HTML

A Játék Neve: Föld

Ez a blog arról szól, hogy hogy működik a világ valójában. Túl a látszatokon, a manipuláción, a mindent átszövő hazugságon és felelősséghárításon. A jelenkor eseményeinek mozgatórugóival is foglalkozik, ahogy a régmúltba is tapogatózik visszafelé, egészen az emberi lét kezdeteiig. Mindez egy sokéves kutatómunka eredményeire támaszkodik. A blog korábban "2012 blog" címen működött a blogol.hu szerverén. Kapcsolat: blog2012 kukac freemail ponnt hú!

Friss hozzászólások

  • Lazur: @Nikiló: www.youtube.com/watch?v=TQcqOW39ksk Apropó, és az már smafu, hogy a kínaiak azért akarnak... (2023.09.15. 00:32) Emberek, Irányítók és a Háttérhatalom
  • Gergő92: Nem csak én szoktam néha felnézni ide. :) (2023.01.18. 00:00) Mire készülnek a Marson?
  • Lazur: Ez egész friss: futureofhumanity.report/en www.youtube.com/watch?v=MYJFc3vA6N4 Csak a rotary klu... (2023.01.10. 18:29) 2019
  • Lazur: Szűk tíz évbe telt, de lassan a híradóba is bekerül ahogyan Kínában készülnek a cellák. www.youtu... (2022.12.05. 01:07) AUTOKRÁCIA (szerk)
  • Gergő Bohrát: A mostani események fényében bár 10 év késéssel, vagy inkább több, de csak efelé haladnak a dolgok... (2022.04.23. 22:12) A Jobbik és az Irányítók
  • Lazur: 2012 helyett 2021, de itt a mátrix 4. része: www.youtube.com/watch?v=JQVHrXek73E (2021.12.17. 20:30) Előadás videó - A Mátrix-trilógia (szerk)
  • Kápráz: ...Történt egyszer, hogy Noé szőlőt telepített, de a bortól megrészegedvén meztelenül feküdt sátrá... (2021.12.11. 21:02) Előadás videó (szerk)
  • maztro: @Gergő Bohrát: Szeretnek minket behúzni a csőbe, a cikk lényegében minden pontján prezentálja azt,... (2021.08.26. 05:03) Menetrend (szerk)
  • dangbird: Új nagy ívű, félelmetes novella a személyes blogomon: marioatreides.blog.hu/2020/01/06/nem_tehete... (2020.01.06. 10:36) Olyan, mintha
  • dangbird: ferfiakklubja.hu/fk_magazin/az_fk_noi_tamogatoi_korebol/amikor_nem_fogadjuk_el_a_ferfi_es_no_kozot... (2019.11.13. 10:09) A házasságról

Utolsó kommentek

A kommunizmus – szájbarágó gyorstalpaló

2009.05.08. 13:21 dangbird

Áthidalásként az előző két pont között, most magához a sátánhoz fogunk hozzányúlni, In Sorte Diaboli Leviathanicus, a kommunizmust fogjuk kitárgyalni.

Említettük korábban, hogy mennyire szükséges a hatalomnak az esetleg szóba jöhető, alternatív civilizációs formákat démonizálni, vagy félremagyarázással, vagy akár szándékosan félrevitt kísérletekkel. Az egyik ilyen félrevitt kísérlet a sokszor helytelenül kommunistának nevezett közép-kelet európai rezsim volt a XX. században, de erről majd a következő bejegyzésben.

Jelen bejegyzésünk mindösszesen egy szájbarágó gyorstalpaló, ahol triviális példán keresztül elmagyarázzuk, mi is lenne valójában a kommunizmus, és miért nem volt semmi köze az elmúlt 40 (60?) év diktatúrájának a kommunizmushoz sem eszmeileg, sem gyakorlatilag.

Kezdjük egy meglepő kijelentéssel: a kommunizmus egy nagyon szép eszme.

A korábbi bejegyzések, a belőlük kiérezhető világnézet miatt, valószínűleg már eltántorították a baloldali érzelmű olvasókat, ezzel a kijelentéssel most a jobboldali fórumokon összehalászott olvasókat is elveszítjük. Sebaj, legfeljebb lepadlózik a Google látogatásszámláló - de azért a keresőrobotok majd olvassák tovább a 2012 blogot, bár lehet, hogy már azok is bal vagy jobboldali beállítottságúak...

Tegyük azért teljessé ezt a gondolatot, van egy nagy szépséghibája is a kommunizmusnak: hogy emberekkel megvalósíthatatlan. Legalábbis államszinten biztosan. Másik létforma talán képes lehet rá, amelyiknek az ösztönvilága másként van konfigurálva, de emberekkel nem lehet kommunista társadalmat építeni.

Mi is az a kommunizmus?

Visszanyúlhatnánk most nagy filozófusok elképzeléseihez Platóntól kezdve Morus Tamáson, Rousseau-n és Henri de Saint-Simonon át Fourierig és Marxig, hosszasan tárgyalva őket, de van egy sokkal egyszerűbb megközelítés: a kommunizmus az, amiben a törpök élnek.

A kommunizmus ismertetőjelei Aprajafalván:

- Mindenki azzal és csak azzal foglalkozik, amihez a legjobban ért. Pl. a törpök nem otthon kotyvasztják maguknak az ebédet a kis konyhájukban, hanem Hami főz az egész falura, ahogy Ügyi barkácsol, Törpingáló fest (méghozzá fotórealisztikusan), Törperős dzsukelkedik, Törpapa pedig okosan és bölcsen vezeti a falut.

- Nincs pénz, a fentieknek megfelelően, nem létezik adok-kapok jellegű gazdálkodás, hanem az egy mindenkiért, mindenki egyért elv alapján gondoskodnak egymásról a törpök.

- Nincs demokrácia, a falut érintő kérdésekben nem ülnek össze szavazást tartani a törpök, sőt arról sem szavaznak, hogy ki legyen a falu vezetője. Törpapa a vezető azért, mert személyes tulajdonságai erre kvalifikálják. Érdemes azt is megjegyezni, hogy Törpapa egyúttal az okkult tudományok és a mágia beavatottja is, ahogy voltak a régi uralkodók közül is legtöbben, az ókori birodalmak fáraói és császárai ugyanúgy, mint a középkori ariszto-krata királyok. (Az arisztokrata szó egyszer már megjelent ilyen összefüggésben, kedves olvasók, ugye nem kell mindent a szátokba rágni, hanem már utánanéztetek önállóan, hogy mi ennek a szónak az eredete? Ugye?) Törpapát tehát az teszi alkalmassá a falu vezetésére, hogy átlátja azokat a magasabb, a fizikai létben nem megpillantható összefüggéseket, amelyek ismerete szükséges ahhoz, hogy ne öncélúan kormányozzunk egy társadalmat. (Lásd az előző bejegyzés államelméleti tesztjének i pontját, ott csak a misztikus és okkult tudás beavatottjai tudnak igazán magas „pontszámot" elérni.)

Mindebből az is kiderül, hogy a kommunizmus nem az arctalan tömegemberek civilizációja, hanem pontosan az egyéni képességek, egyéni kvalitások terén való természetes különbözőségeink elismerésére és felismerésére épül. Ebből a szempontból a bolsevista rezsim leginkábbis antikommunizmus volt, de erről majd a következő bejegyzésben.

Pierre „Peyo" Culliford állítólag egyáltalán nem szándékosan hozott létre ilyenfajta társadalmat, mindenesetre realista volt olyan szempontból, hogy a kommunista aprajafalvát nem emberekkel népesítette be, hanem másfajta lényekkel, akik adott esetben másképpen működnek, és akik képesek stabil kommunizmusban élni. A Hanna-Barberánál dolgozó forgatókönyvírók is szinte cinikusan realisták voltak az emberi természetet illetően: ha jól megfigyeljük, a mesében nincs egyetlen pozitív emberi szereplő sem, de még közömbös sem nagyon, minden egyes emberi karakter kivétel nélkül gonosz, önző, ostoba és erőszakos. A törpökre főleg azért nem jelentenek veszélyt, mert túlságosan el vannak foglalva egymás becsapásával, kirablásával, legyilkolásával (a remete Hókuszpókot kivéve, ugye). Ahogy törpapa meg is jegyzi annak az epizódnak a végén, amelyikben az ő távollétében Okoska Királytörpöt csinál magából, és a renegát törpök végül törpapasávos zászlókkal megostromolják a várossá alakított falut: „Szégyelljétek magatokat! Pontosan úgy viselkedtek, mint az emberi lények!"

Különleges dolog ez, hiszen kevés olyan fiktív világ van, amely az emberről ne hízelgő képet akarna festeni, aránytalanul előtérbe nyomva pozitív lelki tulajdonságait, elhallgatva, háttérbe szorítva és mentegetve domináns sötét ösztönvilágát. Érdekes, hogy a legtöbb ilyen fiktív világban, elsősorban a sci-fi irányzaton belül, Asimovtól a Star Trek-univerzumig, mindegyik jövőbeli „idealizált" társadalmi forma kísértetiesen emlékeztet a kommunizmusra, ha bizonyos eltérések vannak is (pl. a Föderáció demokratikus volta).

Úgy tűnik, a legideálisabb társadalmi forma, amelyet emberi ésszel kiötölni lehet, tényleg valahol a kommunizmus környékén keresendő - az egyetlen probléma, hogy a kommunista-jellegű rendszer lehet bármilyen ideális, az ember viszont nem ideális, ezért a kettő nem kompatibilis egymással. A kommunizmusnak mindenesetre vannak olyan elemei és jellegzetességei, amelyek adott esetben belegyúrhatóak egy valóban működőképes társadalmi felépítmény koncepciójába. Gondoljunk például az elmúlt pár évszázad történelme során itt-ott elszórtan nagyjából működőképesnek bizonyuló kommunákra. Persze a mikroközösség, ahol mindenki ismer mindenkit, mindig másként működik, mint a társadalom, ahol a társulást nem a természetes érintkezés adja, hanem szellemi-ideológiai alapra van szükség hozzá, hogy vadidegen emberekkel (akik falka-ösztöneink szerint ellenségnek számítanak) közösséget tudjunk vállalni. Azonban nem lehetetlen elképzelni például egy olyan társadalmat, amely kis önkormányzó kommunákból épül fel, s emellett van egy közös felső vezetés is, akár monarchisztikus, egy királlyal, akár demokratikus, egy országgyűlésbe kommunánként delegált képviselőkkel, a felső vezetés pedig csinálhat egy gazdasági tervet, vagy akár a kommunák folytathatnak egymással piacgazdaság-jellegű érintkezést - a lehetőségek határtalanok, és akármerre indulunk, felfedezetlen területre tévedünk.

Úgyhogy aki elhiszi, hogy az az ideológiai és államszervezeti frankenstein, amelyet a szovjetek és gyarmatországaik kommunizmusnak csúfoltak, bebizonyította, hogy kommunizmus = sátán, az gondolja végig újra. Ennek az elmúlt rendszernek a gyakorlatát mindenesetre a következő bejegyzésben részletesen tárgyalni fogjuk, összevetve a valódi kommunizmusról itt leírtakkal.

Ám végezetül, hogy teljes képet kapjunk, az ígéret szerint menjünk végig az előző bejegyzés tesztjén:

a) Magát az államformát a népakarat határozta-e meg? - A kommunizmusnál ez nem adott, a kialakulás módjától függ. Ha a válasz igen, az nyilván valamivel működőképesebb lesz, hiszen lehet egy rezsim bármilyen szuper, ha nem élvez társadalmi támogatottságot, nem sok mindenre lesz képes!

b) Van-e központi vezető/vezetés? - Ez szintén a pontos megvalósulási mód függvénye, jellemzően van, különösen akkor, ha nem csak kommunáról, hanem makro-társadalomról van szó.

c) Mekkora hatalommal bír a központi vezetés? - Értelemszerűen 100%, hiszen a kommunizmus célszerűségre próbál törekedni, a központi vezetés hatalmának alkotmányos korlátozását pedig az újkori forradalmak idején az az igény teremtette meg, hogy a hatalommal többé ne lehessen visszaélni; célszerűségi szempontból nyilván a teljhatalom a nyerő.

d) A nép választotta-e a központi vezetőt? - Nem, ha úgy lenne, az csak pre-kommunista szociáldemokrata társadalom lenne. Az ideális kommunizmus feltétele, hogy a központi vezető a legalkalmasabb személy legyen, és nem az, akit az emberek a legalkalmasabbnak hisznek!

e) A nép közvetlenül milyen mértékben vesz részt az állam irányításában? - Meghatározhatatlan, bár szigorú közvetlenséggel jellemzően 0%.

f) A népakarat milyen mértékben játszott szerepet a hatalmi struktúra többi szereplőjének kiválasztásában? - 0%, lásd d pont.

g) A nép tartja-e hatalmon (visszahívhatja-e) a hatalmon levőket? - Jellemzően nem, ez egy gyenge pontja a kommunizmusnak. Ha a dolgok mégis rosszra fordulnak és a rendszer korrupttá válik, a népakarat nagyon nehezen tud közbeavatkozni.

És most jönnek az izgalmas pontok!

h) Az államforma működési rendszere milyen hatásfokkal garantálja, hogy a megfelelő személy(ek) kerül(nek) vezető pozícióba? - A kommunizmust csak beindítani nehéz (emberekkel kvázi lehetetlen), ha egyszer működik, a rátermett vezetés rátermettségénél fogva megtalálja a rátermett utódlást. (Erről részetesen majd a Mátyás királyos bejegyzésben, a 12 pont befejezése után.)

i) Milyen mértékben van tisztában a vezetés a közjó mibenlétével és a hozzá vezető úttal? - Ez az érték megintcsak a megvalósulás módjától függ, de jellemzően viszonylag magas, ha egyszer a h értéke is magas. (Ha egyszer megvan a megfelelő központi vezető, aki teljesen önzetlen és kellően rátermett, akkor gyakorlatilag ezen a ponton áll vagy bukik a kommunizmus!)

j) Milyen mértékben hatja át a vezetés szándékait a közjóra való törekvés? - A kommunizmusnak előfeltétele, hogy ez az érték 100% legyen. Ha túl alacsony, összeomlik az egész. Itt lép be az emberi önzés, ezért (is) nem lehet emberekkel kommunizmust csinálni.

k) Milyen mértékben rátermett és hozzáértő a vezetés? - Ez az érték jellemzően nagyon magas a kommunizmus alaptermészetéből adódóan (mindenki azzal foglalkozik, amihez a legjobban ért).

21 komment

Címkék: jövő sci-fi demokrácia kommunizmus szocializmus törpök Aprajafalva

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekneve.blog.hu/api/trackback/id/tr256226142

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aszáncsó 2009.05.10. 22:04:16

Jó az elemzés! Kevés az olyan ember, aki ebben a szar poszt"kommunista" országban tudja, mit jelent a kommunizmus, és nem csak magyarellenes jelzőket aggat mindenre és mindenkire.

Radikalis 2009.12.25. 18:28:50

Ez az írás vegyes érzelmeket fűtött föl bennem.Amit leírtál,nem csak,és nem feltétlenül a kommunizmus ismérve.Ugyanezt egy jó diktatúra,amely attól jó,hogy szükséges időben az utódlásról is gondoskodik,hozni képes.Kell hozzá egy megfelelő vezető(nevezhetjük akár nemzetvezetőnek),kell társadalmi elfogadás,beágyazódás,tehát kellő számú követő.Az ilyen rendszer szükségképpen működni fog,ha bármilyen nagyközönségnek tetsző jelzőt aggatunk rá.

Belmont 2010.02.19. 14:33:38

Ott bukik meg ez a leírás is, hogy a kommunizmus (tév)eszméjében ugyanúgy ott rejtőzik a „fejlődés" légbőlkapott modern mítosza, mint a „civilizáció" és a „demokrácia" közkedvelt elképzeléseiben. Az összes többi már csak ebből fakadó következmény (tehát az, hogy a „gyakorlatba" ezt hogyan ültetik-ültették át). Ha már Star Trek, a kommunizmus képtelen társadalmára a legjobb példa a Borg. Pont olyan ördögien teljesülne be, ha saját képtelensége nem szabna neki határt.

Fehérzaj 2010.05.20. 16:31:13

Az önzés, mint alapvető és megváltoztathatatlan tulajdonság? Nono! Az önző viselkedés, mint legősibb (puszta replikátorok óta) megfigyelhető viselkedésforma az evolúció előrehaladtával fokozatosan egyre növekvő mértékű együttműködésnek adja át a helyét (kezdve a többsejtű élőlények megjelenésével a ma megfigyelhető szociális természetű fajok kifejlődéséig), mivel ez egyszerűen nagyobb mértékben járul hozzá a génjeink túléléséhez. Az önzés, mint viselkedési program nem egyeduralkodó, és a körülményektől erősen függ. Jellemzően akkor kerül előtérbe, mikor valamilyen létfontosságú erőforrásból hiány lép fel, még bőség idején az egyén normálisan a javak megosztása felé hajlik. Tehát elméletileg minél inkább megteremtjük az alapvető javak bőségét, az önző viselkedés annál inkább háttérbe szorul. Az eddigi rendszerek mindeddig képtelenek voltak globálisan létrehozni ezt. Más kérdés, hogy talán ma már képesek lennénk erre... mégis a jelenlegi rend kitart az ősibb, kevésbé eredményes módszernél, és szorgalmazza is azt, a félelem motivációját megteremtve akár mesterségesen is. Lassan váltanunk kéne, nem...?

M.A. 2010.05.20. 18:39:27

"mint legősibb (puszta replikátorok óta) megfigyelhető viselkedésforma az evolúció előrehaladtával" - olvasd el a Mi a baj az evolúcióval? című bejegyzést is. "inél inkább megteremtjük az alapvető javak bőségét, az önző viselkedés annál inkább háttérbe szorul" - ez egy határig így van, de egy bőség-alapú gazdaság nem jelent egyet pl. a bűnözés teljes megszűnésével. "Az eddigi rendszerek mindeddig képtelenek voltak globálisan létrehozni ezt. " - a feudalizmus, igaz, a maihoz képest "vízszintesebb" formában, de elég közel volt ahhoz az ideális állapothoz, mikor mindenkinek minden alapvető igénye ki van elégítve.

M.A. 2010.05.20. 18:59:24

Ja egyébként figyelmedbe ajánlanám azt az érdekes tényt is, hogy a jelenlegi civilizációban az önzés és a gazdagság általában egyenesen arányos egymással, tehát pont a legnagyobb szűkségben élő emberek a legönzetlenebbek, és pont a legnagyobb bőség jár együtt a legerősebb önzéssel. Kivételek persze vannak, de ez elgondolkodtató tendencia.

lololok 2010.05.20. 19:01:12

"nagyobb mértékben járul hozzá a génjeink túléléséhez" Akkor ez lenne a végső cél? Lemaradtam valamiről?

Fehérzaj 2010.05.20. 20:07:28

"Ja egyébként figyelmedbe ajánlanám azt az érdekes tényt is, hogy a jelenlegi civilizációban az önzés és a gazdagság általában egyenesen arányos egymással" == "mégis a jelenlegi rend kitart az ősibb, kevésbé eredményes módszernél, és szorgalmazza is azt" ->Pont erre gondoltam. A mostani rendszer honorálja az önzést, és motivál arra, bár erkölcsünk mindenhol ellene szól, a gazdaság épp ellentétesen működik. Voltam pár közgazdasággal kapcsolatos tárgy előadásain, nekem felfordult a gyomrom attól, amit ott kijelentettek, mint tényeket, hogy "ez a világ természetes rendje, így logikus". "olvasd el a Mi a baj az evolúcióval?" ->Blogolvasás folyamatban... "bőség-alapú gazdaság nem jelent egyet pl. a bűnözés teljes megszűnésével" Nem, egy bizonyos bűnözésre való hajlam lehet akár független a bőségtől, és van, amire még nem tudunk (pl. orvosi) megoldást. De az nem jelenti, hogy később nem is találhatunk. Egy további fontos tényező, hogy a bőség hiánya közvetetten is hozzájárulhat a bűnözéshez, pl. frusztrált társadalmi légkör, a létbizonytalanságból fakadó félelem stb., és ezek elég régóta begyűrűznek a társadalmi rendbe/kultúrába, hogy már szinte természetesnek vesszük. Még egy fontos dolog szerintem, hogy az oktatás hiánya is elképesztő "bűnforrás" lehet. Most nem a jelenlegi "oktatásra" gondolok, ahol "tényeket" magoltatnak velünk, hanem valami olyasmire, ami tényleg hasznos lehetne, pl. empátia, konfliktuskezelés, önmegvalósítás, agykontroll pl. ... és ezt a tudást a fiataloknak csak egy hányada szerzi meg családi/egyéb közösségekből. Ehelyett mit csinál az iskola? A versenyre nevel gyerekkortól kezdve. Én személy szerint sosem értettem... "feudalizmus, igaz, a maihoz képest "vízszintesebb" formában, de elég közel volt ahhoz az ideális állapothoz" -> Nagyon érdekesnek találtam a feudalizmusról szóló leírást, mivel én simán benyeltem a sötét középkor képét töriórán. Ami hibáját látom annak a rendszernek az egyértelmű: csak helyi szinten működött, mivel a technológia még nem volt meg globális szintű jószág-elosztásra, így az országok közötti természetes különbségek (vagy esetleges természeti katasztrófák, amik ellen szintén kevésbé tudtak védekezni) könnyen felborították az egyensúlyt, és ez végső soron háborúkhoz vezetett. Egy bőségben lévő országon belül talán megvolt a stabilitás, de internacionálisan már nem mindig. Ugye. "Akkor ez lenne a végső cél? Lemaradtam valamiről?" A gének szempontjából nincs "végső cél". A túlélés nem cél, egyszerűen csak arról van szó, hogy amelyik nem felel meg a túlélés kritériumának, vagy nem annyira, mint a másik, az egy idő után nem éli túl. :P Ezért javarészt túlélő génekkel találkozni, amik olyan egyedeket építenek, melyek erre az adott körülmények közt legjobban szolgálnak. "Természetes kiválasztódás."

spartakusz 2010.06.03. 04:07:18

sziasztok! emberekkel a kommunizmus nem megoldható" én azt hirdettem, hogy nem utópia" ha a kettő okos gondolatot ellemezzük akkor a megoldásra rájövünk - a MEGOLDÁS: a beprogramozott GÉPI AGY! komjuter írányít mindent - nem lehet befolyásolni, manipulálni, knem vállik koruptá - összeségében a hangy és a méh családokat vagy más több billió éves rovartársadalom lemásolásával MŰKÖDTETTEM.... szeretettel: spartakusz ui: 2015 április 25 -után...

lololok 2010.06.03. 12:22:43

Mennyi "érdekes" arc megtalálja ezt a blogot...

M.A. 2010.06.03. 13:59:53

Alapvetően itt mégis egy nagyon fontos dolog hangzik el: a célszerűség legmagasabb foka nem emberi, hanem rovartulajdonság. Ahogy a rovar (mint már volt róla szó) darwinista szempontból pont ezért a legremekebb létforma, tehát ha a darwinizmus szerint kezdünk funkcionálni a társadalomban, akkor idővel a rovar-lét felé fogjuk húzni nem csak önmagunkat, de egymást is. (Pap Gábornak ez egyébként az egyik vesszőparipája, de igaza van.) Egy rovar-célszerűsített társadalomban ugyanis egy ember reménytelen versenyhátrányból indul, és itt jön be a prof másik vesszőparipája, hogy a Gresham-törvény a pénz mellett emberekre is alkalmazható.

lololok 2010.06.03. 14:38:40

Áhá, és hová kerülnek a "kincsként kicsapódó" jó emberek? Továbbá te eddig nem éppen ezt a felfogást igyekezted elvetni?

M.A. 2010.06.03. 14:47:17

Milyen kincsként csapódás? Melyik felfogás?

lololok 2010.06.03. 16:14:14

Gresham törvény: a rossz pénz kiszorítja a jót, mert a gazdasági szereplők igyekeznek megszabadulni tőle, a jó pénz kincsként kicsapódik. Nem? A darwini felfogást.

zui 2010.06.03. 20:19:17

Az elvetni szó kétértelmű! Lehetne pontosítást kérni!:)

lololok 2010.06.03. 21:25:52

~fikázni

M.A. 2010.06.04. 10:11:59

Nem csapódnak ki kincsként, hanem szépen kiszorulnak a társadalom perifériájára, és fokozatosan megszűnnek létezni. A darwini felfogást "~fikáztam" szerintem ebben a hozzászólásban is. A darwinizmus az ember számára nem evolúcióról, hanem ember->majom->hüllő->rovar devolúcióról szól.

lololok 2010.06.04. 13:14:40

Viszont ez így jó érzéssel is csak egy analógia, nem törvény. Kis következetességet.

elbunda 2010.11.03. 22:49:21

Mi ez a Mátyás királyos bejegyzés, amit említettél itt? (Aminek elvileg arról kellett volna szólnia,hogyan választódik ki a megfelelő utód) Bár sejtem, a Szent Korona választotta uralkodó, naná,hogy "bevált". Egy kommunizmusban ez hogy menne? (varázseszközök vérvonal stb. nélkül) Egyátalán, hogy lesz valakiből vezető szavazás nélkül? Vezetői potenciáit ki kéne valahol élnie és mások egyetértésében kvázi megválasztani.Szerintem.

M.A. 2010.11.04. 09:37:17

Mátyás királyos bejegyzés nem lesz, helyette volt előadás.

elbunda 2010.11.04. 11:17:45

Áhá. Ott voltam, csak akkor nekem nem esett le, honnan tudták a főnemesek, hogy Mátyás jó király lesz és érte érdemes kiadni azt a horribilis összeget. Egyébként hétfő óta naponta nézek föl,hogy mikor lesznek kint az előadás videók :D
süti beállítások módosítása