HTML

A Játék Neve: Föld

Ez a blog arról szól, hogy hogy működik a világ valójában. Túl a látszatokon, a manipuláción, a mindent átszövő hazugságon és felelősséghárításon. A jelenkor eseményeinek mozgatórugóival is foglalkozik, ahogy a régmúltba is tapogatózik visszafelé, egészen az emberi lét kezdeteiig. Mindez egy sokéves kutatómunka eredményeire támaszkodik. A blog korábban "2012 blog" címen működött a blogol.hu szerverén. Kapcsolat: blog2012 kukac freemail ponnt hú!

Friss hozzászólások

  • Lazur: @Nikiló: www.youtube.com/watch?v=TQcqOW39ksk Apropó, és az már smafu, hogy a kínaiak azért akarnak... (2023.09.15. 00:32) Emberek, Irányítók és a Háttérhatalom
  • Gergő92: Nem csak én szoktam néha felnézni ide. :) (2023.01.18. 00:00) Mire készülnek a Marson?
  • Lazur: Ez egész friss: futureofhumanity.report/en www.youtube.com/watch?v=MYJFc3vA6N4 Csak a rotary klu... (2023.01.10. 18:29) 2019
  • Lazur: Szűk tíz évbe telt, de lassan a híradóba is bekerül ahogyan Kínában készülnek a cellák. www.youtu... (2022.12.05. 01:07) AUTOKRÁCIA (szerk)
  • Gergő Bohrát: A mostani események fényében bár 10 év késéssel, vagy inkább több, de csak efelé haladnak a dolgok... (2022.04.23. 22:12) A Jobbik és az Irányítók
  • Lazur: 2012 helyett 2021, de itt a mátrix 4. része: www.youtube.com/watch?v=JQVHrXek73E (2021.12.17. 20:30) Előadás videó - A Mátrix-trilógia (szerk)
  • Kápráz: ...Történt egyszer, hogy Noé szőlőt telepített, de a bortól megrészegedvén meztelenül feküdt sátrá... (2021.12.11. 21:02) Előadás videó (szerk)
  • maztro: @Gergő Bohrát: Szeretnek minket behúzni a csőbe, a cikk lényegében minden pontján prezentálja azt,... (2021.08.26. 05:03) Menetrend (szerk)
  • dangbird: Új nagy ívű, félelmetes novella a személyes blogomon: marioatreides.blog.hu/2020/01/06/nem_tehete... (2020.01.06. 10:36) Olyan, mintha
  • dangbird: ferfiakklubja.hu/fk_magazin/az_fk_noi_tamogatoi_korebol/amikor_nem_fogadjuk_el_a_ferfi_es_no_kozot... (2019.11.13. 10:09) A házasságról

Utolsó kommentek

Gondolatok a Jud Süss című filmről

2009.10.06. 11:22 dangbird

A következő bejegyzés 3 hónapja született. Eddig nem tudtam hova beilleszteni a blogba, de most itt a lehetőség.

Előrebocsátom, nem vagyok „antiszemita”. Azonban elfogulatlanul tekintek a zsidóságra és manapság ez már önmagában elég az antiszemitizmus vádjához.

Gyerekkoromban sosem értettem, miért tiltották be a Mein Kampfot. Ha tele van ostobaságokkal, gyűlöletes és visszataszító eszmékkel, elolvasása inkább csak jobban eltántorítaná az embereket a náci birodalom alapeszméi vagy hasonló eszmerendszerek követésétől, nem? Miért nem tanítják inkább az iskolában, ha egyszer olyan fontos emlékezni, unos-untalan emlékeztetni, önmagunkat, egymást, hogy mi hova vezetett a múltban?

Nos, ez a film nagyjából azért van betiltva, mint amiért a Mein Kampf is.

A hivatalos verzió szerint azért, mert náci propaganda, és a könnyen befolyásolható embereket rossz és ártalmas következtetések levonására késztetné, torz világképet alakítva ki bennük.

A valóságban pedig azért, mert valójában nem arról szól, mint amiről mondják nekünk, hogy szól. Nem a náci eszmék „tézisfilmje”, parabolája.

Azokról szól, akik betiltották…

…És nem, nem „a zsidókra” gondolok.

A „Jud Süss”-ökre gondolok, arra a kicsi de annál hangosabb kisebbségre a zsidóságon belül, akik önjelölt szószólói a zsidóknak, akik saját céljaik érdekében semmilyen eszköztől vissza nem riadva használják ki nem csak a többségi társadalmat, melynek levakarhatatlan parazitái – de magát a zsidóságot is. Nem azok a zsidók ők, akik a Talmudot esténként forgatták annak idején – hanem azok a zsidók, akik Talmudot írták.

Nem kívánok azzal foglalkozni, hogy mennyi valóságalapja van a történetnek – „a zsidók” szerint semennyi –, mondjuk csak azt nagyvonalúan, hogy annyi, mint a Schindler listájának… Teljesen mindegy, hogy megtörtént-e, mert megtörténhetett volna, sőt ma is megtörténhet, mi több, meg is történik, mint látni fogjuk, olyan teljességgel, hogy ha ezt előre látták volna a III. Birodalom illetékesei, azok a bizonyos gázkamrák talán a valóságban is megépültek volna.

Aki nem látta a filmet, lényege röviden annyi, hogy 1733-ban egy Josef Süss Oppenheimer nevű zsidó kereskedő „diszkont áron” ékszereket ad el a württembergi hercegnek, de a kedvezményért cserébe bebocsátást kér Stuttgartba és személyes audienciát a hercegnél. (A zsidókat ekkor még nem engedték be Európa nagyvárosaiba, a filmből az is kiderül, hogy jó okkal.) A herceg egy joviális, de hirtelen természetű alak, konok, buta, hájfejű – tökéletes célpont. Jud Süss behízelgi magát a kegyeibe, miközben újabb és újabb kölcsönöket ad neki, majd a tartozásért cserébe tíz évre Württemberg közútjait kéri kölcsön, és meg is kapja. (Itt jön be a herceg ostobasága, egy kicsit is éleslátó uralkodó ennél a kérésnél azonnal felköttette volna a zsidót.) Innentől Süss a herceg „pénzügyi tanácsosa”, udvari pénzcsináló zsidója lesz, majd pénzügyminiszter, a herceg legfőbb bizalmasa – és a gyakorlatban hátsó irányítója. Az udvari erkölcsöket lerontja, a két hatalmi pólust, a Tanácsot és a herceget egymás ellen hangolja, miközben fokozatosan erősödő elnyomást, majd katonai diktatúrát épít ki Württembergben. Csak a szerencse menti meg a svábokat a polgárháborútól: a nyílt ellenállás kirobbanásakor a herceg váratlanul meghal, a hatalmat a Tanács veszi át, és halálra ítélik Süsst.

Ami igazán érdekes a filmben, az az, ahogy a zsidóság egészét ábrázolja. Semmiképpen nem pozitív alakok, de éles kontraszt rajzolódik ki Jüd Süss és az őt készségesen kiszolgáló Lévi nevű zsidó, valamint az átlagos zsidók között. (Egy, a zsidókat kategorikusan gyűlölő és kiirtani akaró birodalom propagandaminisztere miért is finanszírozott egy ilyen filmet?) Akkor kezdtem határozottan gyanút fogni, hogy a film üzenete összetettebb a vártnál, amikor a rabbi felbukkant a történetben. Ellenszenves kis figura, neandervölgyi-fejformával, mogorva és harsány gesztusokkal – de mikor konfrontálódik Süssel, első dolga kioktatni viselkedéséért, hivalkodó életmódjáért, s hogy beleavatkozik a gójok államügyeibe. Egyáltalán nincs ínyére, hogy Süss machinációiban szerepet vállaljon. (A film vetítése közben a helyiségben tartózkodott egy nálam sokkal zsidóellenesebb személy is, és ő is megjegyezte hangosan: na, ebbe a rabbiba legalább szorult egy kis emberség.)

Süss mindig ugyanazzal szereli le a zsidókat – mint amivel a gójokat is: hogy mindent, amit csinálok, értetek csinálom. Miközben valójában mindenki, zsidó is, sváb is, az ő útjának egyengetésén fáradozik, Württemberg egészének megszerzése felé. Számomra ő testesíti meg azokat a zsidókat, akik miatt „antiszemitizmus” létezik, a rabbi pedig a zsidóság egészét. Nem tetszik neki, amit Süss csinál, de ismeri a talmudi törvényeket, így nincsenek határozott erkölcsi kifogásai a gójok elleni akciókkal szemben, pusztán idegenkedik a témától; Süss viszont kész helyzetek elé állítja őt, így végül, saját érdekében – mármint a zsidó kollektíva érdekében – kénytelen inkább támogatni őt.

Ami a zsidóság vesztét okozni fogja egyszer, az pont egyik legpozitívabb tulajdonsága, a végtelen összetartás. A havrosz, amely a tökéletes hátteret biztosítja a feltörekvő Jud Süssöknek, az elvegyülő rejtőzködés lehetőségét, hogy a gójok ne tudják a látszólag egynemű, hasonló életmódot folytató és azonos normákat követő zsidóságból kiválogatni őket, így egyetlen válasz marad: a zsidók kollektív megvetése. Ennek pedig egyenes következménye: a havrosz további erősödése, a Jud Süssök védő szárnyai alá való behúzódás, akár tudatlanságból, félelemből, vagy éppen haszonlesésből – a gój minél jobban gyűlöli a zsidót, Jud Süss épülő hatalmának annál stabilabb tömegbázisa van!

A Jud Süssök ilyetén módszertanát leplezi le ez a film, segítséget ad felismerésükben – ezért tiltották be, semmi másért. A történet előrehaladtával pedig egyre szembetűnőbb a XVIII. századi Württemberg és a XXI. századi Magyarország közötti párhuzam. Először is légy nagyvonalú! Hitelezz korlátlanul, visszafizetési garancia és határidő nélkül, csábítsd az államot pazarló költekezésre, verd adósságba – majd tedd rá a kezed valamire, ami nélkül a gazdaság működésképtelen. Ez lehet az energia, a pénzkibocsátás, az ipari tőke, a víz, a termőföld vagy éppen az infrastruktúra, mint a film esetében (vagy ezek bármilyen kombinációja). Közben terjessz kozmopolita és szabad erkölcsű eszméket, a társasági eseményeket, udvari táncmulatságokat alacsonyítsd húspiaccá, s főleg nevelj hedonistát, kapzsi pénz- és kéjsóvárt a vezető(k)ből – majd, amikor az ujjaid köré csavartad ő(ke)t, ültesd saját embereidet a hivatalokba, ahova csak lehet… és kezdődhet a teljes lakosság kizsigerelése.

Ja hogy lázonganak?

A vetítés közben akkor tört ki az össznépi felkiáltás a helyiségben, mikor Jud Süss javasolta a hercegnek, hogy kérjenek kölcsön katonákat Würzburgból. Itt már nem lehet nem észrevenni, 2006 kölcsön-katonáiról van szó, de ma már írásos nemzetközi megállapodás is létezik a kölcsönös rendőri segítségnyújtásról, össznépi felkelések esetére.

(Októberi frissítés: tessék utánanézni, mi az a velseni szerződés! Reflektál ez a rádió 2. adásában elmondottakra is, hogy az EU-nak nincs rendőri ereje. Most már van…)

A módszereik nem sokat változtak 300 év alatt… leszámítva annyit, hogy már nem léteznek zsidó-ellenes törvények sem, amelyeket meg kellene kerülniük; a holokauszt-mitológiának köszönhetően védett fajtává nyilváníttatták magukat, s így felküzdötték magukat arra a szintre, hogy a trónon már nem hájfejű hercegek ülnek, akiket körültekintően manipulálni kell, hanem saját embereik, a Lévi-féle zsidók, Gyurcsányok és Bajnaik, akik örömmel asszisztálnak Jud Süssnek, talán nem is a pozícióért, a pénzért, a kiváltságokért, mint inkább azért az örömért, hogy mások felett zsarnokoskodhatnak, hogy valakiknek érezhetik magukat attól, hogy mások életét lehetőségük van megkeseríteni. Egyetemes emberi tulajdonság ez, ha gójban tör felszínre, akkor BKV-ellenőrnek megy, ha zsidóban, akkor miniszterelnök lesz belőle, ennyi a különbség.

Végezetül lássuk a zsidóság kiválasztottságának gondolatát a rabbi és Süss egyik párbeszédének fényében: Süss azt mondja, bár a csillagoknak nem parancsolhatunk, de az embereknek igen, ha elhitetjük velük, a csillagok útja irányítja a sorsukat, a csillagok útját pedig az Úr akarata! Mint a bejegyzés elején utaltam rá, értelemszerűen a Jud Süssök írták a Talmudot is és minden olyan ősi iratot, amely a zsidókat választott népnek nevezi, s amely tejjel-mézzel folyó kánaánt ígér nekik „majd egyszer”, ahogy Süss is ezzel hitegeti a rabbit, hogy támogatását elnyerje. (Württemberget természetesen „a zsidóknak” akarja megszerezni, nem önmagának – á dehogy.) Ha a zsidók hisznek abban, hogy istenük a világ többi népe, a gójok feletti uralomra rendelte őket, bár a hajtóerő legtöbbjükből ugyanúgy hiányozhat az efféle törekvésekhez, mint bármely más néphez tartozó átlagemberekből, de a törtető, hangoskodó, egyszer könyörgő, másszor követelőző, egyszer alázatos, másszor fosztogató zsidó „elitre” úgy fognak tekinteni, mint az Úr akaratának végrehajtóira, s támogatni is hajlandóak őket, főleg, ha személyes hasznuk is származik belőle. Ez az „elit”, a megátalkodott Jud Süssök kara nem azért jut magasabbra, mint az átlagember, mert kiválóbb képességei vannak, csak a hajlandóság több benne, az erkölcsi gátak hiányoznak. Az ő felemelkedésükkel együtt jár a havrosz által a többi zsidó (legalábbis jelentős részük) felemelkedése is – és máris visszaigazolódott a prófécia, növekszik a hatalmunk, mégiscsak tényleg kiválasztottak vagyunk!

Ideje lenne annak, hogy a zsidók ezt végre felismerjék, hogy elkezdjenek önkritikát gyakorolni: hogy ne támogassák fajtársaikat válogatás nélkül, pusztán nemzetiségi vagy vallási szolidaritási alapon: hogy megnézzék, ki az, akivel közösséget vállalnak, s az tényleg érdemes-e rá! Hiszen végül mit nyernek egy Süss Oppenheimer messiáskodásának támogatásából? Egy pár hónapra beengedik őket Stuttgart falai közé, 500 000 tallérral lehúzza őket a fő szélhámos a katonai költségek finanszírozására, és végül a Tanács ismét kihajítja őket a városból, immár „örök időkre”, tanulva abból, hogy mi lett a következménye annak, hogy egyetlen zsidót beengedtek a falaik közé. Mert amíg a zsidók eltűrik önmaguk között a Jud Süssöket, sőt, támogatják őket, addig mindig megvetés fogja sújtani fajtájukat a többi nép részéről. Mert aki közülük beszivárog valahova, és bentről megnyitja a kapukat a többieknek, az mindig Jud Süss, és a vége mindig ugyanaz lesz: vagy csak ő nyer, vagy senki sem. Ebben a játékban hosszútávon mi csak veszthetünk – gój is, zsidó is.

Ezen kéne elgondolkodnia a XXI. századi zsidóknak. Jobban, mint valaha.

Vége a "zsidózásnak", remélem kibírható volt, mostantól más vizekre evezünk.

10 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekneve.blog.hu/api/trackback/id/tr436226103

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zui 2009.10.06. 12:16:15

Pontosan!!!! Minden rész csak akkor tudja a minőségét betölteni, ha az egészet szolgálja, s nem egy másik részt! ( Ez a beírás csúcsokat dönget!!!!)

zui 2009.10.06. 12:32:15

És itt van az a bizonyos EGO kutya is elásva. Ha az egészet szolgálom( nám! ), akkor nem érdekelne a saját felemelkedésem, hiszen az úgyis magától megtörténik(ne).Viszont ha a részt szolgálom, akkor az egyéni érdekből fakad.

PrágaGyár 2009.10.06. 13:11:07

Remek cikk! Egyetértek Zuival, hogy csúcsokat döntöget!

steinerista 2009.10.06. 13:17:17

Már megvan a film pár hónapja, de akkor meg is nézem. Aztán zsidótúladagolást kapok, kb két hónapja is kijött rajtam egy hitleri stigma, mikor túl sokat foglalkoztam velük. Nem vicc, a magam komolytalan módján, még mindig van egy pici nyoma :)

Jóska 2009.10.31. 18:29:50

Egy hibája van mind a cikknek, mind a filmnek: nem kell ahhoz Jud Süssnek lenni, hogy valaki ilyen legyen! Ha valaki ilyen, teljesen mindegy a származása, hiszen nem attól lesz aljas. Az Újszövetséget már biztos nem zsidók írták, de azért az is kiváló eszköz volt a nép szellemi elnyomására, amíg megvolt az egyháznak ehhez a hatalma! A püspökök, bíborosok, pápák sem hinném, hogy Jud Süssökből kerültek/nek ki, mégis nagyon szerettek(-nek), visszaélni a hatalmukkal! Ez most nem egyházellenes kirohanás akar lenni, világi példa is akad bőven, csak azért írtam az egyházat, mert annak tagjaira nehéz azt mondani, hogy "biztos az is zsidó volt, tehát mégiscsak egy újabb Jud Süss!".

2012 Blog 2009.11.01. 10:46:35

azért írtam az egyházat, mert annak tagjaira nehéz azt mondani, hogy "biztos az is zsidó volt, tehát mégiscsak egy újabb Jud Süss!" - meglepődnél... :) Egyébként nyilvánvaló, hogy nem csak a zsidók között vannak alávaló emberek, ezt ne kelljen a "polkorrektség" kedvéért mindig kihangsúlyozni. Ettől a film mondanivalója szerintem nem lesz hibás.

GAZSI 2009.11.09. 22:20:01

Istencsászár a gondolkodásmódod! Így tovább!

2010.01.26. 16:23:36

Despota a gondolkozásmódod!:D Jó kis elemzés,az az igazság,hogy nem fiktív a történet ! Még a wikipédián is fent van az eredeti eset, Jud Süss létezett,csak nem ez volt az eredeti neve :) Csak nem voltak héberek is a judeo kereszténység vezetői között? Meglepő.:D

Zarak 2010.08.09. 18:46:05

Egy érdekesség: Tudom nagyon megkésve írom ezt, de Londonban láttam egy zsidó imaházat, aminek ablakában a felirat kb. ennyit tesz: "A Cionizmus az egész zsidóság szerencsétlensége. Törekszünk felszámolására." (ők cionizmus-ként említik a jud süss-i viselkedést, ha jól azonosítom a kettőt) Additional information: I'm about to infiltrate...

loveb 2010.11.10. 21:04:35

A zsidónak Württemberg úthálózatára fáj a foga. A herceget meggyőzi: cserébe nem kér semmi mást, mint azt, 10 éven át szedhesse ő és tarthassa meg az út adóit. „Ha nem zsidó lenne…”- tűnődik hangosan a herceg. „Miért, tán a bécsi Lipót császárnak nincs pénzkereső zsidója?”-vágja vissza Oppenheimer. „A hatalom pénz.” De még mennyire. ( Megjegyzés. Valami ilyesmi történik ma hazánkban és a világban. A korábban közösségi pénzekből kiépített közösséget szolgáló közszolgáltatási rendszereket titokban vagy níltan, koncesszióba adják, majd végül egyszer, a köznép tudta nélkül, magántulajdonba csúsznak át. És akkor az eleddig ingyenes, vagy kevés térítési díj ellenében igénybe vett közszolgáltatások alapvető részei is igen drága, fizetős módon lesznek igénybe vehetők, máskülönben nem. És akkor már késő lesz. Halkan jegyzem meg, hogy nagyon gyors lótrappban efelé a világ felé haladunk. A globalisták legnagyobb bástyái, a WTO, a GATT, a Világbank, és egyéb szervezetek ezt készítik elő, és ma már nemcsak rémálom, vagy éppen nagyon is elképzelhető rémálom: egy muli giga cég lassan eléri, hogy az állam elé helyezzék. Erre meglesz a nemzetközi, és ezzel együtt a nemzeti jogforrás, és ha a multi nem az általa tervezett bevételt szedi be, akár az államot magát is beperelheti, és a mai kártyajárát ismerve, nyerni is fog. Hát ilyen világ felé haladunk, csak a terület már nem Württemberg méretű, és nem egy Oppenheimer-rel állunk szemben, hanem egy hatalmas „altató-orvos” csapattal, mindenféle nemzetközi szervezeteknek álcázva. Alszunk, alszunk, egyre mélyebben. A végén jégre tesznek.)
süti beállítások módosítása