, amik mind rossz példák a krisztusi világnézet tekintetében. ott van például a midianiták esete. néhány zsidót meggyőztek (nem erőszakkal), hogy az ő világnézetük jobb, kvázi áttérítették őket a saját vallásukra. erre mit talált ki "isten"? mindet meg kell ölni, még a karon ülő fiúgyermkeket is, csak azokat a lányokat hagyták életben, akik még nem voltak férfival, őket elhurcolták szolgának. népirtás. ennyi. tudod mi volt a valódi ok? ha csak egy férfi vagy fiúgyermek is megmarad, joga lett volna elégtételt venni a zsidókon és visszakövetelni a vagyont, amit elraboltak a népétől. inkább megöltek mindenkit, a biztonság kedvéért. na, ehhez kell csak igazán gyávának lenni; gyereket ölni, mert ha felnő esetleg bajt okozhat. de a fent említett dávid király is megéri a pénzét, akit egyébként a zsidók szentnek tartanak. már a góliáttal való párbajnál is csalt, később pedig mikor király lett, betojt az ellenségtől és a tábornokát küldte csatába maga helyett, míg ő elbujdosott. aztán hálából addig ügyeskedett, míg valahogy eltehette láb alól, mert kellett neki felesége. kibaszott nagy hős...! ezek valójában mind tanmesék a tudjukkik számára. tanmesék arról, hogy hogyan lehet BÁRMI ÁRON, életben maradni. mindezt vallási köntösbe öltöztetve, hogy nehogy emiatt lelkifurdalása legyen a díszes bagázsnak. az ószövetség egy szekta morálját közvetíti, melyet azóta vallásnak neveznek. olvasd egy kicsit figyelmesebben a bibliát és rájössz, hogy az ószövetségnek semmi köze a krisztusi tanításhoz. legfeljebb annyi, hogy épp az ellentéte. az újszövetség valódi üzenetét bármely vallásba be lehet integrálni, minden gond nélkül. nem elgondolkodtató egy kicsit, hogy minek kellett milliókat lemészárolni azért, hogy a zsidó mitológiát ráerőltessék az emberiségre? illetve akire csak lehetett. krisztus valódi követőit meg mind eltüntették a tanaikkal együtt. nem fura, hogy a biblia több mint 1500 éve van terítéken, mégsem tűnik fel a tömegeknek mennyire képmutató és ellentmondásos az egész?

st.anger 2012.03.12. 02:17:42

feni megszólalásom is annak szólt, akinek ez a meglátás még újnak hat. egyébként részemről nem erről a blogról származik. azt a bejegyzést amit említettél valszeg olvastam, csak már sokkal régebben. jók ezek az írások, a legfőbb értékük az, hogy elgondolkodtatóak, de ettől függetlenül nem hiszem azt, hogy a 2012blog lenne a végső válasz - ha érted mire célzok :)

Inlakesh 2012.03.12. 08:52:28

Végső válasz? Miért, mi a végső kérdés?;)

gyuff 2012.03.12. 10:34:41

a galaxis utikalauz szerint a végső kérdés megtalálása miatt építették a Földet:)

Vándorr 2012.03.12. 10:38:27

st.anger: Mintha kicsit túlzott jelentőséget tulajdonítanál a választott népnek, pedig ők csak egy részei a történetnek, úgy, hogy nagy részük nincs is tisztában a sztorival. Most nem fogok tudni minden forrást felsorolni (én sem csak 2012blogot olvasok), de pár év alatt olyan kép állt nekem össze, amibe teljesen belefér a Biblia, nem gondolnám, hogy teljes kitalációról van szó. Csak az értelmezése az, ami eléggé félresiklott. Az Ószövetség arról szól, hogy valaki(k) idejött(ek) isten(eke)t játszani, közülük volt egy Jehova, aki a zsidókkal paktált le. Az, hogy ő nem isten, teljesen levágós a tulajdonságai alapján (haragvó, féltékeny stb.). Később jött Jézus, akik megmutatta ugyan a fényt az alagút végén, viszont a végső Bibliából igyekeztek minden olyan tanítását kihagyni, ami ártalmas lehet a hataloméhes egyházatyákra nézve. Ettől függetlenül még így is maradtak Jézustól származó hasznos tanítások a Bibliában, de sajnos a legtöbb embernek ennyitől nem áll össze a kép, és bár a jóság/szeretet/stb csomagot megkapják, de saját maguk eredetével, az élet és halál körforgásával nem kerülnek tisztába, és rengeteg félelmük marad.

gyuff 2012.03.12. 11:08:10

ha már felhoztátok a témát, íme egy részlet az újszövetségből amiben Jiza leosztja a zsidó főpapokat(sokan ismerik de azok kedvéért akik nem): 31. Monda azért Jézus a benne hívő zsidóknak: Ha ti megmaradtok az én beszédemben, bizonynyal az én tanítványaim vagytok; 32. És megismeritek az igazságot, és az igazság szabadokká tesz titeket. 33. Felelének néki: Ábrahám magva vagyunk, és nem szolgáltunk soha senkinek: mimódon mondod te, hogy szabadokká lesztek? 34. Felele nékik Jézus: Bizony, bizony mondom néktek, hogy mindaz, a ki bűnt cselekszik, szolgája a bűnnek. 35. A szolga pedig nem marad mindörökké a házban: a Fiú marad ott mindörökké. 36. Azért ha a Fiú megszabadít titeket, valósággal szabadok lesztek. 37. Tudom, hogy Ábrahám magva vagytok; de meg akartok engem ölni, mert az én beszédemnek nincs helye nálatok. 38. Én azt beszélem, a mit az én Atyámnál láttam; ti is azt cselekszitek azért, a mit a ti atyátoknál láttatok. 39. Felelének és mondának néki: A mi atyánk Ábrahám. Monda nékik Jézus: Ha Ábrahám gyermekei volnátok, az Ábrahám dolgait cselekednétek. 40. Ámde meg akartok engem ölni, olyan embert, a ki az igazságot beszéltem néktek, a melyet az Istentől hallottam. Ábrahám ezt nem cselekedte. 41. Ti a ti atyátok dolgait cselekszitek. Mondának azért néki: Mi nem paráznaságból születtünk; egy atyánk van, az Isten. 42. Monda azért nékik Jézus: Ha az Isten volna a ti atyátok, szeretnétek engem: mert én az Istentől származtam és jöttem; mert nem is magamtól jöttem, hanem ő küldött engem. 43. Miért nem értitek az én beszédemet? Mert nem hallgatjátok az én szómat. 44. Ti az ördög atyától valók vagytok, és a ti atyátok kívánságait akarjátok teljesíteni. Az emberölő volt kezdettől fogva, és nem állott meg az igazságban, mert nincsen ő benne igazság. Mikor hazugságot szól, a sajátjából szól; mert hazug és hazugság atyja.

Vándorr 2012.03.12. 11:15:46

Jézus itt kéri azt, hogy forduljanak el az ószövetségi "istenüktől". Többek közt ebből is világossá kéne válnia, hogy az ószövetség nem a kozmikus istenről szól, de ez mégis nagyon keveseknek esik le...

ssm55 2012.03.12. 11:16:42

Én most inkább elbújok, elolvasok mindent, aztán összerakok egy képet.. Az ószövetséget soha nem tartottam a legjobb könyvnek, arra ennyi idős fejjel nem gondoltam, hogy különbözik az Isten az Istentől, az Úr az Atyától, vagyis értitek, pedig tényleg tökegyértelmű. Ez az Atlantiszos dolog akár lehetne egy jó kis mese is, bár annál azért többnek tűnik, de tényleg olyan hollywoodi sci-finek tűnik első ránézésre :) Ja és most kérek elnézést mindenkitől, akit zavar, hogy egy suttyó fiatal rögtön letegezi. :) Aki változtatni akar, csak szóljon, bár szerintem így könnyebb a társalgás.

gyuff 2012.03.12. 11:29:18

jó olvasást:) még valami: a következőkben hanyagoljuk egymás szapulását, amit az irányító régió oly elégedetten figyel és inkább próbáljunk meg, a körülményekhez képest összetartóak lenni (mivel nem ismerjük úgy egymást mint régen + irányitók bevezették a jelenlegi gondolkodásmódot és igencsak hiányos tudással eresztik össze az embereket-> élveznék a tehetetlen tömeg önmarcangolását - ne adjuk meg nekik az élvezetet)

ssm55 2012.03.12. 11:32:52

Igen, elnézést amiért elhamarkodottan, szinte semmit sem figyelembe véve írtam a fentiekben. Fiatal vagyok, de legalább rájöttem, hogy hülye voltam. Két cikket olvastam el azóta, meg Jim Marrs könyvét kezdtem meg, és nagyon változott a véleményem az egész "igazságról", vagy mi :) Köszi nektek, jó ez a hely :)

2012 2012.03.12. 11:38:11

Jim Marrs könyvének majd a vége lesz izgi, ott írja le a teremtéstörténetet (mert ugye visszafelé halad az időben a jelenkortól).

ssm55 2012.03.12. 11:48:18

Ezekkel a szabadkőművesekkel, meg titkos társaságokkal nagyjából képben vagyok, szóval számomra is csak a vége lesz az új, de ugye ismétlés a tudás anyja, "jó" ezekről is olvasni. Egyébként valakinek megvan nyomtatva? Mert én csak előjegyzést találtam, rendelni képtelenség(Vaterán van 10ezerért), csak PDF-ben töltöttem le.

st.anger 2012.03.12. 12:40:03

" Mintha kicsit túlzott jelentőséget tulajdonítanál a választott népnek" természetesen a bibliai történetek egy része nem saját kútfőből származik, hanem az ősi közel-keleti kultúrák mitológiája, némileg az igényekhez alakítva. ha megnézed, a kivonulást, a 40 éves vándorlást, meg ami közben történt, láthatod, hogy ez egy szelektálási, beidomítási folyamat. ez a zsidók vezetőinek szól, amelyben lefektetik, hogyan bánjanak a "népükkel". eredendően egy szekta lehetett, vagy egy nemzetség, amely kidolgozott egy közösségi életstílust, annak morális és vallási tekintetében is. na ez lett a tórában közvetítve, ami kb. a bibliai ószövetség. ennek részletezése és további instrukciók a talmud nevezetű irományban találhatók. a sumér, akkád, babiloni, egyiptomi és egyéb közel-keleti népek mítoszai, történelme, vallása azért került bele, mert abban az időben ezek voltak az elfogadott "valóságok", a történelem. szóval kellett bele némi "igazság" is, egyfelől azért, hogy hihetőbb legyen, másfelől azért, hogy elrejtse a valódi üzenetet. ettől függetlenül persze tudat alatt mindenkinek sugallja a maga szellemiségét, aki hajlandó azonosulni mózessel, vagy dávid királlyal. én nem hiszem, hogy mózes létezett, vagy a kivonulás valaha is megtörtént volna, sőt még dávid király létezésében sem vagyok biztos. de abban igen, hogy milyen morális nézeteket közvetítenek. hogy mindezen dolgok mögött milyen rendű és rangú szellemi hatalmasságok munkálkodnak, azt nem tudom. azt látom, hogy a zsidóság mindig is a legmagasabb szinten lévő uralkodó elit sorai közé próbált befurakodni, illetve azt szolgálta. ugyanis erre lettek kitenyésztve/beidomítva; hogy egy zárt, szoros közösséget alkotva, egyfajta irányítói szerepet töltsenek be. már az ókorban is jelen voltak szinte mindenhol és az összetartozásuk és önzésük olyan erőssé tette őket, hogy fegyverek nélkül is képesek voltak háborúkat indítani és meg is nyerni azokat, a kereskedelem és a pénz hatalmával - szívesen is alkalmazták őket a királyok és a főnemesek. persze idővel mindig túllőttek a célon és akkor jött a dádá. ezért halljuk azt, hogy "szegény" zsidókat folyton csak üldözték - mégpedig nem más, mint a vallásuk miatt. most, hogy a zsidó pénzemberek gyakorlatilag átvették a vezetést a világ nagy része fölött és a szabadkőműves tanokkal belehülyítették a nem zsidó értelmiség és arisztokrácia nagy részét a cionizmusba, látható, hogy hogyan tölti be a zsidóság az eredetileg rá osztott szerepet, hogy irányítsa a többi embert. azt azért még hozzátenném, hogy nem minden zsidó hajlandó ezek szerint a normák szerin élni. őket nem is segíti a közösség. másfelől - ez főleg régen volt így - azokat akik megpróbáltak nyíltan szembeszegülni, kiközösítették, ami a középkorban egyenlő volt a halállal, vagy legalábbis a nyomorúságos élettel. szóval az "antiszemitizmus" is egy módszer arra, hogy valamelyest egyben tartsák a közösséget. erre jó példa magyarország. itt már 20 éve sikítoznak, hogy mekkora baszott nagy antiszemitizmus van, miközben még egy zsidónak sem görbült meg egy haja szála sem, sőt a vezető szerepeket is ők, vagy a csatlósaik töltik be, mind a kereskedelemben, a politikában, vagy a "kultúrális" életben. nem véletlenül járnak rendre raportra a miniszterelnökök a dohány utcába. de a félelem elég volt, hogy némileg összerántsa a zsidóságot és kiszakítsa a magyarságból, ahová a többségük a komcsi rendszer alatt már majdnem teljesen beintegrálódott. az egész történelmük erről szól. akik nem tudtak együttműködni, azok kihullottak, így nem csak kulturálisan, de genetikailag is beléjük van kódolva ez a viselkedésforma - tenyésztés. na, kb. ezt gondolom én a "választott" népről. persze ez is csak egy nézőpont, lehetne még más oldalról is vizsgálni a dolgot. aki többet akar tudni a zsidókról, annak ajánlom izrael shahak - zsidó vallás, zsidó történelem című művét. bár szerintem bölcsebb lenne a magyar (ős)vallással és történelemmel foglalkozni inkább.

st.anger 2012.03.12. 12:47:38

"...Jim Marrs könyvét kezdtem meg..." honnan töltötted le? nekem is kéne.

ssm55 2012.03.12. 13:23:30

Jim Marrs: https://skydrive.live.com/?cid=a2cce619c971672d&id=A2CCE619C971672D%21134 Ha esetleg kell a Szabadítsuk fel a Földet is, az itt van fenn, letölteni nem tudtam: http://books.google.hu/books?id=C7Y-DQIJbaYC&pg=PA3&dq=Szemr%C3%A1d+N%C3%A1ndor+%26+Benyovszky+M%C3%A1t%C3%A9:+Szabad%C3%ADtsuk+fel+a+F%C3%B6ldet!&hl=hu&sa=X&ei=ycpdT46qEc3AtAbu8vj_Cw#v=onepage&q&f=false

M.A. 2012.03.12. 14:09:45

A Google könyvek természetesen nincsenek fenn teljes egészében. Nánditól megrendelhető a Szabadítsátok ki Willyt :) pdf-ben valami 1000 ft alatti összegért, a papírpéldányok már elfogytak.

emjé 2012.03.12. 14:46:40

"Köszi nektek, jó ez a hely :)" Az öreg székelyt megkérdezik: aztán mondja Ábris bá', hogyha meghal, hová szeretne kerülni, a mennyországba, vagy a pokolba-é? Vakarja piszokul a fajét az öreg, aztán kiböki: Hát a mennyországban erőst jó a klíma, de a pokolban azért mégiscsak jobb a társaság...

ssm55 2012.03.12. 17:31:53

Ezzel remélem nem azt akarod mondani, hogy ez a hely a pokol :) Segítőkészségre értettem, amit ott tanúsítottak néhányan. Egy ember mennyről és pokolról beszélgetett az Úrral. - Jer, lásd a poklot! – mondá az Úr. Beléptek egy terembe, ahol jó néhányan ültek körül egy pörkölttel telt, hatalmas üstöt. Csonttá-bőrré soványodtak, az arcuk kétségbeesett. Mindegyikük kanalat tartott a kezében, mellyel az üstbe nyúlhatott, de a kanál nyele sokkal hosszabb volt, mint a saját karjuk, így nem tudták a szájukba tenni az ételt. Leírhatatlanul szenvedtek. - Most jer velem a mennyországba! – hívta a férfit egy idő múlva az Úr. Egy másik terembe jutottak, pontosan olyanba, mint az első: ugyanaz a húsos üst, ugyanolyan sok ember, ugyanolyan hosszú nyelű kanalak. Csakhogy itt mindenkin látszott, hogy boldog és jóltáplált. - Nem értem – csodálkozott a férfi. – Miért boldogok ezek és miért nyomorultak amazok a másik teremben, ha egyszer minden ugyanaz. - Ó, ez igazán egyszerű – mosolyodott el az Úr. – Az itteniek megtanulták etetni egymást.

st.anger 2012.03.13. 16:07:22

kösz a linket!

emjé 2012.03.13. 20:55:29

Áááá, ezt nem akarom elhinni. Az Úr ott jár a pokolban, és egyikre sem szól rá, hogy figyelj már gyökér, fogd azt a kanalat egy kissé lejjebb...

Inlakesh 2012.03.13. 21:26:18

emjé, én ezt Buddhával ismerem, és ott bizony a karjuk helyén van maga az evőeszköz, amit természetesen a karjukkal ellentétben nem tudnak meghajlítani

Vándorr 2012.03.13. 23:16:54

Buddhával érdekes, tudtommal ő sosem beszélt mennyről és pokolról... amúgy én is keresztény környezetből ismerem.

emjé 2012.03.14. 00:00:59

Nem kell mindjárt Buddha után kiabálni, ha valaki véleményez egy jámbor példázatot, amiben az Úr egy V.I.P. vendég társaságában csak úgy lazán elsiklik holmi pokolbéli kellemetlenségek felett...

ssm55 2012.03.14. 13:49:48

Valószínűleg éppen azért vannak kellemetlenségek (és ezért nem szólt nekik az Úr, hogy fogják lejjebb a kanalat), mert a pokol erre való. Ha ők is megtanulják etetni egymást, akkor mi értelme lenne? Még jó, hogy nem szólt nekik.. ha úgy lett volna, akár mehettek volna a mennybe is. Persze ez csak a történetnek a kivesézése, de szerintem nincs értelme annak, amit mondasz.

emjé 2012.03.14. 16:18:21

Csak szemétkedtem.
süti beállítások módosítása